is edo altijd met parity?

Pagina: 1
Acties:

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
Ik heb dus net een alpha tweede hands gekocht en hier moet edo parity geheugen in, is alle edo altijd met parity of moet ik daarvoor weer speciaal geheugen hebben?

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voorzover ik weet is EDO standaard niet met een paritybit uitgerust.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:14
nee.
je hebt ook nog edo fast page, en ook nog standaard edo.
edo met parity moet altijd per 2 stuks geinstalleerd/gebruikt worden, of een veelvoud daarvan.. ivm het 32 bits gelul (weet het niet meer uit m'n hoofd, en ben nu te lui om het op te zoeken)
grootste verschil is in de prijs te vinden, parity met edo, betaal je al snel 50 piek voor 16 mb.

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Je hebt EDO met en zonder parity (60ns).
Je hebt Fast Page Memory met en zonder parity (80 en 70ns).
Maar Fast Page EDO is toch wel een bijzondere die kennen we niet.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

En dat parity-geheugen altijd in paren geinstalleerd moet worden is ook een misser.

Het aantal plakjes hangt af van het aantal bits (waarbij pariteits- of ECC-bits niet worden meegerekend) van het plakje zelf en van de geheugen-bus van de processor :

plakje :
30-pins SIMM 8 bits
72-pins SIMM 32 bits
DIMM 64 bits

geheugen-bus :
80286/80386SX 16 bits
80386DX/80486 32 bits
Pentium 64 bits

Dus voor een Pentium is 1 DIMM voldoende, maar moet 72-pins SIMM in paren worden geinstaleerd. Voor een 80486 is 1 72-pins SIMM voldoende, maar moet 30-pins SIMM in kwartetten worden geinstalleerd (op een paar hele beroerde cheapo-mobo's na).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large