Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[wieltjes] Eindresultaat (Pics=ca. 250kb!)

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
naar aanleiding van de 2 draadjes [CM] wieltjes en handvatten en [CM] rubber matten het eindresultaat van een zondagmiddagje zagen/verven/plakken en een maandagavondje schroeven :)

De bovenkant
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/relst/case/rolling3.jpg

De onderkant
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/relst/case/rolling1.jpg

Op z'n plekkie
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/relst/case/rolling2.jpg

Het is allemaal zo simpel :)

Men neme :

- plank MDF van 20cm x 44cm x 22mm (B x L x H) (had ik nog liggen)
- 4 zwenkwieltjes (Gamma, 1,89E per stuk)
- zooitje schroeven (Gamma, 1,39E voor 20 schroeven, 4,8mm x 19mm)
- 2 stukken rubbermat van 20cm x 30cm x 2mm (Bij de hobbywinkel, 0,95E per stuk)
- Zwarte verf (Gamma, 4,99 Zwart zijdeglans)

Even zagen, schuren, spuiten, plakken en schroeven en je hebt een verrijdbaar onderstel voor je 19kg wegende Chieftec :Y)

Verwijderd

Dit heb ik al 1,5 jaar ofzo onder me kast. Om hier nou een topic met plaatjes voor te openen vind ik persoonlijk iets té.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 20:07 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
leuk gedaan en je zit er niet aanvast omdat het los staat van de kast.. ik verplaats nooit me kast eik..

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21
Dat hij verplaatsbaar is doormiddel van wieltjes is best wel handig ja, Chieftec kasten zijn gewoon zwaargewichten :+ Schuift hij er tijdens het verplaatsen er niet een stukje af, of is hij daar echt te zwaar voor?

Verwijderd

Rave17 schreef op 20 January 2003 @ 20:06:
Dat hij verplaatsbaar is doormiddel van wieltjes is best wel handig ja, Chieftec kasten zijn gewoon zwaargewichten :+ Schuift hij er tijdens het verplaatsen er niet een stukje af, of is hij daar echt te zwaar voor?
Als het goed is zorgt het rubber wat hij op het plankje geplakt heeft dat de case er stevig op blijft staan :)

• 1st_Ro
Repeat, Nou ja, ik had beloofd dat ik het eindresultaat zou laten zien, dus bij deze.

En niet iedereen is zo'n expert hoor ... :s

Je hebt wel gelijk dat het Rho is, maar een beetje creatieve vrijheid mag toch wel ? :)

Verwijderd

1st_Ro schreef op 20 januari 2003 @ 20:08:
Je hebt wel gelijk dat het Rho is, maar een beetje creatieve vrijheid mag toch wel ? :)
Je hebt gelijk, ik was te snel. Ik dacht het nog op tijd weg te halen maar je had het dus al gezien.

offtopic:
Als je wat spaties verwijderd als edit staat er niet onder dat je bericht gewijzigd is 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 20:13 . Reden: spatie voor de punt verwijderd 8)7 ]

• 1st_Ro
Mala, ik dus ook zelden, maar om dan m'n rug te vertillen aan die kast ... je hebt ook nergens grip ofzo, dus vandaar deze oplossing :) Ik zit nog te twijfelen of ik er handvatten in ga bouwen, maar dat zie ik nog wel. Haast is zelden goed ;)

• 1st_Ro
Repeat, helaas wel ja, haha. het is vooral de dubbele betekenis waar het om gaat : Ro = mannelijk / vrouwelijk of Ro = massa / volume :)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Knap gedaan. Maar verzet jij je PC vaak dan :?

Mijntes staat altijd in de kast, en zwaar is die niet dus kan hem zo vertillen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:55
This topic is Sponsored bij Gamma :)

Verwijderd

Het is wel handig als je bijvoorbeeld weer wat moet veranderen of inbouwen etc. Dan hoef je niet dat ding op te tillen maar kan je hem gewoon even naar voren ofzo rijden. Daar gebruik ik het tenminste voor.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
leuk :O

Plak er op zn minst streetglow onder...

