Eventjes over CyberJunk

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Adjes, modjes en andere lezers, welkom.

Vooraf wil ik een aantal dingen duidelijk neerzetten (disclaimer zo u wilt). Beschouw dit alles al positieve, opbouwende kritiek. Het is mogelijk dat mijn woordkeus niet altijd optimaal is, houdt er rekening mee dat ik een mens ben.

Oke, let's start.

Ik heb het verhaal omtrend Cyberjunk voor het grootste gedeelte gevolgd en volgens mij heb ik een heel goed idee wat er gaande is. Er is een (onzinnige en nutteloze) discussie over het limiet op de icons. Een aantal mensen zet zich buitengewoon sterk in voor een bepaalde mening. Cyberjunk is daar 1 van. In zijn thread poste iemand zonder argumenten een troll/flame. Vervolgens werd die thread gesloten.

Niet veel bijzonders, maar nu komt het. In een totaal andere thread gaat Cyberjunk totaal over de schreef. Z'n volledige arsenaal aan scheldwoorden komt naar buiten. Au. Kort daarna is hij al wat gematigder (en beheersder) en kort daarna verontschuldigt hij zichzelf.

Wat mij bijzonder verbaasde was de reactie van de admin. Hij quote een stuk, zegt dat het niet mag en meldt dat er een ban aankomt. Na korte tijd is die ban er ook. Boem. Einde Cyberjunk.

Lees dit nog eens door, denk dan diep, heel diep na over het verleden en lees dit dan nòg eens door. Denk eens aan alle momenten uit het verleden dat er een ban is uitgedeeld. Ik kom hier overigens pas anderhalf jaar, dus daarvoor weet ik het niet. Maar herinneren we ons de bans nog? Die werden pas uitgedeeld als mensen vele malen achter elkaar zaten te spammen, onzinnige dingen zaten te posten en te flamen. Na een groot aantal waarschuwingen, persoonlijk contact via ICQ werd besloten tot een ban. En vrijwel altijd was de persoon die geband werd een nieuweling.

Hoe schril is het contrast me nu? Iemand die al lang op GoT komt, actief meehelpt in de tweakers.net community en 1 keer fiks over de schreef gaat wordt zonder pardon verbannen. Hmz. De persoon die belangeloos de tweakers.net Activelist heeft opgezet, die mensen hielp in allerlei fora (o.a. Programming en Websites) wordt zomaar in 1 keer in de sloot geworpen.

Nu begrijp ik de reactie van de admins best, en zal ik zelf ook zo gehandeld hebben:
- Het was vanmiddag een zooitje op GoT. De discussie over 10k liep uit de hand, mensen begonnen te kloten over 'slotjes', etc.
- CyberJunk heeft de laatste tijd meer mensen geirriteerd (begrijp ik uit een draad over een meisje die zusje van Femme schijnt te zijn - vaag gevolgd).
- Hij ging in 1 keer ver over de schreef.

Maar misschien is het een wijs besluit om de zaak achteraf nog eens te bekijken. Die uitspatting van CyberJunk is namelijk een momentopname. Misschien spelen er (andere prive en/of emotionele) zaken mee waarvan niemand iets weet. wellicht is dit een eenmalige uitspatting die heel simpel opgelost had kunnen worden door het leeghalen van de betreffende post en het icq'en naar CyberJunk.

Een wijs man kenmerkt zich met het vermogen tot herziening van z'n beslissing. Het herzien van een beslissing betekent namelijk dat iemand inziet en toegeeft dat hij een vergissing heeft gemaakt. En dat is wijs.

Hoewel ik met iedereen eens ben dat een zero-tolerance beleid hier in sommige gevallen prima zou zijn, denk ik toch dat hier gezien de omstandigheden niet geheel juist gehandeld is.

Er hebben newbies een waarschuwing gekregen voor zaken die de bezoekers enorm irriteerde. Hier krijgt een ouwe rot een ban omdat hij 1 maal op 1 plek waar weinig mensen komen zich tijdelijk liet gaan.

Misschien zit het verhaal nog iets anders in elkaar dan ik nu weet. Misschien is CyberJunk in jullie ogen op andere punten ook te ver gegaan. Toch wil ik jullie vragen het uit te praten. Ik weet zeker dat CyberJunk zelf ook inziet dat hij daar te ver is gegaan.

