Bose boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.962 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb laatst es gevraagd waarom de meesten hier een hekel aan bose boxen hebben. Want ik heb zelf de bose van mijn ouders overgenomen en die werken LEKKER. Maar ik ben vanmiddag naar Twente - NAC geweest, en daar draaien ze altijd van die korte stukjes muziek, en mijn mening is veranderd,

op een 1 of andere manier geven ze niet alle tonen even lekker weer, de bass zit er goed in, maar daarmee ben je er nog lang niet

is dit een uitzondering of zijn alle bose boxen zo?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifiel
  • Laatst online: 28-07 23:03
dat heb ik dus bij t meeste bose wat ik hoor,

ben trouwens ook niet echt fan van d&b tot op een metertje of 10 klinkt t lekker en daarna s de complete bas weg

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 15:15
Ik heb Bose 301 Series II en ik ben zeer tevreden over het geluid. Zowel hoog, laag als mid range komt er goed uit. Maar het kan best zijn dat een ander ze weer zwaar kut vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose 301 eerste model: gebrek aan laag, modderige midrange, iets beter hoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn ouders hebben een tijdje terug naar nieuwe boxen gekeken.

Toen dus ook naar Bose, ik heb Bose naast andere merken gehoord maar zodra je dat hoort zuigt 't merk enorm.

Maar je zal er op zich wel plezier van hebben hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Bose 601 series en ik heb negens last van geeft gewoon goed geluid......ik weet niet wat jullie zeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere paar jaar luister ik toch weer eens naar Bose om te kijken of het beter is geworden. Helaas zuigt bose nog steeds, de mensen die anders beweren snappen er echt helemaal niets van. Ga eens luisteren bij een goede hifi zaak naar Bose en vergelijk het met speakers in dezelfde prijsklasse van bijv Mission, B&W, Chario, Kef etc en je zal merken dat het verschil enorm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 21:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Iedere paar jaar luister ik toch weer eens naar Bose om te kijken of het beter is geworden[/quote]tja. Hou maar op. De 301 is na typeII alleen maar slechter geworden (ik heb een typeIII gehad). En de 501 is echt rampzalig geworden (dun kastje en geen middentonen).

De enige die beter zijn geworden zijn de acoustimass speakertjes (III) die nu beter klinken dan een 301 en die tegenwoordig zelfs een beetje middentonen produceren dat aan te horen is.
Het is geen Hi-fi, maar het is momenteel zeker acceptabel. Knap gezien het formaat.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-07 00:41

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Is het belangrijk wat iemand anders van jouw boxen vindt? Als je bij het kopen de moeite neemt naar verschillende dingen te luisteren, en je kiest wat je het best vindt klinken, is het toch helemaal niet interessant wat daar voor merkje op staat?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-07 11:39

JT

VETAK y0

Ik heb een subwoofer-satelliet set van Yamaha aan m'n comp, en toen ik bij m'n equaliser van m'n terratec de 250 hz, 500 hz en de 1 khz op -10 db zette, dacgt ik ff dat ik een Bose set bij m'n comp had :+

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedere paar jaar luister ik toch weer eens naar Bose om te kijken of het beter is geworden. Helaas zuigt bose nog steeds, de mensen die anders beweren snappen er echt helemaal niets van. Ga eens luisteren bij een goede hifi zaak naar Bose en vergelijk het met speakers in dezelfde prijsklasse van bijv Mission, B&W, Chario, Kef etc en je zal merken dat het verschil enorm is.
Als er iets is wat ziek is dan is het een demonstratie van Bose speakers. Teveel bass, paar hoge tonen en geen middengebied. Vooral die lage tonen maakt op de meesten nogal wat indruk, als je de bass en threble van de gemiddelde versterker uit z'n neutraalstand haalt en die opschroeft krijg je hetzelfde effect.

In een reclamefolder van Bose stond een vergelijking van gewone speakers en Bose speakers. Op het eerste plaatje zag je 2 gewone speakers met een pijl erbij waar het geluid terecht kwam. En bij het 2e plaatje zag je zo'n stel Bose speakers waarbij het geluid door de hele kamer ging ofzoiets (allemaal pijltjes getekend vanuit de speaker die alle kanten opgingen). Zulke tekeningen plus die opgekrikte lage tonen maken altijd indruk, maar in feite is het gewoon een speelgoedsysteem van niks. Een goed systeem heeft simpelweg die reclamemeuk niet nodig, daar staat meestal 'price winning speakers 2001 blabla' op, dat zegt al meer dan genoeg. ;)

Waarom mensen Bose kopen?, waarschijnlijk omdat ze niks beters kennen. Zet maar eens een 'paar' B&W speakers naast dat Bose-systeem en luister maar eens... weg Bose.

