HD kapot? of misschien moederbord, of wat ertussen...

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14365

Topicstarter
In Windows XP kom ik steeds regelmatiger een blauw scherm tegen, met als fout:

[Standaard]

KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR

[Standaard]

ATAPI.SYS - bla bla bla

bezig starten van fysieke geheugendump....

Ik heb alleen de dingen van de foutmelding voergenomen die me van belang leken.. Na ik deze foutmelding heb gezien wordt de HD niet meer herkent in de BIOS. Na een uur doet hij het soms weer.

Omdat ik atapi zag staan moest ik aan de cd-rom denken en heb ik die ook even losgekoppelt maar nogsteeds geen HD in bios.
Beetje schudden met de pc of wachten, en kans dat hij het dan weer doet.

Is de HD bijna dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75128

kan misschien heel noob klinken, maar hoe warm word je pc en/of hd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

jah...wat amd33 zegt.....hoor je de HD nog wel OPSPINNEN als je hem aan zet...en detecteert je bios hem nog of blijft ie hangen??

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34340

kan van alles zijn.
Loop alles na en sluit dingen uit. zo weet je waar het aan ligt.
Op deze manier kunnen we je niet echt verder helpen.
Die error heeft te maken met een fout in het virtueel geheugen (swap/pagefile) waarbij data van de Kernel corrupt is.
Atapi.sys is inderdaad een driver voor CDROM drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je de status van je HD wantrouwt check ff de link hieronder......kun je dat afvinken :)

http://downloads-zdnet.co...086-10166998.html?tag=new

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je dit al gelezen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
de faqqing faq, vergeten... Ik zal die testen eerst eens doen voordat ik verder ga zeuren, hoewe ik denk dat de schijfzelf wel goed is, meet de connectie die soms wel en som niet goed is.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 14365 op 20-01-2003 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 19:05
Doe die testen inderdaad maar.. Als je bad sectors krijgt kun je soms ook van dat soort fouten meemaken :)

En verder inderdaad even goed naar je connecties kijken.. Alle connectoren nog eens goed (hard) aandrukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Testen gedaan...

Korte testen, allemaal geslaagd.
Lange test, duurde me te lang, maar so far so good.

Verder heb ik andere IDE kabel, en andere Stroom kabel, je weet maar nooit.

Nog steeds krijg je soms de rare melding, en dan kan zelfs de BIOS de HD niet zien...
Is het dusdanig zeker dat de HD bijna aan zijn end is, zodat ik een nieuwe HD kan kopen? Dat het niet het moederbord is dat kapot is. ZOu het nog wat anders kunnen zijn?

ik heb al het belangrijkste spul kunnen backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je HDD schijnbaar gezond is, dan zou ik naar iets anders kijken: voeding, mobo, geheugen of CPU. Jaag bijvoorbeeld memtest86 door de geheugenreepjes heen, etcetera.. Zie Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ voor meer tips/suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25171

Ik weet niet of er nog mensen zijn die dit probleem hebben of hadden, vanmiddag had ik in elk geval dit probleem en heb het op de volgende manier opgelost.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;330100

HDD zat als slave op de eerste IDE connector. Hierdoor kreeg tijdens het installeren van XP het wel bekende blauwescherm, jumper op de HDD op master gezet en het probleem deed zich niet meer voor.

It worked for me... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93753

denk ook eens aan je geheugen, schijnt dat dat deze zelfde foutmelding kan genereren...

verder is eerste reactie van brakke schijf redelijk, niet leuk maar kans is vrij groot.

moet zelf nog mijn reepjes gaan testen maar ben al tegengekomen dat de
KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
-te maken heeft met fouten in inlezen system critical files (gegeneraliseerd dus HD probleem)
-te maken heeft met brakke reepjes ram (ook fout bij lezen dus)

het wordt echter pas irritant als dit alleen gebeurt bij defragmentatie (windows) en speed disk (norton). verder ragt die bak er mooi overheen.

ohja, bekabeling is nog origineel en in orde en het is een Medion multimedia systeem van ongeveer iets meer dan een jaar oud (je weet wel, kan alles maar doet soms nix :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aardig van jou om even de oplossing te bieden, maar daartoe had je helemaal geen oude topics omhoog te hoeven kicken ;)

/oud
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.