aanschaf dvd+reciever

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 21:17

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

Topicstarter
Ik wil nu ook wel eens mee met de hype van dvd en heb eens rondgekeken.
die vaste setjes moet ik niet hebben, zover was ik al.
nu ben ik een sucker voor design en heb mijn oog laten vallen op het merk harman kardon. (mijn smaak :P )
nu is mijn budget niet zo als dat van menig tweaker hier maar mijn voorkeur gaat uit naar de 3550 of de 4500 voor de reciever. heb begrepen dat dat het belangrijkste component is voor een beetje goeie sound.
de dvd speler word waarschijnlijk de dvd 20 van harman kardon maar dat kan nog alle kanten op aangezien dat kreng nogal duur is. heb zat dvd spelers gezien voor de helft.
de speakers ben ik ook nog niet echt uit maar dat is ook lastig om daar response op te vragen, zal ze toch echt zelf moeten luisteren.
dus eigenlijk is mijn budget zo rond de 1000 euro, mag ook 1500 maar dan moek nog effe sparen. Of toch een meer jaren plan van maken en alles in stappen aanschaffen met een hoogwaardige kwaliteit?
na 5 uur surfen en lezen van reviews ben ik de draad kwijt :P
wat wordt er hier geadviseerd? of toch maar een kant en klaar ding aanschaffen?

thanks
Piems

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:42

-Stef-

Slainthe!

Wat hier geadviseerd wordt is dat je niet alleen naar luidsprekers moet luisteren.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• piems

piems

Topicstarter
hmm, eigenlijk wist ik dat wel maar heb nu jeuk en wil graag krabben :D
ik weet dat ik zelf moet gaan luisteren en weet dat dat tijd kost.
iemand enige ervaring met die 3550? of 4500?
ben totaal groen in deze dingen en wil graag naar iets gericht opzoek en me niet door een verkoper in een vaag systeem worden geluld.
Alle hulp is welkom, en luisteren ga ik zeker

• zneek
  • Laatst online: 08-02-2025
ik zou me toch niet vastbijten op 1 merk. Marantz, NAD en zelfs Sony hebben ook hele aardige apparaatjes. HK is uiteraard prima, maar dan moet je wel de quality lijn hebben (ik weet zo niet hoe die heet, bij Sony is het QS dacht ik).

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23
Als je zo groen bent hierin, leg je dan niet vast op HK omdat je vindt dat het er mooi uitziet.

En ik raad je aan om EERST speakers te kiezen, omdat deze voor 80% de klankkleur van je set bepalen. Eerst speakers, dan een versterker zoeken die goed bij de speakers past. Ter illustratie: Ik dacht een NAD amp te willen, maar NAD bleek voor geen meter te gaan bij mijn speakers. Dus werd het Arcam.
bij Sony is het QS dacht ik
ES, niet QS.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-01-2003 23:57 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• spaceboy
  • Laatst online: 01-03 06:46

spaceboy

Op grote hoogte

Misschien een tip van een non-expert op hifi gebied. Mij is verteld dat Sony lastig regiovrij te maken is. (qua dvd speler dus) Effe op letten...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• zneek
spaceboy schreef op 21 January 2003 @ 23:59:
Misschien een tip van een non-expert op hifi gebied. Mij is verteld dat Sony lastig regiovrij te maken is. (qua dvd speler dus) Effe op letten...
Klopt, daar heb ik destijds (meer dan 2 jaar geleden) 300 gulden voor betaald.

• piems

piems

Topicstarter
ah, s_roubos dat zijn replys waar ik wat aan heb
het moet idd wel mooi klinken. Dan zal ik eens een maatje inschakelen en eens een dagje gaan luisteren. 2 horen meer dan 1 en de vriendin hoef ik er nie bij :P
ja zneek plan de agenda maar vast vrij, je moet mee luisteren :D

• zneek
piems schreef op 22 January 2003 @ 00:03:
ah, s_roubos dat zijn replys waar ik wat aan heb
het moet idd wel mooi klinken. Dan zal ik eens een maatje inschakelen en eens een dagje gaan luisteren. 2 horen meer dan 1 en de vriendin hoef ik er nie bij :P
ja zneek plan de agenda maar vast vrij, je moet mee luisteren :D
Ah shit. Dan wil ik wel getrakteerd worden op een stokje beenham met saus! ;)

• piems

piems

Topicstarter
np, krijg je der gelijk een uitsmijter bij.
ik heb zin in shoppen, lijk wel een wijf 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door piems op 22-01-2003 00:07 ]

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:23
Hifi shoppen is leuk :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je een behoorlijk goede receiver en DVD wilt hebben van HK en daarbij een surroundset incl. subwoofer van Magnat dan is Correct in Rotterdam jouw zaak.
Die hadden (hebben?) afgelopen week de 1500 receiver en DVD + Magnat speakers voor 799 euro.

Ik heb 1 set bij iemand afgeleverd en ingesteld en 1 set de volgende dag bij mijn buurman beluisterd. Klonk prima al zijn betere speakers altijd wel mogelijk.

Las naderhand een vraag over de "3500". Dat is de opvolger van mijn "3000" maar dan met DPL2. Prima ding geen probleem mee. Hangen 2 (actieve) Infinity Overture MK2 speakers aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 22-01-2003 00:45 ]

ARME AOW’er

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Er is een heel mooi (en groot) topic voor alles op dit gebied, namelijk: Centraal HomeTheatre topic

Zoals anderen hebben gezegd, pin jezelf niet vast op een bepaald merk. Wat vooronderzoek is nooit weg natuurlijk. Informatie inwinnen of iets uberhaupt goed is is nooit weg.
Qua dvd speler hoef je niet superveel geld uit te geven. Je zou bv ook de Philips 939 kunnen overwegen, die kwam er in testen supergoed uit (pal/ntsc progressive voor als je nog eens een lcd projector wil kopen. Ook speelt ie sacd). Hij kost ergens tussen de 400 en 600 euro.

Ga eerst inderdaad een speakers luisteren, daarna de juiste versterker erbij zoeken. Luister in principe zelfs blind naar de recievers, zodat je niet gelijk een bepaald merk neemt.

