10K bedenkingen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
dit is niet bedoelt als flamebait of dergelijks dus ga 't daar ook niet voor gebruiken dus aub!!
M'n icoon is misschien niet zo netjes.. maar 't is het enige icoontje die'k kon vinden die me gedachten van die 10K enigzins weergeeft.

Wat ik me dus afvraag is waarom jullie administrators perse die grens van 10K willen handhaven.
Ik heb hier inderdaad al meermaals iemand zien klagen over icons, maar dat waren dan icons van meer dan 100K!
Ondertussen waren de GoT-leden zelf al onderling overeengekomen om onder de 50K te blijven zodat de creativiteit toch nog vrijelijk kon vloeien terwijl trage verbinding users niet al te lang moesten wachten.
Men krijgt toch altijd eerst de tekst te zien terwijl de icons rustig kunnen laden.

Personen die de icoontjes echt teveel vonden hadden dan ook nog de mogelijkheid om de icons simpelweg niet te laden.

Sinds die tijd heb ik trouwens geen enkele persoon nog zien klagen over een icon dat kleiner was dan 50K.. hierdoor dacht ik toch dat er een ietwat algemene consensus was over deze limiet.

Je ziet de vraag al komen: waarom willen jullie dan perse 10K ipv de 'ongeschreven' wet van icons <50K ? Lees er de reacties maar op na. niemand vroeg om icons van <10K..

hopende op een uitvoerig antwoord :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>End of Discussion. 10kb is de limiet, dat blijft hij, en daar is niet over te discussieren. [/quote]
Blijft nog het waarom :)

• witchdoc
mmm.. net gelezen dat security ook een reden van invoer limiet was.. maar dan nog: hoeveel actieve leden.. en 10000 x50K = nog steeds niet enorm
maja.. zal wel weer iets missen

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 17:08

Jag

Sja, ik wil me graag bij dit genuanceerde oordeel aansluiten van poohbeer.

Ik ben zelf een tweaker met een niet als te snelle verbinding: ISDN. Maar ik heb me echt nog nooit gestoord aan download snelheden van icons. Dat komt gewoon doordat eerst de tekst er komt te staan, en dan alsnog de icons worden gedowned.

Verder is het misschien een idee om dit wat democratischer te besluiten, het is namelijk vooral van belang voor de gebruikers van het forum. Dus een poll of zo lijkt mij de beste oplossing, met meerdere groottes als mogelijkheid.

Jag

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:52
Een pol ben ik ook VOOR!

- NAC Breda -

• Helsie
  • Niet online
Ik zie het nut er niet van in om in je icoon een hele film te laten zien.
Een icon is bedoeld als herkenbaar plaatje. Als je niet in staat bent om een stilstaand iets te maken, ben je misschien toch nog niet zo heel creatief als je zelf denkt (als je al vindt dat je creatief moet zijn met een icoon).
Gewoon zo weinig mogelijk: 1 plaatje is genoeg. Wat een gezeur zeg.
[edit: meteen maar even mijn icon geresized van 92x92 naar 60x60 en van JPG naar GIF... Toch van 14,6k naar 4,1k :)]

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Er zijn een aantal argumenten voor en tegen icons groter dan 10K te verzinnen.

Voor:
- het is leuk
- zoveel is 10K nou ook weer niet
- mensen met dialup kunnen 'm uitzetten

Tegen:
- bescherming modem/isdn gebruikers die wel wat willen zien
- er wordt misbruik gemaakt (veel kb's)
- het is nutteloos en maakt dat GoT trager lijkt dan het is
- dat je eerst de tekst krijgt is niet altijd zo (in Netscape iig niet altijd)
- sommigen zetten hun plaatje op een trage host waardoor de hele pagina vertraagd wordt
- icoontjes niet van tweakers.net zijn security risk (ivm cookies, scripts, logs, etc)
- icoontjes van tweakers.net genereren veel dataverkeer en dat is $$duur$$.

Er zijn ongetwijfeld nog vele tientallen argumenten mogelijk. Welke argumenten voor jou zwaar meetellen is persoonlijk, verschilt bij iedereen. De adjes zullen vanuit hun standpunt bepaalde argumenten zwaarder laten meetellen dan sommige bezoekeres. Leg je dan gewoon neer bij hun beslissing. Ze zijn met velen, dus de kans dat de beslissing kant noch wal raakt is minimaal.

Maar buiten deze dingen denk ik dat het idee van user icon enzo een beetje verkracht wordt. Het zou idd een soort kenmerkend plaatje moeten zijn. Nu is het zo dat sommige pagina's meer op een kerstboom dan op een thread lijken. Dat is ook de reden dat ik de icons uitgezet heb.

En tenslotte vind ik het dom als je gaat zitten schreeuwen waarom wel of niet zonder argumenten te geven. Als je 1 keer duidelijk je mening geeft weet iedereen het ook.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Ik heb zelf Sonera Kabel (en dat is over het algemeen trager dan via telefoon...) en heb over het algemeen geen problemen met de user icons (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Ik heb zelf een icoontje van 48kb en ik vindt dat HlpDsK zijn werk goed heeft gedaan in het creeren van een zo'n klein mogenlijk icoontje (bij sommige users zijn de normale stilstaande icons nog groter)

Ik pleit daarom voor een optie voor grote icons te laten zien en kleine icons.

De icons geven de gelegenheid om wat meer invidualiteit in dit forum te scheppen en mensen zouden vrij moeten zijn om hun icon te mogen kiezen, dit houdt niet in dat ze de kans mogen krijgen om misbruik hiervan te maken door icoontjes te creeren die onacceptabel zijn qua grootte (> 100K)

• Helsie
  • Niet online
Doe mij maar een grens op 5k :)
Ik kom op het forum om berichten te zien en geen plaatjes.
Die plaatjes zijn een leuk hulpmiddel om snel door de berichten te zoeken, dus daarom wil ik ze wel zien.

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 22:57
10 k is echt genoeg......ik had eerst ook een grotere en ben nu bezig met een kleuren van 10 kb........ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn onderregel aan te passen :)

• Helsie
  • Niet online
MarcyDarcy: dat icoon van jou is nou echt een typisch voorbeeld van wat ik totaal niet nodig vind (en ik denk dat ik daar niet alleen in sta). 4 knipperende foto's waar 4x dezelfde kop op staat (jijzelf ofzo?). Wat heeft iedereen daar nou aan?

• Ritchie
Die van Llewella is echt kewl!
Die van marcy wat minder... :)

- NAC Breda -

• Gman
  • Laatst online: 06-01 12:02
Burat heeft enigzins wel gelijk.

Maar je moet niet vergeten dat de meeste mensen IE 5 gebruiken, en die laat alles lekker in de cache staan.

Verder vindt ik de 10k limiet te laag.
20k max is echt zat!
Mijn vorige ( http://www.gijsbert.demon.nl/george/tp70.gif ) was 14.8 kb.
Okay dit kon zeker kleiner.

