Toon posts:

Crashende AMD-K6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Sinds kort heb ik een AMD K6-3 met TNT2-kaart, 550MHz, 256MB en WinXP. Op zich een leuk klein systeempje, wat ouder, maar leuk om kleine applicaties op te draaien.
Echter, dit systeem crashed al bij het minste of geringste. Zodra ik ook maar even in een game bezig ben, crashed de handel en reboot meteen.

Gisterenavond was ik bezig in CM3 gedurende circa 2 uur (toch geen zware belasting..) en boem... Daarna fifa2000 (!!!): hetzelfde verhaal... NFS2: same...

De laatste tijd had ik ook al problemen met installatie van verschillende software (blijft gewoon hangen) waaronder CM3, Ceasar3, NFS2 (wederom: niet de zwaarst belastende software) Brittanica en Mafia (inderdaad wat zwaarder).
Ook het afsluiten van het systeem hapert en resulteert nagenoeg altijd in opnieuw het 'hangen' van het systeem.

Heeft iemand misschien enig idee wat het zou kunnen zijn?

Marshall_2002

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 19:47
dit gebeurt alleen tijdens games? of ook als je gewoon in windows zit?
btw welke drivers enzo heb je geinstaleerd?

[ Voor 25% gewijzigd door LordMithril op 21-01-2003 15:01 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Welkom @ GoT

Wat heb je zelf al geprobeerd :? wat zijn je temps :? reinstall gedaan :?

verder raad ik je aan de volgende dingen te lezen:
- http://gathering.tweakers.net/forum/faq
- Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

btw Move naar PMG op OH

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten op 21-01-2003 15:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
drivers weet ik niet... is voor me gedaan, neem aan dat dat goed gedaan is!? Niet als ik gewoon in Windows zit. Althans niet in de tijdsperiode die je "normaal" in windows doorbrengt...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:07
het al een algemeen bekend dat winxp en amd k6 systemen niet erg goed werken. heb zelf een k6-2 500 en daar crashed winXP continue.

oplossing die ik heb genomen is er win98 op te zetten, bij mij wou win2K ook niet goed werken, maar dat lag aan de k6-2 en jij hebt een k6-3, dus dat is nog de moeite waard om te proberen

Verwijderd

Topicstarter
Links heb ik uiteraard doorgenomen...

Wat ik zelf geprobeerd heb? Dacht in eerste instantie aan een geheugenfout dus heb er een Memtest op los gelaten. Niks aan de hand. Vervolgens dacht ik eventueel aan een fout omtrent slaapmodus of reboot modus, beiden uitgeschakeld; geen resultaat...

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 15:05:
Links heb ik uiteraard doorgenomen...

Wat ik zelf geprobeerd heb? Dacht in eerste instantie aan een geheugenfout dus heb er een Memtest op los gelaten. Niks aan de hand. Vervolgens dacht ik eventueel aan een fout omtrent slaapmodus of reboot modus, beiden uitgeschakeld; geen resultaat...
Goed bezig ;)

Heb je toevallig een reinstall van je OS gedaan, of een ander OS geprobeerd,
ofdat beter werkt, (geloof ik al eerder genoemd hier :D)

BIOS gereset, of ge upgraded :?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Wat is er mis met zijn post? Er staat misschien niet genoeg informatie, maar met die links kan ie z'n post niet echt aanvullen...
btw Move naar PMG op OH
Hoezo :? Zolang dit alleen gebeurt bij spellen is het toch echt een SPV vraag.

Dus daarom ook gelijk mijn vraag: heb je dit echt alleen bij spellen of ook onder Windows zelf?

The devil is in the details.

• Maarten
  • Niet online
MaRc0 schreef op 21 January 2003 @ 15:08:
[...]

[...]
Hoezo :? Zolang dit alleen gebeurt bij spellen is het toch echt een SPV vraag.

Dus daarom ook gelijk mijn vraag: heb je dit echt alleen bij spellen of ook onder Windows zelf?
Het is ook in windows ;) (als ik het ff snel doorlees :))

maar om hem op weg te helpen heb ik ff die links neergezet, bedoel ik verder niets mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik tot nu toe heb meegemaakt enkel onder games. Ik wordt er gewoon uitgegooid en het systeem reboot. Zelfs zo vreemd dat ik gisteren een CM3-game heb gesaved na elke wedstrijd, gewoon als test. Op een gegeven moment crashde het systeem. Toen het opnieuw opgestart was en ik als test de gesavede versie wilde opstarten: Boem... elke keer dat ik deze versie wilde opstarten crashde het...