Hmm, het feit dat je dit nog leest, betekent dat iemand het iig leest. Mooi.

Ik hoop dat ik de juiste assumpties heb gedaan (omtrend de situatie), en dat mijn verhaal/betoog dus terecht is.

Dixi.

P.S. Ik ken CyberJunk niet goed ofzo, en ik heb me ook niet in hem (d.i. zijn aanwezigheid hier) verdiept, en ik weet dus niet wat de 'publieke opinie' is. Dit schrijf ik ook niet omdat het CyberJunk is, het had net zo goed Jan, Piet of Klaas kunnen zijn. Het gaat om het principe.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ter aanvulling:

Wat ik in mijn eigen stuk mis is een concrete vraag. Hierbij: willen jullie alsjeblieft opnieuw en dus objectief (=onbevangen, onbevooroordeeld) en met een vleugje menselijkheid en inlevingsvermogen nogmaals een beslissing nemen? Nogmaals: het siert je als je op een genomen beslissing durft terug te komen. Als je (al dan niet uitgesproken) goede argumenten hebt voor een ban, het zij zo, dan leg ik me erbij neer.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-02 20:13

ronaz

Wishmaster

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Lees dit nog eens door, denk dan diep, heel diep na over het verleden en lees dit dan nòg eens door. Denk eens aan alle momenten uit het verleden dat er een ban is uitgedeeld. Ik kom hier overigens pas anderhalf jaar, dus daarvoor weet ik het niet. Maar herinneren we ons de bans nog? Die werden pas uitgedeeld als mensen vele malen achter elkaar zaten te spammen, onzinnige dingen zaten te posten en te flamen. Na een groot aantal waarschuwingen, persoonlijk contact via ICQ werd besloten tot een ban. En vrijwel altijd was de persoon die geband werd een nieuweling.

Hoe schril is het contrast me nu? Iemand die al lang op GoT komt, actief meehelpt in de tweakers.net community en 1 keer fiks over de schreef gaat wordt zonder pardon verbannen. Hmz. De persoon die belangeloos de tweakers.net Activelist heeft opgezet, die mensen hielp in allerlei fora (o.a. Programming en Websites) wordt zomaar in 1 keer in de sloot geworpen.[/quote]* ronaz denkt dat óf de adjes sinds de laatse meeting een zero-tolerance beleid hebben afgesproken óf enkele van de "iets nieuwere" adjes zijn wat enthousiast. Maar volgens mij is de tweede mogelijkheid in die zin onwaarschijnlijk dat t.net nieuwsposters en "lagere" adjes/moderators niet gemachtigd zijn om te bannen.

most likely is dus mogelijkheid 1, na wat incidentjes (na wat ongelukkige acties van forummembers (GOT aangeven bij discriminatiemeldpunten, mailen met vuurwerk over de content van GOT, 10K-verhaal, spammers enz. enz. enz.) de adjes hebben besloten wat strenger te zijn. Prima IMHO, maar sla niet te ver door naar de andere kant, anders hou je in due time een erg leeg forum over.......

misschien is het handig als de adjes hier een officieel statement over plaatsen ?

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:33

botoo

💀 too old to die young

Burat, ik ben blij dat ik nog even gewacht heb met een reactie n.a.v. de ban, je stukje verwoord mijn mening waarschijnlijk beter dan ikzelf had kunnen doen.

Zonder inhoudelijk in te gaan op de 10K discussie (ik kan me wel vinden in een iconlimiet), vind ik het vreemd dat er niet over geklaagd mag worden. Meerdere GoT'ers gaven hun ja/nee mening en daar is niets mis mee. Eerder waren ook discussies over het openen van andersoortige fora, wat geleid heeft tot een GoT zoals dat er vandaag de dag uitziet. Discussieren over forumaangelegenheden moet kunnen, de beslissing ligt uiteindelijk toch bij de admins. Monddood maken van een discussie is ongewenste censuur.

