Toon posts:

[DIGICAM] A40 of heeft ie concurrentie ondertussen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey
Ik ben er bijna uit, vandaar deze post.
Ik ben dus van plan om een Canon Powerschot A40 te kopen (+/- 300 eur). Aangezien ik mijn Trust family cam 500 behoorlijk beu ben en nu wel eens wat beters wil (na +/- 3000 foto's te hebben getrokken :) ).

De voordelen van de A40 zijn er veel.
- goede zoom
- movie met geluid
- echt iedereen is er super tevreden over dacht ik
- etc etc
die 2 dingen zijn al aardig belangrijk voor mij.

mijn bedoeling: foto's nemen: ook veel binnen (in niet al te goed belichte ruimtes)

iets waar ik niet zoveel heb overgezien in reviews is: foto's van mensen.
Hoe zit het met de rode ogen met de Canon A40? (heeft iemand voorbeelden van zijn gezicht ofzo :P )

MAW: Is dit fototoestel nog zeker zijn prijs waard (en hoe duur dan, want in september lag die ook al rond de 300 eur right? en nu nog steeds in de pricewatch => zou deze binnenkort eens gaan kunnen dalen denk je?)
en hoe oud is ie ondertussen eigenlijk?

Of zijn er op dit moment betere 2.x megapixel camera's?

please advice. ;)
alvast bedankt!

[zo ik denk dat ik me nu goed aan de FAQ heb gehouden]

Verwijderd

Ik heb hem ook besteld, ga hem zaterdag ophalen in Houten geloof ik ergens. Heb er geloof ik 324 euro voor betaald. Ik heb een paar voorbeeldfoto''s gezien op verschillende site's en dat was de grootste reden de camera te kopen. Daarbij de zoom, alle opties enzovoorts. Ik zal zondag wel ff review posteN!

Verwijderd

Als je nog foto's nodig hebt - contact me!

jeroen_ja@hotmail.com

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Onlangs nog een test gelezen in een Duits blad: de A40 geeft je momenteel nog steeds de beste waar voor je geld. Hij levert opvallend goede foto's af voor een 2MP camera was het oordeel, en ook de toeters en bellen zijn zeer uitgebreid.
Ik heb er zelf ook een, en ben zeer tevreden. Laatst een foto laten opblazen tot A4, en niemand kon zien dat het een digitale was. Dus: kopen dat ding!!!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

dus je kan toch gewoon een foto volledig op een a4 printen en hij ziet er gewoon goed uit,dus niet pixelachtig ofzo?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Als je hem zelf uitprint met een goede printer; ziet het er gewoon goed uit.

• Microkid

Microkid

Smile

wfvn schreef op 21 January 2003 @ 21:11:
Als je hem zelf uitprint met een goede printer; ziet het er gewoon goed uit.
Moet je wel een echt goede hebben. Ik heb een deskjet die op 600dpi print, maar daar zie je duidelijk de pixels. vooral op witte achtergronden bij wolken e.d. Laten afdrukken bij een afdrukcentrale op fotopapier is net zo goed als een echte foto.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Microkid schreef op 21 januari 2003 @ 21:46:
[...]

Moet je wel een echt goede hebben. Ik heb een deskjet die op 600dpi print, maar daar zie je duidelijk de pixels. vooral op witte achtergronden bij wolken e.d. Laten afdrukken bij een afdrukcentrale op fotopapier is net zo goed als een echte foto.
Mijn ervaring is dat LATEN afdrukken eerder pixels weergeeft dan zelf afdrukken.

Wat jij 'pixels' noemt (met die wolken) zijn niet de pixels van de camera maar de spetters inkt van de printer die je goed kan onderscheiden.

Btw, een beetje printer (van bijvoorbeeld 2 jaar oud) zoals een HP 930c (FotoRET III) is al goed genoeg

• Microkid

Microkid

Smile

wfvn schreef op 21 January 2003 @ 21:53:
[...]

Mijn ervaring is dat LATEN afdrukken eerder pixels weergeeft dan zelf afdrukken.

Wat jij 'pixels' noemt (met die wolken) zijn niet de pixels van de camera maar de spetters inkt van de printer die je goed kan onderscheiden.

Btw, een beetje printer (van bijvoorbeeld 2 jaar oud) zoals een HP 930c (FotoRET III) is al goed genoeg
Hmm, daar heb ik ook eens wat op laten afdrukken. Ik zie toch echt duidelijk verschil tussen een thuis printer of een afdruk. En ik ben zeer kritisch wat dat betreft ;) Ik stuur ze gewoon naar de Hema, die leveren prima kwaliteit afdrukken.

