Toon posts:

[AC3] Oplossing analoog 4 of 6 channels en SPDIF

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van mijn eigen probleem en diverse medetweakers dat AC3 niet werkend te krijgen is over meer dan 2 speakers omdat in de codecconfig alleen 2 speakers aan te vinken is....
Na lang graven en spitten er nog niet achter te zijn, en een vriend van me hetzelfde probleem een keertje niet had...

Oplossing:
==========
- koop en installeer Windvd WinDVD download
- installeer de audioupdate van microsoft Windows Mediaplayer upgrade
- installeer en run deze audiocodecs AC3 Filters

disclaimer: ga niet lopen flamen als het niet werkt, het is dubbel getest op de terratec sixpack en een andere kaart in windowsXP en bsplayer.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-03 21:17
hmmm, ik heb dit net ook installed, en het lijkt te werken! :)
Nu ben ik wel benieuwd wat dit zo speciaal maakt, alleen de ac3 codec zou genoeg moeten zijn, binnenkort toch maar eens uitzoeken welke registry keys WinDVD allemaal aanmaakt.

Maar thanks dat je dit meedeelt, zelf heb ik hier ook al veel over gelezen/gehoord op andere fora.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:07

4POX

Everybody is wired

Hier moet ik zeker verplicht NT voor draaien...

Op een audigy met XP heb ik het al voorelkaar, Nu ga ik het proberen op een w98 machine aan de praat proberen te krijgen. Ander mep ik wel NT op die bak

AKA Rinkel weblog

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Gaat deze topic over het werkend krijgen van DivX met AC3 of over DVD, als het over DivX gaat ben ik benieuwd of deze methode ook kan zorgen dat ik ac3 geluid uit een divx naar mn digitale uitgang van een aureal vortex 2 kan sturen

• 4POX

4POX

Everybody is wired

registerfilters-98.bat
code:
1
2
3
4
5
6
@echo off
echo Registering AVI-AC3 Filters...
c:\windows\system\regsvr32 /s iviaudio.ax
c:\windows\system\regsvr32 /s mpgaudio.ax
c:\windows\system\regsvr32 /s mmswitch.ax
echo Finished Registering Filters...

Deze batchfile aanmaken.. En je hebt het ook onder win98.. Nu even zien of het geluid ook na 5 minuten uitvalt.. Zoniet dat kun je ook de trail versie van windvd gebruiken :D

HUP JURIK HUP

* 4POX werpt een biertje richting jurik :P

* 4POX is weer helemaal blij.. Even filmpje vanavond zien :D

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

En toen viel het geluid uit :( :( :( :( :( :( :( :( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :( :( :( :( :( :(

AKA Rinkel weblog

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Dit zijn verder de bevindingen :

Je moet windvd 4.0 registreren vanuit het programma.. Je kunt niet alleen windvd.exe cracken omdat het geluid in andere programma's wel uit gaat...

Dus kopen. Of als je geen geld hebt registreren vanuit het programma.. Anders gaat het niet werken...

AKA Rinkel weblog

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Of je vraagt iemand die je helpt met zoeken :+

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Op vrijdag 17 mei 2002 20:52 schreef -Skyhawk- het volgende:
Of je vraagt iemand die je helpt met zoeken :+
Jaja.. Bedankt voor de key

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
ik zet de win98 ook wel even in die batch file... is later te downen op dezelfde locatie...

• NtT6
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01-2024
Sorry voor de late post, maar ik heb een AC3 decoder die lijkt te werken op een Avi testfile die ik heb gedownload. Ik hoor heel duidelijk de achterspeakers. Maar alle Divx films die AC3 in de filename hebben blijken gewoon alsnog stereo te zijn??? Iemand enig idee wat er aan de hand is? http://www.moonlight.co.il/download/ en dan oidio dekoda.

• NtT6
BTW, het gaat dus om SOFTWARE AC3 DECODING op on mobo soundcard met 4 analoge speakers.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
NtT6 schreef op 08 december 2002 @ 01:03:
Sorry voor de late post, maar ik heb een AC3 decoder die lijkt te werken op een Avi testfile die ik heb gedownload. Ik hoor heel duidelijk de achterspeakers. Maar alle Divx films die AC3 in de filename hebben blijken gewoon alsnog stereo te zijn??? Iemand enig idee wat er aan de hand is? http://www.moonlight.co.il/download/ en dan oidio dekoda.
tja, veel ac3 films hebben gewoon een 2.0 track omdat 5.1 veel ruimte inneemt, dus je moet wel zeker weten dat je film 5.1 ac3 heeft.

Dan heb je dus echt surround geluid, bij 2.0 moet het gedownmixt worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Azrael op 08-12-2002 01:12 ]

• NtT6
Azrael, Kun je me vertellen hoe ik kan vaststellen of een filmm echt 5.1 ac3 heeft en welke divx-jes van dit moment dat wel hebben? (Ik heb bijv 24, maar die is ook stereo).

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Je kunt daar de tool gspot voor gebruiken.. De nieuwste versie kun je downloaden vanaf http://dvd.box.sk

AKA Rinkel weblog

• NtT6
4POX, dankzij je programma de simpele oplossing van dit probleem in [rml][ AC3] Opl. software decoden analoog 4 of 6 ch. (en nu echt!)[/rml]!

• Raymond
  • Laatst online: 04-03 09:52
oud+cross
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.