Toon posts:

[WinXP] kiezen wat te installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals jullie allemaal wel zullen weten kon je bij windows98, ME etc..
tijdens de installatie kiezen wat je allemaal wou installeren.
Bij windows XP is dit niet, is hier misschien een speciale commando voor
om dat wel te kunnen, windows xp installeert namelijk te veel op mijn HD.

BVD

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat wordt er dan teveel geinstalleerd? :?

Misschien dat het achteraf te verwijderen is. Maar XP levert standaard veel stuff mee, bijv. de messenger ed.

Verwijderd

Configuratiescherm-->Software-->Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen.
Installeert niet echt bijzonder veel overdreven dingen, misschien dat je er 15 mb af kunt halen.. maar sowieso de MSN explorer verwijderen, tenzij je die gebruikt natuurlijk

• KinkyClown
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

KinkyClown

Eenvoud is beter dan twee fout

Na de installatie: Pak het bestand 'sysoc.inf' in de WINDOWS\inf hierin staan alle producten van Windows XP die geïnstalleerd zijn. Niet alle zijn zichtbaar. In de regels lees je dan ook soms 'hide'. Verwijder al deze 'hide' maar laat het aantal komma's goed. Daarna ga je naar Configuratiescherm-->Software-->Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen, nu kan je veel meer verwijderen (Waaronder ook MSN Messenger wat normaal gesproken niet kan).

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hmm.........dus het kan!!

Mooi, een vraagje dan :

MSN Mesenger, MSN Explorer, Outlook, Zoveel mogelijk .NET dingen

Kan dit allemaal weg :? (Geen XP bij de hand ;) )

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
KinkyClown schreef op 20 January 2003 @ 16:19:
Na de installatie: Pak het bestand 'sysoc.inf' in de WINDOWS\inf hierin staan alle producten van Windows XP die geïnstalleerd zijn. Niet alle zijn zichtbaar. In de regels lees je dan ook soms 'hide'. Verwijder al deze 'hide' maar laat het aantal komma's goed. Daarna ga je naar Configuratiescherm-->Software-->Windows-onderdelen toevoegen of verwijderen, nu kan je veel meer verwijderen (Waaronder ook MSN Messenger wat normaal gesproken niet kan).
Hey bedankt dit is wel een handige tip ja.
maar niet wat ik precies bedoelde.

ik bedoel eigenlijk tijdens de installatie.
ik denk wel dat dit mogelijk is maar dan heb je een speciale commando nodig
denk ik :? zoals setup.exe/ ???? ofzo

Verwijderd

Dan moet je op microsoft.com de resource kit voor XP downloaden (en/of andere tools voor winXp). Daar zitten ook tools bij waarmee je eigen installatiescripts kunt maken of het standaardscript kunt aanpassen.
Op microsoft.com en in de Resource Kit is er alles over te vinden.
Pagina: 1