Een stilstaand plaatje is gewoon damn saai!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik kom op het forum om berichten te zien en geen plaatjes.[/quote]Dan zet je toch lekker je icon's uit!
sjeez!

• Ritchie
Is het niet mogelijk om een optie in te bakken dattie alleen het eerste frame van een animated gif laat zien?

- NAC Breda -

• Helsie
  • Niet online
Moet een forum interessant gemaakt worden door animated icons of door interessante reacties?
Ik denk dat we hier al gelijk doordringen tot de kern van de zaak: zijn animated dingen nodig of niet?
Want met een 10k grens worden al meteen de animated iconds onmogelijk gemaakt (of je moet een stuiterend vierkantje hebben ofzo ;)). Misschien moet gewoon gif afgeschaft worden en alleen nog maar jpg toegestaan. JPG & 10k grens: Dan weet je zeker dat alles laadbaar en rustig blijft.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het forum is van de Adjes, dat ze zoveel vrijheid geven is alleen maar mooi meegenomen. Op het moment dat er een grens wordt gelegd, wordt er wel overdreven gereageert. Bij mij kwam het over dat de Adjes voor halve fascisten werden uitgemaakt wat echt totaal nergens op slaat.

Een Adje legt een grens, een nog redelijke grens ook (er zijn complete demo's gemaakt van 64 Kb, dus een icoon moet ook kunnen). Leg je er dan maar gewoon bij neer.

* Delerium is over het algemeen best tevreden met de Adjes. :)

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
Kijk, dit is nog eens een fatsoenlijke manier van discussie voeren :)

UBB had niet eens de mogelijkheid voor usericons...Topix heeft dat wel en zodra daar iets van een restrictie op gezet wordt gedragen mensen zich alsof hun persoonlijke vrijheid wordt ingeperkt...

In mijn ogen een overdreven reactie. Wij blijven er bij, 10kb is zat voor een statisch plaatje van goede kwaliteit of een eenvoudige animatie

Stel dat we de grens op 20 gezet hadden...dan waren de reacties hetzelfde geweest

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Yep.. democratie is niet van toepassing op bv. een forum. Het gaat ten koste van de slagvaardigheid. Je zult ook niet snel een democratisch bedrijf vinden. :)

Ik denk overigens dat de 10k-grens als een uitdaging gezien moet worden.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 11:54 schreef ecteinascidin het volgende:
Het forum is van de Adjes, dat ze zoveel vrijheid geven is alleen maar mooi meegenomen. Op het moment dat er een grens wordt gelegd, wordt er wel overdreven gereageert. Bij mij kwam het over dat de Adjes voor halve fascisten werden uitgemaakt wat echt totaal nergens op slaat.

Een Adje legt een grens, een nog redelijke grens ook (er zijn complete demo's gemaakt van 64 Kb, dus een icoon moet ook kunnen). Leg je er dan maar gewoon bij neer.

/me is over het algemeen best tevreden met de Adjes. :)[/quote]De adjes weten ook dat ik over het algemeen heel tevreden over ze ben (he lieve rickjansen en kaj.!? :P)
Ik heb alleen heel wat blokjes geflushed voor mijn icoon en hoop dat dat niet voor nix is geweest...

Wat zijn nu de echte keiharde redenen om deze regel in te stellen want ik heb nog niet de tijd gehad alles door te lezen en het is een beetje vaag voor me door alle discussies eromheen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 11:58 schreef Daniel Kegel het volgende:

Stel dat we de grens op 20 gezet hadden...dan waren de reacties hetzelfde geweest[/quote]Mijn reaktie in iedergeval wel :)
Mijn plaatje is namelijk 48k :)

• Helsie
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:00 schreef Llewella het volgende:
De adjes weten ook dat ik over het algemeen heel tevreden over ze ben (he lieve rickjansen en kaj.!? :P)
Ik heb alleen heel wat blokjes geflushed voor mijn icoon en hoop dat dat niet voor nix is geweest...[/quote]Adjes lief gaan noemen.. Als de adjes daarmee iets doen laten ze zich wel heel makkelijk beïnvoeden.
Ook zie ik niet in wat het flushen van blokjes nou met je icoon te maken heeft en zou moeten kunnen hebben.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Wat zijn nu de echte keiharde redenen om deze regel in te stellen want ik heb nog niet de tijd gehad alles door te lezen en het is een beetje vaag voor me door alle discussies eromheen. [/quote]Er is toch niks vaags aan? 10k als grens omdat het genoeg is voor een mooi, duidelijk, ingewikkeld icoon, of een simpele animatie.

Verwijderd

Omdat de meeste topics die over de 10K gaan al een slotje hebben wil ik even hier reageren.
Ten eerste wil ik zeggen dat ik 10K meer dan genoeg vind.
Maar nu ff het volgende, er is in mijn ogen een fout gemaakt door de adjes om niet gelijk een limiet aan de icoontjes te stellen, ze hadden zelf ook kunnen na gaan dat als je er geen limiet aan stelt je dus ook grote icoontjes kunt krijgen.
Nu hebben zij dus beslist dat het icoontje niet groter mag zijn dan 10K, maar ik vind dat ze weinig rekening hebben gehouden met de mensen die al maanden hun icoontje hebben en ze nu moeten deleten (tis een soort van herkenning). Dus je mag dan ook verwachten dat je scheve gezichten krijgt en er topics over geopend worden, als jullie als adje dan overal gelijk een slotje opgooien maak je de mensen nog kwaader en krijg je zoiets als gister op het onzinforum.
Ik ben van meening dat de adjes hun besluit maar eens moeten herzien, of dat ze de mensen die al een groot icoontje hebben deze laten behouden en dat de regel alleen telt voor nieuwe icoontjes.
Nou dit was het van mijn kant, oja adjes denk ook ff aan de DPC voor je mensen gaat bannen,ik zal er niet echt blij mee zijn dat de DPC door zoiets geraakt zal worden.

• Tom
  • Niet online

Tom

OK, een ander voorstel, ik heb dit helemaal niet overlegt met andere adjes maar het schoot mij net te binnen.

Waarom niet 2 usericons opgeven; je bent verplicht er één te uploaden (of je wilt helemaal geen usericon; kan ook) en je mag er zelf één ergens neergooien (zoals het nu is).

Dan een optie maken in je prefs dat je kunt aangeven wat jouw voorkeur is; icoontjes vanaf de eigen locatie van users, icoontjes vanaf t.net server (10k icons dus) of helemaal geen icons.

Opzich lijkt mij dat technisch mogelijk (hoewel ik niet weet hoe Arjens forum in elkaar zit dus kan er weinig over zeggen) en dan heeft iedereen zijn zin.

Natuurlijk zit er wel één MAAR aan: adjes gaan geen usericons wegdonderen, al pleurt iemand een GIFje van 2 mb online; dat is onze zorg dan niet meer, het is jullie beslissing en je hebt zelf de keuze tussen icons vanaf zelf geuploade locatie of t.net server. Wij hebben dan ons best gedaan en de mogelijkheid geboden te kiezen.

