Onkyo + Mission ervaringen...

Pagina: 1
Acties:
  • 1.211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 16:04
Ik ben van plan om betere audiospulletjes aan te schaffen dan wat ik nu heb.

Mijn oog viel op een tweetal advertenties, nml:

Onkyo TX SR 600E 6 x 115 W
Demo model, champagne uitgevoerd.
Winkelprijs momenteel 799 Euro te koop voor 550 Euro.

en

4x Mission M73
Enclosure Type 2-way Reflex Loaded
Frequency Response 3db 48Hz to 20kHz
Sensitivity SPL/m/2.83V 90dB
Cross-Over Frequency 2.8kHz
Effective Volume 18.6 litres
Nominal Impedance 8 Ohm (min 4 Ohms)
Amplifier power 25 - 100W/Ch

1x Mission M71c.
Enclosure Type 2-way Reflex Loaded
Frequency Response 3db 75Hz to 20kHz
Sensitivity SPL/m/2.83V 87dB
Cross-Over Frequency 2.8kHz
Effective Volume 5 litres
Nominal Impedance 8 Ohm (min 6.4Ohms)
Amplifier power 25 - 100W/Ch

150 per stuk, alles in 1 keer voor andere prijs. Speakers niet ouder dan een jaar en in nieuwstaat.

Mijn vraag is dus of deze receiver en deze speakers goed op elkaar afgestemd zijn.
Dit vraag ik hier omdat ik er zelf de ballen verstand van heb (om het maar even grofweg te zeggen) en jullie raad goed kan gebruiken.

De totaalprijs lijkt me persoonlijk niet verkeerd al is het geen nieuw spul.

Mijn vereisten zijn dat ik films uitgezonden in Dolby en DTS etc. vanaf mn digitale sat ook daadwerkelijk in surround kan beluisteren en muziek moet goed klinken.

Ik zag ergens in een review dat deze receiver A+B kanalen tegelijkertijd kan aansturen wat volgens die review niet veel receivers kunnen.. (klopt dat?)

Oftewel dan heb je mooie surround stereo om het maar even zo te noemen.

DVD's bekijken/luisteren in Dolby heeft tot nog toe geen prioriteit, films van digisat en tv dus wel.

Meer info nodig om me te helpen, vraag het hier..

In totaal moet het met 1200-1300 euro wel ophouden vandaar dat dit me wel aardig leek.

offtopic:
kan een modje aub de topic aanpassen, spelfoutje.. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Occy74 op 07-01-2003 21:19 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Mooie set, kan zeker niet met alternatieven aankomen?

Zou bv liever 2x M74 als front nemen, voor muziek en dan m72 achter (de kleine) voor film's, tv enzo, ben namelijk niet echt gecharmeerd van 2xstereo, quadrofonisch toch?

Goede receiver trouwens en zeker een mooie prijs (heel de set)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Mission klinkt over het algemeen helder en onkyo vrij neutraal dus je krijgt een helder geluid. Ik zou eens proberen om aan een stel 775's te krijgen of een stel 753's die klinken zeer gedefineerd en helder.
Ik heb zelf een set 753's met een onkyo eindtrap en dat klinkt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 50944 schreef op 31 December 2002 @ 18:52:
Mooie set, kan zeker niet met alternatieven aankomen?

Zou bv liever 2x M74 als front nemen, voor muziek en dan m72 achter (de kleine) voor film's, tv enzo, ben namelijk niet echt gecharmeerd van 2xstereo, quadrofonisch toch?

Goede receiver trouwens en zeker een mooie prijs (heel de set)
Net even die Mission m74's bekeken op hun site en die zien er opzich voor muziek wel iets strakker uit (Alhoewel ik dat alleen qua uiterlijk kan zien omdat het technische gedeelte me toch geheel ontgaat :P )

Iemand enig idee wat die m74's me in NL gaan kosten per stuk?

Trouwens, ik heb nu nog 2x JBL XL1000 speakers hier staan. Onverstandig om die te combineren met Mission? Ik heb zo het gevoeldat ze te zwak zijn voor die Onkyo?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 62484 schreef op 31 december 2002 @ 18:53:
Mission klinkt over het algemeen helder en onkyo vrij neutraal dus je krijgt een helder geluid. Ik zou eens proberen om aan een stel 775's te krijgen of een stel 753's die klinken zeer gedefineerd en helder.
Erm, het kan aan mij liggen maar ik kan geen 753's en 775's vinden op http://www.mission.co.uk
Oude serie toevallig?

Ohja, zou er nog een sub bij nodig zijn of leveren die missions genoeg bass van zichzelf?
Ik ben zelf opzich een hoge tonen freak en de bass hoeft dus niet superlaag te gaan.

offtopic:
lol, ik heb het gevoel dat ik door mn taalgebruik etc. mezelf als een gigantische audion00b voorschotel, wat ik ook ben trouwens

[ Voor 27% gewijzigd door Occy74 op 31-12-2002 19:11 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja het zijn twee topmodellen uit oudere series:

753:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnwebsite.com/mission4.jpg

775:

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/775.jpg

De mission 753 heeft niet veel problemen met bas de 775 kan een subje gebruiken bij muziek. Voor films zou ik zoiezo een sub nemen

PS. Ik ga mijn missions verkopen ivm met aankoop van een stel ellipson's. Het plaatje van de 753 is genomen in mijn kamer.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 31-12-2002 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 62484 schreef op 31 December 2002 @ 19:29:
Tja het zijn twee topmodellen uit oudere series:

[pics]

De mission 753 heeft niet veel problemen met bas de 775 kan een subje gebruiken bij muziek. Voor films zou ik zoiezo een sub nemen

PS. Ik ga mijn missions verkopen ivm met aankoop van een stel ellipson's. Het plaatje van de 753 is genomen in mijn kamer.
Sja, ik ben er zo een waar het uiterlijk ook erg meetelt en dan vind ik die m74's toch tig keer mooier qua uiterlijk dan de 753 series.
Maar om toch ff te vragen, wat moet je voor die 753's hebben dan?

Sorry modjes, ik zal er geen koop/verkoop topic van maken, ben hier tenslotte om me te laten informeren maar kon het niet laten om naar de prijs te vragen.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gezien de nieuwprijs (fl.1400 per stuk) en de leeftijd wil ik er 350 euro per stuk voor hebben incl. de aluminium spikehouders.

Smaken verschillen de 753 is qua geluid niet te vergelijken met de m7x serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 62484 schreef op 31 December 2002 @ 19:44:
Gezien de nieuwprijs (fl.1400 per stuk) en de leeftijd wil ik er 350 euro per stuk voor hebben incl. de aluminium spikehouders.

Smaken verschillen de 753 is qua geluid niet te vergelijken met de m7x serie.
Ik heb er net effe wat reviews van gezocht en die speakers zijn wel toppie ja..
In ieder geval thx voor de info...

ps: ben jij dit ook? Zou wel heel toevallig zijn :)
Laat maar ik zie het al, andere woonplaats.. toeval dus

[ Voor 5% gewijzigd door Occy74 op 31-12-2002 19:55 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 09:50
Walter.PPK waar kan ik die info vinden hoe versterkers klinken ? :)
ik weet dat Yamaha scherp klinkt en denon warm, maar van de rest weet ik niet veel :)

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee die had ik nog niet gezien. Ik heb ze toendertijd vergeleken met veel luidsprekers oa: Tannoy mx, Kef q x.2, monitor audio zuilen B&W 602 s3 etc naast elkaar op NAD en marantz en deze waren duidelijk beter klinkend naar mijn mening.

