Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding, probleem met mijn -5 volt???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[img] www.expresspc.be/bart/joost/Voltages.JPG [\img]

zo dus sandra en Speedfan zeggen dat mijn -5volt 0.5 volt is ofzo??? 8)7
MBM zegt wel dat ie -4.8X volt is...

Trouwens jammer van mn Vcore dat ie zo laag is, op het moederbord is ie ingesteld op 2 volt, maar dit schijnt een design fout te zijn van het moederbord (Chaintech Apogee 7vjl met VIA KT333 chipset.)

De voeding is een 430 watt Enermax (of 433 of zo, een regelbare ;) )
zijn dit waarden om bezorgd ye raken? hoe zou het komen dat seedfan en sandra zulke rare dingen zeggen? kijken ze deze waardes af uit de bios en doet mbm dit niet??
rara...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 16:58 ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 11:00

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik denk dat je rustig van uit kunt gaan dat MBM het (min of meer) bij het rechte eind heeft. Een -5 van 0,48 lijkt me kolder.

Ik zie geen waardes uit het BIOS? Zijn deze te vergelijken met die van MBM? De waarde die MBM aangeeft is prima in orde.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Afbeeldingslocatie: http://www.expresspc.be/bart/joost/Voltages.JPG
werkt denk ik beter :)

Kijk ff in je bios bij Hardware Monitor of iets dergelijks welke waarden daar staan.. Daar vertrouw ik wel op.

[ Voor 47% gewijzigd door insan1ty op 20-01-2003 17:00 ]

Verwijderd

Er komen al zo vaak van die -5 of -12 volt dingen langs dat ik er een beetje gek van wordt. Alleen het bios heeft het bij het rechte eind, bij al die windows programma's die je negatieve temp uit meten kloppen de waardes meestal niet. En een heleboel andere waardes kloppen ook niet.
Ik zelf heb in MBM:
Core 0=1,94 Klopt;
Core 1=0,08 Waar slaat dit op?;
+3,3=1,49 Klopt niet;
+5,0=4,78 Klopt;
+12,0=11,73 Klopt;
-12,0=1,87 Klopt niet;
-5,0=0,18 Klopt niet

Voor de rest:
Temp sensor 1, kast = 33 graden, klopt
Temp sensor 2, cpu = 56 graden, klopt
CPU Fan = 0, Ja logisch, staat niet op mobo aangesloten, maar via molex.
CPU Mhz = 1005, klopt

Dus vertrouw die progjes nooit, maar alleen het bios. Klopt het in het bios niet denk je, doe dan bios update, klopt er daarna nog geen reet van, dan is je sensor stuk

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen hartelijk bedankt ! mn bios leest zowat hetzelfde af als MBM

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dude waarom doe je zo moeilijk :?
heb ook hetzelfde MOBO en als je gewoon de APOGEE oveclocking UTIILITY downloadt en installed heb je gelijk de BIOS waardes ;)

B.T.W. : Ga jij er ook een BARTON straks op pluren :? (als ze betaalbaar zijn ;) ) !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
omdat de overclocking tool niet goed werkt om te voerclocken vind ik :)
op het moment zit er een XP1800 week 47 op, draait stabiel op 1980 mhz (11*180) , hoger krijg ik hem niet omdat de Vcore beperkt is tot 1.95 volt (moederbord heeft redelijk voltverlies)

je kan trouwens de 5/1 divider maar op 1 manier aan de gang krijgen: de jp 31 op 133 zetten, systeem overclocken nr 166mhz fsb, windows booten, na de boot de jumper verzetten, en dan heropstarten (niet afsluiten of resetten) dan pakt ie de 5/1 pci divider)

Persoonlijk zet ik er geen Barton op, er komt nog binnenkort een XP2100tb 'B' op met een goede stepping n dan hoop ik zo een 2250 mhz te gaan draaien, erna doe ik een upgrade nr een ander board,/cpu als de prestaties X2 gaan... :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

-5 volt is niet belangrijk hoor... Die wordt alleen gebruikt voor de serieele poort... In een moderne PC is dat niet erg belangrijk meer.
Maar goed MBM geeft keurig -4,8... Daar kan je wel vanuit gaan hoor. Speedfan en Sandra zitten er gewoon naast.

Je 'gewone' 5 volt-lijn staat trouwens wel *IETS* aan de lage kant, was dit idle of stressed? Als ie stressed nog verder inzakt, zou dat wel eens voor instabiliteit kunnen zorgen

[ Voor 106% gewijzigd door m-m op 20-01-2003 19:37 . Reden: en [b]NU[/b] ben ik toch echt wel uitgeedit ]

Verwijderd

Topicstarter
dit was niet onder volle belasting, maar crashen doet ie niet ;)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Wat doet ie dan onder volle belasting?
Pagina: 1