Natuurlijk ben ik niet op de hoogte van eventuele andere aanvaringen tussen de admins en Cyberjunk (als die er zijn). Een zo snelle ban komt heel vreemd op mij over. Geen waarschuwing en een "oldbie" forumbezoeker ligt er uit. Je mag van oldbie's wel verwachten dat zij de regeltjes voldoende kennnen, maar enige consideratie is imho op zijn plaats.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat mij bijzonder verbaasde was de reactie van de admin. Hij quote een stuk, zegt dat het niet mag en meldt dat er een ban aankomt. Na korte tijd is die ban er ook. Boem. Einde Cyberjunk.[/quote]Hm. CyberJunk begon pas met verontschuldigen toen hij zag dat er een ban aan zat te komen. Dat zegt ook wel iets over zijn persoon. Daarbij is het nooit slim een admin persoonlijk aan te vallen.. Ik heb hem niet gebanned (er staat zelfs een post in het Adjes forum wie het WEL heeft gedaan, niemand weet het), ik wachtte op de meningen van de andere Admins en mods. Die waren overigens allemaal voor een ban.

De ban zal zeker herzien worden, want nu is het gewoon zonder overleg gebeurd. Dat wilt niet zeggen dat de ban eraf gaat..

• Ritchie
  • Laatst online: 17:34
Ik vind het ook onzin dat Cyberjunk is gebanned!
Hij heeft genoeg betekend voor GoT en Tweakers.
Maar ik ben er al wel achter dat GoT geen democratie is.
Die 10k regeling had best wel eens over gestemd mogen worden.

- NAC Breda -

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb 'm ook niet gebanned; een stevige waarschuwing is hier echter zeker van toepassing.
CyberJunk vond het namelijk nodig om meerdere Adjes persoonlijk aan te vallen (incl. mijzelf) en ik kan nou niet zeggen dat je je daarmee erg geliefd maakt.
We zullen ff moeten kijken hoe het zich verder ontwikkelt; zogauw we weten wie die ban geplaatst heeft, zal het wat duidelijker worden.

Verwijderd

Begint hier echt zwaar fucked up te worden...

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik vind het ook onzin dat Cyberjunk is gebanned![/quote]Dit zijn dus de uitspraken die je niet moet doen Ritchie.. Snap nou eens dat je altijd je uitspraken iets moet nuanceren en dat je altijd een slag om de arm moet nemen. Zeg dan iets als:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als het echt zo gegaan is, zou het mij ook geen slecht idee lijken om de ban op te heffen. [/quote]Daarmee voorkom je flames en kom je redelijker over..

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>CyberJunk vond het namelijk nodig om meerdere Adjes persoonlijk aan te vallen (incl. mijzelf) en ik kan nou niet zeggen dat je je daarmee erg geliefd maakt.[/quote]Op zich zou het niet moeten uitmaken hoe geliefd je bent bij de adjes natuurlijk. Hoewel we allemaal mensen blijven en dit ongewild altijd meespeelt, mag het geen drijfveer zijn.

Maar ik heb intussen van Rick vernomen hoe het echt in elkaar zit, en ik kan u allen meedelen dat het wel goedkomt. Er zal goed overlegd worden en een goed doordachte beslissing worden genomen.

• Ritchie
Heb je gelijk in, ikzelf weet niet wat er is gebeurt.
Maar ik vind het onzin om iemand van het eerste uur te bannen vanwege een meningsverschil over de grootte van een icon :)

- NAC Breda -

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
Laat even duidelijk zijn dat de tijd die je hier op het forum rondhangt geen rol speelt bij de beoordeling van je gedrag.

Het simpele feit dat je old-skool user bent geeft je nog niet het recht je op een schandalige manier te laten gaan. Integendeel zelfs.

Maar dat terzijde ;)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:33

botoo

💀 too old to die young

Ritchie, een ban voor Cyberjunk is niet vanwege de 10K discussie maar door 1 van zijn posts,
gathering.tweakers.net/showtopic/69457
zo'n reactie gaat imho idd te ver.

Zo als de vlag er nu bijhangt is er iig overleg tussen de admins onderling om de ban nog eens te bekijken, overleg is een goede zaak.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
Eventjes in het kort mijn visie op deze zaak.

Burat, over het algemeen ben ik het wel met je eens, maar bekijk het ook is van de andere kant.