Verwijderd

bij een printer zie je pixels minder snel dan bij een hema afdruk. Dat komt gewoon omdat foto afdrukjes veel scherper zijn. Een printer blurt altijd een beetje. Dat werkt bij grote afdrukken in het voordeel van de printer, min of meer. Maar in feite is de afdruk gewoon minder scherp.

Als je een foto bij een online fotoboer op A4 wilt laten afdrukken dan zou ik de foto zelf in formaat verdubbelen. Volgens mij geeft dat een beter effect.

Verwijderd

heb laats 29 foto's (een selectie van diverse foto's) die ik de afgelopen maanden met mijn a40 geschoten heb laten afdrukken op 10x 15 bij het kruitvat. De kwaliteit vond ik persoonlijk echt goed. ga binnenkort eens een foto laten afdrukken op a4 formaat, kijken of ik dan nog steeds zo tevreden ben :)

Verwijderd

Ik heb ook de A40 en hij bevalt uitstekend. Sterke punten zijn waar voor je geld. Goede beeldkwaliteit en veel mogelijke instellingen, handig in dagelijks gebruik. Met een setje GP 1800 batterijen kun je uren lang foto's maken, zelfs met de LCD en de flitser aan. Grootste nadelen van de camera zijn de af en toe wat matig functionerende autofocus en de lichtsterkte van de lens. Het focussen merk je bijvoorbeeld bij het maken van macro's, waarbij af en toe wel eens een foto mislukt. En de wat mindere lichtsterkte merk je als je bijvoorbeeld landschappen fotografeert onder een dicht bewolkte hemel. Deze zijn altijd een beetje wazig. Maar in zijn (prijs)klasse is de A40 top, wil je naar (veel) betere beeldkwaliteit dan kom je op camera's die rond de 1000 Euro kosten. Over de ruim 4000 foto's die ik nu in het afgelopen 3/4 jaar heb gemaakt ben ik over het algemeen zeer tevreden. Beeld kwaliteit op de monitor en print zijn goed. Vergrotingen naar A4 eerst in photoshop oprekken naar A4 formaat met bijvoorbeeld 300 dpi. Het beste is het om dit in stappen van steeds 10% te doen. Dan blijft de foto scherp. Zowel fotoafdrukken als zelf gemaakte prints zijn aan de muur in een lijstje niet te onderscheiden van een "normale" fotoafdruk.

Verwijderd

maar is het niet zo dat de a40 de beste 2megapixel camara is,kwa scherpe enzo?

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 10:06:
maar is het niet zo dat de a40 de beste 2megapixel camara is,kwa scherpe enzo?
kwa plaatjes vind ik mijn finepix2800zoom beter .. maar die is dan weer lastig te gebruiken in donkere ruimtes.. maar heeft dan wel weer 6x optical zoom :)

kwa prijs even duur als A40 ongeveer

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Een FUJI 303 is ook wel aardig hoor ietsje meer pixels en net zo goed verder ;)
Ga er een kopen binnenkort denk ik(effe geld verzamelen) :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is die A40 ook goed in donkere licht omstandigheden? Ik zit dus tussen die A40 en de Olympus C220 zoom te twijfelen

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Helaas zou ik zo niet weten waar je zo 123 foto's kan uploaden, maar als je ze wilt hebben moet je me maar mailen. Dan stuur ik ze wel voor je op.
Qua rode ogen.... helaas... daar heb je ( althans ik ) wel last van. Er zit naar mijn weten geen rode ogen reductie op.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Microkid schreef op 21 januari 2003 @ 22:05:
[...]

Hmm, daar heb ik ook eens wat op laten afdrukken. Ik zie toch echt duidelijk verschil tussen een thuis printer of een afdruk. En ik ben zeer kritisch wat dat betreft ;) Ik stuur ze gewoon naar de Hema, die leveren prima kwaliteit afdrukken.
Dan praten wij over totaal verschillende dingen of we hebben totaal verschillende ervaringen opgedaan.

Mijn ervaring is dat je met de printer de pixels van het fotobestand zelf absoluut NIET ziet. Bij de hema heb ik dat dus wel gehad :X (niet vaak gelukkig...)