• 1st_Ro
Repeat, sinds wanneer ben jij mijn PR man ??? :P

GCS_VR6, zoals Repeat dus al zegt, tiz handig als er dingen ingebouwd moeten worden etc. ik neem hem ook zelden tot nooit mee naar LANs ofzo, dus dat scheelt ;)

Vinnie, Ik ben gewoon fan van Gamma, ken er nix aan doen (KAN er nix aan doen)

Bredend, "Form follows function" - Louis Sullivan.

[ Voor 9% gewijzigd door 1st_Ro op 20-01-2003 20:21 ]

Verwijderd

ik verplaats me kast nooit hoor , behalve als ik naar lans ga , en wat heb je dan aan wieltjes:|

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Misschien is het wel handig dat je dat stekkerblok ook vastmaakt aan dat onderstel, dan heb je alles in 1 zeg maar :)

• 1st_Ro
Pastasaus, dat gaat niet passen vrees ik ... wel een goed idee hoor, maar ik hou het liever los :)

Ik ga die stekkerdoos aan mijn bureau fixen denk ik

• Sen
  • Laatst online: 29-11 14:43

Sen

<-->

Als je hem nou wat hoger zet heb je ook minder het stofzuiger effect want dat is gewoon tapijt ?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat heeft dit in godsnaam te maken met casemodding?

ik denk dat ik ook maar eens een topic open voor mijn bureau die ik nu aan het maken ben. Staat ook een PC op :(

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• 1st_Ro
Sen, da's gewoon tapijt ja :) maar wat bedoel je met het stofzuigereffect ? :?

The Dolf, tiz meer undercasemodding, maar ik had in een vorig topic gezegd dat ik het eindresultaat zou posten, vandaar

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

bredend schreef op 20 januari 2003 @ 20:17:
leuk :O

Plak er op zn minst streetglow onder...
Anders zeg je niks |:(

Wieltjes eronder is ook het eerste wat ik met mijn Chieftec gedaan heb. Alleen zitten die van mij aan de kast vast.

Voetjes er onderuit, en de schroefgaten zaten er al in. :D

Netjes gedaan btw

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• 1st_Ro
Fire_escape, dank je :) Het concept wieltjes kwam pas in me op toen ik m'n Chieftec vanonder mijn bureau moest tillen ... Daar werd mijn rug niet vrolijk van !

En bedankt voor je complimentje :)

• Sen
  • Laatst online: 29-11 14:43

Sen

<-->

1st_Ro schreef op 20 January 2003 @ 21:48:
Sen, da's gewoon tapijt ja :) maar wat bedoel je met het stofzuigereffect ? :?

The Dolf, tiz meer undercasemodding, maar ik had in een vorig topic gezegd dat ik het eindresultaat zou posten, vandaar
Ik had vroeger hier ook een pc op vloerbeddeking staan maar als ik die na een jaartje open maakte dan zijn mijn coolers 1 grootte stofbal. Dus ik heb hem een halve meter van de grond afgezet en nou is het veel minder.

Ik denk dat stof nie goed voor pc is :P

Maar verder mooi gemaakt :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 20:22:
ik verplaats me kast nooit hoor , behalve als ik naar lans ga , en wat heb je dan aan wieltjes:|
Ik zou zegge, maak ook zo'n plank maar dan met luchtbandjes + trekhaak en gaan met die banaan! :+

Verwijderd

On the road again!

• 1st_Ro
nlspecial, haha die discussie had ik met een vriend van me ... vlammenmotief op de kast, zadel erop, stuurtje en dan downhill racen ! :D

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
je kan bij de gamma ook gewoon hondjes kopen (plankjes met wielen om koelkasten enzo te verplaatsen) die zijn volgens mij ook de maat van een chieftech. is een stuk makkelijker

Dat zeg ik....