Hou je ook aan je budget. Je kan altijd doorsparen voor meer, maar dan blijf je bezig. Laat echter een beslissing niet afhangen van een paar tientjes :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

Ik persoonlijk zou er een meerjaren plan van maken, (ik ben materialistisch en nooit tevreden ;)) dus ja. Je hoord altijd wel weer iets dat de flessenhals is of wat niet bevalt en gaat weer verbeteren tot het pefect is.

Maareuh leuk setje:

Onkyo:
TX-SR500E
DV-SP500

Check www.onkyo.com

dan praat je over zeg een 100-1200 euro.
Kwaliteit waar je heel lang plezier van hebt, zie er degelijker uit als HK (die zijn zo plastic vind ik) en speeld goed.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het verschil tussen ES en QS volgens Sony:

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.co.nz/images/upload/audio/dynamic/ES-sony-logo-gold.gif
ES Extremely High Standard Series
ES models are all crafted with thick, rigid frame and beam chassis to eliminate electromagnetic interference and chassis vibration, insulators mounted under the main chassis to counter resonance, a slant- mounted PC board design to reduce distortion and achieve clearer sound quality. These ES models are capable of delivering every audio nuance with striking intensity.
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.co.nz/images/upload/audio/dynamic/QS-Gold-logo.gif
QS Quality Series
The Quality Series (QS) series was designed for a broader audience without compromising on design, functionality or technology. Like the ES series, QS components have the same sturdy frame and beam chassis, and slant-mounted PC board. The QS series models boast dazzling brushed-aluminium front panels as a statement of Sony’s quest for quality and technical refinement.
Voorbeeld QS reciever:STR-DB1080 +- € 700
Voorbeeld ES reciever:STR-VA333ES +- € 1250

Verder is het leuk om te weten dat de hier genoemde QS recievers in Amerika niet bestaan onder de naam QS, daar heten ze namelijk al ES. Bv. de 1080 heet daar STRDA2ES. :)

Verwijderd

Zoals Scarp al zei, er is een mooi Home Theatre draadje.

Centraal HomeTheatre topic

Die is er dus niet voor niks, eigenlijk speciaal voor dit soort vragen. Ik zou zeggen, copy-past je openings post naar dat draadje en dan kunnen we je verder helpen. ;)

• piems

piems

Topicstarter
jah zag ut draadje met een schamele 600 posts, na pagina 14 was ik er een beetje ziek van en nog nie veel wijzer :D vandaar mijn postje hier.
maar ik ben al weer een stukkie verder, wie weet wordt het compleet iets anders en mocht het er in mijn ogen lelijk uit zien dat gaat ie maar achter een deurtje.
het moet mooi klinken en ik blijf eerst nog wel effe sparen. ga vrijdag eerst maar eens een luister sessie houden in den haag. En wie weet vind ik wel wat binnen budget en zo niet dan meerjaren plan optie.
Iemand tips voor zaken in den haag? in Zoetermeer zit namelijk weinig :(

Verwijderd

piems schreef op 22 January 2003 @ 11:00:
jah zag ut draadje met een schamele 600 posts, na pagina 14 was ik er een beetje ziek van en nog nie veel wijzer :D vandaar mijn postje hier.
maar ik ben al weer een stukkie verder, wie weet wordt het compleet iets anders en mocht het er in mijn ogen lelijk uit zien dat gaat ie maar achter een deurtje.
het moet mooi klinken en ik blijf eerst nog wel effe sparen. ga vrijdag eerst maar eens een luister sessie houden in den haag. En wie weet vind ik wel wat binnen budget en zo niet dan meerjaren plan optie.
Iemand tips voor zaken in den haag? in Zoetermeer zit namelijk weinig :(
Ik bedoel eigenlijk dat je gewoon je vraag daar stelt.

Je hoeft niet heel dat draadje door te lezen.

Kan wel een paar combo's aandragen:

Yamaha rxv-630 + Dvd s530 = 6.1
Kosten: 750 euro

Pioneer VSX-D811 + DV 454 = 6.1
Kosten: 680 euro

Marantz Sr 4300 + DV4300 = 6.1
Kosten: 900 euro (Dvd speler is 425 euro, misschien ander merk?)

Onkyo TX-SR600e + DV-SP500 = 6.1
Kosten: 1100 euro (Dure dvd-speler)

Denon Avr-1803 + DVD-900
Kosten: 840 euro

Je kan zelfs eventueel aan NAD denken, wat in mijn mening de mooiste geluidskwaliteit bied bij muziek, je levert dan wel wat in op film formaten (geen 6.1)
Nad T741 + T531 = 5.1
Kosten= 1145 euro (waarvan de dvd-speler 500 euro kost...)

Ga nou zelf bij de verschillende merken eens op site pluizen, print een pdf'je van de receivers en ga bij jezelf ten rade wat je wilt (wel/geen 6.1).

Daarna kan je gaan luisteren.

De prijzen komen van eurohopper.nl, wel handig om daar rond te pluizen, staan meestal ook directe links naar de goede sites! :)

• piems

piems

Topicstarter
woeiiiiiiiiiiiiiii, zie je wel dat het draadje hier nut heeft hihi
mijn dank is groot en zal ze zeker sjekken
voor nu loopt mijn hoofd over van ideeën en het geld brand in mijn zak :P
zoals ik al zei, vrijdag wordt dag 1 in het home cinema verhaal, zullen nog velen volgen maar uiteindelijk zal der wel wat leuks uitrollen
zal het ook zeker even posten hier dan

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-03 09:38
Je kan ook voor een andere av receiver van NAD gaan, bijvoorbeeld de T752 die ondersteund wel 6.1 en zelfs 7.1.

Hij is wel ongeveer €999 maar klinkt perfect.

Ik heb hem namelijk zelf, audio(muziek) is perfect en DVD geluid is ook prima in orde.

Verwijderd

Dracula schreef op 22 januari 2003 @ 11:53:
Je kan ook voor een andere av receiver van NAD gaan, bijvoorbeeld de T752 die ondersteund wel 6.1 en zelfs 7.1.