Over de klank van amps. Je moet gewoon luisteren :Y) Gewoon een paar speakers het liefst je eigen speakers en dan de verschillende amps aansluiten en bv 3 platen draaien die je goed kent.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 62484 op 31-12-2002 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:19
Anoniem: 62484 schreef op 31 December 2002 @ 18:53:
Daar zijn de meningen over verdeeld. Onkyo is over het algemeen nogal schel en niet zo muziekaal, mission is over het algemeen redelijk warm, samen kan dat wel een redelijk resultaat opleveren, maar daarvoor zul je toch een keer moeten gaan luisteren, dat zal de enige manier zijn om erachter te komen.
Voor HT is onkyo trouwens wel goed geschikt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

Ik zou wel oppassen met de Onkyo het vermogen van de receiver keldert naar beneden wanneer je naar 5.1 gaat. Dan klagen veel gebruikers dat hij ineens heel zwak wordt. Het verschil tussen een CD en DD schijnt heel veel te zijn. Dus ik zou het eerst eens goed uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 2109 schreef op 01 januari 2003 @ 02:35:
Ik zou wel oppassen met de Onkyo het vermogen van de receiver keldert naar beneden wanneer je naar 5.1 gaat. Dan klagen veel gebruikers dat hij ineens heel zwak wordt. Het verschil tussen een CD en DD schijnt heel veel te zijn. Dus ik zou het eerst eens goed uitproberen
Thx voor de tip..
Geldt dat ook voor deze Onkyo die ik bedoel of voor Onkyo in het algemeen?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22716

Occy74 schreef op 31 december 2002 @ 19:07:
[...]

Iemand enig idee wat die m74's me in NL gaan kosten per stuk?
Ik heb er zelf 299 p/s voor betaald, met wat zoeken moet je ze nog wel goedkoper kunnen vinden bij een dozenschuiver. Ik wilde ze alleen van tevoren vergelijken met andere speakers dus kwam ik bij een wat duurdere winkel uit.
Occy74 schreef op 31 december 2002 @ 19:09:
[...]

Ohja, zou er nog een sub bij nodig zijn of leveren die missions genoeg bass van zichzelf?
Ik ben zelf opzich een hoge tonen freak en de bass hoeft dus niet superlaag te gaan.
Zeker met de M74 heb je echt geen sub nodig, ze gaan zelf al flink diep door in het laag. Maar zelfs de M73 gaat al een stuk lager dan vergelijkbare speakers in dezelfde pricerange, hoewel ik me daarbij nog voor kan stellen dat je voor de allerlaagste frequenties nog een sub erbij wilt plaatsen. Al kan het dan wel al gauw weer wat te overheersend worden. Voor de rest hebben ze allebei zoals al eerder gezegd een lekker helder geluid, iets wat vrij veel audiofielen als een klein nadeeltje zien maar ik hou er persoonlijk ook wel van :)

Over de combinatie met een Onkyo versterker kan ik helaas weinig vertellen aangezien ik die combo nog nooit geprobeerd heb... ik heb ze zelf aan een Arcam A65+ hangen wat me ongelovelijk goed bevalt, maar helaas zullen de receivers van Arcam wel buiten je budget vallen. Die A65+ was eigenlijk al een beetje buiten m'n budget en aan de dure kant voor de speakers maar ik moest 'm gewoon hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat jullie een leuk nieuwjaar hebben gehad en krijgen :) Mission klinkt niet erg bepaald warm maar goed daar zijn de meningen over verdeeld. Mijn onkyo M-502 klinkt verre van schel maar goed. De M74 's zijn voor hun prijs leuke speakers. En wat laag doorgaan betreft moet je film en muziek niet met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist, ken weinig sets die voor HT geen gebruik maken van een sub!

enne Happy New Year to you all!!!:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb de Onkyo 600 geluisterd in combinatie met vele speakers. Klinkt niet te schel in combinatie met goede speakers. Dat ding klinkt goed vindt, helder inderdaad, maar met de goede speakers ook voldoende capaciteit in alle richtingen. Ook in HT merkte ik weinig verlies van sterkte.
(overigens heb ik uiteindelijke de 900 gekocht, maar niet omdat ik de 600 niet goed vond klinken, het was mijn eerste keus :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kortom gewoon luisteren. Ik zag bij Eurohopper dat ze best scherpe prijzen hanteren voor NAD HT receivers en die zijn ook erug goed. NAD heeft een erg muzikaal breed geluid. Misschien voor basliefhebbers wat te weinig bas maar dat hangt ook weer erg af van de speaker die je er aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Luitjes, hartelijk dank voor alle hulp en tips.. Ik heb er nu mooi wat extra gebruikerservaringen bij wat altijd handig is.
Natuurlijk wil ik ze eerst beluisteren voordat ik tot aanschaf overga, maar ervaringen van anderen horen kan altijd helpen.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2109

Occy74 schreef op 01 January 2003 @ 03:35:
[...]
Thx voor de tip..
Geldt dat ook voor deze Onkyo die ik bedoel of voor Onkyo in het algemeen?
Het schijnt vooral bij de nieuwe serie merkbaar te zijn. Al zijn de nieuwere reacties wel wat beter dus misschien hebben ze ondertussen wat aan gedaan, maar gewoon uitproberen. Het zou best kunnen dat het een hocus pocus verhaal is van een paar mensen, meer een gewaarschuwd mens telt voor 2 zullen we maar zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
De 600 van Onkyo was getest in het duitse blad Video. Hij zit volgens deze test net onder de marantz sr5300 en net boven de denon 1803. Het ontloopt elkaar bijna niets. Dus je zal toch zelf moeten gaan luisteren. Mensen die niet geluisterd hebben naar een apparaat mogen wel een mening hebben maar het telt niet :)

Ik vond de Onkyo 600 hardstikke goed klinken met B&W speakers (604s). Denon was iets minder. Marantz heb ik verder niet geluisterd.

Van die "waarschuwingen" vind ik ook een beetje onzin. Het is algemeen wel een beetje bekend dat japanse apparaten iets killer klinken, maar dat is ook weer persoonlijk. De een van dat juist mooi, de ander niet. De ene wil buizen, de ander niet. De een zweert bij LP's (omdat ze warmer klinken), de ander vind dat niets en zweert bij cd's. Overigens is voor het gros van de bevolking dezer wereld mp3 zelfs voldoende geluidskwaliteit, dus cd is eigenlijk zelfs te goed :)

[ Voor 35% gewijzigd door Scarp op 01-01-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Ach, ik heb nu nog een Sony STR-GX315 van 2x90W @ 4ohm (van 5-6 jaar oud) met 2x JBL XL1000 dus het zal altijd beter worden lijkt me :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45464

Even een vraagje tussendoor, ik wil ook een onkyo kopen maar nu blijkt dat je er geen 4 ohm speakers op aan mag sluiten.

Ik heb echter nog 5 boxen staan die ik tijdelijk wil gebruiken maar die zijn 4 ohm, kan ik die aansluiten of niet? Ik zal hem in ieder geval niet hard zetten aangezien het maar 30 watt boxen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Anoniem: 45464 schreef op 02 January 2003 @ 12:02:
Even een vraagje tussendoor, ik wil ook een onkyo kopen maar nu blijkt dat je er geen 4 ohm speakers op aan mag sluiten.

