Toon posts:

Een groot risico wireless bij HSDI-NET?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op topic nummer: 577821 is te zien dat wireless internet door een bos van 700
meter gewoon niet kan.

Hsdi-Net zegt het volgende:

Aansprakelijkheid:

Wij kunnen geen onbelemmerde of storingsvrije toegang tot het netwerk en of het internet garanderen,
noch dat er ten allen tijde gebruik gemaakt kan worden van onze diensten bij mogelijk uitval door
storingen of andere problemen , wel zullen wij er alles aan doen om te zorgen dat ons netwerk
24 uur per dag in de lucht is .

Dus dat zou betekenen dat er toch wel een kans is op een storing;
nu is er gaande deze regio een project begonnen van overberg online (http://www.hsdi-overberg.tk)
dit ligt echt midden in een gebied waar veel bos is,

is het daarom wel aantrekkelijk om me erbij aan te melden denk ik dan, toch? :?

ADSL en cable zijn hier echt niet te krijgen.
KPN zal hier nooit wat gaan aanleggen.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

als ADSL en Cable niet te krijgen zijn, dan kun je het altijd proberen...
Kun je niet vragen of je niet eerst de zooi op proef kunt krijgen alvorens je daadwerkelijk te binden aan zoiets?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Het nadeel van de 2.4Ghz apparatuur is dat er geen "vaste" gegevens voor zijn met 100mW. In het Nederlands : het kan werken door bomen en het kan niet.

Als bedrijf geen je natuurlijk nooit garanties als het niet zeker is.

Er zijn nog meer alternatieven als ADSL en Cable nl. Wireless Wireless en Wireless er zijn redelijk veel partijen in Nederland op dit moment actief en/of in test fase zitten die graag dorpen willen ontsluiten. Kijk goed en gij zult vinden. Maar welke overberg is het?? Brabant of bij Veenendaal???

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Satteliet verbinding ook niet mogelijk :? Zielig voor je man :/ :(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:27
nero355 schreef op 22 January 2003 @ 13:15:
Satteliet verbinding ook niet mogelijk :? Zielig voor je man :/ :(
Mjah, sateliet is denk ik niet echt een optie voor de topicstarter omdat:

Het te duur is.
Het hoge pingtijden heeft.
Het met een upstream via de satteliet nog duurder is.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
overberg bij veenendaal,

bij it's logic heb ik ook gekeken en staat haalbaarheidstest ofzo,
maar er waren nog maar 9 aanmeldingen.

maar naar aanleiding van het topic van chieletje vraag ik me af of het wel de moeite is.
tis een hoop geld

• Ibbelz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik heb hier een overzicht van alle nederlandse wijkcentrales, daar staat op dat de centrale in overberg (700 netlijnen) geschikt is voor ADSL via BBned:
Ovbg Overberg Haarweg 20 3959AR OVERBERG 343100 343 Amersfoort Ut JA JA Nee Nee Nee ~ 700
De JA JA staan dus voor BBned..

Maar als ik dan een postcodecheck doe zegt BBned:
Hartelijk dank voor uw belangstelling!

Het is helaas nog niet bekend of (en zo ja wanneer) DSL beschikbaar zal zijn in uw regio.

Bellen of ons e-mailen heeft geen zin aangezien wij een transparante onderneming zijn, dat wil zeggen dat onze website altijd het laatste nieuws vermeldt en onze postcodecheck direct geupdate wordt indien de situatie verandert.

Alhoewel bbned voortdurend de mogelijkheden inventariseert van uitbreiding van haar DSL netwerk, zal DSL niet beschikbaar komen in uw regio de komende maanden. Wellicht op lange termijn. Wij raden u aan de postcodecheck over een paar maanden wederom te raadplegen.

Aan de gegevens in deze postcode tool kunnen geen rechten worden ontleend
Dus denk dat toch dat er iets niet klopt aan die lijst, het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat die centrale binnen ofzienbare tijd wordt omgebouwt want 700 netlijnen is gewoon te weinig. Zelf zijn we hier ook bezig met een actie om ADSL te krijgen (en met succes 3 van de 6 centrales worden al omgebouwt), maar 1 dorp heeft ook maar 700 netlijnen daar is gebleken dat er maar 18 mensen ADSL willen, tsja geen een bedrijf gaat het daar dan aanbieden..

Verder een beetje offtopic wat betreft HSDI...

Even he, to whom most things that most people would think were pretty smart were pretty dumb, thought it was pretty smart.

Verwijderd

Topicstarter
had ik ook al uitgevonden bij bbned.

heb ze ook al gemailt maar geen reactie,

ik denk er aan om over te gaan op it's logic.
die zijn al bezig met een haalbaarheidsonderzoek.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 18:31 ]

Pagina: 1