Hij is wel ongeveer €999 maar klinkt perfect.

Ik heb hem namelijk zelf, audio(muziek) is perfect en DVD geluid is ook prima in orde.
Tja als we met hogere budgets mogen gaan smijten :P

Vincent SV-382 - 850 euro, voor dat geld zal je waarschijnlijk (imho) geen betere AV-receiver vinden. Voor info over Vincent verwijs ik je graag naar forum.hifi.nl

Een Marantz 7300 voor €925 is ook zeker geen slechte keus, ook 7.1, 6 versterkers + pre-out (Nad heeft er 5 + pre-out)

en ja nu heb je, je antwoord, maar alleen omdat ik zo aardig ben om je post niet voor jou te copy-pasten naar het HT draadje. :P

Daar had ik je het zelfde antwoord gegeven en wel op de correcte plaats. ;)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
tip:! voor 750 euro wordt de avr1500 + dvd1500 verkocht bij
http://go.to/eurohopper :)

• piems

piems

Topicstarter
zal het in het vervolg in de gaten houden, is 1 van me 1ste postjes hier. heb de search wel gebruikt maar niet gedacht aan zon topic, vandaar :P
heb ook al wat overlegd met collegas die ook aardig hifiofiel(nieuw woord?) zijn.
die konden me ook al wat uitleggen. Barst van de ideetjes nu nog een oud vrouwtje vinden met veel cash :P
Ben iig al zover dat ik niet overhaast ga kopen, en als het betekent dat ik wat meer moet sparen dan is dat maar zo.

war ken ik die specs vinden van die 1500, op de site is ie iig niet meer te vinden van harman

[ Voor 10% gewijzigd door piems op 22-01-2003 12:42 ]

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

genoeg hierboven zie ik dus al..
ben zelf voor home theatre wel te spreken over yamaha en pioneer.. yamaha is niet iedereen zijn smaak, maar ik vind die dingen wel intressant voor hun prijs en uiterlijk.. ik kijk dan ook wat minder in die richting naar kwaliteit.. ok het moet wat goed zijn..

tis maar net wat JIJ wilt..

als je er veel muziek op gaat luisteren.. ik kan niet lezen hier welke speakers je al hebt?

een mooie prijskwaliteit verhouding is ook marantz qua recievers.. neem daar ook eens een kijkje aan.. (de eclipse versie misschien?? )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

piems schreef op 22 January 2003 @ 12:35:
zal het in het vervolg in de gaten houden, is 1 van me 1ste postjes hier. heb de search wel gebruikt maar niet gedacht aan zon topic, vandaar :P
heb ook al wat overlegd met collegas die ook aardig hifiofiel(nieuw woord?) zijn.
die konden me ook al wat uitleggen. Barst van de ideetjes nu nog een oud vrouwtje vinden met veel cash :P
Ben iig al zover dat ik niet overhaast ga kopen, en als het betekent dat ik wat meer moet sparen dan is dat maar zo.

war ken ik die specs vinden van die 1500, op de site is ie iig niet meer te vinden van harman
tis al goed, ik wist wel dat je nieuw was, maar dan moet je ook niet zo eigenwijs zijn :P

Wat je nu zegt is wel verstandig. Ik keek eerst ook uit naar een receiver rond de 400 euro, maar als ik wat verder kijk geef ik liever wat meer uit voor iets waar ik in de toekomst ook achter sta.

Zelf zit ik op dit moment te kwijlen op een Vincent, terwijl ik m'n zoektocht begon bij een Yamaha Rxv-430...

Waar je wel op moet letten, is dat je je niet teveel moet llaten leiden door wat je op allerlei fora's tegen komt. Voor je het weet koop je iets duurs wat voor jou eigenlijk niet te rechtvaardigen is, maar waar ene meneer audiofiel helmaal wild van is.
Nuchter blijven is o zo belangrijk in hifi land ;)

• piems

piems

Topicstarter
ik eigenwijs?? nog nooit gehoord :+
iig erg bedankt voor de wijze tips hier, blijft toch een leuk medium dat internet
Ik ben een stuk wijzer en blijer dat ik niet over 1 nacht ijs ben gegaan en me niet zon kant en klaar setje heb laten aansmeren.
_/-\o_ _/-\o_ aan allen

• Scarp
  • Niet online
Je zou zelfs kunnen overwegen om nu een goede reciever van een 1000 euro te kopen en dan een goedkoop dvd spelertje (90 euro ofzo), dan sparen voor een echte goede bijpassende dvd speler. Een reciever daar doe je wel een tijd mee en daar wil je ook gelijk een goede van kopen.
Volgens mij zijn alle recievers die Play heeft genoemd erg goede apparaten en 6.1 is voor een starter ruim voldoende (voor de meeste mensen eigenlijk wel).

Mijn zoektocht is overigens na eerst 2 jaar een yamaha 496 en een panasonic 360 (die was 3 jaar in mijn bezit) te hebben gehad geeindigt in een Onkyo TX-NR900E en de Onkyo DV800 :) Geen idee of het einde inzicht is. Als je eenmaal begint met dit soort hobbies, dan ben je wel nog een poos bezig :)

Ow jah, begin inderdaad niet aan zo'n alles-in-een set. Voor hetzelfde geld zijn er mooie losse componenten sets te koop.

[ Voor 8% gewijzigd door Scarp op 22-01-2003 15:57 ]

Verwijderd

Scarp schreef op 22 januari 2003 @ 15:57:
Je zou zelfs kunnen overwegen om nu een goede reciever van een 1000 euro te kopen en dan een goedkoop dvd spelertje (90 euro ofzo), dan sparen voor een echte goede bijpassende dvd speler. Een reciever daar doe je wel een tijd mee en daar wil je ook gelijk een goede van kopen.
Als je het niet echt interesserd of de DVD speler bijpassend is, is het helemaal makkelijk.