De slogan van Bose is 'better quality through research(R). Ik geloof dat alle fabrikanten wel aan research doen, dus die slogan slaat 3x nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose klinkt op zich wel goed, maar zodra je ze gaat vergelijken met andere merken zuigen ze echt.

Ik hou het lekker bij JBL.
Die klinken pas lekkerrr :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:18

-Stef-

Slainthe!

Dat is het hele verhaal. Kijk, een Bose set klinkt goed voor diegene die echte flutspeakertjes gewend is (midisetje of zo). Hij/zij luistert naar een Bose demo en is overdonderd van het geluid. Tonen die aan/afwezig zijn worden niet opgemerkt. Zet nou zo'n set naast een aantal andere merken en je kan de verschillen er duidelijk uithalen. Dan onderscheiden de echte jongens zich van de rest. Maar wanneer iemand die speakers gewoon goed vond klinken voor wat hij/zij draait dan moet hij ze vooral kopen. Wie is een ander om hem daarover aan te spreken. Wat wel zo is is dat het vaak voor minder geld beter kan. Zelf ben ik pas net begonnen met het onderscheid proberen te maken tussen verschillende speakermerken. Erg interessant vind ik maar wanneer ik ergens binnenkom waar slechts 1 set staat te draaien, kan ik echt niet zeggen dat bv de middentonen afwezig zijn. Daarvoor heb ik veel te weinig ervaring en ik vraag mij af hoeveel er dat echt kunnen. Ze zijn er ongetwijfeld daar niet van maar ook hier denk ik dat het schapenverhaal een grote rol speelt. Nogmaals, ongetwijfeld zijn ze hier (zonder namen te noemen) aanwezig. Alleen al vanwege het niveau van kennis hier twijfel ik daar niet aan. Om nog even ontopic te blijven, probeer ze dus eens naast een aantal andere merken die hier circuleren te luisteren. Dan hoor je wel degelijk verschillen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 09 augustus 2001 21:16 schreef Master_B het volgende:

Ik hou het lekker bij JBL.
Die klinken pas lekkerrr :9
Beukeuh !!!!! >:) JBL is echt leuk om mee te beuken en tevens goede kwaliteit, dus das wel leuk.

Bose sux gewoon, lees mij vorige berichie.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 21:05

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

bose kwaliteit is wel ok, maar waarom het zon kutmerk is is de PRIJS ze zijn zowat onbetaalbaar. De goede naam komt van alle reclame waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose geeft goed geluid als je ALLES van Bose koopt , dat is zo mijn mening . Ook is Bang en Olufsen dikke shit , heb er zo een open zien liggen (TV dan) zat ALLES VAN PHILIPS in en de videorecorder van SHARP . Das gewoon mensen een tv van 50.000 BEF met andere plastiek voor 250.000 BEF verkopen .

Ben trouwens wel zeker te spreken over B&W , als ik eens leer hoe ik geld moet kakken koop ik zeker een setje daarvan , nu hou ik het bij m'n end-of-reeks design Sonytjes (100Watt RMS 4Ohm , heb ze gekocht voor 2500BEF voor een paar maar geen gedacht wat ze horen te kosten , zijn zo een hoge driehoek van vorm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 29-07 21:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 09 augustus 2001 22:53 schreef AtomicShockwave het volgende:
bose kwaliteit is wel ok, maar waarom het zon kutmerk is is de PRIJS ze zijn zowat onbetaalbaar. De goede naam komt van alle reclame waarschijnlijk
De naam komt idd door de reclame. De geluidskwaliteit van de laatsteversie van de AC-5 is ook best wel aardig. Redelijk vergelijkbaar met satteliet sets uit die klasse. De kwaliteit van de normale speakersets uit het huidige gamma (dus niet een 601, of een oude 501 of 301) is gewoon schandalig slecht voor de prijs, waarbij de prijs kwaliteit verslechterd alnaargelang de speakers groter worden. (201 is wel te doen 301 is matig 501 is SLECHT 701 is ronduit net zo kut, maar meer laag). 901 heb ik nooit gehoord. Maar lijkt me niet echt je vanhet.

