Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] wieltjes en handvatten

Pagina: 1
Acties:

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Allereerst : dit is mijn 1e post hier, dus wees lief ;) Don't worry, ik hang hier al heel lang rond zonder iets te posten, en ik heb de FAQ en search al gebruikt.

Ik heb een paar vraagjes : Ik heb een Chieftec DX- 01-DB en die begint nu best wel zwaar te worden (ik schat rond de 18-20 kg). Nu versleep ik hem niet vaak, maar als ik iets wil fixen/aanpassen moet ik 'm vanonder mijn bureau sleuren.

Nu ben ik dus aan het overdenken om er wieltjes onder te plaatsen en die heb ik ook al klaarliggen. Mijn vraag is of de bodemplaat wel sterk genoeg is om zoveel te dragen. De wieltjes zelf zijn van die kantoorstoelzwenkwieltjes (leuk woord voor scrabble :)) en hebben dus gewoon 1 pin met schroefdraad. En doorbuigen van de bodemplaat is niet echt de bedoeling ...

De 2e vraag is hetzelfde principe, maar dan aan de bovenkant : Als ik bovenop handvatten wil maken, houdt de bovenkant dat dan wel ?

Of moet ik in beide gevallen die plekken verstevigen met extra metaal o.i.d. ?

Alvast bedankt ! :)

• InfInIte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
Welkom :)

Je zou misschien aan de onderkant van de plan over de lengte een lat vast kunnen schroeven.

Dit scheelt al een heel stuk volgens mij.

• 1st_Ro
Ik zou dan alleen even moeten kijken of de pin dan lang genoeg is, anders is dat ook zo lullig :) En ik zal ook even moeten meten of het past bij mijn mobo bedenk ik me net ... Vanavond maar even sleuren dan. :P

Verwijderd

Als je de wieltjes goed in de hoekjes van de kast drukt, zou het volgens mij moeten houden

• 1st_Ro
klaze, ik vermoed het ook. Misschien een goed plan om grote washers te plaatsen ? (grote plaatjes met een gat erin ;) Ik dacht dat die dingen zo heetten tenminste)

Verwijderd

Dat moet wel lukken zo denk ik!

PS Is het niet handvaten met 1 t? ;)

• 1st_Ro
Nee, het is handvatten ;)

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 17:54

McFizban

Hackito ergo sum.

Het probleem met de wieltjes die je hebt is (je zegt het zelf al) het stuk schroefdraad.
Het makkelijkste is om onder je kast een frame te maken van hout ter dikte van je schroefdraad.
Hier boor je gaten in ter grootte (diameter) van je schroefdraad. Laat er een klodder houtlijm in lopen en duw daar je schroefdraad in. Laat het een paar dagen goed drogen en het zit vast als een huis!

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 09:18

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

het is idd hand-vat-ten

niet (dit is zo als veel mensen het zeggen (spreektaal dus): hand-vaat-en

.

• 1st_Ro
McFizban, is ook een idee... ik moet alleen even kijken of dat onder mijn bureau past :D

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07
Dit zou wel moeten lukken hoor :)

Bij mijn super cheapo JNC B4 bigtower zaten namelijk ook 4 "kantoorzwenkwieltjes", en dat gaat makkelijk. Gat in de bodemplaat (zat er al), en in de kast zelf vastschroeven. Sim-pel :D

//edit
Kijken of't nog past is inderdaad geen overbodige luxe. Ik heb hier nog net 1.5cm over gelukkig :)

[ Voor 23% gewijzigd door FragFrog op 10-12-2002 16:01 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Je kan uiteraard ook 4 gaatjes onder in je kast boren, en de wieltjes vervolgens met de grote of dan niet de grootste ringen vast schroeven aan je kast.
Het enige nadeel boven een maken van een houten frame is dan wel dan je in een houten frame nog wat rubbertjes kunt maken om de vibraties die uit te kast komen te absorberen. Niets is irritanter dan een kast die je ouders naast je nog kunnen horen resoneren door de vloer heen :o

• 1st_Ro
Hij is nu al belachelijk stil hoor :) Dempingsmatten, Papst fan op mijn CPU (19dB) en alleen nog een fan aan de achterkant op 12V die de meeste herrie maakt ... als ik die achterste fan er uithaal hoor je praktisch nix meer ... alleen gaan m'n temps dan hard omhoog ... hij draait nu idle 25 graden en stressed 43 (met 3D spellen bedoel ik dus) :)

Die rubbertjes zijn trouwens wel een strak plan, ongeacht hoe ik het ga maken.