Maargoed; ik weet niet eens hoe andere adjes hierover denken, dus als het feest niet doorgaat kan ik er niets aan doen!! :P

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:09 schreef braindead het volgende:
Nu hebben zij dus beslist dat het icoontje niet groter mag zijn dan 10K, maar ik vind dat ze weinig rekening hebben gehouden met de mensen die al maanden hun icoontje hebben en ze nu moeten deleten (tis een soort van herkenning).[/quote]Ja en van een animated GIF kun je best een animated GIF in 2 of 3 frames maken; heb je nog steeds dezelfde herkenbaarheid.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:08 schreef Helsie het volgende:
Adjes lief gaan noemen.. Als de adjes daarmee iets doen laten ze zich wel heel makkelijk beïnvoeden.
Ook zie ik niet in wat het flushen van blokjes nou met je icoon te maken heeft en zou moeten kunnen hebben.[/quote]Ten eerste: dat de adjes lief zijn mag toch weleen keer genoemd worden? :P
Het slaat meer op eerdere topics en was niet bedoeld om dingen voor elkaar te krijgen die eigenlijk niet gerechtvaardigd zijn...
Het was bedoeld om ergens aandacht op te bevestigen, en naar mijn mening kan dat beter gebeuren door lief te zijn dan door rebels te zijn...

Ten tweede: blokjes flushen voor een icoontje, tja wat zou dat kunnen betekenen?
Misschien dat het matrix-iconen-genie een icoontje voor me heeft gecreerd in ruil voor blokjes?
Ja helaas ik ben niet zo'n genie om zelf een stukje matrix film zo te verkleinen dat het in 48k past...

Ik hoop dat ik Helsie zijn kennis hiermee weer heb kunnen vereiken en een :* voor Helsie :)

• Helsie
  • Niet online
Sterker nog: als je een ECHT herkenbare animated gif hebt, kun je ook gewoon het begin frame als standaard icon gebruiken. Nog steeds herkenbaar, stukken minder irritant. Vergelijk het met de dansende rat hierboven van Ritchie (ok, die heeft hij nog geen maanden, maar stel even dat dat wel zo is). Maakt hij een stilstaand gif van het eerste frame, dan is het nieuwe icon even herkenbaar als het oude icon.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:09 schreef Tom het volgende:
OK, een ander voorstel, ik heb dit helemaal niet overlegt met andere adjes maar het schoot mij net te binnen.

Waarom niet 2 usericons opgeven; je bent verplicht er één te uploaden (of je wilt helemaal geen usericon; kan ook) en je mag er zelf één ergens neergooien (zoals het nu is).

Dan een optie maken in je prefs dat je kunt aangeven wat jouw voorkeur is; icoontjes vanaf de eigen locatie van users, icoontjes vanaf t.net server (10k icons dus) of helemaal geen icons.

Opzich lijkt mij dat technisch mogelijk (hoewel ik niet weet hoe Arjens forum in elkaar zit dus kan er weinig over zeggen) en dan heeft iedereen zijn zin.

Natuurlijk zit er wel één MAAR aan: adjes gaan geen usericons wegdonderen, al pleurt iemand een GIFje van 2 mb online; dat is onze zorg dan niet meer, het is jullie beslissing en je hebt zelf de keuze tussen icons vanaf zelf geuploade locatie of t.net server. Wij hebben dan ons best gedaan en de mogelijkheid geboden te kiezen.

Maargoed; ik weet niet eens hoe andere adjes hierover denken, dus als het feest niet doorgaat kan ik er niets aan doen!! :P[/quote]Geweldig!!! :D
En dan maken we ff onderling een afspraak om niet te overdrijven met de icoontjes die je vrij mag bepalen qua grootte...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:09 schreef Tom het volgende:

Maargoed; ik weet niet eens hoe andere adjes hierover denken, dus als het feest niet doorgaat kan ik er niets aan doen!! :P[/quote]Dit lijkt eral meer op;)
Nu geef je mensen een keus:), ik hoop dat de andere adjes er ook mee instemmen en dat het technisch mogelijk is.

• Helsie
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:17 schreef Llewella het volgende:
Ten eerste: dat de adjes lief zijn mag toch weleen keer genoemd worden? :P [/quote]Mag best, alleen in deze context komt het ietwat slijmerig over.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Het slaat meer op eerdere topics en was niet bedoeld om dingen voor elkaar te krijgen die eigenlijk niet gerechtvaardigd zijn...
Het was bedoeld om ergens aandacht op te bevestigen, en naar mijn mening kan dat beter gebeuren door lief te zijn dan door rebels te zijn... [/quote]Kan, maar door iemand lief te noemen ben je het zelf nog niet... Lief zijn is anders dan slijmerd zijn ;)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Ten tweede: blokjes flushen voor een icoontje, tja wat zou dat kunnen betekenen?
Misschien dat het matrix-iconen-genie een icoontje voor me heeft gecreerd in ruil voor blokjes?
Ja helaas ik ben niet zo'n genie om zelf een stukje matrix film zo te verkleinen dat het in 48k past... [/quote]Zijn blokjes nu al een algemeen aanvaard ruilmiddel? Dat vind ik triest, want de sport is juist om ZELF die blokjes te flushen en niet om die bij een ander 'in te kopen'. Maar goed, dat heeft niks met dit onderwerp te maken.
Al had ik 80.000 gulden voor een icon betaald, dan nog heeft geen enkele admin daar mee te maken.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Ik hoop dat ik Helsie zijn kennis hiermee weer heb kunnen vereiken en een :* voor Helsie :) [/quote]Bedankt! :)
Ik snap wel wat voor redenen sommige mensen hebben, alleen dit is een typisch geval van 'mensen willen niet inzien dat het ook minder "overdone" kan...
Zie reactie hierboven wat betreft herkenbaarheid enzo.

• Tom
  • Niet online

Tom

Het kwam zomaar in mij op, ik weet niet hoe de rest erover denkt en als andere adjes er principieel op tegen zijn gaat het niet door.

