Toon posts:

[ac3] Analoog afspelen met 5.1 kanaals geluidskaart

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In dit inmiddels gesloten topic (en enkele andere topics op GoT) staan al wat ideeën vermeld hoe je 5.1 kanaals geluid uit een divx/xvid film met ac3 geluid krijgt. Ik krijg het nog steeds niet aan de praat. Windvd installeren heeft ook niet geholpen. Ik gebruik de nieuwste ac3 codec en mijn geluidskaart (AC97 onboard sound) staat ingesteld op 6 speakers. Toch kan ik niet in de codec config 6 speakers selecteren. Het genoemde topic is inmiddels gesloten, maar mijn probleem blijft onopgelost. Heb gegoogled, maar ben op die manier geen oplossing tegengekomen. Wie helpt mij aan een fatsoenlijke ac3 codec die gewoon voor 6 speakers ingesteld kan worden???

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 02:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
schop

Verwijderd

Schoppen wordt niet echt gewaardeerd en als je het doet, doe het dan na 24 uur pas.

Wat betreft je probleem: ik zou niet weten waarom het niet werkt. Ik dacht trouwens dat de allernieuwste WMP dat standaard ondersteunde?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Heb je hier al eens naar gekeken? Honderden instellingen mogelijk, m.a.w. zeer fatsoenlijk. Overigens kan ik het schoppen ook niet echt waarderen, de impuls om iemand te helpen wordt dan voor mij gelijk een stuk kleiner.

http://sourceforge.net/projects/ac3filter

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 17:58:
Schoppen wordt niet echt gewaardeerd en als je het doet, doe het dan na 24 uur pas.

Wat betreft je probleem: ik zou niet weten waarom het niet werkt. Ik dacht trouwens dat de allernieuwste WMP dat standaard ondersteunde?
Wat betreft schoppen: ik vond het deze keer wel gepast. Het is niet zo dat ik er een gewoonte van maak...

Wat betreft WMP: als er 1 programma is waar ik niks mee te maken wil hebben, is het wel WMP. Hoe kleiner een programma hoe beter. Al die logge zooi die in WMP zit ingebouwd is alleen bedoeld voor opgroeiende brommerrijdende blowende pubers. Overbodig dus! Volwassen mensen gebruiken goede software. (sorry, maar ben in een pissige bui + ik maak gebruik van vrijheid van meningsuiting want het is geen flame maar mijn oprechte mening !). Ik zou het trouwens fijn vinden als hier echte oplossingen komen te staan en geen ideetjes/mogelijkheden/"ik-niet-snap"jes...

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 20:10:
Ik zou het trouwens fijn vinden als hier echte oplossingen komen te staan en geen ideetjes/mogelijkheden/"ik-niet-snap"jes...
Ik denk eerder dat jij diegene bent die het niet snapt, of je weet niet goed hoe je uit je woorden moet komen.

Met de oplossing die ik hierboven aandraag kan je precies doen wat jij wilt... Als jij vervolgens niet doorhebt hoe een SourceForge project pagina in elkaar zit moet je je dringend afvragen of je gelijk een dergelijke stap in de materie moet maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Erik Jan op 21-01-2003 20:35 . Reden: typo ]

This can no longer be ignored.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:19
Ik denk dat jij na 293 post toch wel zou moeten weten hoe je je moet gedragen op dit forum. Dat is zeker niet door kleinerende opmerkingen te maken naar mensen die je proberen te helpen.

Verder krijg je ook niet echt veel oplossingen als je zo op het forum bezig bent.

Het commentaar op WMP slaat ook nergens op. Dit is een player die voor de meeste computergebruikers prima voldoet en veel functies heeft. Dat jij er niet mee om kan/wil gaan hoeft niet te betekenen dat het programma niets voorstelt.
Het verschil tussen WMP en andere players is namelijk helemaal niet groot. WMP is helemaal verweven in windows en daarom zal elke andere player stiekem WMP op de achtergrond gebruiken om de mediabestanden af te spelen. Een andere player heeft misschien wat meer functies een een voor jouw betere interface maar scheelt maar weinig met WMP.

Ook je commentaar op opgroeiende brommerrijdende blowende pubers slaat nergens op, want blijkbaar hoor je zelf nog duidelijk tot die groep, ook gezien je leeftijd. Je gedrag hier op tweakers getuigd niet echt van veel wijsheid en zeker niet van volwassenheid. Wijze nette volwassenen zitten namelijk niet met het probleem dat jij hebt. Zij kiezen niet voor zo'n cheapass oplossing waarmee ze ook nog eens geen auteurrechten betalen. Zij gaan namelijk voor een film naar de winkel of de videotheek en huren op kopen daar een DVD en spelen deze af met winDVD ofzo en krijgen dan zonder problemen Dolby Digital over hun speakers.

Jij hoort duidelijk niet tot deze groep en wilt een auteurrechtelijk beschermt product dat je op een manier hebt verkregen waar er zeker geen rechten over zijn betaald gebruiken. Hierbij loop je te klagen over de geluidskwaliteit die niet over 6 speakers klinkt bij jou. Je verwacht dus dat je een pasklare oplossing krijgt aangereikt bij oneigenlijk gebruik van auteursrechtelijk beschermd materiaal.