Bose mediamates zijn best leuke dingen, net als die "100" speakertjes (die overal op schiphol hangen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 21:45 schreef -Stef- het volgende:
Dat is het hele verhaal. Kijk, een Bose set klinkt goed voor diegene die echte flutspeakertjes gewend is (midisetje of zo). Hij/zij luistert naar een Bose demo en is overdonderd van het geluid. Tonen die aan/afwezig zijn worden niet opgemerkt. Zet nou zo'n set naast een aantal andere merken en je kan de verschillen er duidelijk uithalen. Dan onderscheiden de echte jongens zich van de rest. Maar wanneer iemand die speakers gewoon goed vond klinken voor wat hij/zij draait dan moet hij ze vooral kopen. Wie is een ander om hem daarover aan te spreken. Wat wel zo is is dat het vaak voor minder geld beter kan. Zelf ben ik pas net begonnen met het onderscheid proberen te maken tussen verschillende speakermerken. Erg interessant vind ik maar wanneer ik ergens binnenkom waar slechts 1 set staat te draaien, kan ik echt niet zeggen dat bv de middentonen afwezig zijn. Daarvoor heb ik veel te weinig ervaring en ik vraag mij af hoeveel er dat echt kunnen. Ze zijn er ongetwijfeld daar niet van maar ook hier denk ik dat het schapenverhaal een grote rol speelt. Nogmaals, ongetwijfeld zijn ze hier (zonder namen te noemen) aanwezig. Alleen al vanwege het niveau van kennis hier twijfel ik daar niet aan. Om nog even ontopic te blijven, probeer ze dus eens naast een aantal andere merken die hier circuleren te luisteren. Dan hoor je wel degelijk verschillen.
Kan ik me volledig bij aansluiten , iedereen loopt altijd te zeiken op die Cambridge Soundworks speakers , maar ik vindt toch dat m'n FPS2000 een lekker geluidje produceert voor z'n prijs hoor . Maar er zijn veel mensen die zich ook door grote en labeltjes laten overdonderen . Mijn broer heeft Bv reuzen van Marquant speakers aan een blahdieblah versterker . Leuk geluid met overdrevn bassen is het gevolg . Ik heb hier de bovengenoemde Sony's aan een Marantz amp hangen . Produceren een bangelijk geluid en zelf kwa power blazen ze m'n broer's set er zo uit . Vindt Sony toch voor de prijs lekkere speakers produceren , owk B&W of Kef hebben lekkah geluid maar 25.000Bef/stuk + versterker is een beetje te duur voor mij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bose, de ene vind het goed de rest niet.
Ik vond vroeger ook Bose de beste, maar ik onderhand andere merken gehoord, maar dan hoor je pas echt wat. Heb nu ook al allang goeie luidsprekers.
Weet je wat verkeerd aan Bose is, is dat ze geld besparen aan onderdelen en bouwen van de kast. Tweeter bijvoorbeeld, die horen dome types te wezen en wat heeft Bose, cone types, wat resulteerd in vervormd hoog. Of de woofer, ze gebruiken geen dempingsmateriaal, waardoor er geen strakke laag eruit komt en met het midden niet te spreken.

Ik heb wel een leuke site over Bose, lees en huiver. »»The Bose FAQ««

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
  • Laatst online: 21-06 18:42

GdeKeijzer

Asjemenou?

BOSE: Stereo in uw hele kamer...:?

ja, behalve waar je het hebben wilt...|:(

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:42 schreef DutchBoy2000 het volgende:
BOSE: Stereo in uw hele kamer...:?

ja, behalve waar je het hebben wilt...|:(
:D :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 02:22

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Zo te zien zijn we het allemaal met elkaar eens,ik weet nog dat ik ooit nog bij carp winkels zoals de block en flandria en dat soort rotzooi kwam.
Ik had in de comsumenten gids gezien dat de jamo 66 spekaers van het jaar waren, die dingen koste 400 gulden, ze ADVISEERDE mij om te kijken naar die BOZE luidspreker van f750,-.
Nou ik merkte het al, wat waren die boze boxen slecht!! Ik had dus maar voor de Jamo66 gekozen. Nu ik beter luidsprekers heb merkte ik pas dat die Jamo's., boxen van het jaar ook vet prut waren, geen mid, geen laag, klein boostje rond de 300 Hertz door ze in een te kleine kast te plaatsen, dan leekt het alof er bas uit kwam en voor de rest alleen wat hoge geknetter, NOu moet je eens na gaan hoe slecht boze spullen zijn!!! En dan nog niet te sreken over die melk pakken shit!!!
WHAHAHAHAHAHa wat een waardeloos merk.
B&O, nog zo'n perfect voorbeeld, het kost je klauwe vol met geld, maar dan niet 2 klauwen, nee 100 klauwen, als je ze vertelt dat B&O alleen voor desine is willen ze je niet geloven.
Kwam nog bij een kerel een keertje een bezoekje brengen, vette rijke stinkret, allemaal vette desine spulllen. En ja hoor, Een Boze setje, vast wel bij die nepwinkel Botman gekocht, qualiteit sony vertserkers, tuurlijk!! Zijn b&Otje koste maar liefst 7000 gulden, toen zij die vent, moet je eens horen wat een prachtig geluid, ik heb mijn mond maar gehouden!!!