Maar het moet dan wel heel goed duidelijk zijn dat wij aanraden gewoon de usericons vanaf de t.net server te laden en het jullie eigen verantwoordelijkheid is om de eigen geuploade iconen te zien. IK, en andere adjes vast ook wel, gaan die niet verwijderen, dan heb je pech gehad en laad je de iconen voortaan maar vanaf de t.net server. Met andere woorden: "die en die heeft een te groot usericon"-threads worden gewoon door ons genegeerd.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:13
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:09 schreef braindead het volgende:
Ten eerste wil ik zeggen dat ik 10K meer dan genoeg vind.[/quote]Da's zo. Mijn icons zijn beide niet groter geweest dan 5 kb (allebei JPG's). Degene die ik nu heb heb ik zelfs speciaal geresized.
Het kan dus wel.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:09 schreef braindead het volgende:
Maar nu ff het volgende, er is in mijn ogen een fout gemaakt door de adjes om niet gelijk een limiet aan de icoontjes te stellen, ze hadden zelf ook kunnen na gaan dat als je er geen limiet aan stelt je dus ook grote icoontjes kunt krijgen.[/quote]You've got a point there.
Maar het was naturlijk wel fatsoenlijk geweest om je icon zo klein mogelijk te maken. Uit de FAQ:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Tof die usericons! Maarreh hoe groot mag ie maximaal zijn?
Je usericon mag maximaal 60x60 pixels zijn, je kan 'm wel groter maken maar dat heeft geen nut. Let op de inhoud ervan en ook een beetje op de bestandsgrootte, een animated gifje van 1,5mb kan heel mooi zijn maar is natuurlijk niks voor op een forum. Daarnaast kunnen modemers en Casema-abonnees niet zo goed met dergelijke grote bestanden overweg...[/quote]<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:09 schreef braindead het volgende:
Nu hebben zij dus beslist dat het icoontje niet groter mag zijn dan 10K, maar ik vind dat ze weinig rekening hebben gehouden met de mensen die al maanden hun icoontje hebben en ze nu moeten deleten (tis een soort van herkenning). Dus je mag dan ook verwachten dat je scheve gezichten krijgt en er topics over geopend worden, als jullie als adje dan overal gelijk een slotje opgooien maak je de mensen nog kwaader en krijg je zoiets als gister op het onzinforum.[/quote]Ik ben gister niet op het onzinforum geweest (ik ben zowieso net nu erin deze discussie gestapt), maar ik kan me voorstellen dat men daar pissed over is geweest. Misschien dat de Adjes het wat meer gleeidelijker moeten doen, de mensen een dealine geven (bijv. eind van dit jaar/deze maand) om hun icoontjes aan te passen .<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:09 schreef braindead het volgende:
Ik ben van meening dat de adjes hun besluit maar eens moeten herzien, of dat ze de mensen die al een groot icoontje hebben deze laten behouden en dat de regel alleen telt voor nieuwe icoontjes.[/quote]Ja, alsof je dan geen scheve gezichten krijgt van de mensen die ldaarna nieuw komen.
Het beste besluit is denk ik alles of niks.

* Sassie komt hier via snelle en trage lijn (56k modem) en het effect van de icons is op de trage lijn best merkbaar

Verwijderd

mja.. da's een beter idee Tom..

want anders ga ik m'n grover icoon echt missen :'( :P

• Helsie
  • Niet online
Werkt dat uploaden nu al? Of nog niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.helsie.nl/images/5K_Happy.gif Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~helsie/images/antimatrix.gif Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~helsie/images/antigrover.gif

• Ritchie
Das inderdaad een top idee Tom !

- NAC Breda -

• Gman
Grover icoon roelz! :9

Ik vindt het echt een stom ***eik met die icons.

Stel nou dat de regering in gaat stellen dat bumperstickers niet groter mogen zijn dan...
Da's toch ook eeh...[voorzichtig gezegd] stom [/voorzichtig gezegd]

Ik werk altijd met een 56k6 modem, en mij hoor je niet over die dingen.
1 maal geladen staan ze toch in de cache.
En je kan zelf kiezen of je ze wilt zien of niet.

En lang niet iedereen kan volgens mij goed plaatjes bewerken, wat weer resulteerd in kleine maar verrote plaatjes :(
Ik neem aan dat het forum er niet leuker op wordt.

• Ritchie
Die helsie doet ook alles in Geel Zwart he.. :)

- NAC Breda -

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 13:32 schreef Helsie het volgende:
Werkt dat uploaden nu al? Of nog niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.helsie.nl/images/5K_Happy.gif Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~helsie/images/antimatrix.gif Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~helsie/images/antigrover.gif[/quote]Helsie, ik vraag u bij deze lief om mijn verkrachte icoontje alsjeblieft te verwijderen, please!!!
Ik vindt het overbodig om je woorden kracht bij te zetten door het verkrachten van andermans icoontjes...
Ik vind het niet zo prettig als je mijn icoontje voor gebruikt, maak dan op zijn minst zelf een icoontje waar je je ongenoegen uit blijken...
Ik wil zo lang mogenlijk nog van mijn icoontje kunnen genieten, geef me deze kans alsjeblieft...
Is dit je dank voor dat lieve kusje van me en het feit dat ik rustig op je reageer?

• Kees
  • Laatst online: 22:33

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Een statisch plaatje past vrijwel ongecomprimeert in die 10k, dus echt heel erg handig hoef je er niet in te zijn :)

Ik ben het niet helemaal met Tom eens, bij een eigen icoon zul je nog steeds moeten blijven oppassen voor dingen als porno, racisme (hakenkruizen in je icon) etc. Een admin zal die moeten verwijderen, je moet niet te snel roepen dat je het niet doet ;). Oke, grootte speel geen rol meer, en het is gewoon erg aan te raden om ze van de t.net servers neer te halen, want ik zit anders na te denken over een leuk scriptje di de mensen wel overtuigt van de security risk >:)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Helsie
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 14:01 schreef Llewella het volgende:
Helsie, ik vraag u bij deze lief om mijn verkrachte icoontje alsjeblieft te verwijderen, please!!![/quote]Kut he, die NAC-supporters. Trekken zich nooit ergens wat van aan...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Ik vindt het overbodig om je woorden kracht bij te zetten door het verkrachten van andermans icoontjes... [/quote]Het is idd een overbodige toevoeging, maar het verduidelijkt wel. Qua woorden had ik al gezegd wat ik wilde zeggen, maar nog niet in iconen.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik vind het niet zo prettig als je mijn icoontje voor gebruikt, maak dan op zijn minst zelf een icoontje waar je je ongenoegen uit blijken...[/quote]Waarom moet ik het zelf maken? De symboliek is duidelijk. Een kruis door de iconen die mij irriteren. Ik denk niet dat daar iets mis mee is...<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik wil zo lang mogenlijk nog van mijn icoontje kunnen genieten, geef me deze kans alsjeblieft...[/quote]Uhm... "Get a life" ?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Is dit je dank voor dat lieve kusje van me en het feit dat ik rustig op je reageer?[/quote]Uhm... "Get a life" ? (2e X)

• Ritchie
Rare jongens die NAC supporters...
BUT PROUD TO BE!! :)

- NAC Breda -

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 14:06 schreef Kees het volgende:
Een statisch plaatje past vrijwel ongecomprimeert in die 10k, dus echt heel erg handig hoef je er niet in te zijn :)

Ik ben het niet helemaal met Tom eens, bij een eigen icoon zul je nog steeds moeten blijven oppassen voor dingen als porno, racisme (hakenkruizen in je icon) etc. Een admin zal die moeten verwijderen, je moet niet te snel roepen dat je het niet doet ;).[/quote]hmm ja vergeten ja |:(

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 14:15 schreef Helsie het volgende:
blablabla[/quote]Ik vraag uw voor de 2e keer liev om alstublieft mijn verkrachte icoontje te verwijderen...

