• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-02 08:49
Vergeet de gigastoxx, zie reaktie over PCX 370

Hoi, binnenkort ga ik op vakantie naar Amerika, en zal mijn 128 MB CF niet voldoende zijn (lang niet). Daarom ben ik op zoek naar een goedkoop doch groot opslagmedia. Ik vond dit:
http://www.fotohilz.de/html/gigastoxx.html

Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand een winkel in Nederland waar ik deze kan kopen? (pricewatch nog GOT-search gaven geen resultaten). Zijn er soortgelijke andere apparaten op de markt?

[ Voor 6% gewijzigd door R Kuipers op 24-01-2003 22:09 . Reden: update ]

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
R Kuipers schreef op 19 januari 2003 @ 22:51:
Hoi, binnenkort ga ik op vakantie naar Amerika, en zal mijn 128 MB CF niet voldoende zijn (lang niet). Daarom ben ik op zoek naar een goedkoop doch groot opslagmedia. Ik vond dit:
http://www.fotohilz.de/html/gigastoxx.html

Heeft iemand hier ervaring mee, en weet iemand een winkel in Nederland waar ik deze kan kopen? (pricewatch nog GOT-search gaven geen resultaten). Zijn er soortgelijke andere apparaten op de markt?
hmmm.. dat ding kost 250 euro. op de pricewatch staat een CF micrdrive (1 GB) voor 265 euro te koop, dan zou ik toch daarvoor gaan. daar kan je al zoveeel foto's op kwijt,

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Dit apparaat had ik nog niet gezien eerlijk gezegd. Als ik het goed begrijp, is de Gigastoxx enkel voor data-opslag: wat dat betreft is dit een goede deal.

Als je tevens een leuke MP3speler zoekt, dan is er een hoop op de markt tegenwoordig. De Mambo X P350 is net zoiets als die Gigastoxx, maar speelt dus ook muziek af, en dat voor een aardige prijs van $ 299.95.

Bezoek Mambo X eens.

De Duitse versie van de Mambo kun je vinden op

Vision Systems MP3

met hierbij aangeteknd, dat deze versie nog niet de functionaliteit van Cardreader heeft. De versie die deze kaartjes wel aankan, wordt volgende maand gereleased.

Kijk anders ook eens in dit topic:

[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Het feit dat het in dit topic specifiek gaat over MP3-players, maakt voor de opslagcapaciteit niet veel uit. Het betreft hier merendeels HD-players met USB-aansluiting, die ook als HD worden herkend.

De Mambo X P350 komt -zoals gezegd- het dichtst in de buurt van jouw vereisten. Dit gadget kun je misschien zelfs kopen als je in de States bent, dat zal aanzienlijk in prijs schelen.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Molybdenum schreef op 19 January 2003 @ 23:26:
[...]

hmmm.. dat ding kost 250 euro. op de pricewatch staat een CF micrdrive (1 GB) voor 265 euro te koop, dan zou ik toch daarvoor gaan. daar kan je al zoveeel foto's op kwijt,
Gigastoxx = 10 GB voor 250 euro
Microdrive = 1 GB voor 265 euro

Daarnaast staat er niet of zijn camera wel type II/microdrives ondersteunt.
Zijn er soortgelijke andere apparaten op de markt?
Ja, zoek maar eens op digital wallet, digital album, photo store enz...

En zoals the_Omniscient al zei, het is waarschijnlijk veel goedkoper om zoiets in Amerika aan te schaffen, let wel op dat de meegeleverde adapter ook 220 volt ondersteunt.

[ Voor 17% gewijzigd door Johnny op 19-01-2003 23:47 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik zou gewoon zoiets kopen in de states en niet hier. Daar is het zo veel goedkoper. Voorbeeld: 512MB CF kost hier €270 en in de state kost het rond de €170

Assume there are no rules and it's one big free for all

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

the_Omniscient schreef op 19 January 2003 @ 23:41:
Dit apparaat had ik nog niet gezien eerlijk gezegd. Als ik het goed begrijp, is de Gigastoxx enkel voor data-opslag: wat dat betreft is dit een goede deal.

Als je tevens een leuke MP3speler zoekt, dan is er een hoop op de markt tegenwoordig. De Mambo X P350 is net zoiets als die Gigastoxx, maar speelt dus ook muziek af, en dat voor een aardige prijs van $ 299.95.