De goude regel hboe rijker hoe dommer zie komt wel steeds vaker tot uiting!!

oh btw, ik ben nog wat vergeten, julie kennen allemaal die kleine vierkante boze bokjes? die allemaal zo mooi opgehangen worden?
kostte maar leifs 200 gulden, die lluidsprekers die daar inzitten zijn nog net een kwartje waard, zie het als geavanceerde die leuke ingebouwde computer speakers die dat piep geluidje geven bij het opstarten van je computer
WHAHAHAHAHA wat een troep

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

zo'n humoristische topic maakt je dag weer goed

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Ik ben toch best tevreden met mijn Acoustimass 10, maar dat zijn natuurlijk weer een andere soort speakers. Ik heb zelfs als consultant mogen werken bij Bose en wat ik daar af en toe te horen kreeg leek mij niet slecht. Dat het misschien anders klinkt als je de boxen in je huiskamer zet, kan ik wel inkomen. En de prijs, tja dat is iet wat Bose probeert hoog te houden. Maar dat is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ik heb van diverse mensen gehoord dat bose luidspreker techniek gebruikt van 30 jaar geleden dat wil zeggen, conussen van papier enzo (andere fabrikante gebruiken (betere)hi tech spul).

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Idd, er worden gewoon conussen van papier gebruikt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

dat zegt helemaal niks dat papier, vet veel luidsprekers worden nog van papier gemaakt, vooral subwoofers, of het is gewoon papier met een speciaal laagje eroverheen.
Die tweetertjes, zijn gewoon standaard plastice rotzooi die je bij heel veel merken tegen komt. Laten we eens een vegelijking trekken met computer boxen, ze hebben veel weg van boze.
Kijk elke frequentie heeft zijn eigen stof nodig.
Voor het laag kan papier zeker niet slecht zijn. Voor mid kan keflar heel mooi zijn, En voor hoog kan een kunstof maas met een goudlaag oerop weer heel mooi zijn, of een and3ere metaal, die metalen zorgen ervoor bij tweeters dat de opbrekingen in het magnetisch veld bij hoge frequenties pas zullebn plaatsvinden, het liefst buiten het gehoor gebied

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 10 augustus 2001 12:15 schreef hetisik het volgende:
dat zegt helemaal niks dat papier, vet veel luidsprekers worden nog van papier gemaakt, vooral subwoofers, of het is gewoon papier met een speciaal laagje eroverheen.
Die tweetertjes, zijn gewoon standaard plastice rotzooi die je bij heel veel merken tegen komt. Laten we eens een vegelijking trekken met computer boxen, ze hebben veel weg van boze.
Kijk elke frequentie heeft zijn eigen stof nodig.
Voor het laag kan papier zeker niet slecht zijn. Voor mid kan keflar heel mooi zijn, En voor hoog kan een kunstof maas met een goudlaag oerop weer heel mooi zijn, of een and3ere metaal, die metalen zorgen ervoor bij tweeters dat de opbrekingen in het magnetisch veld bij hoge frequenties pas zullebn plaatsvinden, het liefst buiten het gehoor gebied
Ik heb het over gewoon papier, geen speciaal papier met een laagje :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid is heel persoonlijk als je het zelf mooi vind is dat het belangrijkste.
Komt bij mij het huis niet in maar dat geld voor heel veel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 10 augustus 2001 22:46 schreef JcaG het volgende:
Geluid is heel persoonlijk als je het zelf mooi vind is dat het belangrijkste.
Komt bij mij het huis niet in maar dat geld voor heel veel merken.
Tuurlijk is geluid persoonlijk, maar behalve heb je dan ook nog een verschil tussen smaak en kwaliteit.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose heeft een goede marketing en dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

wc papier?? 8)

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 10 augustus 2001 23:09 schreef delfosso het volgende:
Bose heeft een goede marketing en dat is alles.
Hebben ze dan voor de rest nix ? Ik weet dat ze speakers hebben, en dat die beroerd zijn, maar om dan gelijk te zeggen dat ze niks behalve goede marketing hebben ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze dan voor de rest nix ? Ik weet dat ze speakers hebben, en dat die beroerd zijn, maar om dan gelijk te zeggen dat ze niks behalve goede marketing hebben ?
=goeie marketing en beroerde speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 11 augustus 2001 00:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