ALSJEBLIEFT!!!!

Wat heb ik jou misdaan dat je mijn wens niet respecteerd?
Ik vraag het toch lief?
Heb ik ooit een rotopmerking over nac gemaakt?
Heb ik ooit andermans icoontje gejat en verkracht om mijn posts kracht bij te zetten?
Nee ik heb altijd mijn eigen icoontje gebruikt...

En je hebt me overgehaald, ik zal vanavond kijken wat ik met mijn icoontje kan doen om het tot 10k te reduceren en anders een ander icoontje maar...
Zolang je mijn icoontje maar in ere hersteld...

(ohwja en ik heb geen leven... 't is al erg genoeg...)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dit is volgens mij wel de meest trieste discussie die ik ooit heb gezien. Jullie zitten gewoon als een stel kleuters te janken dat hun lollie niet groter is.
Doe mij een plezier en GROW UP !!!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Kees
  • Laatst online: 22:33

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Llwella: Afbeeldingslocatie: http://vgst.net/llwella_goticon_optimized.gif

als je hem nog kleiner wilt zul je scenes moeten gaan schrappen ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 14:55 schreef Kees het volgende:
Llwella: Afbeeldingslocatie: http://vgst.net/llwella_goticon_optimized.gif

als je hem nog kleiner wilt zul je scenes moeten gaan schrappen ;)[/quote]Ik ga denk een icoontje maken met daarop de chinese draak die op mijn site is te zien...

Voor helsie trouwens: ik heb je ff een mail gestuurd, ik wil de discussie niet verder zetten in dit topic, daar is dit topic geloof ik niet voor bedoeld...

En aan de adjes: wanneer gaat deze regeling in?

• Femme
  • Laatst online: 00:40

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tom's oplossing lijkt me een prima idee.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Stel nou dat de regering in gaat stellen dat bumperstickers niet groter mogen zijn dan... Da's toch ook eeh...[voorzichtig gezegd] stom [/voorzichtig gezegd] [/quote]Dat is natuurlijk nogal een manke vergelijking. Het probleem van te grote user icons is 1) dat bepaalde bezoekers daar last van hebben en 2) dat wij een enorme load en traffic op de servers krijgen. Als jij je auto vol stickers beplakt dan raken de wegen niet voller en gaan de auto's niet trager.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> niet gelijk een limiet aan de icoontjes te stellen, ze hadden zelf ook kunnen na gaan dat als je er geen limiet aan stelt je dus ook grote icoontjes kunt krijgen. [/quote]Op het fokforum worden die icoontjes al een tijdje gebruikt en daar waren er nooit grote problemen. Het is erg vreemd dat juist op een forum waar veel tweakers komen (mensen met een bovengemiddeld verstand van computers) wél deze problemen ontstaan. Ik snap niet hoe iemand zo *dom* kan zijn om een user icon van 350KB te bouwen.

Verwijderd

ik vind die 10kb echt meer dan genoeg.
waarom zou in hemelsnaam iemand perse een grotere moeten hebben? (ik vind die halve divx-filmicons BEHOORLIJK irritant!)
Toen er nog geen php-systeem was (en dus nog geen icoontjes mogelijk waren) hoorde je niemand zeuren.... En nou loopt iedereen te mauwen dat ze zogenaamd hun creativiteit niet kwijtkunnen en zich niet kunnen onderscheiden van de rest blablabla. is gewoon absolute onzin!!! Op het oude forum kon het ook niet en toen had niemand er problemen mee.
en het argument dat de modemmers dan bij de prefs de icoontjes uit moeten zetten is ook gewoon ver gezocht. Ik heb het geluk dat ik in een plaats woon waar wel kabel is te krijgen (in Brabant hier is dat gewoon 1 groot probleem...ik woon in 1 vd kleinere dorpen waar het dus WEL mogelijk is! in grotere plaatsen zoals Waalwijk of Oisterwijk is het niet mogelijk). De 10KB-regel is echt niet voor de modemmers alleen ingesteld. Wat me bijvoorbeeld ook opviel is dat wanneer iemand een DIVX-dolbydigital-nogwatpatsdingen-icoontje had, dat het scrollen naar beneden langzamer ging en dat het mijn systeem ook vertraagde (bijv. bij een icq-message tikken).... Hoe dat kan weet ik niet.....maar het ligt gewoon aan het icoontje (en dat was dan bijv. 300kb ofzo).

Bovendien ben ik van mening dat het een forum is....en geen icoontjes-slideshow.
We zijn hier immers toch voor het forum en niet voor de icoontjes???????

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 15:17 schreef RobtH het volgende:
ik vind die 10kb echt meer dan genoeg.
waarom zou in hemelsnaam iemand perse een grotere moeten hebben? (ik vind die halve divx-filmicons BEHOORLIJK irritant!)
Toen er nog geen php-systeem was (en dus nog geen icoontjes mogelijk waren) hoorde je niemand zeuren.... En nou loopt iedereen te mauwen dat ze zogenaamd hun creativiteit niet kwijtkunnen en zich niet kunnen onderscheiden van de rest blablabla. is gewoon absolute onzin!!! Op het oude forum kon het ook niet en toen had niemand er problemen mee.
en het argument dat de modemmers dan bij de prefs de icoontjes uit moeten zetten is ook gewoon ver gezocht. Ik heb het geluk dat ik in een plaats woon waar wel kabel is te krijgen (in Brabant hier is dat gewoon 1 groot probleem...ik woon in 1 vd kleinere dorpen waar het dus WEL mogelijk is! in grotere plaatsen zoals Waalwijk of Oisterwijk is het niet mogelijk). De 10KB-regel is echt niet voor de modemmers alleen ingesteld. Wat me bijvoorbeeld ook opviel is dat wanneer iemand een DIVX-dolbydigital-nogwatpatsdingen-icoontje had, dat het scrollen naar beneden langzamer ging en dat het mijn systeem ook vertraagde (bijv. bij een icq-message tikken).... Hoe dat kan weet ik niet.....maar het ligt gewoon aan het icoontje (en dat was dan bijv. 300kb ofzo).

Bovendien ben ik van mening dat het een forum is....en geen icoontjes-slideshow.
We zijn hier immers toch voor het forum en niet voor de icoontjes???????[/quote]Nou mijn icoontje is al aangepast hoor...
Kunnen we geen limiet van 2k instellen >:)

Verwijderd

begrijp ik ook niet Femme maar sommige icoontje zijn ondertussen zo'n duidelijk herkenning geworden voor iemand.
En nu een stel van die Admin besluiten om een 10K limiet op te stellen krijg je vanzelfsprekend zulke reacties in het onzin forum. Trouwens wees blij dat men alleen in het onzin gedeelte zo tekeer ging.

Ik vind dat idee van tom gewoon de beste oplossing die al een paar keer is voorgelegd maar door de andere Admins volgens mij compleet wordt genegeerd.