Cyberjunk (en consorten) zetten een actie op die zich de '10k=kots' actie noemen ofzoiets. Vooral op de manier hoe die aktie werd gebracht kreeg ik het gevoel van een stelletje anarchisten die de boel is lekker op stellten willen zetten. De actie was van een zodanige aard allemaal mensen werden opgefokt om ook mee te doen en zo begonnen ze allemaal te 'schelden' (figuurlijk) op de mods/admins. Ik zou me als admin of mod dan ook totaal niet prettig in m'n vel voelen zitten. Ik weet niet of ik een ban zou geven, dat is zaak aan de mods/admins.

Als het zo is dat cyberjunk admins of mods liep uit te schelden dan is een ban op z'n plaats, ikzelf heb dat niet gezien maar dat sluit het natuurlijk niet uit dat het ook daadwerkelijk gebeurt is. Waarschijnlijk zal het geedit zijn, maar het leed is dan al geleden.

En daar komt ook nog is bij dat de zogenaamde 'zero-tolerance' regel is ingevoert. Alleen vind ik dat die regel eik meer voor de 'newbees' is ingesteld... maar dat word een beetje subjectief gedoe dan.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik vind het ook onzin dat Cyberjunk is gebanned!
Hij heeft genoeg betekend voor GoT en Tweakers.
Maar ik ben er al wel achter dat GoT geen democratie is.
Die 10k regeling had best wel eens over gestemd mogen worden.[/quote]Stemmen? Beetje oneerlijk. Als iedereen nou dezelfde verbinding had dan zou je erover kunnen stemmen. De mensen die altijd een verbinding hebben van minimaal 50kb/s die haalt het natuurlijk niet veel uit. En de mensen die hoogstens 3kb/s halen vinden het natuurlijk hoogstends irritant.
Zou een beetje oneerlijke stemming worden.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het simpele feit dat je old-skool user bent geeft je nog niet het recht je op een schandalige manier te laten gaan. Integendeel zelfs.[/quote]in principe niet natuurlijk, maar soms word je door de 'newbees' zo geflamed terwijl jij gewoon niets zinnigs zegt dat je uit je slof kan schieten. Ik vind dat je daar ook rekening mee kan houden.
Oke uit je slof schieten is nooit goed, maar als dat uitgelokt word is het natuurlijk wel begrijpelijker en moet dat de straf kunnen verzachten.

Edit:
Ik heb nu die topic gelezen waar cyberjunk een vloedzee van scheldwoorden en dat was op een reactie van revolution. Ik moet wel zeggen dat die revolution nou niet een altijd vriendelijke jongen is die nooit een flame zou uitlokken.....

• Ritchie
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:53 schreef morgoth het volgende:
Stemmen? Beetje oneerlijk. Als iedereen nou dezelfde verbinding had dan zou je erover kunnen stemmen. De mensen die altijd een verbinding hebben van minimaal 50kb/s die haalt het natuurlijk niet veel uit. En de mensen die hoogstens 3kb/s halen vinden het natuurlijk hoogstends irritant.
Zou een beetje oneerlijke stemming worden.[/quote]Ja, daar heb je inderdaad gelijk in!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ritchie, een ban voor Cyberjunk is niet vanwege de 10K discussie maar door 1 van zijn posts,
gathering.tweakers.net/showtopic/69457
zo'n reactie gaat imho idd te ver.[/quote]Botoo, dat wist ik dus niet.

- NAC Breda -

Verwijderd

een korte quote van RickJansen:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Hm. CyberJunk begon pas met verontschuldigen toen hij zag dat er een ban aan zat te komen. Dat zegt ook wel iets over zijn persoon. Daarbij is het nooit slim een admin persoonlijk aan te vallen.. Ik heb hem niet gebanned (er staat zelfs een post in het Adjes forum wie het WEL heeft gedaan, niemand weet het), ik wachtte op de meningen van de andere Admins en mods. Die waren overigens allemaal voor een ban. [/quote]Waar slaat dit nou op?? Dus wij mogen geen commentaar leveren op het feit dat men van het 10K=kots actie het er op 1 punt totaal niet mee eens zijn?? En trouwens Wie loopt het zo lollig the quoten? Jij doet het dus zelf ook ongecensureerd en al :)
OK ik weet persoonlijk niet wat CyberJunk heeft gezegd (ondertussen weet ik het wel en het gaat een beetje ver ja, maar hij het veranderd) maar jullie moeten gewoon niet denken dat als jullie Admins zijn gewoon alles kunnen uitvoeren van wat jullie willen, want dan krijg je daadwerkelijk een onhandebare situatie, want na 1 keer uit de slof schieten en gelijk gaan lopen dreigen met een ban is ook een vorm van machtsmisbruik. Dat er wat van gezegd wordt moge duidelijk zijn maar gelijk dreigen is ook niks.