=goeie marketing en beroerde speakers :)
:Y) :r

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
wat een boelshit topic id dit zeg het is toch net wat je zelf mooi vindt, ikzelf vindt middentonen niet mooi en dit ontbreekt bij bose dus ik vindt deze wel lekker klinken en de kwaliteit is zeer zeker goed (materiaal dus niet het geluid!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 11 augustus 2001 19:21 schreef harryslinger het volgende:
wat een boelshit topic id dit zeg het is toch net wat je zelf mooi vindt, ikzelf vindt middentonen niet mooi en dit ontbreekt bij bose dus ik vindt deze wel lekker klinken en de kwaliteit is zeer zeker goed (materiaal dus niet het geluid!)
Sorry hoor, maar als jij een mercedes van kunststof krijgt is dat ook gewoon kut. Net zoals Bose gewoon puur papier voor z'n conussen gebruikt.

En jij vind middentonen niet mooi ? Dan kan je beter ook maar een stem-filter kopen, want stemmen zijn ook middentonen |:(

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Laatst online: 01-08-2024
stemfilter? nee dat doen me speakers wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetisik

hetisik

there goes a realy disturbed person 8 )
LOL!!!

8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 17:55

kolderindekop

yeaahhhh

Als je dan toch geld uitgeeft cd 4 B&W top voor 1600.- pst maar gaat wel minimaal 20 jaar mee.
B&W rules!

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

pas als je er iets van afweet, dus een beetje audiofiel bent, Krijg je een grote hekel aan bose, ik vindt ze ver van verkeerd klinken, maar voor die prijs is veel meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 08:41 schreef FFF het volgende:
pas als je er iets van afweet, dus een beetje audiofiel bent, Krijg je een grote hekel aan bose, ik vindt ze ver van verkeerd klinken, maar voor die prijs is veel meer te koop.
Exactly my point. Voor 400 of 500 piek zouden ze wel leuk klinken. Maar niet voor 1200 |:(

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose steekt veel geld in Marketing voor hun consumentenproducten. Ze adverteren in 'niet-audio-bladen' en bereiken zo de consument die geen verstand van zaken heeft en onder de indruk is van het design en de technische verkooppraatjes. De slogan 'Better sound trough research" is vooral van toepassing op hun afdeling professionele audio.

De beruchte 'badkuip-curve' (veel hoog, veel laag en weinig midden) doet het altijd goed bij geluidsdemonstraties. De koper is onder de indruk van de grote hoeveelheid lage tonen en het sprakelende karakter van de luidspreker. Vrouwen vinden vooral de kleine afmetingen van de acoustimass satellieten aantrekkelijk.

Mijns inziens heeft Bose het heel goed voor elkaar 8-) Ze produceren luidsprekers met een idioot lage kostprijs en een hoge verkoopprijs en ze richten zich op een lucratief marktsegment. Dat er wat snobs hun 'trucje' doorheeft, zal ze een zorg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 14:57 schreef Chiva het volgende:
Bose steekt veel geld in Marketing voor hun consumentenproducten. Ze adverteren in 'niet-audio-bladen' en bereiken zo de consument die geen verstand van zaken heeft en onder de indruk is van het design en de technische verkooppraatjes. De slogan 'Better sound trough research" is vooral van toepassing op hun afdeling professionele audio.

De beruchte 'badkuip-curve' (veel hoog, veel laag en weinig midden) doet het altijd goed bij geluidsdemonstraties. De koper is onder de indruk van de grote hoeveelheid lage tonen en het sprakelende karakter van de luidspreker. Vrouwen vinden vooral de kleine afmetingen van de acoustimass satellieten aantrekkelijk.

Mijns inziens heeft Bose het heel goed voor elkaar 8-) Ze produceren luidsprekers met een idioot lage kostprijs en een hoge verkoopprijs en ze richten zich op een lucratief marktsegment. Dat er wat snobs hun 'trucje' doorheeft, zal ze een zorg zijn...
Eigenlijk heb jij gewoon he-le-maal gelijk :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:16 schreef JT het volgende:

[..]

