Toon posts:

Dual Head met goede 3d prestaties

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam vandaag op de site met als doel uitzoeken welke videokaart ik moet nemen als ik én een gamer ben, én een programmeur/designer (en dus een dual head kaart moet hebben ;))

Ik zeg wel dual head, maar ik wil er gewoon 2 monitoren op kunnen aansluiten, die ongeveer dezelfde functies hebben als de matrox kaarten geven.

Ik heb de reviews over de matrox kaarten gelezen, en 2 bestaande topics met vragen over dual head kaarten, maar ik kom er niet uit.

Welke videokaart moet ik nemen? Ik wil dus 3d prestaties (zo goed mogelijk), en goede dual head functionaliteit. En een max van 200 euro.

Dus niet de Matrox millenium G450 of 550 kaarten, want die schijnen te zuigen qua 3D prestaties. (ik speel counter-strike en daar heb je nu eenmaal een goede kaart voor nodig ;))

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
ga voor de Radeon 9500pro, is snel en heeft standaard DVI + VGA + s-video uitgangen. ik heb mijn beide monitoren op 1280x1024 @ 85Hz, loopt perfect. (DVI-VGA connector zit erbij)

kost: 200 euro ongeveer.

extended desktop zit gewoon in de standaard controle-panel, geen tooltjes oid. windows installeert de kaart ook 2 keer (primary en secondary)

[ Voor 28% gewijzigd door BuG2FiX op 21-01-2003 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit werkt ook goed op XP? En wat voor FPS haal je maximaal?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn 2e posting... maar:

GigaByte ATI Radeon 9500 Pro 64DDR DVI

Ik kan deze bestellen voor 198 euro. Is deze geschikt voor wat ik wil? (volgens mij wel maar voordat ik hem aanschaf wil ik zekerheid hebben)

En waar heb jij hem gekocht bug2fix?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk

Dit is toch echt wel een vraag die je met een beetje zoeken zelf kan oplossen. Je zou kunnen denken aan een GeForce4 Ti4200/4400, een Radeon 8500 of 9500 (pro). Welke van deze kaarten voor jou het beste is kan je met het lezen van reviews wel bepalen :)

Dit topic is gesloten.