Ik zal zo goed en zo kwaad mogelijk proberen om in ieder geval mijn visie van 10k=kots actie te geven. De admins vinden sommige plaatjes te groot vanwege het feit dat sommige modem gebruikers lopen te zeuren dat de pagina's niet te laden zijn (daar ga ik dan maar van uit). Ten eerste bestaat de optie om die plaatjes uit te zetten ten tweede met mijn 28K8 had ik er geen problemen mee (alles wordt toch gecached). Ik ben het er wel mee eens dat er een limiet gesteld moet worden, maar ik vind persoonlijk gewoon 10K wel erg laag. Zoals HLPDSK had wel zo'n leuk Matrix filmpje. Zwaar optimised maar dan kom hij toch nog net boven de 20K (wat ik persoonlijk al heel laag vind) Laat men gewoon de limiet wat hoger leggen zoals 30K als maximum ofzo. ( of zoals ook in het forum ten sprake is geweest een 2 image optie voor hoge en lage bandbreedte.

Ik begrijp goed dat dit een strijd tussen minderheden is want niet veel mensen hebben icoontjes van meer dan 10K maar er zijn ook maar weinig mensen die zich storen aan het feit dat de gemiddelde icoon veel te groot is. Die Icoontjes van ruim 50K vind ik persoonlijk ook te ver gaan. Zelfs nu ik sinds kort kabel heb, maar een limiet van 10K vind ik zelf ook weer onredelijk.

Tevens hebben de admins dit gewoon besloten zonder dat het aan de gebruikers ooit eens iets is gevraagd. (en dit is dus zeker wel mogelijk) Had men dit gedaan dan kan men gewoon tot een schappelijke oplossing komen lijkt mij.

Zoals het er nu voor staat ben ik het totaal niets eens met het feit hoe de admins dit hebben aangepakt. Hierdoor is ook deze actie door gekomen en ook de trolls en flames van sommige personen. Ik wil niet zeggen dat die trolls nou goed zijn maar het geeft wel een reactie over het feit dat de admins niet alleen de schuld bij ons moeten leggen. Zowel zij als de sommige personen die het 10k=kots actie steunen zitten fout.

Dit is dus mijn mening en mijn mening alleen. Wat andere mensen hierover denken moeten ze zelf maar weten.

• Morgoth
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Waar slaat dit nou op?? Dus wij mogen geen commentaar leveren op het feit dat men van het 10K=kots actie het er op 1 punt totaal niet mee eens zijn??[/quote]Rick bedoelde met 'aanvallen' niet een rustige discussie voeren maar meer af-flame, dat is geen commentaar leveren maar rotzooi trappen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar jullie moeten gewoon niet denken dat als jullie Admins zijn gewoon alles kunnen uitvoeren van wat jullie willen, want dan krijg je daadwerkelijk een onhandebare situatie, want na 1 keer uit de slof schieten en gelijk gaan lopen dreigen met een ban is ook een vorm van machtsmisbruik. Dat er wat van gezegd is moge duidelijk zijn maar gelijk dreigen is ook niks.[/quote]De admins/mods zijn hier om de ORDE te bewaren. En als er een 'ik-haat-alle-admins-omdat-wij-geen-grote-user-icons-mogen' actie word opgezet dan zou ik ook ff uit m'n slof schieten als admin/mod zijnde. En geef toe, die actie was nou alles behalve subtiel....<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ten eerste bestaat de optie om die plaatjes uit te zetten ten tweede met mijn 28K8 had ik er geen problemen mee [/quote]Ik heb er wel problemen mee als ik bv op school zit waar ik hoogstens 3kb/s trek... en met isdn vind ik het ook niet zo fijn als er 20kb+ icons zitten. Op school zet ik de icons dan ook uit.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Tevens hebben de admins dit gewoon besloten zonder dat het aan de gebruikers ooit eens iets is gevraagd. Had men dit gedaan dan kan men gewoon tot een schappelijke oplossing komen lijkt mij.[/quote]EUh? de gebruikers moeten het eerst aan de admins vragen hoor, niet andersom.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zoals het er nu voor staat ben ik het totaal niets eens met het feit hoe de admins dit hebben aangepakt[/quote]Nee, de 10k=kots actie was subtiel opgezet, NOT