Ik heb echter nog 5 boxen staan die ik tijdelijk wil gebruiken maar die zijn 4 ohm, kan ik die aansluiten of niet? Ik zal hem in ieder geval niet hard zetten aangezien het maar 30 watt boxen zijn.
Hoezo mag dat niet? Je moet 'm goed instellen. Bij de hardware instellingen van de reciever moet je kiezen welke impedantie je speakers hebben. Zijn al je speakers tussen de 6 en 16 ohm dan moet je 6 ohm kiezen. Is er 1 bij van 4 tot 6 dan moet je 4 Ohm kiezen.
Welke Onkyo zou niet 4 ohm kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
offtopic:
onzin verwijderd, bij ander inzien vind ik de Wharfedale Zaldek2000 toch minder mooi.. te kitscherig

[ Voor 90% gewijzigd door Occy74 op 02-01-2003 23:32 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Zal aankomende Zaterdag naar de RAF in Emmeloord om een aantal setups te beluisteren.
Ik hoop dat ze de BW 604 s3 op voorraad hebben want die wil ik zeker horen.

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/DM604_S3/main.jpg

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Oke, morgen is het zover.. Op naar de RAF..
Heeft er nog iemand tips waar ik op moet letten?
Eigen cd's wordt lastig omdat ik weinig cd's beluister/heb, meer radio, tv, en livestreams op mn pc.
Budget hou ik op rond de €1400.
Daarvan moet ik kopen:
Receiver
2x front
2x rear (is dit wel nodig? want ik heb nog 2x JBL XL1000 nu nog als front)
center
sub (zou eventueel later ook nog kunnen zodat ik meer overhou voor de rest)

[ Voor 11% gewijzigd door Occy74 op 10-01-2003 13:18 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Occy74 schreef op 10 januari 2003 @ 13:17:
Oke, morgen is het zover.. Op naar de RAF..
Heeft er nog iemand tips waar ik op moet letten?
Eigen cd's wordt lastig omdat ik weinig cd's beluister/heb, meer radio, tv, en livestreams op mn pc.
Budget hou ik op rond de €1400.
Daarvan moet ik kopen:
Receiver
2x front
2x rear (is dit wel nodig? want ik heb nog 2x JBL XL1000 nu nog als front)
center
sub (zou eventueel later ook nog kunnen zodat ik meer overhou voor de rest)
Belangrijk is dat je veel luidsprekers beluisterd in dezelfde range (in jouw geval ongeveer, even dure zuilen, maar test ook wat andere soorten) dit om een referentiekader op te bouwen. Anders kan je niet oordelen of je de speaker beter vindt klinken dan een concurrent (daar draait het uiteindelijk om)

Reken maar dat je erg tevreden over het geluid zult zijn, maar koop ze niet voordat je een paar andere setjes ook grondig hebt beluisterd.

Kijk uit met het beluisteren van veels te dure speakers, die kunnen het plezier dat je aan deze luidspreker gaat beleven aardig vergallen ;)

Over de cd, die is bedoelt om duidelijk te krijgen waar je speaker sterk en waar zwak vindt klinken, je weet immers hoe die muziek hoort te klinken.
De reden dat je veel muziek op zo'n cd set waar je veel naar (gaat) luisterd, is dat niet elke soort muziek goed klinkt op dezelfde speaker. Beluister hem dus met muziek waar je veel naar luisterd.

Je geeft zelf al aan dat je niet echt veel muziek hebt waar je veel naar luisterd, dat is opzich geen probleem, in een beetje zaak hebben ze wel wat verschillende soorten muziek liggen, test hem wel met jouw soort muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Als je budget 1400 euro is, dan kan je geen 604's kopen, die zijn 670 euro per stuk, als je dan nog een reciever wilt, dan heb je een probleem. Zoals Play zegt, als het in je budget ligt dan ook niet ernaar luisteren!

Neem altijd muziek en dvd's mee waar je zelf naar luistert en kijkt. Als je naar verschillende winkels gaat, dan neem je dezelfde cd's en dvd's mee, zodat je nog enigszins kan vergelijken.
Neem rustig de tijd met luisteren (meestal een uurtje per keer dat je gaat luisteren). Koop ook niet gelijk, als het geen haast heeft, kan je best een weekje wachten en erover nadenken.
Hou je aan je budget. Je stelt een budget en probeer daar niet overheen te gaan. Tuurlijk kan je een paar tientjes erover gaan. Handig is vaak ook wel te melden wat je budget is, zodat je aan het eind nog zielig kan doen van "ow, die is wel heel mooi, maar vind ik 50 euro te duur voor mijn budget", verkoper lief aankijken en dan willen ze wel korting geven :)

Houdt rekening met eventuele interlinks en speakerkabels, mocht je die ook aanschaffen, ga dan niet absurd dure dingen kopen, gewoon normale prijs (niet meer als 10% van budget).

Eventueel kan je inderdaad je jbl's als rear gebruiken, maar vaak wordt het dan toch een ander geluid.

Heb een open mind van het merk, oftewel, kijk niet naar welk merk speaker, maar naar hoe het klinkt. Als je het mooi vindt klinken dan maakt het merk niet uit (vaak komen mensen met een ander merk naar huis, dan ze eerst gedacht hadden).

Luister eerst stukjes op verschillende speakers in je prijsklasse en maak een eerste selectie, ga dan langdurig luisteren naar die selectie. Luister naar alle aspecten zoals dynamiek, of het geluid wel egaal over het hele frequentie bereik goed klinkt. Vaak klinkt veel bas al best aardig, maar mist een speaker veel in het midden of hoog. Op den duur gaat het dan toch minder goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
670 voor 604 is volgens mij wel een beetje te veel betaald, je kan ze meestal wel voor 100 euro per stuk goedkoper krijgen. Maar das ff offtopic.

Wat ik niet begrijp is dat je alles in een keer wil gaan kopen. Dat gaat je zeker niet lukken met een bedrag van 1400 euro, want dat is toch wel heel erg krap. Als ik jou was zou ik eerst een goede reciever kopen, dan kan je huidige speakers gewoon daarop aansluiten en dan verder sparen voor de andere speakers, zo kost het niet zo heel veel geld in een keer, en is het makkelijker te betalen. Ten derde heb je daarna ook een vele betere set, waar je nog heel lang plezier van kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Hejje nu al wat dan fuxje ? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14635

Op de satelliet zijn alleen een paar duitse kanalen die in Dolby digitaal uitzenden. Deze films zijn ook nog eens alleen in het duits. DTS via de satelliet zal er nooit komen.
MAW je hebt geen reet aan DD op de satelliet als je niet van duits houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
fisherman schreef op 23 January 2003 @ 13:38:
670 voor 604 is volgens mij wel een beetje te veel betaald, je kan ze meestal wel voor 100 euro per stuk goedkoper krijgen. Maar das ff offtopic.