Het is ondertussen gewoon een vorm van identificatie geworden. Als al die modemers zo lopen te klagen waarom kijken ze dan ook op tweakers?? die site is nou ook niet bepaald klein te noemen (no offense Femme), maar daar hoor je toch ook niemand over klagen??

Ik hoop persoonlijk dat dat idee van Tom gebruikt gaat worden. Ik denk dat wel een man of 10 hiermee zij aangekomen maar tot op heden heeft geen enkele admin hierop gereageerd.

Trouwens Helsie groot voorstander van 5K waarom smijt jij er nog grotere icoontjes (ongeveer 70K) op het forum als jij al loopt te klagen over 5K plaatjes???

• Helsie
  • Niet online
Mijn eigen icon is nu 1,2k en ik heb nog altijd exact hetzelfde als voor deze dag (nou ja, alleen wat minder kleurtjes).
Ik ben van 14,7k naar 1,2k gegaan.
Ik gebruik die dingen van mij ook niet als icon, maar ik laat ze zien.
Snap je nou wat ik bedoel? Jij zegt 'waarom smijt je met plaatjes van 50-80k', maar dat is 1malig en niet opnieuw bij elke post.
Daarbij komt nog dat de gemiddelde animatie niks toevoegt. Het begin frame zou al genoeg zijn.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 10:10

4POX

Everybody is wired

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 15:01 schreef Femme het volgende:
Tom's oplossing lijkt me een prima idee.[/quote]Zelf de BAAS zegt het.. Dus ik ga nu twee iconen uit zoeken..

Ik heb al eentje van 48KB.. Nu zal ik ook eentje van 4,8 maken...

Ziezo... Einde van de maand die functie !!

AKA Rinkel weblog

• Tom
  • Niet online

Tom

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 15:24 schreef The Dude het volgende:
begrijp ik ook niet Femme maar sommige icoontje zijn ondertussen zo'n duidelijk herkenning geworden voor iemand.[/quote]Maar met 3 frames en wat minder kleuren is het nog steeds een duidelijk, past makkelijk in 10kb.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als al die modemers zo lopen te klagen waarom kijken ze dan ook op tweakers??[/quote]Omdat niet iedereen kabel kan krijgen. Zelfs Femme belt elke keer lekker via de KPN in!

• botoo
  • Laatst online: 00:09

botoo

💀 too old to die young

Wat ik me afvraag is wie die icons nou leuk vind, in het bijzonder de icons van een ander.
- filmpjes op een postzegel? onzin, 1 keer leuk daarna heb je het wel gezien.
- User herkenbaarheid? zit wat in, zou wel iets aparts moeten zijn, hoeft niet perse animated.

Zeg nu eens eerlijk, hoe vaak bekijk je een icon echt goed, en wat mis je als 'ie er niet zou staan? Het gaat uiteindelijk om de posts.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Gman
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Femme: Het probleem van te grote user icons is 1) dat bepaalde bezoekers daar last van hebben[/quote]Okay kan ik inkomen, maar dan ook alleen omdat sommigen xtreem bezig zijn.
Die verzieken het gewoon.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Femme: en 2) dat wij een enorme load en traffic op de servers krijgen.[/quote]Dit klopt niet.

Iedereen zet zijn plaatje op z'n eigen webspace, het gaat allemaal buiten de t.net servers om.
Enigste dat jullie bijhouden zijn de URL van de plaatjes.

Gooi tenminste die limiet IETS hoger!
Mijn nickname past never nooit in 1 plaatje (niet mooi tenminste).

Ik heb net een uur zitten editen, maar het is gewoon heel erg moeilijk om iets leuks van 10 k te maken.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- filmpjes op een postzegel? onzin, 1 keer leuk daarna heb je het wel gezien.[/quote]Ik vondt het filmpje van HLPDSK erg vet, en elke keer als ik 'm zie (zag :'() dan wist ik dat hij het was.

• Helsie
  • Niet online
Dat bedoel ik. Wil je origineel zijn, dan is het ook in 1 plaatje mogelijk.
Llwella: Dat nieuwe icon van je vind ik persoonlijk 10x beter, mooier en strakker dan dat animated stuff shitding.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 16:12 schreef Helsie het volgende:
Dat bedoel ik. Wil je origineel zijn, dan is het ook in 1 plaatje mogelijk.
Llwella: Dat nieuwe icon van je vind ik persoonlijk 10x beter, mooier en strakker dan dat animated stuff shitding.[/quote]Dankje!
Wil je dan nu alsjeblieft mijn vorige icoontje met het gele kruis en daarop hou op met je gezeik muts verwijderen????
Zijn we dan nu weer lief voor elkaar? :)

• Helsie
  • Niet online
Gheghe :)
Daar moet ik nog even een nachtje over slapen. 'T was namelijk mijn eerste experiment met animated gifs, dus ik ben er best trots op...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 16:22 schreef Helsie het volgende:
Gheghe :)
Daar moet ik nog even een nachtje over slapen. 'T was namelijk mijn eerste experiment met animated gifs, dus ik ben er best trots op...[/quote]Mag ik dan de eer hebben om tot die tijd gebruik te maken van je animated gif????

• Ritchie
Zo zie je maar dat smaken verschillen! :)

- NAC Breda -

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 17:27

MicroWhale

The problem is choice

heheheheh, ben ff weggeweest en dan krijg je dit!!! Dit is echt om je zwaar ziek te lachen. Nog leuker: Iedereen gaat tegen de grens van 10k in. Daar kun je een filmpje in kwijt en daar kun je goed/makkelijk een degelijk plaatje in kwijt.

Ik had van TWEAKERS toch een sportievere reactie verwacht. Een tweaker laat zich niet aan de kant zetten door regels, hij verbuigt ze gewoon. Zorgen dat het, binnen de gestelde grenzen, TOCH mogelijk is. TOCH?????

Nou, niet zeuren dan en ga lekker uitvinden wat er allemaal in 10k past. Ik zie dat er al wat (10k = ..) pogingen gedaan zijn. Er worden vast wat interessantere icons bedacht. Aan fantasie ontbreekt het niet! Nou alleen nog een beetje creatief omgaan met de regeltjes. :) :)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Femme
  • Laatst online: 00:40

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Omdat niet iedereen kabel kan krijgen. Zelfs Femme belt elke keer lekker via de KPN in! [/quote]Daarom heb ik die icoontjes ook uitgezet, zouden meer mensen moeten doen :).<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Iedereen zet zijn plaatje op z'n eigen webspace, het gaat allemaal buiten de t.net servers om. Enigste dat jullie bijhouden zijn de URL van de plaatjes. Gooi tenminste die limiet IETS hoger! [/quote]Als de plaatjes worden gelinkt is de grootte geen probleem, maar als ze op onze eigen servers staan wel (veel traffic + hoge load omdat apache childs lang in leven blijven, grote icoontjes overpompen duurt lang bij trage clients).