• Jaded
  • Laatst online: 27-01 17:03
Heeft iemand wat voorbeelden misschien? Ik heb een 4 Mpixel cam en wil ze wel een vergelijken, als dat enigzins gaat.

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

red bull

Keeps me awake !

Bij mijn a40 duurt het altijd mega lang voordat hij focussed in het donker, binnenkort eens experimenteren met de M & P modus.
Iemand nog tips ?

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Hoe is de A40 in vergelijking met de ixus v2 of de ixus 330? Is de ixus v2/330 een soort gelijke camera in een mooier (en duurder) jasje? of is de ixus v2/330 in weze minder goed?

[ Voor 17% gewijzigd door HyperMan op 22-01-2003 17:32 ]

Hier komt iets hips te staan

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 16:48
Ik heb mijn A40 nu ongeveer 4 maanden. Ik heb hem besteld op www.digitalecamera.nu en ben daar zeer tevreden over. (ook over de prijs)
Het enige minpuntje van de A40 vindt ik toch de rode ogen. Ik moet toch regelmatig de roge ogen corrigeren met de bijgeleverde software.
Maar mijn algemene oordeel: een 8+

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 20:18

Garrett

Watercooler

Deze cam heeft toch ook handmatige white-balance instellingen? Of heb ik dat nou verkeerd gelezen?

I love watercooling

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:27
Garrett schreef op 22 januari 2003 @ 18:54:
Deze cam heeft toch ook handmatige white-balance instellingen? Of heb ik dat nou verkeerd gelezen?
Ja, maar wel beperkt want je kan maar 4 presets kiezen

Verwijderd

Topicstarter
hmm, probleem is dus

IN GEHEEL belgie is ie uitverkocht (en ook niet leverbaar)
nu, ik heb naar enkele winkels (die laag geprijst stonden in de pricewatch) gemaild, en daar hadden ze em ook niet.

ik heb deze camera eigenlijk echt nodig voor 15 februari...

heeft iemand nog ideeen om eraan te geraken?
weet iemand winkels in duitsland (niet TE ver)?

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:28

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 21:06:
weet iemand winkels in duitsland (niet TE ver)?
de dichtsbijzijnde mediamarkt in dl bellen?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

• frim
  • Niet online
Ik wil nu dus ook een digicam kopen, voor rond de 300 euro. Ik dacht dat we vroeger een "welke digicam moet ik hebben?" topic hadden of zo, dus ik daar naar zoeken, maar niks kunnen vinden :/ Nou ja, dan maar in dit topic. Mijn oog viel ook al op de Powershot A40. Dit is een van de enige cams van rond de 300 die handmatige sluitertijd heeft, wat natuurlijk erg leuk is om mee te spelen >:). Verder ook handig dat hij gewoon gebruik maakt van 4xAA batterijen. Die dingen heeft iedereen in huis, gaan lang mee en zijn niet te duur. nadeel hiervan is wel dat hij een stuk groter is dan de meeste anderen.

Wordt standaard geleverd met 8 MB flash, wat niet erg veel is dus daar zul je dan nog wat extra voor moeten kopen.

De A40 heeft 3x optische zoom. De Finepix 2800z heeft 6x zoom, zoals hierboven al verteld, maar daar betaal je wel 80 euro meer voor. Moet je zelf weten of je dat wil, ik iig niet :)

Ik heb bij verschillende mensen rondgevraagd, en veel mensen schijnen nogal te zweren bij canon? :? Ze vinden het een betrouwbaar merk, goede support, geen gedoe met garantie e.d. wat ik nogal fijn vind :) Mij werd ook verteld dat de fuji camera's wat fragieler zijn gemaakt maar daar kan ik zelf niks over vertellen, heb er geen ervaringen mee :)

[google=A40 review] doet wonderen, die eerste 5 of zo zijn erg interessant. Op Powershot.com staan ook een aantal voorbeeldplaatjes, die er redelijk uit zien, maar niet meer dan dat. Verwacht er geen topkwaliteit van, en zeggen dat-ie op een A4'tje lijkt alsof het een gewone foto is lijkt me wat overdreven: vanaf dichtbij zie je duidelijk dat het pixels zijn.

Tenzij iemand anders nog goede suggesties heeft ga ik denk ik voor de A40

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik zou zeker de A40 nemen, maar kijk uit met webshops. Bij Canon op de HCC dagen ben ik er voor gewaarschuwt dat echt veel webshops die ze goedkoop aanbieden de cam niet eens leveren, en elke keer zeggen ze op een bepaalde datum binnenkrijgen. Vervolgens na een lange tijd wachten dan bieden ze een alternatief aan, terwijl je van te voren betaald hebt. Dat is dus erg brak. Let dus goed op bij kopen op internet of koop hem in een winkel.