Verwijderd

ik zeg toch ook dat er aan beide kanten fouten zijn gemaakt Morgoth. Ik wil zeker niet zeggen dat 10K=kots geen fouten hebben gemaakt. Misschien heb ik zelf ook wel fouten gemaakt (voor dat ook mijn excusses), maar het feit dat men eerst geen limiet geeft waarna icoontjes van ruim 100K verschijnen en dan besluiten om de boel af te knijpen naar 10K is ook gelijk een harde actie. Sommige mensen zien ook in dat die plaatjes kleiner moeten (ik ook) maar 10K vind ik persoonlijk wel gelijk heel zwaar om het door te voeren. Ondertussen zijn die plaatjes ook een vorm van herkenning geworden van 1 bepaalde persoon.

• Morgoth
Er was eerst geen limiet omdat me daar helemaal niet bij nagedacht had. Of ze gingen er vanuit dat niemand zulke grote icons zou plaatsen.

Maar dan komen we bij het punt wat is te veel. Ik vind 10k ZAT. Als je gewoon geen animated gifs doet en je gif gewoon goed optimalizeerd dan is ie heel mooi en maar heel klein. Kijk maar is bv naar de icon van jotti, die is maar 2k ofzo maar die ziet er wel gewoon goed uit.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 13:53 schreef The Dude het volgende:
een korte quote van RickJansen: [...]
Waar slaat dit nou op?? Dus wij mogen geen commentaar leveren op het feit dat men van het 10K=kots actie het er op 1 punt totaal niet mee eens zijn??[/quote]Wanneer dringt het nou tot jullie door? Het heeft geen hol met die 10Kb limit te maken! CyberJunk86 heeft zich niet naar de regels van het forum gedragen, dan moet hij de consequenties maar onder ogen zien. Nogmaals ('t is schijnbaar niet erg duidelijk), het heeft niets met die 10Kb actie te maken. <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>OK ik weet persoonlijk niet wat CyberJunk heeft gezegd[/quote]Zeg dan ook niks...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar jullie moeten gewoon niet denken dat als jullie Admins zijn gewoon alles kunnen uitvoeren van wat jullie willen, want dan krijg je daadwerkelijk een onhandebare situatie, want na 1 keer uit de slof schieten en gelijk gaan lopen dreigen met een ban is ook een vorm van machtsmisbruik.[/quote]Laat ik het zo stellen: Als wij niet zouden uitvoeren wat wij willen, dan heb je pas een onhandelbare situatie.
Dreigen met ban is een standaard eerste (soms tweede) waarschuwing. Standard procedure, zo is het altijd gegaan. Als je het daar niet mee eens bent, ben je altijd vrij te vertrekken..<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik zal zo goed en zo kwaad mogelijk proberen om in ieder geval mijn visie van 10k=kots actie te geven. De admins vinden sommige plaatjes te groot vanwege het feit dat sommige modem gebruikers lopen te zeuren dat de pagina's niet te laden zijn (daar ga ik dan maar van uit). Ten eerste bestaat de optie om die plaatjes uit te zetten ten tweede met mijn 28K8 had ik er geen problemen mee (alles wordt toch gecached). [/quote]Dat is maar 1 van de redenen. Andere reden is dat we zo controle hebben over de inhoud van de plaatjes, is het een groot voordeel als je naar de veiligheid kijkt, en hoeven gebruikers geen stukje webspace te zoeken voor ze een icon kunnen gebruiken. Ik ga verder niet in op dit onderwerp, want daar gaat het topic niet over.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Tevens hebben de admins dit gewoon besloten zonder dat het aan de gebruikers ooit eens iets is gevraagd. Had men dit gedaan dan kan men gewoon tot een schappelijke oplossing komen lijkt mij.[/quote]Je verwacht toch niet dat we bij elke nieuwe feature/dingetje op GoT en tweakers.net jullie meningen gaan peilen he? Tuurlijk wordt jullie mening op prijs gesteld, maar wat je nu vraagt is gewoon onmogelijk. Ik denk dat de interactiviteit van GoT en Tweakers.net zo onderhand tegen een limit aan loopt, teveel inspraak van de bezoeker is ook niet goed.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zoals het er nu voor staat ben ik het totaal niets eens met het feit hoe de admins dit hebben aangepakt. Hierdoor is ook deze actie door gekomen en ook de trolls en flames van sommige personen. Ik wil niet zeggen dat die trolls nou goed zijn maar het geeft wel een reactie over het feit dat de admins niet alleen de schuld bij ons moeten leggen. Zowel zij als de sommige personen die het 10k=kots actie steunen zitten fout.

