Toon posts:

ADSL probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs bij kenissen van mij ADSL aangesloten maar het probleem doet zich voor dat het bijna een kwartier duurt voor dat de USB modem verbinding krijgt met adsl..

Het gaat hier om een speedtouch usb modem.
De aansluiting lijkt mij goed hij zit iig wel op de hoofdaansluiting van de telefoon echter zijn er in deze wandcontactdoos maar 2 draden aangesloten van de 4
kan dit het probleem zijn...

Het is trouwens een Adsl Standard abbo van Mxstream met als provider planet.

Wat kan het probleem zijn???

Alvast bedankt

Verwijderd

Vanaf wanneer zijn deze problemen?? Op de volgende pagina kun je namelijk zien dat planet vanaf vrijdagmiddag problemen heeft met aanmelden.

http://web.planet.nl/abonnees/servicelijn/mededelingen/

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Als je XP gebruikt, dien je altijd versie 2.0 te downloaden van kpnadsl.com.

Branden de lampjes wel op het modem???

Verwijderd

Topicstarter
dat is het punt dus lampje 1 Usb brand gewoon zoals het hoord maar het duurt heeeeel lang voordat het tweede lampje Adsl gaat branden.. maar ik zal ff dat versie 2.0 proberen

Verwijderd

ik heb een soortgelijk probleem maar dan met mijn Ethernet Alcatel speedtouch modem icm met Tiscali (basis ADSL).. alleen het eerste lampje gaat branden en het tweede lampje blijft steeds knipperen, ik heb dit probleem sinds gisteren...

Ik maak verbinding via mijn router, en die krijgt geen verbinding met de PPTP server.. zijn er meer mensen met dergelijke problemen.. ligt dit aan mijn modem of is er iets aan de hand bij kpn of Tiscali?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 09:24:
ik heb een soortgelijk probleem maar dan met mijn Ethernet Alcatel speedtouch modem icm met Tiscali (basis ADSL).. alleen het eerste lampje gaat branden en het tweede lampje blijft steeds knipperen, ik heb dit probleem sinds gisteren...

Ik maak verbinding via mijn router, en die krijgt geen verbinding met de PPTP server.. zijn er meer mensen met dergelijke problemen.. ligt dit aan mijn modem of is er iets aan de hand bij kpn of Tiscali?
ik heb dit probleem met mijn modem ook!! alleen dan al 3 dagen geleden..
Is nog steeds niet opgelost.. ik heb de nieuwste firmware er al over heen gegooid, mocht niet baten. Nieuwste modem drivers werken ook niet het een tijdje uit zetten van de modem en vervolgens weer aan werkt ook niet. Het resetten van de modem werkt ook niet.. ben nu best wel radeloos!! (helpdesk heb ik ook al gebeld),..

Verwijderd

wanneer het tweede led (sync) blijft knipperen betekent dit dat je adslmodem niet kan synchroniseren met het adsl modem in de kpn telefooncentrale. Dit kan meerdere oorzaken hebben. De meest voorkomende oorzaak blijkt een (kwalitatief) slechte verbinding te zijn tussen kpn isra doos, splitter en adsl modem.
Het zijn inderdaad maar twee draadjes maar daar kan van alles fout mee gaan.
Bedenk dat het een breedbandig signaal is dat eisen stelt aan de kwaliteit van de gebruikte kabel, dit moet twisted pair zijn, gebruik bij meeraderige kabel altijd twee bijelkaar getwiste aders anders krijg je overspraak problemen. Controleer verder de aansluitingen op de isra doos, is de splitter juist aangesloten, er mag bv geen telefoontoestel aangesloten zijn tussen isra en splitter. Is het de juiste splitter? Er is nl verschil tussen pstn en isdn. Controleer ook alle gemonteerde mod jacks op losse draadjes en juiste aansluiting (altijd de middelste twee pennetjes gebruiken)
Is binnen alles goed dan kan het ook nog aan het kpn gedeelte liggen. Om dit te testen kun je de line in van het adsl modem rechtstreeks in het isradoosje op de telefoonlijn aansluiten. Komt hij nu wel in sync (dwz syncled brand na +/- 1 minuut continue)zit de fout binnen

suc6

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-07 10:28
verzie 2.1 van de software is uit..

speedtouch.com daar is hij te halen...
Pagina: 1