Wat ik niet begrijp is dat je alles in een keer wil gaan kopen. Dat gaat je zeker niet lukken met een bedrag van 1400 euro, want dat is toch wel heel erg krap. Als ik jou was zou ik eerst een goede reciever kopen, dan kan je huidige speakers gewoon daarop aansluiten en dan verder sparen voor de andere speakers, zo kost het niet zo heel veel geld in een keer, en is het makkelijker te betalen. Ten derde heb je daarna ook een vele betere set, waar je nog heel lang plezier van kan hebben.
670 is de officiele B&W prijs, soms kan je wel wat korting krijgen, maar blijft redelijk beperkt bij B&W, zelfs in duitsland zijn ze niet al teveel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Tja ik zag ze bij stassen bijvoorbeeld staan voor 560 p.stuk, scheelt toch wel al 110 eurotjes per stuk en das toch geen misselijk bedragje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2111

Waarom moeten mensen altijd verder sparen. Kan toch zijn dat de topicstarter totaal zoveel geld over heeft voor zijn receiver + speakers (zonder sub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Tja, kijk het is niet zo dat iemand verder zou moeten sparen, maar voor 1400 euro heb je tegenwoordig dus gewoon helemaal niets, als je voor stereo zou gaan kun je nog wel een eind komen, maar voor HT niet. Als je dat bedrag nu verdubbelt, dan kun je wel een leuk setje creeren, wat toch al een heel stuk leuker klinkt :). Maar ja ik weet natuurlijk niet wat iemand zijn financiele situatie is he, en het was ook maar een voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:50

DarkSide

theres no place like ::1

fisherman schreef op 23 January 2003 @ 20:42:
Tja, kijk het is niet zo dat iemand verder zou moeten sparen, maar voor 1400 euro heb je tegenwoordig dus gewoon helemaal niets, als je voor stereo zou gaan kun je nog wel een eind komen, maar voor HT niet. Als je dat bedrag nu verdubbelt, dan kun je wel een leuk setje creeren, wat toch al een heel stuk leuker klinkt :). Maar ja ik weet natuurlijk niet wat iemand zijn financiele situatie is he, en het was ook maar een voorstel.
Hmmm toch heb je een leuke versterker voor 450 euro.
Houdt je nog 1000 euro over voor speakers.
Kan je best leuke tannoys voor kopen.
En eventueel later nog een sub.
Of een HT setje incl sub.
Tuurlijk kan het beter... maar dan kan je altijd door blijven sparen.
Maar het ligt voornamelijk wat je wilt.
Wil je perse iets als DM 604's dan kom je idd te kort aan 1400 euro.
Maar voor 1400 kan je best iets leuks kopen denk ik.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
fisherman schreef op 23 januari 2003 @ 19:59:
Tja ik zag ze bij stassen bijvoorbeeld staan voor 560 p.stuk, scheelt toch wel al 110 eurotjes per stuk en das toch geen misselijk bedragje.
Stassen is alleen geen officiele dealer, dus kan je fluiten naar je garantie :)
Echter wel een leuk prijsje jah. De kans dat je speakers kapot gaan is natuurlijk minimaal, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
update:
Plannen totaal omgegooid, ga het nu in stappen doen oftewel eerst alleen receiver + 2x front voor mn budget en dan later de rest.

Afgelopen zaterdag pas wezen luisteren, tenminste dat was de bedoeling.
Op naar audiozaak in H'veen om daar aantal speakers te beluisteren etc.
Daar aangekomen ik naar achteren naar de luister-ruimte, effe rondgekeken, geen modellen op voorraad die ik in gedachten had, de prijs van een marantz SR4200 bekeken (595,=) en rechtstreeks de deur weer uitgelopen omdat dat sowieso veels te veel is zelfs al zou je een fikse korting krijgen.

Had al geen zin meer om te gaan luisteren als ik weet dat ik toch niks bij hen ga halen, ook sneu voor verkopers hun tijd/moeite.

Bij een collega heb ik de sr4200 beluisterd icm 4x Magnat Vintage 410 bookshelf speakers.
Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/410-s.jpg
Dit klonk gewoon super vergeleken met wat ik gewend ben, * Occy74 is audion00b :P

Oftewel ik heb geen zin meer om de deur uit te gaan en allerlei combinaties te beluisteren als ik deze combo goed vind klinken.
Zo snel mogelijk online een Marantz SR5300 en 2x Magnat Vintage 450 floorstanding speakers bestellen.
Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.nl/magnat-home/pictures/450-s.jpg

De rest komt dan later wel (rear, center en sub)

Nog iemand op/aanmerkingen over iets wat ik over het hoofd heb gezien?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit zou ik niet doen (understatement) :P

Je hebt totaal geen referentie kader omdat je niet veel gewend bent, nu zullen alle betere speakers wel goed klinken. Zou het niet veel gaver zijn als jezelf precies aan iemand kan vertellen wat je zo bevalt aan een speaker.

Als je nooit begint aan luisteren zul je ook nooit een goede keus kunnen maken. Een goede audiozaak kan jou in 1 uur helemaal bewust maken van wat je wel en wat je niet goed vindt klinken. Ik weet 100% zeker dat je met andere speakers thuiskomt.
Ik zeg niet dat de Magnat's slechte speakers zijn, alleen het lijkt mij sterk dat je je beste speaker zomaar bij een collega tegenkomt.

Ga naar een goede audiozaak met vriendelijk personeel, leg daar voor wat je zoekt voor hoeveel. Zij kunnen dan vervolgens een paar speakers neerzetten, en zeggen waar je op moet letten. Doe dus niet alsof je het allemaal al weet, zo leer je niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Play heeft 100% gelijk. Bezint eer ge begint.
Er zijn zoveel geluidsverschillen tussen verschillende speakers en misschien vind je deze combinatie goed klinken, maar misschien dat voor dezelfde prijs je een nog betere combinatie kan vinden. Trouwens, een goede zaak hoeft niets neer te zetten, die horen met een goed schakelsysteem zo'n beetje alle speakers al aangesloten hebben. Pas als je verschillende speakers afwisseld, hoor je de verschillen. Neem ook ruim de tijd voor luisteren. Toen ik ging luisteren dacht ik na een half uur van "hee, die klinkt prima", toen nog eens een half uur geluisterd en uiteindelijk op een andere speaker uitgekomen. Sommige speakers kunnen dus in eerste instantie prettig klinken maar kunnen na een poosje irritant worden. Houdt daar rekening mee.

Je geeft toch best wat geld uit, dus het is zonde om zomaar het eerste de beste te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 50944 schreef op 24 January 2003 @ 10:15:
Dit zou ik niet doen (understatement) :P

Je hebt totaal geen referentie kader omdat je niet veel gewend bent, nu zullen alle betere speakers wel goed klinken. Zou het niet veel gaver zijn als jezelf precies aan iemand kan vertellen wat je zo bevalt aan een speaker.

Als je nooit begint aan luisteren zul je ook nooit een goede keus kunnen maken. Een goede audiozaak kan jou in 1 uur helemaal bewust maken van wat je wel en wat je niet goed vindt klinken. Ik weet 100% zeker dat je met andere speakers thuiskomt.
Ik zeg niet dat de Magnat's slechte speakers zijn, alleen het lijkt mij sterk dat je je beste speaker zomaar bij een collega tegenkomt.

Ga naar een goede audiozaak met vriendelijk personeel, leg daar voor wat je zoekt voor hoeveel. Zij kunnen dan vervolgens een paar speakers neerzetten, en zeggen waar je op moet letten. Doe dus niet alsof je het allemaal al weet, zo leer je niks ;)
Gadverdikkeme, had ik helemaal in mn hoofd wat ik zou doen en dan kom jij weer met deze goeie opmerkingen :)

Was trouwens niet mijn bedoeling om over te komen alsof ik alles al weet, het is juist eerder de andere kant op :P

Nu moet ik er wel op uit om te gaan luisteren en ga dat dus toch maar wel doen.
Heb wel 1 vraagje, ik heb een cd samengesteld met mn favo nummers.
Alleen zijn het 192kbit mp3's omgezet naar audio-cd met nero 5.5.10, is dit goed genoeg?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Scarp schreef op 24 januari 2003 @ 10:24:Toen ik ging luisteren dacht ik na een half uur van "hee, die klinkt prima", toen nog eens een half uur geluisterd en uiteindelijk op een andere speaker uitgekomen. Sommige speakers kunnen dus in eerste instantie prettig klinken maar kunnen na een poosje irritant worden. Houdt daar rekening mee.

