[Matrox G550] video edit op TV

Pagina: 1
Acties:

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Ik wil een Matrox G550 dual-head aanschaffen om te gebruiken voor video-editing.

Mijn idee is het om op de ene aansluiting een 19" monitor aan te sluiten en op de andere een gewoon televisietje.

Is het mogelijk om op die televisie de output te krijgen die ik bijv. met Adobe Premier in elkaar boetseer? Het pure resultaat, dus zonder allemaal Windows fratsen erbij enzo...

Ik ga er even vanuit dat ik de juiste G550 (dus niet dual-DVI) versie heb met de noodzakelijke verloopstekkers en dat de televisie een ingang heeft waar dat verloopstekkertje in past (S-video). B)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Let even op of je idd wel de juiste versie koopt. Ze zijn er in alle smaken.

Sommige zaken zoals bv Informatique verkopen _geen_ losse DVI stekker (zodat je een normale monitor stekker erop kunt pluggen) bij de bulk versie, die mag je er voor 33 euro los bij kopen. Dit terwijl je bijvoorbeeld bij Alternate en minder betaald en nog eens zo'n DVI stekker erbij krijgt.
Bij de retailversie behoren al dit soort conversie stekkers er wel bij te zitten maar controleer het altijd want los zijn die stekker gruwelijk duur.

Verder zal je zelf voor een svideo stekker moeten zorgen want bij de bulk versie zat hij er niet bij.

Op je vraag of je ook de output op TV simultaan kunt gebruiken kan ik geen antwoord geven. Controleer dit wel zeer zeker even als dit belangrijk voor je is want het is niet zeker dat het kan. Sommige nVidia kaarten kunnen het wel en andere weer niet.
Sommige schakelen dan alles naar een TV-out resolutie.
Waarom niet een tweede monitor ernaast zetten? De beeldkwaliteit is stukken beter en als je eenmaal met 2 monitorren gewerkt hebt dan kan je niet meer zonder.

Senile! Senile Oekaki

• AxiMaxi
_bas_ schreef op 20 January 2003 @ 13:42:
Waarom niet een tweede monitor ernaast zetten? De beeldkwaliteit is stukken beter en als je eenmaal met 2 monitorren gewerkt hebt dan kan je niet meer zonder.
Daar heb ik verschillende redenen voor:
- Duur! (die TV heb ik al)
- Ruimtegebruik (TV is kleiner)
- Mogelijkheid tot het aansluiten van een gewone videorecorder
- Door de lagere resolutie en lagere frequentie is een TV veel prettiger op filmpjes op te kijken. Bovendien is het beeldvullend zonder blokkerig te worden bij een dergelijke lage resolutie.

En dan nog de voordelen in topic "TV versus Monitor" voor de DVD speler die in de PC komt 8)

Maar ik ga voor de zekerheid toch ook maar even de vraag stellen op het Matrox forum.

edit:
Maar bedankt voor de tips trouwens, over die verschillende versies.

[ Voor 6% gewijzigd door AxiMaxi op 20-01-2003 17:14 ]

• AxiMaxi
Hé, er staat op de doos van de Asus V9180 Video Suite de volgende config:

Afbeeldingslocatie: http://www.asuslife.com/trends/newp/images/20020925V9180VideoSuite_Pos.jpg

Betekent dat nou dat je een dual monitor systeem en daarbij nog een TV aan kan sluiten, alledrie met een ander beeld :?

Dan zou dit wel 's een heel goedkoop alternatief voor de Matrox Parhelia kunnen zijn.

Is die V9180-vs in ieder geval een goed alternief voor de G550?