Verwijderd

McFizban schreef op 10 december 2002 @ 15:22:
Het probleem met de wieltjes die je hebt is (je zegt het zelf al) het stuk schroefdraad.
Het makkelijkste is om onder je kast een frame te maken van hout ter dikte van je schroefdraad.
Hier boor je gaten in ter grootte (diameter) van je schroefdraad. Laat er een klodder houtlijm in lopen en duw daar je schroefdraad in. Laat het een paar dagen goed drogen en het zit vast als een huis!
Jij praat over schroefdraad alsof het los te koop is?

• Xhale
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:57
schroef draad is dan ook gewoon los te koop

Make a program idiotproof and someone will make a better idiot

• 1st_Ro
Ja, maar het zit in mijn geval al vast aan de wieltjes ... :)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 18:49:
[...]

Jij praat over schroefdraad alsof het los te koop is?
Schroefdraad is idd sorta los te koop, dan heet het "draadstang".

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:7cAjxV3oh14C:www.netshop.nl/shop/krikkem-n/media/draadst.jpg

Verder heeft topicstarter (gokje) het volgende in huis:
Afbeeldingslocatie: http://www.dentalparts.nl/images%20dental/zwenkwiel_plastic.jpg

Ik zou zeggen: laat die kantoorstoelzwenkwieltjes (misschien leuk voor scrabble maar het tikt kl*ten :)) zitten en zet er gewone zg. bokwielen onder. Veel stabieler (geen laterale belasting zoals op de as hierboven, die kan je kast kapotscheuren), waarschijnlijk hoef je je kast niet eens te verstevigen. Een bokwiel:

Afbeeldingslocatie: http://www.neita.nl/images/wielen/32bok.jpg

Tot slot: voor de zwenkwielen heb je in elk geval een houten plaat nodig, waar je een zogeheten inslagmoer in slaat. Gebruik onder geen beding gewone moertjes zonder versteviging! (En in de categorie versteviging tellen "washers" of ringetjes, zoals ik ze ken ;), niet mee.) Inslagmoeren - moeren met een plaatje met haken eraan - zien er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:oR2qpo3tFikC:www.netshop.nl/shop/krikkem-n/media/7766.jpg

Wel ff voorboren anders moet je eerst het hout eruit pulken :D

[edit:]
1st_Ro schreef op 10 December 2002 @ 13:44:
Allereerst : dit is mijn 1e post hier, dus wees lief ;)
[rml]1st_Ro in "[ WinXP] Reboot spontaan"[/rml] :? :? :? Bedoel je niet eerste topic? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Rataplan op 10-12-2002 19:21 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• 1st_Ro
Rataplan,

Die heb ik hier ook liggen (die bokwieltjes). Maar die zijn dus niet mooi zwart ;)
Oftewel, zwarte verf halen (ga mijn kast toch nog spuiten, dus dat komt goed uit).

En ja, ik bedoelde topic ja ... mierenneukertje :P

Ik ben net 1 dag hier en meteen wordt ik helemaal doorgelicht ! Valt me nog mee dat ik geen cavity search krijg !!! :D

Maar voor de rest heb je helemaal gelijk Rataplan :) Ik kan nix anders zeggen :)

[ Voor 11% gewijzigd door 1st_Ro op 10-12-2002 19:26 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

offtopic:
Maar je houd je wel netjes aan de faq, je topictitel is prima in orde enzovoort. Bonuspunten!!!:p

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

1st_Ro schreef op 10 december 2002 @ 19:25:
Maar die zijn dus niet mooi zwart
mierenneukertje :P
Valt me nog mee dat ik geen cavity search krijg !!! :D
Kan geregeld worden, hoor :) * Rataplan trekt zijn roze afwashandschoenen aan :D

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• 1st_Ro
Nee, dat heet een (bijna) zwarte kast hebben ... :)

Die cavity search heb ik al een keer bijna gehad in het ziekenhuis (klysma) ;)