Eigenlijk heb jij gewoon he-le-maal gelijk :)
Hehe, dank-je-wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 00:27
Het ligt er maar helemaal aan wat voor muziek je luisterd en waar je je bose speakers voor in wilt zetten.
Ik heb me toevallig vorig jaar een Yamaha RX-V496RDS receiver gekocht met daarbij 2 zuilspeakers, de Bose 501.
Deze combinatie klinkt echt heel goed. Ik luister wel voornamelijk naar trance. Andere muziek klinkt ook goed maar klinkt vaak net wat beter op andere speakers.
Mijn receiver heeft dolby digital erop zitten wat ik echter momenteel door plaatsgebrek nog niet gebruik. Ik heb echter een keer mijn receiver en boxen meegenomen naar een vriend van me die Magnat speakers heeft. Dat zijn echt van die knaldingen.
We hebben toen mijn boxen als rearspeakers aangesloten en die van hem als front. Ook andersom hebben we geprobeerd. Het klonk echt fantastisch. Dat kwam o.a. doordat die Bose speakers een dreunender bass produceren dan veel andere speakers. Daar moet je net van houden en zoals ik al zei ligt het aan je muziekkeuze. Maar voor het kijken naar een film met dolby digital klinkt het gewoonweg fantastisch..net als in de bios. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Bose speakers zoveel worden ingezet op plaatsen waar ze demonstraties e.d. geven.

Ik ben zelf heel erg tevreden met deze boxen, ook om gewoon mee muziek te luisteren. Ik moet je wel gelijk geven dat ze niet 100% het geld waard zijn maar als je nog andere speakers erbij koopt en goed kijkt naar hoe je ze inzet zijn ze echt heel goed...elke box heeft zijn eigen karakteristiek en het is de kunst om de goeie box bij de goeie situatie in te zetten.

Dus het is onzin om gewoonweg te verklaren dat Bose waardeloos is, want dat zijn ze niet...ze zijn alleen een beetje te duur (ik heb ze gelukkig in de aanbieding gekocht omdat ze eruit gingen dus ik ben voor het geld uitermate tevreden met die dingen!) maar dat komt door de merknaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 16:41 schreef timotheebastin het volgende:
Het is dan ook niet verwonderlijk dat Bose speakers zoveel worden ingezet op plaatsen waar ze demonstraties e.d. geven.
Nee, als je die speakers gedeeltelijk gesponsord kan krijgen dan is het we l goedkoop...

En heb je jouw speakers wel is naast Tannoy's, B&W's, Missions, Quadrals, KEF's, Charios's enzovoort gezet van dezelfde prijs ? Denk het niet, anders was je reactie wel anders geweest....

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Tjsah, dat is iets wat ik me eigenlijk ook wel af vraag...

Waarom wordt Bose zoveel in de professionele sfeer gebruikt, als het eigenlijk zulke bagger is :?

Met professioneel bedoel ik dan geen PA-bedrijven e.d., maar je ziet ze veel in café's enzo...
(helaas trouwens, want als ik in een ander café mooie Elacjes hoor(zie), merk je dat het net wat minder "drukkend/geforceerd" klinkt)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 16:53 schreef brammus het volgende:
Tjsah, dat is iets wat ik me eigenlijk ook wel af vraag...

Waarom wordt Bose zoveel in de professionele sfeer gebruikt, als het eigenlijk zulke bagger is :?

Met professioneel bedoel ik dan geen PA-bedrijven e.d., maar je ziet ze veel in café's enzo...
(helaas trouwens, want als ik in een ander café mooie Elacjes hoor(zie), klinkt het net wat minder "drukkend/geforceerd")
Ze hebben de naam bij mensen die er niet veel vanaf weten.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op zondag 12 augustus 2001 16:46 schreef JT het volgende:

[..]

Nee, als je die speakers gedeeltelijk gesponsord kan krijgen dan is het we l goedkoop...
Dat zou natuurlijk ook kunnen...dat weet ik niet.
En heb je jouw speakers wel is naast Tannoy's, B&W's, Missions, Quadrals, KEF's, Charios's enzovoort gezet van dezelfde prijs ? Denk het niet, anders was je reactie wel anders geweest....
Ja heb ik! Die bose speakers van mij kosten fl. 800,- per stuk en ik heb er fl. 600,- per stuk voor betaald. Ik heb ook naar JBL, B&W en chario's geluisterd varierend in prijs van fl. 500,- tot fl. 800,- per stuk. Toen had ik die Bose speakers nog niet eens gehoord maar vond ik die B&W's veel te dof klinken en die chario's vond ik ook niet echt geweldig (weet inmiddels al niet meer wat ik er niet zo goed aan vond). Toen hoorde ik die Bose speakers en was ik eruit. Kun je zeggen wat je wilt, maar ik heb dus ook andere speakers in deze prijsklasse gehoord en desondanks vond ik de Bose speakers het beste klinken. Het ligt nu eenmaal aan welke versterker je ze hangt en aan je persoonlijke smaak. Zo dacht ik in eerste instantie dat mijn speakers tegenvielen toen ik een keertje bij die ene vriend van mij was met die Magnat speakers. Dat zijn van die dingen met dubbele woofer en die knallen echt ontzettend hard. Maar toen ik thuis was vond ik die van mij toch net mooier klinken...licht natuurlijk aan de plaat maar af en toe vind ik zo'n diepe dreunende bass wel vet en voor trance zijn deze speakers zeker geschikt.
Er zullen wellicht veel betere speakers zijn maar ik ben er toch tevreden mee. Ik had in eerste instantie Allure speakers willen hebben omdat mijn vader die ook heeft, maar dat bedrijf ik helaas failliet terwijl dat hele goede speakers waren.