Je geeft toch best wat geld uit, dus het is zonde om zomaar het eerste de beste te kopen.
Some very good points indeed, het is alleen dat zodra ik iets nieuws wil hebben ik vaak te snel beslis wat ik ga nemen zonder er goed over na te denken (in dit geval luisteren)

Het is inderdaad een flinke som geld ja, kan het beter anders aanpakken dan ik normaal doe.
Play en Scarp (en de rest uiteraard ook), tot zover alvast hartelijk bedankt voor de tips en hulp, jullie hebben me behoed om zoals zo vaak te haastig iets te besluiten.

Wordt vervolgd!

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Occy74 schreef op 24 January 2003 @ 11:35:
[...]Was trouwens niet mijn bedoeling om over te komen alsof ik alles al weet, het is juist eerder de andere kant op :P
Dacht wel dat je dat net ff verkeerd zou intrepeteren. Bedoel dat je ook in de winkel niet moet doen alsof je het weet. Maar gewoon ronduit toegeven dat je niet weet waar je op moet letten ;)
Nu moet ik er wel op uit om te gaan luisteren en ga dat dus toch maar wel doen.
Heb wel 1 vraagje, ik heb een cd samengesteld met mn favo nummers.
Alleen zijn het 192kbit mp3's omgezet naar audio-cd met nero 5.5.10, is dit goed genoeg?
Zou toch aanraden om een echte cd te pakken, met Mp3 mis je nog wel eens wat hoogeffecten die op wat mindere speakers niet opvallen, maar op goede juist wel weer..

Het hoeft niet allemaal je lievelingsmuziek te zijn, al zijn het maar nummers die je veel hebt gehoord en een beetje in de lijn ligt met wat je van plan bent om er op te gaan draaien. Misschien kan je wat cd's lenen waarvan je vervolgens een paar nummers op een cd brand (als wav rippen).

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 50944 schreef op 24 januari 2003 @ 11:51:
[...]
Dacht wel dat je dat net ff verkeerd zou intrepeteren. Bedoel dat je ook in de winkel niet moet doen alsof je het weet. Maar gewoon ronduit toegeven dat je niet weet waar je op moet letten ;)
Ah, hehe.. Ik dacht al, kan mezelf beter als dikke n00b voordoen hier wat ik ook ben :P
[...]
Zou toch aanraden om een echte cd te pakken, met Mp3 mis je nog wel eens wat hoogeffecten die op wat mindere speakers niet opvallen, maar op goede juist wel weer..

Het hoeft niet allemaal je lievelingsmuziek te zijn, al zijn het maar nummers die je veel hebt gehoord en een beetje in de lijn ligt met wat je van plan bent om er op te gaan draaien. Misschien kan je wat cd's lenen waarvan je vervolgens een paar nummers op een cd brand (als wav rippen).
succes :)
Ben al met een collega in beraad om effe wat cd's van hem te rippen ivm. dat ik zelf niks recents cq. origineels heb wat ik wil beluisteren.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Neem cd's (echte cd's) mee van muziek die je zelf regelmatig luisterd, oftewel representatief voor je muziek smaak. Als je verschillende winkels langs zou gaan dan gewoon dezelfde cd's gebruiken. Neem ook een dvd mee als je voor Home Theatre gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben net ff bij Correct wezen kwijlen (R'dam Bergweg)

Ben toch wel positief, verkoper was behoorlijk behulpzaam en had verstand van zaken, enigste irritatie, z'n telefoon ging om de 5 minuten.

Was bij een "luistersessie" van een man die z'n eigen CD mee had genomen. Hij luisterde naar Kef Q5, Q7 B&W 603 en 604, daarna ging hij over op Magnat Vintage 6 serie (650 geloof ik) wat trouwens helemaal niet verkeerd klonk. Vond alleen de afwerking wel afschruwelijk, metalen gaasplaat :r

Ik vond van alle speakers (ff kort 5 minuten per speaker geluisterd) de Q7 toch wel de mooiste. Maar wel prijzig (800 euro stuk). Kon trouwens niet echt zeggen dat hij onder deed voor de B&W 604 maar gevoelsmatig zou ik toch voor de Kef gaan. Vind het stereo beeld van de Kef's wat beter, maar wat ook veroorzaakt kan worden door de plaatsing.

De center van Kef vind ik trouwens echt een plaatje, met schild ziet hij er gewoon heel strak een mooi uit (zonder ook :) ), itt de B&W Center wat gewoon een lompe grote bak is.. :o

Ze geven nu trouwens geen korting, die vent kocht geloof ik ook een Marantz SR7300 met DV6200, en dan dus nog 2 van die zuilen, maar ze wouden er niks afdoen "Nee meneer dit zijn allemaal afgeprijste artikelen, daar mag ik geen korting op geven" Zo afgeprijst vondt ik het ook weer niet, Q7 scheelt 270 euro met Eurohopper, per speaker. Dat vindt ik wel iets teveel om het verschil tussen wel en geen showroom te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Sluit de Kef Q5 een beetje goed aan bij de SR5300 qua specs?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Occy74 schreef op 24 januari 2003 @ 17:15:
Sluit de Kef Q5 een beetje goed aan bij de SR5300 qua specs?
Dat is vrij persoonlijk, zul je toch zelf moeten gaan luisteren.

Maar ja kwa specs passen ze wel bij elkaar, maar bijna elke luidspreker zou je daar wel op kunnen aansluiten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 50944 schreef op 24 januari 2003 @ 17:36:
[...]
Dat is vrij persoonlijk, zul je toch zelf moeten gaan luisteren.

Maar ja kwa specs passen ze wel bij elkaar, maar bijna elke luidspreker zou je daar wel op kunnen aansluiten. ;)
gnigni, en waarom had ik zo'n antwoord toch wel verwacht?
Kan geen smoesjes meer bedenken om er niet op uit te gaan en te luisteren komt het dus op neer :P

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Occy74 schreef op 25 January 2003 @ 00:12:
[...]
gnigni, en waarom had ik zo'n antwoord toch wel verwacht?
Kan geen smoesjes meer bedenken om er niet op uit te gaan en te luisteren komt het dus op neer :P
idd, dus op naar de Whatever en luisteren, krijg je echt geen spijt van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 50944 schreef op 25 januari 2003 @ 10:20:
[...]
idd, dus op naar de Whatever en luisteren, krijg je echt geen spijt van ;)
ok ok, ik ga al :P
RAF Emmeloord heeft lekkere aanbieding die ik wil en daar dan speakers bij zoeken.

Marantz SR5300 A/V Receiver + Marantz DV6200 DVD/SACD/.... speler voor €1099
lekker prijsje lijkt me zo..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Occy74 schreef op 25 januari 2003 @ 12:04:
[...]
ok ok, ik ga al :P
RAF Emmeloord heeft lekkere aanbieding die ik wil en daar dan speakers bij zoeken.

Marantz SR5300 A/V Receiver + Marantz DV6200 DVD/SACD/.... speler voor €1099
lekker prijsje lijkt me zo..
Ja das zeker wel een lekker prijsje. :)

Geloof alleen niet dat de Marantz DV6200 ook Sacd afspeelt, weet eigenlijk wel zeker van niet, maar kan het niet opzoeken, kom namelijk de Marantz site niet op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 50944 schreef op 25 januari 2003 @ 12:12:
[...]