Enne, zoals je had kunnen lezen kom ik hier al langer, dus ik weet wel een beetje hoe het werkt ... ben alleen niet zo'n code guru qua quotes, offtopic dingen enzo ... lees ik nog wel 's door ... :)

[ Voor 3% gewijzigd door 1st_Ro op 10-12-2002 19:36 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

1st_Ro schreef op 10 December 2002 @ 19:32:
Enne, zoals je had kunnen lezen kom ik haar al langer, dus ik weet wel een beetje hoe het werkt ... ben alleen niet zo'n code guru qua quotes, offtopic dingen enzo ... lees ik nog wel 's door ... :)
Gaat toch goed? Niks geen klachten hier hoor :) overigens hoef je van mij voorlopig maar 1 tag te leren:
code:
1
[img]url[/img]

Ik neem aan dat je wel weet wat er nou van je verwacht wordt :P

• 1st_Ro
Hmmm ...

[hier stond dus een foto van mijn smoeltje ... werd me niet echt in dank afgenomen :p]
Zoiets ? ;)

[ Voor 61% gewijzigd door 1st_Ro op 10-12-2002 20:04 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

NEE RUND! De KAST willen we zien! Met wieltjes en een handvat!

God, nou slaap ik vannacht natuurlijk *helemaal* niet meer :(

:D :D

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 22:27
Zeg Ro... DAT had nou ook weer niet gehoeven hoor...

if you're gonna be dumb you gotta be though

• 1st_Ro
Dat was ook de bedoeling ;)
hahahahaha :p

Foto's van m'n kast moet ik nog maken ... komt dit weekend wel denk ik :)

*heeft nu heel GoT op zijn dak vanwege een verkeerde foto*

• jazz
  • Laatst online: 20-04 13:28
:o

welkom op GoT maar jij valt wel errug met de deur (pic) in huis (t forum) :P

[ Voor 105% gewijzigd door jazz op 10-12-2002 19:53 ]

• 1st_Ro
Jazz,

Strax word ik nog herkend op straat ! :D
Maar ik heb ook nix te verbergen ofzo, dus vandaar. Het kan me ook weinig schelen dat jullie weten hoe ik er uitzie :)

Maar ik beloof dat ik dit weekend wat foto's zal schieten van de kast (ook al is er praktisch nix aan gemod)

[ Voor 29% gewijzigd door 1st_Ro op 10-12-2002 19:57 ]

• jazz
1st_Ro schreef op 10 December 2002 @ 19:56:
...beloof dat ik dit weekend wat foto's zal schieten van de kast (oo...
* jazz likes that better :P"

J/K je hebt een mooie kop voor een tweaker hoor >:)

[ Voor 16% gewijzigd door jazz op 10-12-2002 19:58 ]

Verwijderd

wil zeker populair worden :)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Afbeeldingslocatie: http://www.wichers.net/files/wiel.jpg
... je hebt er om gevraagd, moet je je kop maar niet in C&E posten :)

[edit:]Je moet nog een spatie achter die :p zetten juh! Daarna zijn we blij ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Rataplan op 10-12-2002 20:06 ]

• 1st_Ro
Rataplan, hahahaha :D Dat die nog niet op de markt zijn zeg ... ;)

Mr. Files, ik kon zo 1 2 3 geen plaatje vinden om mee te testen ;)
Wacht maar effies, ik edit hem wel weg ;)

Zo ... iedereen blij ??? :)

[ Voor 8% gewijzigd door 1st_Ro op 10-12-2002 20:05 ]

• jazz
Afbeeldingslocatie: http://limegreen.servicez.org/jazz/GoT/robert3.jpg
>:)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

ROFLOL :D

• -JB-
  • Laatst online: 15:50
lol @ rataplan :D

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• 1st_Ro
ROFL :D

Oh mijn god, ik had me nooit moeten registreren hier ... ;)

• jazz
ik voel photoshop neigingen opkomen >:) :P

• 1st_Ro
jazz, leef je uit zou ik zeggen ... :)

• 1st_Ro
we zijn trouwens wel ineens HEEL ERG offtopic bezig nou ... :D

• jazz
1st_Ro schreef op 10 December 2002 @ 20:14:
we zijn trouwens wel ineens HEEL ERG offtopic bezig nou ... :D
offtopic:
moah.. :P move naar de HK? hehe daar kan 1st_Ro nog niet in (8>