Geen ander OS geprobeerd. Als dat het is, ben ik erg blij om onder Win98 te kunnen werken... :)

Verwijderd

Topicstarter
BTW, Logitech... Ik ben geen enorme techneut, maar ik schat mezelf toch NET iets hoger in dan het beginnersweb... :D

• Cardinal
ik zou ook gewoon win98 proberen. maakt mij namelijk nooit uit wat voor een besturingssyteem erop staat, als het maar stabiel is.
offtopic:
en let maar niet op AMD_er

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 15:15:
BTW, Logitech... Ik ben geen enorme techneut, maar ik schat mezelf toch NET iets hoger in dan het beginnersweb... :D
:? AMD_er :P

Maar oke, ik geeft je gelijk, als het alleen @ Games is staat ie goed,
maar er was geloof ik ff verwarring over, ;)

je bent btw zeer welkom hier :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zat zelf (ook) aan drivers te denken maar heb gene flauw idee waar en hoe ik dit op kan pakken... Moederbord is mij ook al aangegeven als suggestie, maar aangezien het een zelfbouw betreft door een kennis die verstand van zaken heeft ga ik er van uit dat dit goed zit. Dacht ook hij Abit BE6 of BP6 gebruikt had en dat zijn toch vrij stabiele kaarten...

Verwijderd

Topicstarter
thanks logitech... al voel ik me nog een beetje off-place hier gezien het "verstand van" van de meesten...

Verwijderd

Topicstarter
maar jullie guys houden het dus op het OS of op drivers?

• Cardinal
ik hou het op OS, maar je kan natuurlijk altijd met de drivers gaan klooien.

voor de drivers moet je gaan denken aan chipset drivers, controller drivers en alle inbouw hardware updaten. misschien dat het dan wel stabiel wil gaan draaien. mocht dat niet werken dan zou ik gaan voor een ander OS

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 15:31:
maar jullie guys houden het dus op het OS of op drivers?
Ik zou zeggen probeer het, ;)

Download van alles nieuwe drivers en werkt het dan is het mooi,
probeer anders een reinstall van je huidige OS met alle nieuwe drivers :)
en anders een Reinstall met een ander OS, met de nieuwste drivers :)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
mmm... ik wacht wel even tot de kennis in situ teruggekeerd is van vakantie... :(

Verwijderd

Topicstarter
ik zal in elk geval vanavond eens onder geavanceerde opstart het 'rebooten na fout' eens uitzetten en de foutmelding op bluescreen noteren. Misschien dat iemand daar iets verder mee komt.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:20

Willybubba

Nut up or shut up.

ff vraagje, welk Chipset heeft je mobo? Want er is een AMD K6 chipset geweest die niet samen kon met Nvidia kaarten.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

Topicstarter
weet ik niet, om eerlijk te weten. Die niet samen kon met de huidige generatie NVidia kaarten of ook niet met de TNT2? Weet je toevallig de bewuste chipset? Dan kan ik het vanavond even nakijken. Echter, zou de pc dan niet meteen crashen in dat geval?

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Marshall_2002 > Dit is de edit knop: Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif hier mee kun je je bericht wijzigen en hoef je dus niet telkens een nieuwe reply te maken.
Deze kun je vinden in de rechter boven hoek van je replies.
Deze vanaf nu graag gebruiken :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

AMD K6'jes en TNT's gaan nog wel eens simpelweg brak/niet voor zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
M@NIC schreef op 21 januari 2003 @ 16:55:
Marshall_2002 > Dit is de edit knop: [afbeelding] hier mee kun je je bericht wijzigen en hoef je dus niet telkens een nieuwe reply te maken.
Deze kun je vinden in de rechter boven hoek van je replies.
Deze vanaf nu gebruiken.
Ecxuus dat ik teveel lettertjes gebruik en teveel posts plaats naar uw koninklijke hoogheids zin. _/-\o_

Ik zal voortaan mijn taalgebruik zoveel mogelijk inkorten tot steno. O-)

Verwijderd

voor dat je een ander OS gaat installeren...
draai eens windows update.. heb je SP1 al geinstaleerd? nee? goed plan om te doen, draai ook even alle andere critical updates die genoemd worden en probeer eens andere video drivers... je hebt een nVidia chip op je TNT zitten dus any old Detonator will do, te vinden via de driver&BIOS updates op de frontpage (www.tweakers.net)
als het is zoals IceStorm zegt... dat TNT+K6 niet werkt, zal ook een ander OS niet werken, ik denk niet dat je veel vreugde zal vinden in Win98, ik raad je aan om te kijken of je je WinXP kan patchen....

Verwijderd

Topicstarter
Hiro, bedankt voor je tips.

Ik heb het een en ander geprobeerd aan 'eenvoudige' oplossingen als de kast open, de knoopcel even los te halen om de BIOS te resetten en de aangedragen oplossingen als reboot uitzetten. Hij crashed echter nog steeds, echter ik krijg nu wel de fotmelding; kan iemand hier iets mee?

Er is een probleem gevonden...blablabla..
Technische informatie:
STOP: 0x0000008E (0C0000005, 0x805671B2, oxF9F10B3C, 0x00000000)
Pagina: 1