Dit is dus mijn mening en mijn mening alleen. Wat andere mensen hierover denken moeten ze zelf maar weten.[/quote]Sorry dat je het niet eens bent met het huidige beleid. We kunnen niet iedereen tevreden stellen he..

• Kees
  • Laatst online: 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
The Dude, noem eens 1 icoon of simpele animatie die je niet onder de 10k krijgt...

Dat zal heeel moeilijk worden...

Maar goed, over Cyberjunk, jah, hij deed de laatste tijd een beetje vreemd :P zo'n actie opzetten, behoorlijk schelden, niet echt subtiel zijn.. sja, een ban is er dan snel, en imho ook wel terecht, laat hem maar ff afkoelen...
En sja, de limiet is er nog niet eens, het zal wel tot de nieuwe servers duren voor die er is. De limiet is dus opzich ruim van te voren bekend, iedereen kan er rekening mee gaan houden, dus wat is nu het probleem?? sorry, ik zie het echt niet....

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Sorry Dat kan en mag ik je niet geven want dan dwaal ik weer van het onderwerp af en wordt RickJansen weer boos op mij.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

:?

• Morgoth
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Sorry Dat kan en mag ik je niet geven want dan dwaal ik weer van het onderwerp af en wordt RickJansen weer boos op mij.[/quote]Ja, en dan word je meteen gebanned enzo, en dan komt de GoT-Admin-Knoploeg langs je deur, waar rick (eigenlijk de duivel zelf) de leider van is, jou helemaal ik elkaar stampen.....

zucht....

Verwijderd

/me wil ook ff zijn mening geven:
Dat CyberJunk86. gebanned is is natuurlijk wel een heel rigoreuze maatregel. Maar in onder andere dat topic over Madelinde en later de topics hier en op het onzinforum, vind ik hem wel erg schijnheilig doen. Eerst zeikt hij iemand totaal af, dan zegt er iemand iets van, en dan begint hij zich opeens te verontschuldigen dat 'ie zich liet gaan etc. Als dat nou 1x gebeurt, OK. Maar als ik het me goed herinner is dat veel vaker dan 1x gebeurt!

Verwijderd

Naar aanleiding van een quote van Morgoth:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik heb nu die topic gelezen waar cyberjunk een vloedzee van scheldwoorden en dat was op een reactie van revolution. Ik moet wel zeggen dat die revolution nou niet een altijd vriendelijke jongen is die nooit een flame zou uitlokken.....[/quote]Ik ergerde mij aan het gedrag van CyberJunk de laatste dagen op GoT, oa. in die Madelinde topic, en natuurlijk in die 10K actie die mede door hem was opgezet. Zijn gedrag vond ik nogal aggressief en anarchistisch, plus het feit dat hij mensen per ICQ flamede omdat die hun mening hier op GoT hadden neergezet. Dat viel me zwaar tegen van iemand die pretendeert oldskool GoTTer te zijn en ik heb daar meerdere malen mijn afkeuring over uitgesproken, misschien niet altijd even netjes maar mijns inziens wel terecht.
Dat CyberJunk hier vervolgens op een dergelijk lage wijze mij verrot begint te schelden, terwijl hij zelf vaak laagdunkend doet over het gedrag van sommige newbies hier tekent hem m.i. wel. Om vervolgens ook nog eens de administrators hier uit te gaan schelden als zijnde partijdig, getuigt niet van overdreven slimheid.

