Toon posts:

IIYAMA HM903DT brightness

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De volgende probs :

- ik gebruik altijd een zwarte achtergrond, er is een gloed rond de iconen en er is altijd een witte trail achter mijn muis al ik er mee werk. Het is zoals verf uitsmeren alleen verdwijnt het traag. Ik kan dus juist achter mijn muis een spoor zien waar hij geweest is. ( iets van een 1 a 2 cm )

- spellen zoals AVP2 zijn totaal onspeelbaar, door de donkere omgeving wordt alles uitgesmeerd. Als je bij ghost recon het laadscherm krijgt, de blauwe balken op de zijkanten gloeien, alsof het lampen zijn.

- bij refreshrates hoger dan 85hz heb ik een vuile smeer aan de zijkanten ( zeer goed te zien op een witte achtergrond ).

Als ik mijn contrast verminder verbeterd het maar dan het is natuurlijk veel te donker.

Ik heb de FAQ doorgenomen en het forum doorzocht maar geen oplossing.

Het spijtige is dat ik mijn garantie kaart niet meer vind, dus tenzij ik een oplossing vind ben ik genoodzaakt een andere monitor te kopen.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
je kan in het menu de mode zetten op text/picture/film
text is dus normaal en de rest wordt alles een stuk lichter.
ook even kijken of je de juiste drivers hebt voor je videokaart, anders even switchen van versies

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik, het moet alleszins op text staan want anders is het te erg. Ik heb verscheidene drivers geprobeerd, geen verschil.

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ook al heb je die garantiekaart niet meer, ik zou toch effe Iiyama bellen en vragen of hun een oplossing weten.

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 15:51
Ik heb ook bij zwart/wit er een beetje een waas omheen, maar ik erger me er allang niet meer aan :) (zelfde monitor)

[ Voor 8% gewijzigd door BlubberZwijn op 20-01-2003 13:21 ]

Verwijderd

alleen bij een zwarte achtergrond heb ik soms aan de zijkanten wel eens een hele vage witte balk ernaast. Als ik pontifex speel heb je bij dat edit scherm van die vierkantjes met witte randjes en dan wil het ook nog wel eens knipperen :(

voor de rest nergens last van !

Verwijderd

Ten eerste.., welke videokaart gebruik je?
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 17:03:
[......] Het spijtige is dat ik mijn garantie kaart niet meer vind, dus tenzij ik een oplossing vind ben ik genoodzaakt een andere monitor te kopen.
En ten tweede.. garantiekaart invullen kan ook on-line op www.iiyama.nl > service > registratie.

Ten derde, ken je niemand met die monitor? Dan kun je hem uitproberen.. Anders even kijken dus of je hem kunt ruilen na je de garantiekaart hebt ingevuld. Het zou ook een kapotte kabel kunnen zijn..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem al aangesloten op een andere pc, hetzelfde effect.
Idem met een andere kabel.

Online registreren vergt ook het nr vd garantiekaart.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 18:12 ]

Verwijderd

Ok, dan ligt het dus zeer waarschijnlijk gewoon aan de monitor... ik weet niet hoe lang geleden je hem gekocht hebt, maar misschien als ze je nog kennen bij die zaak en/of je hebt het bonnetje paraat dat er wat geregeld kan worden.. veel succes.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 19:36
Verdorie , en ik zou net deze monitor gaan kopen voor men nieuwe pc :( , is deze dan wel goed van kwaliteit ? Kunnen jullie hem aanraden ? Ik heb nu een AOC 17 & 19 inch die aan vervanging toe zijn ! Ik had toch de indruk dat iiyama goeie monitors had ...

Mijn Specs

Verwijderd

Ik heb hem zelf.. :) Ik ben er erg tevreden over.. vooral de high brightness vind ik een uitkomst bij spellen/films. Jammer echter is dat de Diamondtron beeldbuis niet een scherp beeld levert over het hele vlak (ja met aanpassingen wel.. waardoor het midden minder scherp wordt etc.) i.t.t. Trinitron e.d. Maar voor de rest vind ik het een fijne monitor, vooral vergeleken met mijn wijlen 17" Trust :P. Maar of hij voor jou geschikt is.. moet je nog altijd zelf bepalen.

Edit: interpunctie :z

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu wel opmerk is dat er een weerspiegeling is achter het beeld.

bv: zwarte achtergrond, ik kijk dicht bij het scherm en ik zie achter de iconen nog eens hetzelfde icoontje.

Wanneer ik een andere monitorkabel gebruik is het nog veel erger. letter zijn dubbel weergegeven ( zelfs driedubbel ) naar rechts uit. Het is nochtans een splinternieuwe kabel !?

Verwijderd

Topicstarter
hmm, heb eens een andere monitor aangesloten, hetzelfde probleem.
nog eens mijn GF2 erin gestoken, huh?! nog altijd hetzelfde.

Ik denk...moederbord ! andere instellingen geprobeerd, niks...

monitor aangesloten op mijn oude AthlonClassic 500Mhz/GF2.

Nog altijd hetzelfde. Nu begin ik nog te denken dat het aan mij ligt !?!
Pagina: 1