Geloof alleen niet dat de Marantz DV6200 ook Sacd afspeelt, weet eigenlijk wel zeker van niet, maar kan het niet opzoeken, kom namelijk de Marantz site niet op :(
oei, das minder. sjit, kom ook niet op marantz site dankzij die grote DDOS aanvallen vandaag.
Weet je toevallig ook of de dv4200ose het wel kan?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Occy74 schreef op 25 januari 2003 @ 12:58:
[...]
oei, das minder. sjit, kom ook niet op marantz site dankzij die grote DDOS aanvallen vandaag.
Weet je toevallig ook of de dv4200ose het wel kan?
Van de OSE weet ik het niet, de gewone DV 4200 kan het zeker niet.

DDOS aanvallen? Vandaar dat Kef ook al super slecht bereikbaar was. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 50944 schreef op 25 januari 2003 @ 13:00:
[...]
Van de OSE weet ik het niet, de gewone DV 4200 kan het zeker niet.

DDOS aanvallen? Vandaar dat Kef ook al super slecht bereikbaar was. :(
Ach, ik moet me niet zo druk maken over dat hele sacd gedoe :) , gaat me toch meer om mp3 - cd/rw dat ie die goed leest.

Voor DDOS check hier: Massive DDOS attacks all over the US

[ Voor 17% gewijzigd door Occy74 op 25-01-2003 13:16 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Occy74 schreef op 25 January 2003 @ 13:15:
[...]
Ach, ik moet me niet zo druk maken over dat hele sacd gedoe :) , gaat me toch meer om mp3 - cd/rw dat ie die goed leest.

Voor DDOS check hier: Massive DDOS attacks all over the US
Het verschil tussen de DV 4200 en de DV 6200 is dat de eerste geen VCD leest.

Marantz DV4200 DVDspeler

Het is jammer dat ik de Marantz site niet op kan, dan had ik kunnen opzoeken of de opvolger van de 4200, de DV 4300 wel Sacd leest. Zou daar dus even naar gaan kijken. Als je het niet uitmaakt of de Dvd-speler in dezelfde kleur is, dan zou het een heel stuk makkelijker en goedkoper worden, dan kun je namelijk een Philips Matchline Dvd-speler nemen, die ondersteund wel Sacd en kost Bij Correct, zeker niet de goedkoopste winkel; €379 (DVD-763SA)

De SR-5300 (alle X300 receivers) ondersteund wel Sacd dus dat kan geen probleem worden. Wel zal het zoeken worden om goede speakers te vinden die dergelijke hoge tonen kunnen weergeven.

Je hebt in ieder geval de Magnat Vintage modellen die het ondersteunen. Heb ik toevallig eentje gisteren van gehoord (toevallig de duurste) en die klonk verrassend goed. (Vintage 6 en 4 serie ondersteunen Sacd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Anoniem: 50944 schreef op 24 January 2003 @ 15:45:
[...]
Ik vond van alle speakers (ff kort 5 minuten per speaker geluisterd) de Q7 toch wel de mooiste. Maar wel prijzig (800 euro stuk). Kon trouwens niet echt zeggen dat hij onder deed voor de B&W 604 maar gevoelsmatig zou ik toch voor de Kef gaan. Vind het stereo beeld van de Kef's wat beter, maar wat ook veroorzaakt kan worden door de plaatsing.

De center van Kef vind ik trouwens echt een plaatje, met schild ziet hij er gewoon heel strak een mooi uit (zonder ook :) ), itt de B&W Center wat gewoon een lompe grote bak is.. :o
[...]
De 604 is ook wel een redelijk lompe bak. Alleen als je 'm recht van voren ziet valt de breedte mee, maar verder is ut een groot ding. Die center is vrij lomp jah, maar een geluid dat eruit komt.... echt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scarp schreef op 25 January 2003 @ 16:25:
[...]

De 604 is ook wel een redelijk lompe bak. Alleen als je 'm recht van voren ziet valt de breedte mee, maar verder is ut een groot ding. Die center is vrij lomp jah, maar een geluid dat eruit komt.... echt goed :)
Vond dat op zich wel meevallen, was net zo groot als de Q7, die is alleen wat mooier gevormd. Ook heb ik graag dat "m'n" zuilen redelijk groot zijn, zo zitten de tweeters lekker hoog en vindt het wel imponerend ;)

Maar zo'n center valt wel goed op, zo'n Lcr 600.... is echt wel een groot ding :)

Liever zo'n Q9c, ook al heb ik beide niet gehoord, moet eigenlijk wel toegeven dat ik een beetje verliefd ben geworden op de Kef Q serie :X :9

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 26-01-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Jaaaaaaaaa, ik ben eruit... en errug blij met mn nieuwe spul desondanks dat het er nog niet is :P

Vandaag 13:30 op naar de RAF in emmeloord, daar aangekomen geschrokken van de drukte (sjah, tis zaterdag he)
Na lang wachten en kwijlen op de buiten mijn budget reikende apparatuur die er stond opgesteld (Rotel oa) werd ik dan toch eindelijk te woord gestaan.
Op naar de luisterkamer, glazen deur dicht, eigen cd in de speler en speakers vergelijken.
Van de modellen die ze hadden staan kwam ik uit op 3 modellen waar ik tussen twijfelde nml de:
B&W 603 S3
Mordaunt Short 908
Dali Suite 2.5

Uiteindelijk voor de Dali Suite 2.5 gegaan omdat die een veel ruimtelijker en voller geluid had vond ik, de bas was ook al erg fijn.
Je kon switchen tussen speakers terwijl mijn muziek werd gedraaid, de B&W en de MS 908 daar kwam het geluid echt recht van voren op me af en toen ik switchte naar de Dali's werd de hele kamer gevuld met dat prachtige geluid.
Die keus stond dus vast.

Op naar de receiver, met mijn gekozen Dali's aangesloten kon ik steeds switchen tussen receivers.
Ik had de Denon AVR1803 en de Marantz SR5300 om tussen te kiezen (ze hadden uiteraard wel meer modellen staan maar ik wilde een keus maken tussen die 2).

Na veel heen en weer geswitch gekozen voor de Denon omdat ik die de Dali's beter vond aansturen, zal wel een persoonlijke keus zijn maar ik ben er iig blij mee :D

Daarna nog effe wat interlinks en speakerkabel uitgezocht om het geheel compleet te maken.

De apparatuur heb ik hier nog niet staan omdat ze alleen de zwarte modellen op voorraad hadden en ik wil de "gold"-versie.
Wordt hopelijk volgende week gebracht.

Nog even wat pics van wat ik straks hier staan heb:

Denon AVR1803 gold:
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.nl/img/producten/AVR-1803_groot.jpg

Denon DVD900:
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.nl/img/producten/DVD-900_groot.jpg

Dali Suite 2.5(kersen):
Afbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/images/products/small/2%2E5kl%2EjpgAfbeeldingslocatie: http://www.andbenelux.com/images/products/small/2%2E5kl%2Ejpg
Ik kan niet wachten tot het binnen is..

En iedereen bedankt voor alle tips etc., vooral Scarp en Play die hier toch vaak actief zijn in mijn topic.. thx _/-\o_

Nu weer verder sparen voor rear, center en een goeie sub :)

[ Voor 19% gewijzigd door Occy74 op 26-01-2003 03:04 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Gefeliciteerd met je aankoop dronkenvos :)
Mooie combinatie qua reciever en dvd speler, zelfde vormgeving en kleur is ook altijd mooi meegenomen. Denon is ook een goed merk.
Die speakers ken ik niet, maar jij vond ze mooi klinken, dus is het prima.