Maar met het idee van Tom zijn er drie opties :

1) Heb je een baggertrage Casema-achtige verbinding of vind je die user icons gewoon onzinnig, dan zet je ze helemaal uit.

2) Vind je die icons wel leuk maar wil je je (trage) verbinding zoveel mogelijk vrijhouden, dan kies je voor de optie om alleen geuploade max 10K icoontjes te laten zien

3) Iconen worden gelinkt en mogen zo groot zijn als men wil, met een advies van max 50KB. Icoontjes worden alleen verwijderd als de inhoud in strijd is met de policies (keiharde porno, racisme etc.).

Hier kan iedereen blij mee zijn?

• Ritchie
BLIJ! :)

- NAC Breda -

• Aaargh!
  • Laatst online: 18-02 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 16:42 schreef Femme het volgende:
Hier kan iedereen blij mee zijn?[/quote]yeps :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Hans
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 16:42 schreef Femme het volgende:

3) Iconen worden gelinkt en mogen zo groot zijn als men wil, met een advies van max 50KB. Icoontjes worden alleen verwijderd als de inhoud in strijd is met de policies (keiharde porno, racisme etc.).[/quote]En ajb ook als ze 13,4 Mb zijn (ja, ik heb serieus iemand gezien die uit protest voor het hele 10k gebeuren een usricon van 13,4 Mb had...)

• Ritchie
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 17:03 schreef Hans het volgende:
En ajb ook als ze 13,4 Mb zijn (ja, ik heb serieus iemand gezien die uit protest voor het hele 10k gebeuren een usricon van 13,4 Mb had...)[/quote]Dat is toch iets te veel ja :)

- NAC Breda -

Verwijderd

Maar met het idee van Tom zijn er drie opties :

1) Heb je een baggertrage Casema-achtige verbinding of vind je die user icons gewoon onzinnig, dan zet je ze helemaal uit.

2) Vind je die icons wel leuk maar wil je je (trage) verbinding zoveel mogelijk vrijhouden, dan kies je voor de optie om alleen geuploade max 10K icoontjes te laten zien

3) Iconen worden gelinkt en mogen zo groot zijn als men wil, met een advies van max 50KB. Icoontjes worden alleen verwijderd als de inhoud in strijd is met de policies (keiharde porno, racisme etc.).

Hier kan iedereen blij mee zijn?[/quote]Perfectemondo! Doen! Ik stem voor dit idee! :)

Verwijderd

Mag soft-porn wel? ;)>:):o:D

• Helsie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~helsie/images/antimatrix.gif

Zo, Llewella. Wat een goed einde van dag :)
Ik heb een nieuwe icon gemaakt en Femme heeft een oplossing :)
Ik hoop dat je nu geen permanente hekel aan me hebt :)

• 4POX
  • Laatst online: 19-02 10:10

4POX

Everybody is wired

:):):) iedereen weer blij :):):)

Bewijst alweer dat je met techniek iedereen weer blij kan maken

AKA Rinkel weblog

• botoo
  • Laatst online: 00:09

botoo

💀 too old to die young

Het bewijst ook dat communicatie geen loze kreet is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Aaargh!

Aaargh!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 17:03 schreef Hans het volgende:
En ajb ook als ze 13,4 Mb zijn (ja, ik heb serieus iemand gezien die uit protest voor het hele 10k gebeuren een usricon van 13,4 Mb had...)[/quote]beetje te veel van 't goeie ja
een beetje een PC heeft tegenwoordig 128MB RAM, normaal 25 replies per pagina, dus als je uit gaat van een maximum van 4MB per plaatje dan heb je bij een worst-case scenario 25x4 == 100MB aan plaatjes en dan heb je nog 28MB over voor je OS etc.
lijkt me 4MB een redelijke limiet.

• Gman
Applaus!
*klap klap klap*

* Gman aka Georgio schud de admins/modjes de hand :)
en haalt zijn icon weg :).

Verwijderd

Ehh, ik vind 100K al veel. En daar kun je toch een sloot film in kwijt ..

• Gman
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>HlpDsk: Ehh, ik vind 100K al veel. En daar kun je toch een sloot film in kwijt ..[/quote]Bij 60x60 moet dat zeker gaan :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hèhè, kan nu dan iedereen weer normaal doen en de wapenstilstand sluiten en uit de loopgraven komen ?

Dit gedoe is alleen maar slecht voor je hart... d'r zijn wel ergere dingen om je druk over te maken...

Virussen? Scan ze hier!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 15:01 schreef Femme het volgende:
Dat is natuurlijk nogal een manke vergelijking. Het probleem van te grote user icons is 1)dat bepaalde bezoekers daar last van hebben en 2) dat wij een enorme load en traffic op de servers krijgen.[/quote]Dat lijkt mij nou *het* belangrijkste tegenargument op het op T.net zetten van je user-icon.
Reken het aantal pageviews eens uit van GoT..
x (10k)icons*y pageviews*365 dagen= boel bandbreedte = duur<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Ik snap niet hoe iemand zo *dom* kan zijn om een user icon van 350KB te bouwen.[/quote]Tja..*echt* slim is het niet, maar dat is je proc doorfikken ook niet (lees je hier ook wel eens >:) )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Herkenbaar zijn kan ook heus wel met een statisch icoontje (zoek wat leuks, moois, origineels op (zoals die van Llewella ozzo), en is vaak ook veel mooier.

Die animated dingen zien er vaak uit als bagger en men kijkt er ook totaal niet naar.

(Ja, de 1e 2 frames misschien maar daarna gaat de aandacht naar wat die persoon heeft geschreven (lijkt me)..

"I sit in my room and imagine the future."

• Thefirstikke
  • Niet online
Case closed? :)

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 18:48 schreef Theeboon het volgende:
Herkenbaar zijn kan ook heus wel met een statisch icoontje (zoek wat leuks, moois, origineels op (zoals die van Llewella ozzo), en is vaak ook veel mooier.

Die animated dingen zien er vaak uit als bagger en men kijkt er ook totaal niet naar.

(Ja, de 1e 2 frames misschien maar daarna gaat de aandacht naar wat die persoon heeft geschreven (lijkt me)..[/quote]Hier ben ik het toch zo volledig mee eens! Het is gewoon niet te geloven! :)

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Femme -> je moet jouw icoon ook nog even aanpassen, want 10.3 KB kán natuurlijk niet voor een statisch plaatje... ;)

(zowiezo overschrijdt het de 10kb-grens)

• Theeboon
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Daar gooi je dan ff een jpeg-optimizer overheen en hoppa....

"I sit in my room and imagine the future."

• MarcyDarcy
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 11:32 schreef Helsie het volgende:
MarcyDarcy: dat icoon van jou is nou echt een typisch voorbeeld van wat ik totaal niet nodig vind (en ik denk dat ik daar niet alleen in sta). 4 knipperende foto's waar 4x dezelfde kop op staat (jijzelf ofzo?). Wat heeft iedereen daar nou aan?[/quote]Wat boeit mij dat nou of jij wel of niet tegen mijn kop aan wilt kijken......ik zeg toch ook niet dat ik niet tegen zo'n NAC icoontje aan wil kijken.....iedereen mag toch zelf weten awt ie gebruikt zolang het maar niet schokkend (nee geen grapjes) is en zolang het maar kleiner is dan 10 kb.