Koop een goede receiver voor rond de 850 euro, ik denk dan aan de

Vincent SV382 :9 (hij is wel, als enige gedeeltelijk klassa A, moet je even op zoeken wat daar de voor en nadelen van zijn)
Yamaha RX-V1300rds
Nad T752
Marantz SR-7300
HK-4550

Die laatste 3 zijn zelfs (heb je nog wel een extra eindversterker nodig) 7.1

Daarbij koop je een Pioneer DVD-speler, de DV454 bijvoorbeeld, die doet kwa beeldkwaliteit absoluut niet onder voor de dvd-spelers van de bovengenoemde merken.

Als je het toch wel leuk vindt dat je dvd-speler bijpassend is, vindt ik de Yamaha combo het aantrekkelijkst, echt het meeste waar voor je geld :)

• piems

piems

Topicstarter
Dat wil ik wel maar dan komt er nog een andere factor de hoek omkijken en die luistert naar de naam vriendin. een reciever voor 1000 euro keurt ze nooit goed :P
en zeg nou nie dat moet jezelf weten, want als je samenwoont heb je als man gewoon niks te willen :+
Als ze een compleet setje ziet en daar een dvdtje op kijkt voor dat geld en het is een goed geluid, dan zit ik wel goed
Maar als ik eerst aankom met speakers van 500 euro en dan een maandje later met een reciever van 1000 en dan nog es een dvd speler. Omg dat word ruzie.
vandaar dat ik nu wat gas terug neem en eerst ga luisteren en wie weet ben ik allang tevreden met een setje van 600 euro. Heb nooit zo naar muziek geluisterd en als het voor mij goed genoeg is, wie houdt me dan tegen. Gaat mij hoofdzakelijk om het dvd loeren en dat daar dan een goed geluid bijzit.
Ben niks gewent dus wie weet ben ik voor onder de 1000 al klaar.
Heb sterke vermoedens van niet, maar hopen ken altijd :9

Verwijderd

Onder de 1000 euro klaar zijn is idd mogelijk,

Ik ga gewoon weer met een paar mogelijkheden gooien ;) :

Pioneer VSX-D511 a €300
Pioneer DV-454 a€220
is dus een ruime 500 euro, je hebt dan een 5.1 set die DD,DTS, en DPLII ondersteund, echt een goede value for money, dan hou je nog 500 euro over voor speakers!

Ook bij Yamaha is zoiets samen te stellen:
Yamaha RXV-430rds a €310
Yamaha DVD-S530 a €275
Totaal: €585 deze heeft iets meer mijn voorkeur vanwege de beter surround mogelijkheden. Geen groot verschil. :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 16:29 ]

• piems

piems

Topicstarter
ja zat al die specs te sjekken van die yamaha en ziet er ook best leuk uit
der zijn ook zo fuckin veel opties. denk dak maar een zaak ga beginnen ofzo.
kant en klare setjes voor noebies die het verschil toch niet kunnen horen.
zit goud geld in :P
Hoofd loopt over van opties, kom nie eens aan werken toe, is ook van ondergeschikt belang nu. Piems zal dvd luisteren is het niet nu dan straks :+

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 16:28:
Onder de 1000 euro klaar zijn is idd mogelijk,

Ik ga gewoon weer met een paar mogelijkheden gooien ;) :

Pioneer VSX-D511 a €300
Pioneer DV-454 a€220
is dus een ruime 500 euro, je hebt dan een 5.1 set die DD,DTS, en DPLII ondersteund, echt een goede value for money, dan hou je nog 500 euro over voor speakers!
Als je die DV-454 vervangt door een DV-350 hou je nog meer geld over ;) Scheelt zo'n € 50, en voor de specs hoef je het niet te laten. :)

Verwijderd

Pioneer VSX711 = 370
Pioneer DV 350 = 160
= plusminus 530 euro bij elkaar.

En bij zo'n beetje elke test kwamen ze uit de bus als "beter dan andere modellen uit *duurdere* prijsklasses".

:)

• piems

piems

Topicstarter
jheeeeeeeeee optie 433 , ik wor gek :D
ik neem alles mee naar de dealer vrijdag en zal um gek maken, zoals jullie mij gek maken nu
word gezellie, zuip hem helemaal arm van de koffie.
heb zin!!!

• piems

piems

Topicstarter
Vandaag dus effe wezen luisteren en had een leuk setje gezien
harman kardon 1500 + dvd voor 599, dus mijn prijsklasse
kreeg ik er een magnat speakerset bij en was het totaal 799.
maar het is nog steeds niet voor me weggelegd denk ik, want daar zat me een bagger geluid in
Dat wordt dus keihard sparen voor goeie speakers. Meld me volgend jaar wel weer een keer in dit topic als ik het geld bij elkaar heb :)
dank aan allen voor de goeie tips

• Dnc1n
de speakers waren bij dat set de bottleneck, de receiver niet. ;)
was zeker een sats sub setje?
geen lekkere verhouding receiver+dvd 599euro en de speakers 200euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Dnc1n op 24-01-2003 17:51 ]

• piems

piems

Topicstarter
ja dat was een magnat metric 5.1 setje. Beetje vaag ook de prijs daarvan
stind voor 300 op de lijst, in de koopjeskelder voor 249 en in het boekje voor 349.
Bleef wel bagger daar nie van :P
heb nu de volgende oplossing gevonden.
Ga voor 2 goeie frontspeakers van tannoy of wharfedale of whatever in mijn prijsklasse, moet nog gaan luisteren wat ik mooi vind. Koop daar bij ook de center van die lijn, en hang mijn sony speakertjes op als rear voor de surround effecten.
Sub woofer komt later dan nog wel.
Ik ben al weer wat blijer :D
en dat alles binne budget, zoniet binnen een paar maanden binnen budget.
Ik blijf sparen 8)7
maar is een leuke bezigheid maar moet ergens een grens trekken.
leek mij wel een leuke optie zo.
Iemand anders nog tips?

• zneek
Iets wat ik me af vraag, ook gezien mijn eigen set. Voegt een actieve sub nog veel toe als je als speakers goede bookshelf speakers gebruikt hebt? Ik heb zelf Mordaunt-Short 4 x 902 en een 905 Centre. ik zit eraan te denken om een actieve sub erbij te kopen (ik sta open voor tips op dat gebied) maar alleen als het wat toevoegd. Ik heb niet helemaal duidelijk hoe dat 1 kanaal in 5.1 werkt, en of je zon sub ook in stereo weergave in kunt schakelen om meer bass-power te krijgen.