Overigens zodra je alles hebt verw88 we foto's en een kleine review van het geheel :)

[ Voor 16% gewijzigd door Scarp op 25-01-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Scarp schreef op 25 januari 2003 @ 18:55:
Gefeliciteerd met je aankoop dronkenvos :)
Mooie combinatie qua reciever en dvd speler, zelfde vormgeving en kleur is ook altijd mooi meegenomen. Denon is ook een goed merk.
Die speakers ken ik niet, maar jij vond ze mooi klinken, dus is het prima.

Overigens zodra je alles hebt verw88 we foto's en een kleine review van het geheel :)
hehe, thx Scarp..
Zodra alles er is en draait zal ik wel ff digicam van collega lenen om wat pics te maken.. :p

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi man!

Lekkere keus ook, de Denon vindt ik er ook heel volwassen uitzien en kwa HT specs is het ook een mooi dingetje :)

Trouwens...zei toch dat je met heel wat anders als de Magnats thuis zou komen.. :P

Nu nog een mooie review, ben wel beniewd naar die Dali's, erg mooie speakers in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 50944 schreef op 25 January 2003 @ 19:09:
Mooi man!

Lekkere keus ook, de Denon vindt ik er ook heel volwassen uitzien en kwa HT specs is het ook een mooi dingetje :)

Trouwens...zei toch dat je met heel wat anders als de Magnats thuis zou komen.. :P

Nu nog een mooie review, ben wel beniewd naar die Dali's, erg mooie speakers in ieder geval.
Gnigni Play, je had helemaal gelijk.
Alles is anders dan ik van voren dacht :P
gelukkig waren jullie er om me te dwingen te gaan luisteren :D
Review komt zodra alles er is...

Topic nog niet dicht aub modjes ondanks dat ik mn spul gekocht heb.. Moet nog effe een review plaatsen zodra het binnen is :)

[ Voor 12% gewijzigd door Occy74 op 25-01-2003 23:00 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Topic wordt niet zomaar dicht gegooid. En anders zijn er nog topics waarin je je HT systeem foto's en specs kan posten :)
Post hier foto's en specs van je home-cinema!
of hier
Hoe zien jouw speakers er uit?? (deel2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar toch zou een mooie review wel mooi af afsluiting zijn.

Daarna kunnen de Modjes hem natuurlijk wel dichtsmijten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote ipv edit |:(

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 26-01-2003 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Anoniem: 50944 schreef op 25 January 2003 @ 12:12:
[...]

Weet je zeker dat het idd om SACD gaat, en niet SVCD? Kan me niet voorstellen dat iemand die nauwelijks originele CD's heeft en luistert SACD aanhanger is :)

Verder: Veel plezier met je aankoop (to be), het is een mooie combinatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 35417 schreef op 26 January 2003 @ 16:27:
[...]

Weet je zeker dat het idd om SACD gaat, en niet SVCD? Kan me niet voorstellen dat iemand die nauwelijks originele CD's heeft en luistert SACD aanhanger is :)

Verder: Veel plezier met je aankoop (to be), het is een mooie combinatie!
Nah, dat SACD boeit me niet eerlijk gezegd, was weer s iets waar je van hoort en dat dan hebben wil :)
Zolang alle SVCD.MP3, CDRW,DVD etc. maar goed afgespeeld worden is t mij al best :P
De aankoop is al gedaan, het moet nu alleen nog bezorgd worden :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 50944 schreef op 26 januari 2003 @ 12:22:
Maar toch zou een mooie review wel mooi af afsluiting zijn.

Daarna kunnen de Modjes hem natuurlijk wel dichtsmijten :P
Precies, daarna mag ie van mij ook wel dicht :D

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Occy74 schreef op 26 January 2003 @ 16:37:
[...]
Precies, daarna mag ie van mij ook wel dicht :D
Ik zou toch nog wel graag een reactie kunnen plaatsen na je review ;)

Wat hebben we trouwens aan een dicht topic? Misschien rolt er nog een mooie discussie uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 50944 schreef op 26 januari 2003 @ 16:51:
[...]
Ik zou toch nog wel graag een reactie kunnen plaatsen na je review ;)

Wat hebben we trouwens aan een dicht topic? Misschien rolt er nog een mooie discussie uit :)
Das ook wel weer zo ja.. Vermaak me tot nu toe uitermate hiero :D

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Zo, daar zijn we weer.
Al het spul is binnen en opgesteld en man o man wat een heerlijk geluidje vergeleken met mn oude rommel.
Zal kijken of ik morgen pics kan maken (lees: digi-cam van collega lenen) en effe een review in elkaar kan flansen...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Oke, daar zijn we dan weer voor de beloofde review van mijn nieuwe spulletjes (speciaal voor Play en Scarp) :)
Geluid is qua kwaliteit/helderheid niet te vergelijken met mijn oude setup (wat ook logisch is uiteraard gezien de crap die ik had)
Ze gaan heerlijk hoog waar mijn voorkeur toch naar uitgaat, verscheidene cd's/vcd's/dvd's/mp3-cd's op geprobeerd die de dvd900 zonder problemen slikt tot nu toe (svcd nog niet geprobeerd, dat komt nog wel eens)
Ik vind de dvd900 wel wat lawaaierig qua geluid tijdens het afspelen, wat ik hier aan ga doen weet ik nog niet, iemand anders met dezelfde dvd-speler en dit ook heeft?

Het geluid was eerst totaal niet goed maar dat kwam puur doordat ik alles fout opgesteld had in de oude situatie wat ik dus eerst ook met dit hed gedaan. (stel je de situatie op de foto's voor maar dan 90 graden naar links gedraaid)

Daarna mijn kamer maar volledig her-ingericht :P en OMG, wat een verschil!
De hele kamer werd prachtig gevuld met dat volle geluid uit mijn lieverdjes (oke oke, beetje overdreven misschien maar wel een erg groot verschil)

Nu dan over tot de pics waar het jullie toch allemaal omgaat :)
Tekst onder de foto's leidt naar grotere versies (2048x1536) van ongeveer 450 kb p.s.

Afbeeldingslocatie: http://www.damcomputers.nl/drunkfux/Various%20Pics/New%20Audio%20Stuff/thumbs/Dscf7290.jpg
rechterfront met stofkap

Afbeeldingslocatie: http://www.damcomputers.nl/drunkfux/Various%20Pics/New%20Audio%20Stuff/thumbs/Dscf7291.jpg
rechterfront zonder stofkap

Afbeeldingslocatie: http://www.damcomputers.nl/drunkfux/Various%20Pics/New%20Audio%20Stuff/thumbs/Dscf7292.jpg
AVR1803 Receiver en DVD900 DVDspeler

Afbeeldingslocatie: http://www.damcomputers.nl/drunkfux/Various%20Pics/New%20Audio%20Stuff/thumbs/Dscf7293.jpg
linkerfront zonder stofkap

Afbeeldingslocatie: http://www.damcomputers.nl/drunkfux/Various%20Pics/New%20Audio%20Stuff/thumbs/Dscf7294.jpg
overzicht zonder stofkappen

Afbeeldingslocatie: http://www.damcomputers.nl/drunkfux/Various%20Pics/New%20Audio%20Stuff/thumbs/Dscf7295.jpg
overzicht met stofkappen

Afbeeldingslocatie: http://www.damcomputers.nl/drunkfux/Various%20Pics/New%20Audio%20Stuff/thumbs/Dscf7296.jpg
Het mooie DALI Logo

Afbeeldingslocatie: http://www.damcomputers.nl/drunkfux/Various%20Pics/New%20Audio%20Stuff/thumbs/Dscf7297.jpg
rechterfront +audiospul nog een keertje

Afbeeldingslocatie: http://www.damcomputers.nl/drunkfux/Various%20Pics/New%20Audio%20Stuff/thumbs/Dscf7298.jpg
linkerfront +audiospul nog een keertje

Tot zover mijn beknopte review + de foto's, hoop dat jullie het een beetje mooi vinden.

ps: ja ik weet dat mijn bank aan een reinigingsbeurt toe is en dat mijn muren aan een schilderbeurt toe zijn :P

[ Voor 23% gewijzigd door Occy74 op 25-02-2003 18:37 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Poeh heeej doe maar duur zeg! :P
FF zonder gekkigheid, ziet er goed uit joh!
Super keuze.