• Microkid

Microkid

Smile

tweak_dude schreef op 22 januari 2003 @ 20:24:
[...]

Ja, maar wel beperkt want je kan maar 4 presets kiezen
6 presets: automatisch, dag licht, bewolkt, lamplicht, TL licht, LT licht H

• DaOverclocker
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

(jarig!)
Ik zou ff op http://www.Jcstadskanaal.nl kijken dan bij de nieuwe foto's deze zijn ook gemaakt met de A40 . maar wel een beetje met compressie.
Ik heb hem trouwens gekocht omdatn hij goed is in het donker, en in onze soos is het aardig schermerig. Maar hij doet het prima Beter als mijn oude finepix1300 !!

systeem specs

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:20

Reinier

\o/

henri schreef op 23 January 2003 @ 22:07:
Ik zou ff op http://www.Jcstadskanaal.nl kijken dan bij de nieuwe foto's deze zijn ook gemaakt met de A40 . maar wel een beetje met compressie.
Ik heb hem trouwens gekocht omdatn hij goed is in het donker, en in onze soos is het aardig schermerig. Maar hij doet het prima Beter als dan mijn oude finepix1300 !!
Pssst: ik wilde graag je foto's zien maar je previous/next thumbnails doen het niet in Mozilla, kan niet door je foto's bladeren!

• Mich007
frim schreef op 23 januari 2003 @ 18:51:
Verder ook handig dat hij gewoon gebruik maakt van 4xAA batterijen. Die dingen heeft iedereen in huis, gaan lang mee en zijn niet te duur.
Vergis je hier niet te veel in!

Zo'n ding vreet batterijen en het is daarom zeer raadzaam om er een setje goeie
1800 mah batterijen bij te kopen en die heeft NIET iedereen in huis

• frim
  • Niet online
Tsja ik had eigenlijk gedacht dat iedereen tegenwoordig wel een aantal NiMH batterijen thuis heeft, met alle digitale rotzooit van tegenwoordig. Thuis heb ik er iig genoeg en is het dus geen probleem voor mij.

OK, even een heel andere vraag. Heeft er hier iemand ervaring met het bestellen vanuit amerika? Dat is een stuk goedkopen (vanaf zo'n 240 dollar volgens pricewatch) en daar hebben ze ze schijnbaar genoeg in voorraad (de A40 dan). leek mij wel een mooie oplossing, maar hoe zit dat met de garantie? Kun je als de camera kapot is hem gewoon naar Canon in Nederland opsturen of moetie helemaal naar Amerika terug? En zit er nog wat anders in de doos in vergelijking met de europese (naast engelstalige handleiding dan)

Verwijderd

Topicstarter
frim schreef op 24 January 2003 @ 18:30:
Tsja ik had eigenlijk gedacht dat iedereen tegenwoordig wel een aantal NiMH batterijen thuis heeft, met alle digitale rotzooit van tegenwoordig. Thuis heb ik er iig genoeg en is het dus geen probleem voor mij.

OK, even een heel andere vraag. Heeft er hier iemand ervaring met het bestellen vanuit amerika? Dat is een stuk goedkopen (vanaf zo'n 240 dollar volgens pricewatch) en daar hebben ze ze schijnbaar genoeg in voorraad (de A40 dan). leek mij wel een mooie oplossing, maar hoe zit dat met de garantie? Kun je als de camera kapot is hem gewoon naar Canon in Nederland opsturen of moetie helemaal naar Amerika terug? En zit er nog wat anders in de doos in vergelijking met de europese (naast engelstalige handleiding dan)
naar mijn weten moet je vanaf 200 eur BTW betalen over je ding (dus dan nog eens +19%btw extra)
en dan verzendkosten...

• tweak_dude
  • Laatst online: 19:27
frim schreef op 24 januari 2003 @ 18:30:

Ik heb hem bij digetalecamera.nu bestelt voor 314 euro en ik had hem de volgende dag in huis. Als je hem in Amerika bestelt duurt dat zeker langer.