Verwijderd

zneek schreef op 25 January 2003 @ 11:00:
Iets wat ik me af vraag, ook gezien mijn eigen set. Voegt een actieve sub nog veel toe als je als speakers goede bookshelf speakers gebruikt hebt? Ik heb zelf Mordaunt-Short 4 x 902 en een 905 Centre. ik zit eraan te denken om een actieve sub erbij te kopen (ik sta open voor tips op dat gebied) maar alleen als het wat toevoegd. Ik heb niet helemaal duidelijk hoe dat 1 kanaal in 5.1 werkt, en of je zon sub ook in stereo weergave in kunt schakelen om meer bass-power te krijgen.
Ik neem aan dat je dan een DD/DTS set hebt, (voortaan wat meer over je receiver vertellen)

Bij het kijken naar films zal het een enorme verbetering zijn, echt waar, bij spectakelfilms zal het verschil echt gigantisch zijn.

De sub uit die stuurt het LFE signaal (speciaal geluidsspoor in film met alleen gegevens over de lage tonen) naar een actieve sub. Voor films is het dus wel aan te raden om een sub te gebruiken. Het is in principe ook mogelijk om dat signaal over je fronts te sturen (fronts instellen als Large) maar aangezien jouw fronts niet echt baskanonnen zijn (wel goede speakers, begrijp me niet verkeerd ;) ) zul je een hoop bas missen.

Ook bij muziek kun je veel plezier van een sub hebben, maar dit vereist wel wat instel werk om hem mooi bij je fronts aan te laten sluiten, dit luistert wat nouwer bij muziek als bij Film.

Voor een geschikte actieve sub zul je even moeten zoeken op Got, zijn veel topics over geweest. Je zou ook deze vraag kunnen neerleggen in het Home Theater draadje. :)

• zneek
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 11:23:
[...]
Ik neem aan dat je dan een DD/DTS set hebt, (voortaan wat meer over je receiver vertellen)

Bij het kijken naar films zal het een enorme verbetering zijn, echt waar, bij spectakelfilms zal het verschil echt gigantisch zijn.

De sub uit die stuurt het LFE signaal (speciaal geluidsspoor in film met alleen gegevens over de lage tonen) naar een actieve sub. Voor films is het dus wel aan te raden om een sub te gebruiken. Het is in principe ook mogelijk om dat signaal over je fronts te sturen (fronts instellen als Large) maar aangezien jouw fronts niet echt baskanonnen zijn (wel goede speakers, begrijp me niet verkeerd ;) ) zul je een hoop bas missen.

Ook bij muziek kun je veel plezier van een sub hebben, maar dit vereist wel wat instel werk om hem mooi bij je fronts aan te laten sluiten, dit luistert wat nouwer bij muziek als bij Film.

Voor een geschikte actieve sub zul je even moeten zoeken op Got, zijn veel topics over geweest. Je zou ook deze vraag kunnen neerleggen in het Home Theater draadje. :)
Mkee, lijkt me duidelijk. Hoewel ik nu ook op de bank zit te trillen bij dikke explosies :)

Mijn receiver is trouwens een Sony STR-DB830 DD/DTS 5 x 100Watt. Best wel aardig apparaat, wordt alleen errug warm bij intensief gebruik.

Verwijderd

zneek schreef op 25 January 2003 @ 11:36:
[...]

Mkee, lijkt me duidelijk. Hoewel ik nu ook op de bank zit te trillen bij dikke explosies :)

Mijn receiver is trouwens een Sony STR-DB830 DD/DTS 5 x 100Watt. Best wel aardig apparaat, wordt alleen errug warm bij intensief gebruik.
Ik zeg ook niet dat het niet aan te horen is zonder sub, maar de echte lage tonen zul je missen.
De tonen die ik bij een film juist zo gaaf vindt, van die lage grondtonen, heerlijk :)

Dat warm worden is vrij normaal, zolang je je handen niet brand aan de kast is er niks aan de hand, als hij echt te warm zou worden doordat hij te hoog belast wordt springt hij automatisch in Protect.

• zneek
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 11:40:
[...]
Ik zeg ook niet dat het niet aan te horen is zonder sub, maar de echte lage tonen zul je missen.
De tonen die ik bij een film juist zo gaaf vindt, van die lage grondtonen, heerlijk :)

Dat warm worden is vrij normaal, zolang je je handen niet brand aan de kast is er niks aan de hand, als hij echt te warm zou worden doordat hij te hoog belast wordt springt hij automatisch in Protect.
Lage tonen ... goed :) Ik heb alleen zo'n vriendin, en iedereen weet wat lage tonen doet met vrouwen: irritatie, zeiken enz. enz. :)

Maar goed, mijn geld, mijn lage tonen. * zneek gaat zo naar een actieve sub kijken.

• Scarp
  • Niet online
Het aloude WAF, womens acceptance factor.
Als je goede fronts neemt, die lekker laag kunnen gaan, dan kan je op zich een poosje zonder een actieve sub. Dat geeft je nu meer geld voor de speakers, daarna rustig sparen voor een bijpassende sub. Ook kan je dan als je eenmaal je systeem heb staan eens een subje lenen van een goede winkel om te luisteren. Dan kan je vriendin alsnog zeggen of ze het wel of niet zou willen :)

Uiteindelijk wil je voor films zeker wel een sub erbij, maar voor muziek is het niet noodzakelijk. Ik luister nooit muziek met een sub aan, is me teveel bas en cd's gaan over het algemeen niet zo laag dat me fronts het niet aankunnen (B&W 604's die tot 30 Hz gaan).

