Toon posts:

TV versus Monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Ik had even een vraagje, ik heb sinds kort een Geforce2 Dual Head, maar uiteraard heb ik maar 1 17 Inch monitor, en nu kijk ik regelmatig dvd's vandaar, hoe groter het beeld hoe beter. Nu zit er op die kaart een TV out poort. (Op de Dxr3 mpeg kaart trouwens ook) Nu is dat twin vieuw best wel handig, en ik gebruik het dus ook regelmatig met een oude 14 inch monitor, nu weet iedereen dat 20 inch monitoren aan de dure kant zijn, kan ik dan niet beter een grote tv aanschaffen en die via de tv out aansluiten?

Dus nu is mijn vraag,

wie wint?

TV of Monitor

voor het geld van een 20 inch monitor heb je een grotere tv.

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 15:20

Shadowtje

Shadow

als je een digitale tv koopt is dat beter, maar nu is monitor beter, ga maar es binnen 50cm van je tv af zitten, is ook niet echt mooi

dit is geen link

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

als je er dichtbij zit:monitor
films,definately TV! neem dan een middelmatige uitvoering van Trinitron of iets dergelijks..da's smullen!

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Shadowtje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 15:20

Shadowtje

Shadow

als je ver van je monitor zit kan je tv nemen, dichterbij lijkt me monitor veel scherper

dit is geen link

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:16
Als je de TV ook wilt gebruiken voor andere dingen dan DVD's kijken kan je misschien toch beter een monitor nemen. Resolutie van een TV is gewoon te laag om het voor andere toepassingen te gebruiken. Spelletjes misschien uitgezondered.

Heb zelf ook eens een TV aangesloten. Kon amper de lettertjes lezen

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik vind Monitor toch veel fijner om mee te werken, voor DVD films is een breed beeld natuurlijk veel toffer, ik heb een 21 inch en dat is voor mij de minimale eis om dvd's te bekijken, maar antwoord op je vraag , monitor, want de view via je pc naar je beeldkwaliteit is toch altijd om te :r

...

Verwijderd

als je tv out gewent bent om film te kijken wil je niet meer terug naar je monitor

trust me

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:06

4POX

Everybody is wired

Lekker op de bank met een zak chips naar een 60cm kijken vind ik fijner dan op een stoel naar een 17" te kijken.. En TV is veel rustiger en maakt alle divxjes scherp door het feit dat een tv iets waziger is..

Gebruik wel een goeie kabel naar je tv. Want dat kan een heel verschil uitmaken

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Zekers een vette CRT Monitor of het moet een plasma tvscherm zijn alleen die zijn onwijs duur. :(

Verwijderd

TV! Beetje op de bank hangen met zak chips en drinken. Groot beeld. Relaaaaaxt. :)

Verwijderd

ik kan ook relaxed hangen in mijn bureaustoel.
...maar da's weer een ander verhaal ;)

Verwijderd

Probeer het eens uit op de tv in de huiskamer :7

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

TV = motion blur (vloeiendere beweging)
Monitor= rustiger beeld (refreshrate)

en dan heb je nog de grotte die meespeeld

Verwijderd

Ik heb de keuze om filmpjes te kijken op mijn 21" monitor of op mijn 72 cm breedbeeld TV. Dan wint de TV toch zeker wel hoor!!! zeer relaxed :7

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op dinsdag 24 juli 2001 12:51 schreef 4POX het volgende:
Lekker op de bank met een zak chips naar een 60cm kijken vind ik fijner dan op een stoel naar een 17" te kijken.. En TV is veel rustiger en maakt alle divxjes scherp door het feit dat een tv iets waziger is..
een tv rustiger? als je een 100hz tv hebt misschien, maar mijn 17" @ 1024x768 @ 100hz is toch veel rustiger dan de meeste tv's !

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

kijk ik heb zo'n beetje alles geprobeerd qua tv-out (JA OOK DE K*T_TELEVIEWER VAN TRUST)

Maar dat beeld blijft klote!!! met 25 o's....

Je kan er geen reet mee tenzij je altijd 10 cm van je tv afzit.....

Of een digitale tv hebt..

OPLOSSING PROBLEEM :

Vraag 1
Wil je je tv gewoon gaan gebruiken als een monitor internetten, windows word enz. En geen films en spellen op je tv spelen.
JA ga naar vraag 3 Nee ga naar vraag 2

Vraag 2

Wil je films gaan kijken via de tv-out van je pc, en alleen films!!! omdat dit gewoon beter kijkt ? Of spellen spelen

Ja --> oplossing 1 Nee --> oplossing 2

Vraag 3 heb je een digitale tv ?
Ja --> oplossing 1. Nee --> ga naar vraag 4

Vraag 4

zit je 10 cm van je tv af ?

Jaa oplossing 1 Nee oplossing 2

Oplossing 1

Ja je kan hele goed je tv gaan gebruiken, want, je hebt een digitale tv, of je wil alleen maar films en spellen spelen op je tv.
Of je bent erg ziek in je hoofd en je hebt het ervoor over om 10 cm van je tv te gaan zitten zodat je word en internet enz kan doen op je pc

Oplossing 2

Nee dit kan je beter niet doen. Omdat je tv gewoon niet scherp genoeg is. En je dan je ogen verpest je je gaat iriteren en het gewoon KLOTE IS !!!!

Verwijderd

Topicstarter
Goh, best wel veel racties, ik ga waarschijnlijk voor een breedbeelt tv, nu word me ook verteld dat de kabel een hoop uit maakt, waarbij moet je opletten als je een kabel aanschaft?
En welk merk levert goede 20+ inch monitoren?

Alvast bedankt!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

als je van je vga kaart naar je tv bedoeld:
indien je de aansluiting hebt: SVHS kabel

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1