Maar het is nooit mijn bedoeling geweest dat CyberJunk gebanned ofzo zou worden, ik heb verder geen problemen met hem ofzo. Van mij mag hij weer toegelaten worden.

En Morgoth, ondanks dat wij het in vele discussies niet altijd met elkaar eens zijn (altijd niet? :)) heb ik ook geen problemen met jou. Misschien ga ik ook wel eens wat te ver, mijn excuses daarvoor bij deze maar ik ben er zeker niet op uit om mensen gebanned te krijgen die er een andere mening op na houden dan mij. Uiteindelijk zijn het de verschillende meningen die discussies interessant houden. :)

Revolution

Nog 1 keer een quote uit het verhaal van CyberJunk:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En ter jouwer info: Mijn mening op dit punt heeft helemaal niets te maken met gister. We kunnen de IT'ers weer van de Nerds onderscheiden. IT'ers zijn dynamisch en kunnen zich snel omschakelen. Nerds zijn statisch en leven maar op 1 moment en maar voor 1 ding.
JIJ bent een fokking NERD![/quote]Valt wel mee hoor, heb (soms ;)) ook nog zoiets als een social life.

Gegroet vrienden. :)

Verwijderd

Zo, nu ik even.
Allereerst wil even heel kort zijn over hoe je mijn reactie op deze hele kolerezooi moet opvatten.
Namelijk niet persoonlijk bedoeld, niemand wil ik hier aanvallen, ik wil niemand beledigen, ik wil alleen even mijn gal spuien over de gegane gang van zaken.
Duidelijk? Fijn.

CyberJunk86 heeft altijd actief deel uitgemaakt van eerst tweakers.net, hij was moderator en had op een gegeven moment een karma in de top 10. Later is hij meer gaan lezen, minder gaan posten en meer naar het forum gegaan.
Hij heeft belangeloos een active list opgezet (waar hij nu mee is gestopt) die bij mijn weten nog steeds loopt en is nooit eerder over de schreef gegaan.

Hij is dus betrokken, heeft kennis van zaken (als IT'er in spé) en is niet te beroerd dit te delen met anderen in de betreffende "technische fora".

Tot vandaag, waarin in het onzin forum mensen in de 10K discussie "over de schreef gaan" en er gedonderd wordt met "slotjes" (hello world... grow up... ?)
Met name persoon Revolution die erg aggressief reageerde op de 10K actie.
Cyb lost control you might say, maar verontschuldigd zich daar 18 minuten later, als zijn driftigheid is afgenomen over.

Even over de geliefdheid bij de adjes: fuck de adjes. Waarom moet men geliefd zijn bij de adjes omdat je er anders om het geringste wordt afgedonderd? Rot effe op, maak het helemaal mooi of whatever.
Het enige wat zij moeten doen is zorgen dat het forum schoon blijft, dat irritante mensen opzouten en verder gewoon hun mond houden of constructief deelnemen aan discussies.
Ik wil niet mierenneuken, maar ik doe het toch. RickJansen quote het ritsje ietwat beroerd gecensureerde scheldwoorden die de revu paseerden, dus van schoonhouden was geen sprake.
Ik vind het trouwens belachelijk dat woorden als stomme k*ttekop niet mogen. Je censureerd toch? Waar trek je de grens? Als je Cyb gaat bannen vanwege wat f*ckin g*censureerd* scheld*oord*n dan kun je bijna iedereen wel bannen. Voorbeeldje? Als je zoekt op klootzak kom je dit tegen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/38147
en op lul (oa) dit:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/37860

Om Marie Cecile Moerdijk even te quoten:
"In het land der blinden ziet men niets door de vingers."

I rest my case.
-DOS-

Verwijderd

Hartstikke Bedankt jongens! :)
Ik wist wel dat ik ergens nog mensen had gezien hiero die objectief konden denken :) nahja, en DOS, your just my freak'n best friend DUDE! :)

Ik zal me wat rustiger houden in het vervolg.
Pagina: 1