[ Voor 25% gewijzigd door Scarp op 26-01-2003 12:25 ]

Verwijderd

Scarp schreef op 26 januari 2003 @ 12:24:
Het aloude WAF, womens acceptance factor.
Als je goede fronts neemt, die lekker laag kunnen gaan, dan kan je op zich een poosje zonder een actieve sub. Dat geeft je nu meer geld voor de speakers, daarna rustig sparen voor een bijpassende sub. Ook kan je dan als je eenmaal je systeem heb staan eens een subje lenen van een goede winkel om te luisteren. Dan kan je vriendin alsnog zeggen of ze het wel of niet zou willen :)

Uiteindelijk wil je voor films zeker wel een sub erbij, maar voor muziek is het niet noodzakelijk. Ik luister nooit muziek met een sub aan, is me teveel bas en cd's gaan over het algemeen niet zo laag dat me fronts het niet aankunnen (B&W 604's die tot 30 Hz gaan).
Hij heeft al een Setje MS 902 (4x) en een 905 als center. Ik zou die 902 nou niet echt een slechte front noemen, hebben voor hun formaat echt een uitstekende basweergave. Niet zo goed als de zuilen uit dezelfde serie, maar zeker niet slecht. Voor muziek vindt ik ze zeker goed genoeg hun werk doen.

Bij deze set een sub zoeken is zeker wel dankbaar werk, in ieder geval een meer logische oplossing als eerst 2 grotere fronts te scoren ;)

• piems

piems

Topicstarter
Ik ben er inmiddels ook uit, geld moet rollen nie waar :)
mijn keuze is nu op dit moment:
Pioneer VSX-D711-S
Pioneer D-454-S of de 350. die 350 mist optische ingang, weet nog nie of dat kwaad kan, qua aansluiting. scheelt 30 euro dus daar hoef ik het niet voor te laten.

speakers:
Mordaunt-short 902 als front en de 905 als center.
me ouwe sonytjes gooi ik der aan als rears, moet voorlopig kunnen.

en dan sparen voor de sub en de bijpassende rears, ook 902 of misschien de 302.

optie 2,3 en 4
Mission M71, tannoy mx, wharfedale 8.1

ga ze donderdag danwel zaterdag luisteren, en als 1 van die 4 me bevalt is het van mij!!! :D
dan ben ik binnen budget klaar en heb ik ook een leuk stukkie muziek. slechter dan die sony's ken niet en die klonken mij al prima.

Ben toch weer een blij man nu
als ik pics heb post ik ze wel in het HT draadje O-)

Verwijderd

Goede keus.

Om je nog wat blijer te maken: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1443

Een recensie over de MS902, recensie komt van Hifi.nl, in mijn ogen een erg objectieve bron :)

Ze hebben toevallig ook de wharfedale 8.1 beluisterd: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1497

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
piems schreef op 21 januari 2003 @ 23:24:
Ik wil nu ook wel eens mee met de hype van dvd en heb eens rondgekeken.
die vaste setjes moet ik niet hebben, zover was ik al.
nu ben ik een sucker voor design en heb mijn oog laten vallen op het merk harman kardon. (mijn smaak :P )
Check mijn topic maar eens, ik had ook op voorhand iets in gedachten wat ik per se wou hebben, na veel geklets hier toch maar gaan luisteren etc. en met heel wat anders thuisgekomen dan wat ik op voorhand uitgekozen had..
Oftewel ga sowieso de winkel in en pin je niet gelijk vast aan 1 model receiver/speaker etc.

Systeem Specs

• piems

piems

Topicstarter
Dank je play, die wharfedale had ik al gelezen, maar die 902 nog niet, whoepie :)
dit steunt mij alweer in mijn keuze. plus het feit dat een maatje van me ze ook heeft en das ook een pietje precies :D (soz zneek)

voor drunkfux: Ja die fase had ik al doorlopen, ben vorige week de hele week chagerijnig geweest, omdat ik groen licht had van de vrouw en toch niks kon kopen. Klonk namelijk voor geen meter.
met deze set kan ik geloof ik geen miskoop doen, en voor alle zekerheid ga ik mijn combo nog effekes luisteren in de winkel, voordat ik hem bestel op inet.
Mocht het anders worden, dan is dat maar zo :P
dat scheelt me iets teveel namelijk, bijna 150 euro met mijn zaakie in den haag.
speakers haal ik daar wel
902's komen daarop 125 en de 905 op 160. lijkt me een goeie prijs.
ken nie w88 tot het weekend

Verwijderd

Als die MS set je bevalt zou ik je aanraden dat als je in de toekomst je set gaat uitbreiden, je fronts te vervangen voor Bv 906 of 914, en dan je 902's als rear gebruiken. Dan ga je er kwa bas wat op vooruit, maar dat is natuurlijk persoonlijk. ;)

• piems

piems

Topicstarter
Ik woon samen play, nuff said :+
vrouwen accepteren geen megaspeakers en ikzelf vind ze ook te massaal.
als ik ooit es groter ga wonen dan zal ik daar zeker over denken.
maar dan komt er ook een sub aan te hangen
zal ze wel krijgen die oortjes van me :9

• Dnc1n
piems schreef op 30 januari 2003 @ 19:35:
Ik woon samen play, nuff said :+
vrouwen accepteren geen megaspeakers en ikzelf vind ze ook te massaal.
als ik ooit es groter ga wonen dan zal ik daar zeker over denken.
maar dan komt er ook een sub aan te hangen
zal ze wel krijgen die oortjes van me :9
dat lijkt zo bij de m-s speakers ;)
kijk maar is naar de afmetingen van de ms speakers, ze zijn best laag.
ik had toen ik de speakers alleen op foto's had ook het idee dat ze best masaal waren. maar toen ik ze in de winkel zag vondt ik ze tamelijk klein!

Verwijderd

Dnc1n schreef op 30 January 2003 @ 19:55:
[...]

dat lijkt zo bij de m-s speakers ;)
kijk maar is naar de afmetingen van de ms speakers, ze zijn best laag.
ik had toen ik de speakers alleen op foto's had ook het idee dat ze best masaal waren. maar toen ik ze in de winkel zag vondt ik ze tamelijk klein!
Dat klopt, maar dan kunnen ze natuurlijk nog steeds in de weg staan omdat je ze op de grond moet zetten.

Maar idd, MS heeft bij de zwaardere modellen een woofer zijdelings geplaatst, juist om ze niet te groot te maken.