Ik heb juist dat icoontje zodat mensen weten wie er achter de naam zit.....da's toch mijn keuze.

• Helsie
  • Niet online
Ik heb het niet over inhoud, ik heb het over het nutteloze animeren van iconen.

• MarcyDarcy
Jong als ik dat toch leuk vind dan mag ik dat toch zelf weten?

hij is nog steeds kleiner dan 10 kb en ik heb irritantere icoontjes gezien.

Als we over nutteloosheid gaan beginnen dan kunnen velen hun ondertitel en vele postings gaan veranderen......kortom dan zou het onzin forum verdwijnen.

• witchdoc
zo.. poohbeer is ook tevreden..

* witchdoc is heel blij dat da adminetjes hier toch nog beetje met ons bezoekertjes hebben overlegt voor een oplossing die iedereen ligt..
mijn (en waarschijnlijk heel veel tweakers) dank hiervoor!

• Aaargh!

Aaargh!

wat voor bestandsformaten mogen er ge-upload worden ?
.gif , .jpg en .png ?

PNGtjes kan je n.l. ook wel leuke dingen mee, alpha transparency enzo :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 17:26 schreef Helsie het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.casema.net/~helsie/images/antimatrix.gif

Zo, Llewella. Wat een goed einde van dag :)
Ik heb een nieuwe icon gemaakt en Femme heeft een oplossing :)
Ik hoop dat je nu geen permanente hekel aan me hebt :)[/quote]Nee hoor heb geen permanente hekel aan je!
Zie je wel dat we er samen uitkomen! :)

Ik roelz :D

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 23:17 schreef Llewella het volgende:
Ik roelz :D[/quote]Owja? ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Helsie
  • Niet online
Ik werd gewaarschuwd door ene Ritchie dat ik niet het enige coole en mooie meissie van GoT moest wegpesten :)

Marcy Darcy: Daar zeg je iets goeds:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als we over nutteloosheid gaan beginnen dan kunnen velen hun ondertitel en vele postings gaan veranderen......kortom dan zou het onzin forum verdwijnen.[/quote]gekoppeld aan de 10k grens, zou ik nog graag ook een 1-frame grens zien ;)
De simpelste mogelijkheid om icons met zo weinig mogelijk irritatie te kiezen.

• MarcyDarcy
Nou Helsie speciaal voor jou :)

Enne als NAC van RBC wint (over een paar weken) dan laat ik hem zo......anders dan ga ik weer animaten >:)

*Update*

Om te laten zien dat ik niet de enige was met zo'n amimated zwart wit icoontje met verschillende fotootjes.....hier het icoontje van AcidBrun......zonder toestemming :P

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~f.vanbeek/title02.gif

Helsie, dus dat mag ook niet?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 23:42 schreef Helsie het volgende:
Ik werd gewaarschuwd door ene Ritchie dat ik niet het enige coole en mooie meissie van GoT moest wegpesten :)[/quote]:D

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/umopepisdn/zooi/MatrixIconSmall.gif <== 8.4 Kb 8-)

• Helsie
  • Niet online
MarcyDarcy: Die mag ook niet. Van de 6 frames zie ik maar 2 aantrekkelijke vrouwen. 4 frames overbodig dus ;)
Maar zonder gein: ik zie dat je nu iets heel anders als icon hebt.. Je moet het zelf weten, maar mijn idee was alleen dat een animatie functioneel moet zijn.
Net als dat icoon van HLPDSK hierboven. Ziet er leuk uit hoor, maar wat voegt dat 'geschiet' nou toe? Glad niks.

Ennuh: NAC wint wel van RBC (hoop ik...), alleen ik moet nog kijken of ik nog kaarten te pakken kan krijgen, want er is vrij veel belangstelling...
Dit jaar kan nog mooi worden: stillem 2 is al verslagen en dit jaar kan NAC nog effe winnen van Ajax, RBC, Feijenoord, PSV en Vitesse! Wat een luxe! En dat allemaal nog voor de winterstop! ;)
KUT KNVB (dat moest ik even kwijt)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 09:06 schreef Helsie het volgende:

Ennuh: NAC wint wel van RBC (hoop ik...), alleen ik moet nog kijken of ik nog kaarten te pakken kan krijgen, want er is vrij veel belangstelling...
Dit jaar kan nog mooi worden: stillem 2 is al verslagen en dit jaar kan NAC nog effe winnen van Ajax, RBC, Feijenoord, PSV en Vitesse! Wat een luxe! En dat allemaal nog voor de winterstop! ;)
KUT KNVB (dat moest ik even kwijt)[/quote]AZ wint! >:) (kunnen ze uberhaupt winnen?)

• Ritchie
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 23:42 schreef Helsie het volgende:
Ik werd gewaarschuwd door ene Ritchie dat ik niet het enige coole en mooie meissie van GoT moest wegpesten :)[/quote]JA! Niet meer doen! :)

ff een beetje offtopic...

De hele competitie klopt geen zak van!
De knvb kan geen fatsoenlijke competitie maken!
Van de eerste 7 wedstrijden er 6 thuis spelen... da klopt toch niet??

En over rbc-NAC... eerst rollen we ajakkes op, dan p$v en daarna rbc :)

- NAC Breda -

• McVirusS
  • Laatst online: 16-01 10:51
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 07:16 schreef HlpDsK het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/umopepisdn/zooi/MatrixIconSmall.gif <== 8.4 Kb 8-)[/quote]Vind ik nog veel, komop...dat kan beter :). (je moet 1 frame wel binnen de 1200 bytes kunnen maken denk ik..en het zijn maar paar frames).

• McVirusS
  • Laatst online: 16-01 10:51
Sorry, je bent de master, 18 frames en dan binnen de 8 KB...*applaus*.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 17:08 schreef McVirusS het volgende:
Sorry, je bent de master, 18 frames en dan binnen de 8 KB...*applaus*.[/quote]Damn right ..

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
lekker interessant, als je ze niet wil omdat ze te groot zijn dan zet je ze toch lekker uit???

• Helsie
  • Niet online
Nee, want ook mensen die ze te groot vinden, kunnen het nog wel leuk vinden om gewoon statische icons te zien.

• Hyp Hyper
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 19:46 schreef Obi het volgende:
Femme -> je moet jouw icoon ook nog even aanpassen, want 10.3 KB kán natuurlijk niet voor een statisch plaatje... ;)

(zowiezo overschrijdt het de 10kb-grens)[/quote]Het is niet 10,3 KB, maar 10,067 KB. Toch teveel.. maar als ie een stukje van zijn staart afknipt, past het vast! :)

Pagina: 1 2 Laatste