Ik heb zelf net een leuke combi mogen overkopen voor een zacht prijsje. :7

Denon DRA-335 receiver + DCD-625II cd
Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/denon/denon03.jpg

en 2 x deze speakers (Mission 762)
Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/denon/mission.jpg

Ben er super over te spreken. :+

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Eej co staat je pc nu buiten ? :p ;)

Maar ziet er wel netjes uit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 26298 schreef op 15 February 2003 @ 00:37:
Eej co staat je pc nu buiten ? :p ;)

Maar ziet er wel netjes uit :o
Lol, nee hoor.. Pc heeft nog steeds mooi zn eigen plekje rechts van de bank :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Zeer netjes drunkfux.
Leuke valentijns uitzending van TMF op tv :)
Ik heb altijd zo het gevoel dat ik al mijn cd's weer opnieuw moet beluisteren na een goede audio upgrade. Alles klinkt toch weer anders en beter en mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Scarp schreef op 15 February 2003 @ 08:54:
Zeer netjes drunkfux.
Leuke valentijns uitzending van TMF op tv :)
Ik heb altijd zo het gevoel dat ik al mijn cd's weer opnieuw moet beluisteren na een goede audio upgrade. Alles klinkt toch weer anders en beter en mooier :)
thx :)
En ja dat zou ik normaal ook hebben maar nu dus niet aangezien ik zo goed als geen audio-cd's heb (afgezien van een paar oude thunderdome's die ik nooit meer draai en de Rotterdam Records 1st Anniversary Megamix.. jajaa :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Dan wordt het nu tijd om een goede cd collectie aan te leggen :)
Of heb je alles op mp3? Moet je voor de gein eens een eigen cd rippen naar mp3 en dat weer als audio cd terug schrijven en dan is een luisteren ... dat geluidsverschil hoor je nu best wel :)

Overigens is het ook met dvd's opnieuw genieten met je huidige setup :)

[ Voor 13% gewijzigd door Scarp op 15-02-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75903

Inderdaad top speakers die Dali 2.5. Drunkfux, heb je die Dali 3.5 nog kunnen beluisteren, en zoja, was het prijsverschil veel hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo het is dus binnen (was zelf ff weg)

Ziet er echt prachtig uit, het geluid is dus zoals ik lees ook in orde ;)

Zoals ze nu opgesteld staan ziet het er goed uit. Natuurlijk is de enigste juiste opstelling zoals jij het geluid het beste ervaart natuurlijk, maar toch heb je het wel volgens het boekje neer gezet :)

Zulke schuine wanden als jij hebt kunnen nog wel eens funest zijn voor je geluid, vandaar dat het eerst zo tegenviel misschien.

Wedden dat je nu steeds meer cd's gaat kopen, nu je zo'n mooie installatie hebt kunnen die mp3'tjes echt niet meer (geen flame richting mp3 uiteraard ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:53
Anoniem: 50944 schreef op 15 February 2003 @ 18:33:
Zo het is dus binnen (was zelf ff weg)

Ziet er echt prachtig uit, het geluid is dus zoals ik lees ook in orde ;)

Zoals ze nu opgesteld staan ziet het er goed uit. Natuurlijk is de enigste juiste opstelling zoals jij het geluid het beste ervaart natuurlijk, maar toch heb je het wel volgens het boekje neer gezet :)

Zulke schuine wanden als jij hebt kunnen nog wel eens funest zijn voor je geluid, vandaar dat het eerst zo tegenviel misschien.

Wedden dat je nu steeds meer cd's gaat kopen, nu je zo'n mooie installatie hebt kunnen die mp3'tjes echt niet meer (geen flame richting mp3 uiteraard ;) )
inderdaad, dit heb ik ook ervaren nu ik andere speakers heb :D
had eerst brakke pioneers, en van de week heb ik b&w's 602 S2's gekocht 2e hands.
maar inderdaad, nu (pas) hoor ik hoe bedroevend slecht sommige mp3's zijn, eigenlijk wel jammer want ik heb bijna geen cd's :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
gebrande audiocd's klinken zelfs slechter als een orginele ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb vanmiddag mijn denon AVR-1803 opgehaald en een heerlijk geluid. Zelfs op boxen van 15 jaat oud (bose 301) als surround. Frond heb ik elac boxen van mijn broer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 14:36
kieskes schreef op 15 februari 2003 @ 18:36:
[...]

inderdaad, dit heb ik ook ervaren nu ik andere speakers heb :D
had eerst brakke pioneers, en van de week heb ik b&w's 602 S2's gekocht 2e hands.
maar inderdaad, nu (pas) hoor ik hoe bedroevend slecht sommige mp3's zijn, eigenlijk wel jammer want ik heb bijna geen cd's :o
Misschien moet je daar eens wat geld aan gaan uitgeven dan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

duncanvdlinden schreef op 15 February 2003 @ 18:39:
gebrande audiocd's klinken zelfs slechter als een orginele ;)
Dat is een hele gevaarlijke opmerking en zal zeker bestreden gaan worden. ;)

Ik weet niet wat je probeert uit te lokken, maar zomaar een stelling neerkwakken zonder onderbouwing is ongewenst.

Ik ben het er trouwens niet mee eens, maar ga er verder niet op in.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 15-02-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Scarp schreef op 15 februari 2003 @ 14:43:Moet je voor de gein eens een eigen cd rippen naar mp3 en dat weer als audio cd terug schrijven en dan is een luisteren ... dat geluidsverschil hoor je nu best wel :)
Mp3's klinken gigantisch bout ja op deze set :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 75903 schreef op 15 februari 2003 @ 17:01:
Inderdaad top speakers die Dali 2.5. Drunkfux, heb je die Dali 3.5 nog kunnen beluisteren, en zoja, was het prijsverschil veel hoger?
Die hadden ze niet staan toen ik mijn luistersessie hield.
En eerlijk gezegd denk ik dat ze toch boven mijn budget zouden uitkomen, missschien dat ik over een tijdje de Suite 3.5 als front ga kopen en deze verhuizen naar rear maar dat is allemaal koffiedik kijken en toekomstwerk.

Tot nu toe geniet ik met volle teugen van de Suite 2.5.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Anoniem: 50944 schreef op 15 February 2003 @ 18:33:Zulke schuine wanden als jij hebt kunnen nog wel eens funest zijn voor je geluid, vandaar dat het eerst zo tegenviel misschien.
Klopt ja, ze stonden eerst met de achterkant naar de schuine wanden toe en dat klonk totaal niet, nu stukken beter. :D

Systeem Specs

Pagina: 1