Dit is natuurlijk niet terecht, als je dit materiaal op deze manier wilt gebruiken kun je er van uit gaan dat je wat meer moeite zult moeten doen om hetzelfde resultaat te bereiken als dat je zou krijgen als je het op de normale manier zou doen.
Het is misschien een beetje kromme vergelijking maar als jij het huis uit gaat laat je de deur ook niet openstaan. Als iemand wat bij jou binnen willen hebben zullen ze moeite moeten doen om dit te krijgen. Net als jij moeite moet doen om jou niet normaal verkregen product te gebruiken.

Verder is tweakers ook geen beginnersforum en krijg je hier ideetjes mee waar je zelf weer mee aan de slag kunt, je zult er dus ook zelf iets voor moeten doen.

Even terugkomen op je vraag, als je de 6 speakermode wilt gebruiken kun je in het preferences menu van BSplayer onder tabblad Intervideo AC3 een optie 6 speakers vinden. Misschien moet je hier wel WinDVD even voor installeren. Aangezien je die Divxen makkelijk kunt verkrijgen zal het ook niet moeilijk voor je zijn deze op een goedkope manier te krijgen.

Begrijp me goed, ik ben zelf niet iemand die zich braaf aan allerlei auteursrechtelijke regeltjes houd, maar ik begrijp wel dat als je het alternatief wilt doen, je bereidt moet zijn extra moeite te doen. Als je dat niet wilt moet je wat extra geld uitgeven en voor de makkelijke manier gaan
Als je de 6 speakermode wil

[ Voor 67% gewijzigd door arjandijk162 op 22-01-2003 01:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Erik Jan, jou linkje deed het eerder vandaag niet. Voel je dus niet aangesproken, aub.

Arjan Dijk,

Wat heeft mijn vraag over ac3 in hemelsnaam met copyright te maken. Heb je er wel eens aan gedacht dat een divx NIET illegaal hoeft te zijn?! Het is immers alleen maar een formaat. Dat velen dit formaat misbruiken, net zoals mp3, betekent toch niet automatisch dat iedereen dat doet!
WMP is helemaal verweven in windows en daarom zal elke andere player stiekem WMP op de achtergrond gebruiken om de mediabestanden af te spelen.
Dit slaat nou echt als een tang op een varken (het spijt me als mijn taalgebruik weer irritaties opwekt maar het verwoordt wel precies zoals ik bovenstaande quote ervaar). BSPlayer bijv. gebruikt rechtstreeks audio en video codecs om een film af te spelen. Tenzij je natuurlijk wma- of wmv-bestanden afspeelt dan zou je kunnen zeggen dat de codecs 'van wmp' gebruikt worden. Verder is het gewoon onzin.
Ook je commentaar op opgroeiende brommerrijdende blowende pubers slaat nergens op, want blijkbaar hoor je zelf nog duidelijk tot die groep, ook gezien je leeftijd.
Vreemde conclusie, vooral wat betreft mijn leeftijd. Zal wel aan mij liggen. Je mag 'm proberen uit leggen, maar dan zouden we erg off-topic gaan...
Ik denk dat jij na 293 post toch wel zou moeten weten hoe je je moet gedragen op dit forum. Dat is zeker niet door kleinerende opmerkingen te maken naar mensen die je proberen te helpen.
Je zou het ook anders kunnen bekijken. Na 293 posts weet ik inmiddels wel hoe me te 'gedragen' op dit forum (bah, wat een pedagogisch gezeik eigenlijk maar goed) dus mag je er van uit gaan dat ik me volledig bewust ben van wat ik type (wat van sommigen niet gezegd kan worden en dan doel ik niet op specifieke personen!). En dan nog het belangrijkste: mensen die mij proberen te helpen, zal ik nooit kleineren. Hier dus ook niet!

Ik vind het ronduit vervelend als mensen mij kwaad maken. Misschien komt een en ander een beetje direct over, maar reageer dan niet gelijk zo negatief. Is namelijk nutteloos en het hele doel van deze thread gaat er ook door naar de knoppen. Wel eens van de uitdrukking "voordeel van de twijfel geven" gehoord? Is een hele goede instelling tegenover anderen!

Ik probeer er wel via sourceforge uit te komen. I rest my case.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 04:26 ]

Verwijderd

Ik gebruik zelf de combo:
AC3 Filter, MediaPlayer 6.4, PowerDVD, MicroDVD / BSPlayer en heb geen problemen met analoog en digitaal weergave van AC3-XviD/DivX films.

Je film moet natuurlijk wel zoveel kanalen audio bevatten om weer te kunnen geven....

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 04:49 ]

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:28
offtopic:
Ik maak hier uit op: Mensen in een pissige bui zijn zich er van bewust wat ze typen en hebben het recht om de "schop-functie" te misbruiken, en op arrogante wijze om hapklare oplossingen vragen.
Op GoT hoef je weinig hapklare oplossingen te verwachten, je communiceert hier immers met mede-mensen, mede-mensen baseren hun kennis over het algemeen op ervaring, en kunnen die ervaring met je delen. Of de ervaringen van een ander bij jou van toepassing zijn is natuurlijk maar de vraag, en meestal alleen gedeeltelijk. Dus of je belt maar 1 of andere helpdesk (wat bij dit probleem niet echt op zal gaan), of je houdt gewoon rekening met je mede GoT'ers, en mag van geluk spreken als iemand uberhaubt de moeite neemt om met een ideetje / suggestie voor jou te komen.
Dit is slechts mijn mening en is mischien net zo zinnig als een opmerking over brommer-rijdende, blowende, media speler-pubers. Maar ik wou het wel even kwijt.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
DIt is bekende materie, gewoon even zoeken en zelf aan de slag.

En idd: niet kicken binnen 24 uur.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.