Maar goed...het is dus niet zo dat ik blindelings op Bose ben afgegaan want eerlijk gezegd was ik voorheen ook nogal sceptisch over dit merk en wilde ik ook geen Bose speakers, totdat ik ze hoorde nadat ik anderen had gehoord en ze toch het meest voldeden aan MIJN wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raadpleeg mijn 301 Series III nogal vaak (enige set momenteel), maar zou toch graag iets anders willen..veel te laag, niet helder maar donker van geluid

Ben momenteel bezig een Infinity set te importeren uit de states, model niet in Europe :( verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op zondag 12 augustus 2001 18:29 schreef Mad_Cookie het volgende:
Ik raadpleeg mijn 301 Series III nogal vaak (enige set momenteel), maar zou toch graag iets anders willen..veel te laag, niet helder maar donker van geluid

Ben momenteel bezig een Infinity set te importeren uit de states, model niet in Europe :( verkrijgbaar.
Ja ze dreunen een beetje...daar moet je nu eenmaal van houden. Het ligt zoals ik al zei aan de plaat en aan je versterker hoe strak ze klinken. Voor bioscoop geluid bij dvd films met dolby zijn bose speakers gewoon geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 09:28
Op vrijdag 10 augustus 2001 02:41 schreef hetisik het volgende:
Zo te zien zijn we het allemaal met elkaar eens,ik weet nog dat ik ooit nog bij carp winkels zoals de block en flandria en dat soort rotzooi kwam.
Ik had in de comsumenten gids gezien dat de jamo 66 spekaers van het jaar waren, die dingen koste 400 gulden, ze ADVISEERDE mij om te kijken naar die BOZE luidspreker van f750,-.
Nou ik merkte het al, wat waren die boze boxen slecht!! Ik had dus maar voor de Jamo66 gekozen. Nu ik beter luidsprekers heb merkte ik pas dat die Jamo's., boxen van het jaar ook vet prut waren, geen mid, geen laag, klein boostje rond de 300 Hertz door ze in een te kleine kast te plaatsen, dan leekt het alof er bas uit kwam en voor de rest alleen wat hoge geknetter, NOu moet je eens na gaan hoe slecht boze spullen zijn!!! En dan nog niet te sreken over die melk pakken shit!!!
WHAHAHAHAHAHa wat een waardeloos merk.
B&O, nog zo'n perfect voorbeeld, het kost je klauwe vol met geld, maar dan niet 2 klauwen, nee 100 klauwen, als je ze vertelt dat B&O alleen voor desine is willen ze je niet geloven.
Kwam nog bij een kerel een keertje een bezoekje brengen, vette rijke stinkret, allemaal vette desine spulllen. En ja hoor, Een Boze setje, vast wel bij die nepwinkel Botman gekocht, qualiteit sony vertserkers, tuurlijk!! Zijn b&Otje koste maar liefst 7000 gulden, toen zij die vent, moet je eens horen wat een prachtig geluid, ik heb mijn mond maar gehouden!!!

De goude regel hboe rijker hoe dommer zie komt wel steeds vaker tot uiting!!

oh btw, ik ben nog wat vergeten, julie kennen allemaal die kleine vierkante boze bokjes? die allemaal zo mooi opgehangen worden?
kostte maar leifs 200 gulden, die lluidsprekers die daar inzitten zijn nog net een kwartje waard, zie het als geavanceerde die leuke ingebouwde computer speakers die dat piep geluidje geven bij het opstarten van je computer
WHAHAHAHAHA wat een troep
Pfff.. je toetsenbord is stuk.. want je leestekend doen het niet meer.. :P

Hoorn.. tjah.. leuke stad, woon ik ook.. maare.. Botman.. erm.. das net nix eigenlijk.. die luister plek staat vol met speakers dus die rammelen mooi mee op de maat.. net jammer dus.. :) Nah, tis wel grappige winkel.. maar tis net nix.. te duur, te weinig echte kennis en te weinig toffe spullen. B&O is alleen leuk voor aan de muur, en dan je echte set achter de bank zetten ofzo. Want leuk ist wel, je cd speler openen door met je handen er naar te wuiven enzo :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:37 schreef JT het volgende:

[..]

