Pioneer DVD 106s half toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
Op het moment ben ik weer eens hard bezig met een leuk programmeer projectje: het maken van een multimedia speler (afhandelen van mp3,wma etc en avi,mpg en dvd's) voor een zogenaamde divx/mp3 box.
Het project vordert nu eindelijk eens behoorlijk, en ik ben dus continue bezig met het testen en verbeteren van de software om het draaiend te krijgen op mijn 'divx/mp3-koffer'. Alles geschiedt onder windows xp (de ontwikkelings-pc, en de koffer draaien beiden op windows xp)
En dan nu het probleem:
Alleen krijg ik op de koffer (alleen op de koffer!) om de een of andere manier niet volledig toegang tot mijn dvd-station. Zodra ik op mijn koffer een cd in het pioneer dvd slot-in station stop, dan heeft mijn programma dat door, en probeert vervolgens multimedia bestanden op de cd te zoeken. En dat wil windows op de een of andere manier niet hebben. Ik krijg gewoon keihard te horen dat hij geen bestanden heeft gevonden op de cd, of (als ik een andere drivescan component gebruik) hij geeft een parameter onjuist error (alsof mijn dvddrom station niet bestaat).
Als ik echter via deze computer kijk dan zie ik als ik met de rechtermuisknop op mijn dvd-rom station druk ook geen label van de cd staan, en tevens staat erbij dat het bestandssysteem 'onbekend' is. Maar als ik dubbelklik op het icoon dan opent hij wel mooi de cd, en kan dan ook, met behulp van winamp, gewoon de muziek bestanden afspelen die zich daarop bevinden.
Maar het gekke is nu dat als ik via het startmenu op zoeken klik, en dan zoek op alle bestanden op het dvd station dan vind hij, na een aarzeling van enkele seconden, ook geen bestanden, terwijl ze via de explorer toch duidelijk te zien zijn.

Zodra ik echter een extern usb station erop aansluit, en daar mijn cd instop, dan zijn geen van bovenstaande fouten aanwezig, en werkt alles dus gewoon.

Maar ik wil mijn dvd station gebruiken! Dus heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe dat ook eventueel is op te lossen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:03
ATA66 kabel gebruikt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de OM FAQ al doorgelopen? Daarin staat ook het een of ander over problemen met DVD spelers onder Windows XP :)

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
Ik heb zo goed als alles geprobeerd ...

Alleen firmware upgraden niet (dan moet ik de dvd eerst aansluiten om m'n andere pc, want zodra ik een diskette station aansluit wil die niet meer opstarten. :) )
En ik zal ook eens proberen een ata66 kabel te gebruiken. Maar onder windows xp staat dat ie dma 2 gebruikt (ata 33??), dat staat dus al zo laag omdat er geen ata66 kabel inzit.

Maar zijn er ook andere mensen die met deze dvd speler (pioneer dvd 106s) problemen hebben onder windows xp??

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Ja ik weet dat dit een oud topic is. Er zijn echter al een hele boel topics met dit soort problemen dus wil ik er niet weer een maken. En nee, die andere topics beantwoorden niet mijn vraag.

Maar ik heb nu ongeveer hetzelfde probleem! WinXP, nieuwste firmware zat er al op, rest van specs zie sig!

Heb de Pioneer 106S gekocht en aangesloten als secondary master, slave was mijn brander. Auto detect werkt en in de Explorer is hij ook te zien, alleen wil hij geen DVD of (data/audio) CD afspelen. Zet ik de Brander op cable select en de DVD op Master of Cable Select dan wordt hij toch de brander master (terwijl hij niet aan het eind van het kabel hangt!) en wordt de DVD helemaal niet gezien.

DVD op CS en brander op slave wordt goed (DVD master, brander slave) gedetecteerd, alleen kan ik weet niets afspelen! Graapig genoeg werkt de DVD dan op UDMA4 en de brander op UDMA2 (beide op hun max)... dacht dat dat niet kon!? Staat wel iets in het BIOS over asynchronous DMA...

Sluit ik alleen de DVD aan werkt hij prima.

Ik kan de DVD niet op primary slave hangen aangezien de harde schijf helemaal onderaan in de kast hangt (koeling).

Zal nu eens proberen de DVD als sex sec slave aan te sluiten.
Waarom wil dat ding niet werken als hij de IDE channel moet delen (met een TEAC brander)?

//edit: damn, voortan eerst proberen en dan posten...
Master: brander; Slave: DVD wil wel. Alleen draaien ze dan allebij op UDMA2.

[ Voor 13% gewijzigd door JayVee op 10-09-2003 17:46 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waar zet je niet of beide drives op CS of een op master en andere op slave?
Pagina: 1