Bezoek Mambo X eens.

De Duitse versie van de Mambo kun je vinden op

Vision Systems MP3

met hierbij aangeteknd, dat deze versie nog niet de functionaliteit van Cardreader heeft. De versie die deze kaartjes wel aankan, wordt volgende maand gereleased.

Kijk anders ook eens in dit topic:

[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Het feit dat het in dit topic specifiek gaat over MP3-players, maakt voor de opslagcapaciteit niet veel uit. Het betreft hier merendeels HD-players met USB-aansluiting, die ook als HD worden herkend.

De Mambo X P350 komt -zoals gezegd- het dichtst in de buurt van jouw vereisten. Dit gadget kun je misschien zelfs kopen als je in de States bent, dat zal aanzienlijk in prijs schelen.
ik dacht dat dat ding alleen van die sd kaartjes kon lezen. niet normale cf type 1 of 2 of wel ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• R Kuipers
cosmoOo schreef op 19 January 2003 @ 23:58:
[...]

ik dacht dat dat ding alleen van die sd kaartjes kon lezen. niet normale cf type 1 of 2 of wel ?
Dit is een goede vraag. Ook wil ik weten of je perse een PC nodig hebt voor het uploaden van foto's. Ik wil namelijk niet met mijn laptop gaan sjouwen als ik op vakantie ga.

Morgen ga ik de suggesties uitgebreid doorlezen, nu niet meer.

Voor alle duidelijkheid (ben zelf hierboven niet duidelijk geweest; het gaat hier om een apparaat waarmee je je foto's kunt uploaden zonder tussenkomst van een PC. Ik kan mijn 128 CF kaartje hier 80-160 keer op leeg lezen. En nog beter, gewoon alles op RAW schieten.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

R Kuipers schreef op 20 januari 2003 @ 00:06:
[...]

Dit is een goede vraag. Ook wil ik weten of je perse een PC nodig hebt voor het uploaden van foto's. Ik wil namelijk niet met mijn laptop gaan sjouwen als ik op vakantie ga.

Morgen ga ik de suggesties uitgebreid doorlezen, nu niet meer.

Voor alle duidelijkheid (ben zelf hierboven niet duidelijk geweest; het gaat hier om een apparaat waarmee je je foto's kunt uploaden zonder tussenkomst van een PC. Ik kan mijn 128 CF kaartje hier 80-160 keer op leeg lezen. En nog beter, gewoon alles op RAW schieten.
Je bent duidelijk genoeg geweest hoor. Kijk ook eens op deze link onder Image Storage Devices daar staan een hoop van die apparaten die jij bedoeld.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• R Kuipers
Dat wil ik dus niet. Per MB duurder, plus meer stroomverbruik. Ik ga er tevens vanuit dat ik op mijn vakantie meer dan een gig nodig heb.
Nadeel is dat dit apparaat geen CF slikt. Verder wel een leuke gadget.
Daarnaast staat er niet of zijn camera wel type II/microdrives ondersteunt.
Dat ondersteunt ie wel (Canon G2)
Je bent duidelijk genoeg geweest hoor. Kijk ook eens op deze link onder Image Storage Devices daar staan een hoop van die apparaten die jij bedoeld.
Dat zijn idd allemaal soortgelijke apparaatjes. Gigastoxx is echter in alle gevallen goedkoper, dus vooralsnog blijft dit mijn keuze. Bedankt voor de suggesties.

• R Kuipers
Vandaag was ik naar de Benelux Beurs in Eindhoven geweest. Daar heb ik de PCX 370 gekocht. Het apparaatje is eigenlijk precies hetzelfde. Kosten: 290 pleuro. Dat is echter inclusief accu, 20 GB harde schijf en incl draagtas. Even wat linkjes voor geintresseerden:
Nederlandstalig: http://www.d95.nl/Digitaalfotograferen/Diversen/PCX370.htm
Ik heb 'm in ieder geval niet te duur: http://www.fotobooms.nl/Geheugenkaarten/PCX-370.htm
Compleet overzicht van alle accesoires: http://www.pcx.com.tw/Page%20En.HTM

[ Voor 4% gewijzigd door R Kuipers op 24-01-2003 22:16 ]

Pagina: 1