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

1st_Ro schreef op 20 January 2003 @ 20:01:

Even zagen, schuren, spuiten, plakken en schroeven en je hebt een verrijdbaar onderstel voor je 19kg wegende Chieftec :Y)
woei, die van mij weegt 23 kilo inc inhoud :P

Maar op mijn Chieftec zitten ook van die pootjes die je naar buiten kunt klappen. Ik neem aan dat je die er af hebt geschroefd. Had je die wieltjes nie op de plaats van die pootjes kunnen vast schroeven?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Die van mij is niet zo zwaar. Maar het is nog wel mooi. Ik heb het nu niet nodig want me kast staat op ut bureau. Het zal ook goed zijn voor de stofaanzuiging denk. Maar een chiefteck staat toch op potjes he.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 20:22:
idd, ik heb dus wieltjes onder mn case gemod... handig thuis, maar op lans is het minder handig :/
misschien moet ik het zo ook maar gaan doen en de originele poten er maar weer onder zetten..

Mn 3D printer blogje..

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
Ik heb eens zo'n ding gemaakt voor mijn printer (een HP laserjet 5 van 1m3), die stond onder het bureau, maar wel voor een deur naar een kruipruimte.
Doet het goed :Y) Heb hem alleen niet afgewerkt, hout had al dezelfde kleur als de printer B) :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

mijn kast staat op een plantepot karretje van de gamma

Verwijderd

Eigenlijk zou je er een motortje op moeten zetten , en als je dan je kast naar voren wilt hebben, dat je dan op een knop moet drukken en dat de kast dan naar voren komt rijden.

Das pas woei B)

Verwijderd

koop je een lading bensu's op dezelfde frecentie en je kunt racen met je kast. Als je ze er allemaal onderbouwd. Alleen het opladen gaat een beetje lang duren. elke keer met je zender langs al die autootjes. eigelijk meer een kwestie van al die oplaad aansluitingen aanelkaar verbinden.

he, dit is eigenlijk helemaal nog niet zo'n slecht idee

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Pffff ik heb al 6maand zon ding :)

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
Heeey ik heb ook zo'n plankje. Maar ik heb op de mijne lekker nog een handvat voorop gemaakt :) :P

Verwijderd

En voor wie niet zo handig of lui is, je kunt bij de praxis een meubelroller kopen (max 200KG, 60x30cm :9 ) voor € 12,95 :Y)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/DSCF0006a.JPG

mijn skateboard voor de flightcase is wat groter :P en ik heb een staande rand gemaakt waar de case in valt zodat ie er niet vanaf kan schuiven..

maar geinige mod.. altijd handig..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Sen schreef op 20 januari 2003 @ 21:42:
Als je hem nou wat hoger zet heb je ook minder het stofzuiger effect want dat is gewoon tapijt ?
moh neu.. die van mij staat origineel al op wielen... alleen die 92x92mm panaflo @ 12v in de onderkant sucked nogal wat stof op...

maar daar zijn al wel zoveel topics over geweest... pantykousjes roeleren!

• 1st_Ro
@biobakker, ik heb wel van die plankjes gezien, maar ik ze waren niet zo groot als de onderkant van een Chieftec hoor ...

@M14, jep de pootjes zijn er af. En nee, dat schroeven gaat niet zomaar, want je moet dus wel gaten boren. Ik wou dus geen permanente wielen onder mijn kast, want ik ben niet zo'n supermodder. En om nou een Chieftec kast te gaan verkloten ... nou nee :)
Dus dan maar zo. Voordeel is wel dat de onderkant van de kast helemaal vlak is en dus maximaal contact heeft met de rubber mat. Verschuiven is erg moeilijk :) En mocht er een andere kast komen, dan past dat ook wel op dit plankje :)

@Silentsniper, niet iedereen is meteen een supermodder ;)
Pagina: 1