[ Voor 5% gewijzigd door jazz op 10-12-2002 20:17 ]

• 1st_Ro
jazz schreef op 10 december 2002 @ 20:16:
[...]

offtopic:
hehe daar kan 1st_Ro nog niet in (8>
Wil ik daar wel in ? >:)

• jazz
:o snel maar weer ontopic :D (voordat een modje komt)!
ik heb er trouwens ook (bok)wieltjes onder, een enorme bigtower (zie sig)
versteviging was niet nodig.. 2x 40mm vast en 2x 40mm zwenk

• 1st_Ro
jazz, als ie bij jou al niet verstevigd hoefde te worden, dan zal het bij mij ook wel meevallen denk ik ... ik ga later wel even zoeken naar bokwieltjes (tiz koud in de garage) :)

Ik heb trouwens net foto's gemaakt, ik gooi ze zo online en maak een link via m'n signature (wel zo netjes). Zal er even een hoogstandje van maken :)

• jazz
leef je uit zou ik zeggen :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:15
Ik heb bij mijn kast van die optionele pootjes zitten, die je er zo onder kunt klikken. Ik denk dat als je je wieltjes op die plek vastzet dat hetnooit een probleem kan worden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
ik heb een soortgelijke kast, een Antec SX1040. ik heb er wieltjes onder gemod die ik bij karwei heb gescoord... ff pikkie zoeken :P

gevonden! :D

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/u.haarsma/Casemod/wheels.JPG

kosten ook niet zoveel geloof ik, maar je moet wel 4 gaatjes per wiel boren :/ en M5 boutjes halen + moeren en ringen (16 stuks) is idd erg handig als je veel met je kast aan het klooien bent en em onder je buro hebt te staan... handvaten heb ik er niet op, maar ik zit er aan te denken zo'n verzonken handvat van een flightcase in de bovenkant te modden... ik denk dat je met een paar sluitringen een heel eind komt, die bakken zijn van 1mm dik staal, dus die kunnen wel wat hebben ;)

Mn 3D printer blogje..

• 1st_Ro
FXL, kijk, da's dus precies wat ik wil :) Had je geen problemen rechtsachter bij het moederbord ? Da's het enige waar ik nu even mee zit :/ Voor de rest wordt het dit weekend meten, meten, meten ... En rond de Kerst fix ik het wel :)

Ik ben nog nieuw in het 'vak', dus ik wil eerst alles zeker weten voordat ik echt iets ga doen. :) Ik wil graag kwaliteit !

• 1st_Ro
Even ter info : link naar een foto van mijn case staat in mijn signature. Als je met je muis over een onderdeel heengaat zie je wat het is enzo :)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
de lengte van de boutjes moet ongeveer 15mm zijn. 10mm kan denk ik ook, M4 of M5 (ik heb er M4 in geloof ik) en dan sluitringetjes aan de kop- en moerkant (8 ringen per wiel) en nee, het levert geen probleem op met mn mobo, daar zit voldoende ruimte en bij jouw dan ook denk ik. (ATX form factor) :)

kijk, helemaal rechts zitten mn boutjes onder het mobo... voor een grotere pic, moet je ff kijken op me page (zie sig) die plaatjes zijn klikbaar :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/u.haarsma/Casemod/blue_led_nic.JPG

ik had de plaatjes van de zwenkwielen ongeveer 1cm van de randen af, zet ze in ieder geval niet te dicht tegen de rand aan, anders kan je de moertjes niet aan draaien (mobo plaat en rand onder sidepanel)

succes!

Mn 3D printer blogje..

• 1st_Ro
FXL, thanx voor de uitgebreide uitleg ! Aan dit soort praktische info heb ik tenminste wat :)

En ja, tiz gewoon ATX form factor. Ik ga dit weekend even in de garage snuffelen. Mijn vader heeft allemaal zooi liggen die ik kan misbruiken ;)

• FragFrog
Als we dan toch voorbeelden aan het geven zijn :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/FragFrog01.jpg

Foto ging niet over de wieltjes maar m'n wc systeem, maar denk dat je toch een aardig idee krijgt van wat kan. Een onverstevigde bigtower, die bovendien flink wat water moet meezeulen. Het zijn overigens wel wieltjes met "bovenplaat", met daarin 4 schroeven in m'n kast. Werkt perfect :D

[ Voor 5% gewijzigd door FragFrog op 12-12-2002 23:45 ]

• 1st_Ro
Fragfrog, ziet er erg netjes uit moet ik zeggen :) Alleen jammer dat er op de foto nog geen CPU inzit (of wacht ... is het een dual ?!)