• piems

piems

Topicstarter
Vandaag weer es wezen luisteren en nu echt met geld in de zak :)
ik denk die speakers zijn van mij
ik geluisterd en de mission m72 klonken mij erg mooi in de oren, vond ze zelfs mooier dan de 902 van MS
NIET MEER LEVERBAAR, omg wat irritant. Ik ook andere zaken gebeld en er blijkt wat mis te zitten met de levering van Mission.
Dus nu is het uiteindelijk de 912 van MS geworden en de 905 center.
Helaas niet op voorraad natuurlijk, weer voor jan lul heen gereden.
Morgen even bij mijn mannetje in den haag bestellen, was geen probleem zei hij.
rest blijft nog same
pioneer VSX-D711-S
pioneer D350-s

effe bestellen op inet, scheelt ook were dik 100 euro dan in de winkel, als ut niet meer is. bij correct was ie 499, inet 354

Verwijderd

Is dit iets??? Wil het zelf ook aanschaffen maar is dit oké?

Receiver
Type STR-k-740
met:
Dolby Pro Logic Decoder
Dolby Digital en DTS decoder
Digital Sound Reproduction
Digital Cinema Sound
Equalizer (bass/treble)
RDS-tuner met 30 voorkeuzezenders
2x audio-in, 1x audio-uit, 3x video-in, 1x video-uit, optisch-in, coaxiaal-in en hoofdtelefoonaansluiting
Afmetingen (hxbxd) 14.5x 43x30 cm
Gewicht 7 kg

Speakerset:
5 x 80 Watt speakers met 8 Ohm impedantie

Verwijderd

Beetje weinig info verder, picje misschien om het te verduidelijken (anders moet ik weer zoeken, en ik ben lui ;) )

Deze vraag had je trouwens beter in het centrale Home-Theatre draadje kunnen stellen, dat is er speciaal voor geopend

linkje: Centraal HomeTheatre topic

• piems

piems

Topicstarter
idd dit is mijn eigen draadje, omdat play zo lief was hier te antwoorden :P
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
der zijn idd meer mensen die dat draadje volgen en ik ben daar ook nog steeds druk aan het kijken en lezen.

onder druk van de vrouw toch deze besteld :P
http://www.pioneer.nl/nl/...id=1573&taxonomy_id=62-98
en deze
http://www.pioneer.nl/nl/...id=1567&taxonomy_id=62-84
totaal 467 inclusief 25 euro verzendkosten bij http://www.diga4u.nl
nu de speakers nog, komen op 460 samen.
das 2 fronts en een center.
voor onder de 1000 een heel leuk home cinema setje d8 ik :+

[ Voor 50% gewijzigd door piems op 02-02-2003 21:29 ]

• Scarp
  • Niet online
Piems, verander je sig naar "Do not underestimate the power of the Womens Acceptance Factor" :P

• piems

piems

Topicstarter
Laatste postje ;)
Ik heb alles binnen!!! en aangesloten.
Ik moet zeggen, OMG wat een geluid als je ook niks gewend bent is dit wat ik nu heb heaven en ben bijna binnen budget gebleven.
waarom lees ik nergens op tweakers dat je ook rekening moet houden met kabel aanschaf? Toch bijna 150 euro aan kabeltjes derbij gekocht :(
moest wel daar nie van maar ik als newbie had daar natuurlijk weer niet aan gedacht.
heb geen overdreven dure kabel aangeschaft van 30 euro de meter, maar vond 7 euro nou ook niet cheap en met een metertje hier en een metertje daar schiet het gauw op. nieuwe scart kabel, coaxiaal kabeltje ook leuk voor een paar eurotjes .

specs:
pioneer VSD-511-S (254 euro) Http://www.diga4u.nl
pioneer DV350-S (164 euro) Http://www.diga4u.nl
Mordaunt-short 912 front speakers (149 euro perstuk) besteld bij olie&olie in den haag
Mordaunt short 905C Center speaker.(160 euro) besteld bij olie&olie in de haag
kabelmeuk (130 euro) olie&olie
Budget was 1000 euro (30 derover vink niet slecht)

voor het eerst dat ik bestelde bij diga4u maar ben zeer tevreden en binnen 2 weken alles binnen, terwijl ik toch echt een mailtje had gehad dat het 4 weken zou duren. Voor mij waren ze dus lief en zijn dus te vertrouwen(in dit geval)

kortom ik is blij man en heb gisteren genoten van me eerste dvdtje. Ik voelde gewoon de bas en dat doet een mens goed

Ik kan iig melden dat het verschil tussen een kant en klaar setje van 7 a 800 euro en deze configuratie gigantisch is. plus het bijkomende voordeel is dat ik hier ook muziek op kan luisteren. Stereo sound geweldig.

• Dnc1n
Inspelen die M-s speakers!
Het schijnt dat die M-S velen malen beter klinken als je ze een tijdje inspeelt ;)

• piems

piems

Topicstarter
Ja ze staan al lekker te rammen thuis. Radio staat aan, morgen effe een cd op repeat en dan zijn ze klaar. In het boekje staat 10 uur, winkel gaf zelf 2x 24 uur aan voordat ie echt op ze mooist is.
vanavond weer effe paar dvd's loeren B)

• Scarp
  • Niet online
piems schreef op 14 February 2003 @ 11:23:
Ik kan iig melden dat het verschil tussen een kant en klaar setje van 7 a 800 euro en deze configuratie gigantisch is. plus het bijkomende voordeel is dat ik hier ook muziek op kan luisteren. Stereo sound geweldig.
Dat is al vaak bewezen. Goede losse sets zijn qua geluid meestal een stuk beter dan een alles-in-een set van dezelfde prijs.
Maar goed... we wachten nog op een paar foto's van je :)

Verwijderd

Netjes!

Mooi dat het goed klinkt, altijd mooi meegenomen ;)

De MS'en schijnen na een lange tijd (paar maanden) beter te gaan klinken, dit zal ongetwijfeld iets te maken hebben met de alu conus.