• frim
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 20:17:
[...]

naar mijn weten moet je vanaf 200 eur BTW betalen over je ding (dus dan nog eens +19%btw extra)
en dan verzendkosten...
Als je die digicam daar koopt voor 240 euro, en hier kost ie 314 euro, dan denk ik niet dat de verzendkosten hoger zijn dan 90 euro :) (hier betaal je ook nog 13 euro rembours)

Bovendien moet je allen BTW betalen als de douane het doorheeft, en dat wordt steeksproefsgewijs gedaan, en die zullen echt niet alle kleine pakjes gaan openmaken. Anders kun je altijd nog vragen of ze er op willen zetten dat het een "gift" is, dan kunnen ze je ook geen BTW opdragen.

En ik heb een PO box die naar nederland wordt doorgestuurd, gratis, en dan hoe ik geen BTW te betalen, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat heeft...
tweak_dude schreef op 25 January 2003 @ 20:24:
[...]

Ik heb hem bij digetalecamera.nu bestelt voor 314 euro en ik had hem de volgende dag in huis. Als je hem in Amerika bestelt duurt dat zeker langer.
Klopt. Maar die zijn nu uitverkocht en ik heb ze eersgister opgebeld en dat duurt nog 2-3 weken voordat er nieuwe binnen zijn. Dus in dat geval niet. Ook bij de meeste andere winkels in de pricewatch is dat he tgeval, dat heb ik al gecontroleert.

Verwijderd

Grappige discussie trouwens over het af laten drukken bij de Hema of zelf printen.
Zelf afdrukken ziet er idd beter uit omdat je dan met blur te maken hebt, en dus geen pixels ziet, maar feitelijk zijn de foto's van een afdrukcentrale beter.
En dan zijn dus duidelijk het aantal megapixels van belang.

• Garrett

Garrett

Watercooler

Ik kan het zo gauw ff niet vinden, dus vraag ik het hier even.
De A40 heeft toch handmatige sharpness instellingen? Ik wil deze namelijk over een tijdje gaan halen maar uit de reviews maak ik (nog) te weinig info op.

I love watercooling

Verwijderd

Ik heb vorige week in de Franse Alpen een zooi foto's genomen met me A40. Heb ze wel vet verkleind en gecompressed voor inet gebruik. Te vinden onder het kopje risoul op me site. Als je originele foto's wilt zien, mail me maar effe welke je origineel opgestuurd wilt krijgen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 01:42:
Grappige discussie trouwens over het af laten drukken bij de Hema of zelf printen.
Zelf afdrukken ziet er idd beter uit omdat je dan met blur te maken hebt, en dus geen pixels ziet, maar feitelijk zijn de foto's van een afdrukcentrale beter.
En dan zijn dus duidelijk het aantal megapixels van belang.
Zelf afdrukken is voor mij geen optie. Kwaliteit van laten afdrukken van me foto's is mooier. Kost bij Verschuren denk ik als je naar de inkt en het fotopapier gaat kijken nog minder ook dan zelf afdrukken. Ik wil de foto's toch altijd netjes in een album inplakken (van de digitale die ik wil) en dan is laten afdrukken stukken beter.
Ohja... HEMA SUCKS de kwaliteit van dat papier is echt zwaar BOUT !!!!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:23

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Garrett schreef op 27 January 2003 @ 14:40:
Ik kan het zo gauw ff niet vinden, dus vraag ik het hier even.
De A40 heeft toch handmatige sharpness instellingen? Ik wil deze namelijk over een tijdje gaan halen maar uit de reviews maak ik (nog) te weinig info op.
De standaard sharpness kan je uitzetten. Dat is soms handig als je handmatig in bv photoshop de scherpte wil toevoegen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Garrett

Garrett

Watercooler

Aha, ja ik weet nooit of de voorbeeldfoto's op verschillende sites met de standaardscherpte zijn gemaakt of met de Low Sharpening instelling.
Toch maar eens goed gaan zoeken naar zulke foto's... iig bedankt Gizz !!!!!