Extra versteviging op de bodemplaat ga ik zowiezo wel even fixen denk ik. Daarna nog dempingsmatten erop en dan is het helemaal goed :)

Dit weekend ga ik ECHT op onderzoek uit. Ben nog een modnewbie ;)

• FragFrog
1st_Ro schreef op 13 December 2002 @ 12:10:
Fragfrog, ziet er erg netjes uit moet ik zeggen :) Alleen jammer dat er op de foto nog geen CPU inzit (of wacht ... is het een dual ?!)

Extra versteviging op de bodemplaat ga ik zowiezo wel even fixen denk ik. Daarna nog dempingsmatten erop en dan is het helemaal goed :)
Is inderdaad een dual. Zit de laatste tijd beetje krap bij kas, dus nog geen 2e proc ingedaan. Oach, 1 MP2000+ is ook snel genoeg ;)

Die dempende matten zijn trouwens een goed idee, verstevigde bodemplaat hang van de wieltjes af maar is waarschijnlijk niet eens nodig. Maar als jij denkt dat het nodig is, wie ben ik dan om dat tegen te spreken nietwaar :)

Rest me niks dan je succes te wensen, en te vragen om pics wanneer't klaar is! _/-\o_

• Twan V
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

1st_Ro schreef op 13 december 2002 @ 12:10:
...
Dit weekend ga ik ECHT op onderzoek uit. Ben nog een modnewbie ;)
Het beste leer je het door een keer je neus te stoten, maar met wieltjes kan niet zoveel mis gaan.

Sommige kasten staan op doppen, daar wordt de druk van de onderplaat ook verdeeld over vier punten. Ik heb nog nooit een kast gezien die hier niet tegen kan.

Het wordt natuurlijk wat anders als je een low-budget kast gehad had, maar zo te zien heb je dat niet :).

Succes!

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• 1st_Ro
Fragfrog, Ik probeer te kijken hoe stil ik mijn computer kan krijgen, hoe ie eruitziet is eigenlijk bijzaak. Ik ben vooral praktisch bezig.

Billsgate, een Chieftec is niet low budget hoor ;) En ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo'n goeie kast gehad. Gewoon qua afwerking enzo. Daarom ben ik stiekum ook een beetje huiverig om iets te modden denk ik.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/kast1.jpg

Deze heb ik een week ofwat terug al geplaatst, handvat....., en wieltjes.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 13:10:
[afbeelding]

Deze heb ik een week ofwat terug al geplaatst, handvat....., en wieltjes.....
wooo dude dies vet! :9 :9

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
1st_Ro schreef op 11 December 2002 @ 08:17:
Even ter info : link naar een foto van mijn case staat in mijn signature. Als je met je muis over een onderdeel heengaat zie je wat het is enzo :)
dit lijkt niet op een foto :)
Er werd dus een window gepopt ;)
en ik heb me rot gezocht maar ik kon nergens op mijn beeld een popup vinden met een mooie foto van jou sysje :(

ennu, vwb de stevigheid, ik weet niet hoe dat bij jou kast is, maar vrijwel elke kast staat op vier 'pootjes' van een paar mm hoog, dus wordt ook niet geheel ondersteund. En ik heb nog nooit van een doorgezakte kast gehoord (dat zegt ook niet alles natuurlijk :P) dus ik denk dat dat wel goedkomt.

met een hamer past alles

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/kast2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/kast3.jpg

nog nie gezien dan?

• 1st_Ro
Peern, da's wel een mega handvat zeg !!! :D

Punksmurf, ik zal het even checken.

Anders moet je deze link maar even proberen :)

• Twan V
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

1st_Ro schreef op 13 December 2002 @ 13:36:
...
Anders moet je deze link maar even proberen :)
Of je pop-up blocker uitzetten ;)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• 1st_Ro
Wie gebruikt er dan ook Mozilla (of Phoenix) ?!?! ;)
Pagina: 1