• piems

piems

Topicstarter
aangezien dit toch mijn draadje is, zal ik ook hier maar verder gaan met me vraagjes :9

Heb nu een paar maandjes de set thuis staan en ga nu toch erg sterk nadenken over me rears en active sub. Het probleem is alleen dat ik zit te twijfelen tussen de MS302 en MS902 als rears. ook hier is WAF van groot belang. Die 302's zijn zo lekker klein en kan ik makkelijk bevestigen aan de muur danwel op de bij te bestellen standaardjes. die vind ze mooi dus kan ;)
Ik kan hier in de buurt nergens die 302's beluisteren, geen winkel die ze heeft staan.Kan ze wel bestellen maar das dan gelijk kopen :(

Kent iemand die 302's en zijn deze niet te klein en verstoren ze de balans dusdanig? Klein beetje verschil zal ik niet erg vinden maar het moet niet te gek worden.

vraag nummer 2 is, kent iemand de 907 sub? al de search gedaan maar daar kwam ik alleen tegen dat ie binnen een bepaalde prijs range valt. Niet of ie erg lekker klinkt, lijkt me toch niet dat dit een slechte koop kan zijn of valt ie zwaar tegen? MS kennende zullen ze toch wel een uitgebalanceerd subje hebben gemaakt. Nog andere suggesties voor een sub zijn ook welkom. Ik sta open voor ideeën

Verwijderd

Op zich vind ik het een stuk minder van belang dat de subwoofer ook van dezelfde set is. Vaak wordt deze uit het zicht geplaatst en de bas wordt een stuk minder gekleurd door serie waarin hij valt. Een B&W sub valt dus prima te integreren in jouw set.

Belangrijk is dat de subwoofer genoeg instelmogelijkheden heeft, denk daarbij aan een traploos instelbare crossover en eventueel een bass-boost.

B&W was maar een voorbeeld , er zijn een hele hoop goede subwoofers verkrijgbaar van rond de 4 a 5 honderd euro, dan kan je kijken bij REL bijvoorbeeld, veel succes.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Of je neemt een nieuwe speaker set komt geweldig geluid uit.
KLIK en met specs erbij.

Verwijderd

Yeah heeft net een set fronts en een center van MS gekocht en ga je nu zeggen dat hij die beter kan verkopen? 8)7

Hij wil juist z'n MS set uitbreiden, enne er zijn een stuk beter subs verkrijgbaar als jij aanprijst, en voor een stuk minder ook, hoef je ook het mileu niet te vervuilen met dat extra afval wat je erbij krijgt :P

• piems

piems

Topicstarter
idd zit niet echt te wachten op een nieuwe set speakers ;)
mijn MS912 doen het nog uitstekend, hoor na 2 maand spelen nog steeds geen kwaliteitsverlies :+

maar even zonder dollen, iemand die 302's wel eens in actie gehoord?

dat is namelijk de eerste aanschaf, daarna eventueel een sub.

Verwijderd

Ik wil zelf ook een Home Cinema Systeem kopen, maar ik ben op zoek naar goede speakers die goed geluid geven bij film, maar zeker ook bij muziek.
Ik had zelf de volgende onderdelen in gedachten:

JBL SCS 178 speaker set

Harman Kardon AVR 2550
Yamaha RX-V440RDS, misschien RX-V530RDS

Dit was volgens de verkoper een goede combinatie voor muziek.

De receiver hoeft trouwens niet per se 6.1 te zijn, ik heb liever een goede 51 receiver als een slechte 6.1

Graag jullie advies.

• piems

piems

Topicstarter
lol nu mag ik je verwijzen naar het grote HT topic :+
als ik jou was zou ik ze gaan luisteren. ik vond die jbl's te kort komen qua muziek. Maar dat is persoonlijk.
trek een middagje uit bij de plaatselijke audiozaak die de speakers heeft staan en ga vergelijken.
Stel ook in je hoofd een budget vast anders blijf je bezig :)
bij correct in rotterdam hadden ze best veel staan, niks op voorraad maar wel om te luisteren.
Verkopers kunnen lullen als brugman maar jij bent de man die ze mooi moet vinden en betalen.

ga niet over 1 nacht ijs want dan kun je jezelf nog wel eens vergissen.

Had ook bijna harmann kardonn 1500 setje gehad met poepspeakers. gelukkig even geluisterd 8)

[ Voor 6% gewijzigd door piems op 16-04-2003 23:05 ]

• piems

piems

Topicstarter
klein schopje ten behoeve mijzelf :+

iemand die die Mordaunt short 302's wel eens gehoord heeft?

Verwijderd

Heb wel die sub gehoord. M'n vader heeft hem. Ik vind hem persoonlijk voor het geld erg goed.

• KubikNL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-01 11:01
Dit weekend volgende ste aangeschaft

Pioneer VSX-D711-S A/V Receiver
Pioneer DV-545 Slim line DVD Player

2x Mission M70 speakers
2x Mission M71i speakers

speakerkabel
digitale kabel
scart kabel
audio/scartkabel

Was 1100 euro kwijt. In mijn ogen een mooi prijsje voor deze kwaliteit.
Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wilt.

Zelfs Divx via de pc naar de receiver geeft een zeer mooi geluid en beeld.

• piems

piems

Topicstarter
hmm das idd ook een leuk setje, had zelf ook die 711 op het oog met de MS 902
Dan was het ook binnen budget geweest. Duurdere speakers genomen dus dan moet het ergens anders der weer af :)

Wilde zelf ook die missions hebben maar waren erg moeilijk te leveren volgens de zaken waar ik was geweest.

Mis je trouwens geen center speaker?

Erg mooie "budget" set. Voor de beginnende HT'er zwaar aan te bevelen.
ook de mijne trouwens :)

IEMAND voor die MS 302's?

• KubikNL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-01 11:01
Ik mis de center speaker niet. Je kan namelijk aan de receiver doorgeven hoeveel boxen er aan gekoppeld zijn (van 3.0 t/m 5.1). Ik heb dus 4.0 aangegeven waardoor via de frontspeakers het gemis en een center speaker voor een groot deel wordt gecompenseerd.

Als ik wat meer geld heb dan wil ik nog wel een center en subwoofer. Maar zo'n woofer kost als gauw 400 euro ;-)
Pagina: 1