I love watercooling

• Mannes
  • Laatst online: 13-02 21:09
ik heb de A40 hie bij de lokale fotoshop zien staan voor 360 .. is die 30 euro het waard om hem nu al te hebben, want anders moet ik idd dus nog die 1 of 2 weken wachten

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• frim
  • Niet online
Mannes schreef op 28 January 2003 @ 16:34:
ik heb de A40 hie bij de lokale fotoshop zien staan voor 360 .. is die 30 euro het waard om hem nu al te hebben, want anders moet ik idd dus nog die 1 of 2 weken wachten
tsja, als jij hem 2 euro per dag waard vind wel :)

Ik zal ook nog wel even op mijn cam moeten wachten, helemaal uit amerika, maar ik heb er dan wel een stuk minder voor moeten betalen :/

Je eigen keuze heh, je zegt het zelf al

Denk er wel aan dat er een kans is dat die dingen over 2 weken ook gelijk uitverkocht kunnen zijn, en dat je dus weer 2 weken moet wachten.. je kan er iig een bestellen en annuleren als je hem lokaal koopt :)

• Mannes
heb hem al besteld .. en vorige week zeiden ze 1 of 2 weken .. dus ik denk als ze hem deze week nog niet hebben dat ik hem dan lokaal ga halen

Verwijderd

Ik heb niet het hele topic door zitten lezen, maar ik heb met mijn A40 helemaal geen last van rode ogen. De flitser doet erg goed zijn werk. :P

• Mannes
* Mannes wil eigenlijk steeds graagerder (meer graag) ook zijn exemplaar in handen hebben :p
hopen dat digitalecamera.nu een beetje opschiet dan

Verwijderd

Ik heb m al een weekje weer. Bestelt bij webvoordelig en 2 dagen later lagen ze al te blinken op de keukentafel(A40 en SOny TRV-18 filmcamera)! Goede service, gelijk 4 1900 MaH batterijen + lader erbij gekocht. Werkt perfect allemaal! Kwaliteit is goed (1600x1200 superfijn). Flits is op auto net niet goed vind ik. Probeer eigenlijk nooit te flitsen, maar als het donker is en je geen lampen hebt moet je wel! Erg fijne camera, ben hem nog wel aant ontdekken enzo maar bevalt tot nu toe erg goed!

Verwijderd

Eerdat je hem helemaal doorhebt ben je wel een tijdje verder... ik heb hem nu 3 maanden en ken hem ook nog steeds niet helemaal.

• Mich007
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:46:
Ik heb niet het hele topic door zitten lezen, maar ik heb met mijn A40 helemaal geen last van rode ogen. De flitser doet erg goed zijn werk. :P
Stel jij de belichting dan handmatig in, of ook als je alles op auto zet. Want dan
vind ik dat toch wel een beetje vreemd :?

Verwijderd

Hmm, je kunt bij de flitser hem op de rode ogen stand zetten ;) En hoezo is dat vreemd, zijn daar dan problemen mee?!

Verwijderd

Topicstarter
JAJA, de topic starter heeft em nu ook!!!!!

whiiii

ben vollop aan het uittesten :)

expect pics soon :)

• frim
  • Niet online
netjes :) waar heb je hem gekocht?

Ik verwacht de mijne in +/- 2 weken..

Verwijderd

Topicstarter
in antwerpen

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:19
Ik heb em nu 1 maand, heb hem gewoon bij de Dixons in arnhem gehaald, hadden em op voorraad, iets duurder dan de prijs waarvoor de webshops 'zeggen' dat ze em hebben maar dan hoef je niet zolang te w8-en...

• Stefke
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 19:00:
Hey
Ik ben er bijna uit, vandaar deze post.
Ik ben dus van plan om een Canon Powerschot A40 te kopen (+/- 300 eur). Aangezien ik mijn Trust family cam 500 behoorlijk beu ben en nu wel eens wat beters wil (na +/- 3000 foto's te hebben getrokken :) ).
O M G!

Ik heb ongeveer 5 uur een Trust Family Cam gehad :r :r en toen ben ik m rap gaan omruilen voor een A40.
Dat jij dat nog zo lang uitgehouden hebt _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Stefke op 31-01-2003 19:14 ]

Verwijderd

Gizz schreef op 27 januari 2003 @ 15:56:
[...]

De standaard sharpness kan je uitzetten. Dat is soms handig als je handmatig in bv photoshop de scherpte wil toevoegen.
Ehm, hoe dan ... ? :S

• Mannes
Ik heb hem nu ook!
Duurde me te lang om te wachten op digitalecamera.nu dus ben hem maar in de stad gaan halen, was 30 euro duurder. maar die heb ik weer terug verdiend bij mijn compactflash kaartje, vraag een 128mb OEM ding .. voor 49 euro bij maxpert (staad nergens een formaat op dus ik denk.. vooruit dan maar) kom thuis. is het een 256 :* .. geweldige winkel maxpert :P

• Stefke
  • Laatst online: 17:52
hehe, kewl :)
Pagina: 1