Ik heb het over gewoon papier, geen speciaal papier met een laagje :)
'k heb nog een paar ouwe kranten.. zullen we een Bose speaker zelf maken,.. soort speaker mod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 18:39 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

Voor bioscoop geluid bij dvd films met dolby zijn bose speakers gewoon geschikt.
Hmmm,

Ik vind juist van niet. Ik heb een Yamaha RX-V620 Receiver en die kan alles wat ik wil, maar standaard klinken ze niet zoals ik wil (in combi met een lifestyle 101 set voor het centre/rear gedeelte) Ik vind ze te Klassiek met een beetje meer zwaar... Ik denk dat ik naast de Infinity set (als ik die kan krijgen) een zuil setje als B-speaker ga nemen, van KEF of Mission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op zondag 12 augustus 2001 18:51 schreef Mad_Cookie het volgende:

[..]

Hmmm,

Ik vind juist van niet. Ik heb een Yamaha RX-V620 Receiver en die kan alles wat ik wil, maar standaard klinken ze niet zoals ik wil (in combi met een lifestyle 101 set voor het centre/rear gedeelte) Ik vind ze te Klassiek met een beetje meer zwaar... Ik denk dat ik naast de Infinity set (als ik die kan krijgen) een zuil setje als B-speaker ga nemen, van KEF of Mission
Nu heb je het dus in feite niet meer over de klankkarakteristiek van de speakers maar van de receiver...ik ken dat type van jou niet maar yamaha receivers/versterkers staan er om bekend dat ze uitermate geschikt zijn voor klassiek dus dat is niet zo vreemd maar voor bioscoopgeluid vind ik ze dus zelf wel geschikt. Ik heb bij aanschaf van mijn yamaha daar ook wel op gelet. Ik zal niet mijn hele leven naar trance blijven luisteren denk ik en aangezien het ding vrij lang mee moet gaan vond ik een receiver die ook andere muziek dan alleen van die beukmuziek goed kan weergeven wel geschikt. vandaar dat ik voor die bose speakers heb gekozen om toch nog wat beukgehalte erbij te krijgen :)

maar eigenlijk vind ik dit weer een eindeloze discussie worden want wat ik mooi vind klinken kan iemand anders bagger vinden en andersom ook. het ligt nu eenmaal aan je persoonlijke smaak, aan de versterker die je gebruikt, aan de speakers, aan de kabels, aan de muziek, aan de plaatsing van de speakers en aan de ruimte waar je muziek in luisterd. kortom het is aan zoveel factoren onderhevig dat je niet gewoon per definitie kunt zeggen dat iets wel of niet klinkt, ook combi's met bose speakers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 18:25 schreef timotheebastin het volgende:
Ja heb ik!......aan MIJN wensen.
Hmmmm....ok, dan is het wat jij echt wil....alleen om eerlijk te zijn kan ik er niet echt bij waarom je Bose hebt genomen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op zondag 12 augustus 2001 19:10 schreef JT het volgende:

[..]

Hmmmm....ok, dan is het wat jij echt wil....alleen om eerlijk te zijn kan ik er niet echt bij waarom je Bose hebt genomen.
Nou het is niet zo dat dat het enige was dat ik wilde...er zijn nog genoeg andere combinaties denkbaar maar ik heb alles bij dezelfde winkel gekocht vanwege de korting die ik op het totaal had afgedwongen. Ik heb uiteraard wel van tevoren rond gekeken en zoals ik al zei nog andere speakers gehoord in die prijsklasse maar toch vond ik bose het beste klinken...daar was ik in eerste instantie ook verbaasd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nou ja, het gaat erom of JIJ het goed vind, niet of ik het goed vind.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
precies :)
dat is ook waarom ik zei dat het een beetje een eindeloze discussie zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nou, dat valt wel mee. Ik heb Tannoy genomen omdat ik die he lekkerst vind klinken. Mission klinkt ook goed. Maar die heeft toch een ander klankbeeld. Hij is net zo goed, alleen vind ik de Tannoy lekkerder klinken. ik vind dit niet bij Bose, ik vind dat dat helemaal kwalitatief minder. Maar net zoals ik al zei, als jij er maar tevreden mee bent. Welke B&W's heb jij dan gehoord ? Want een B&W dof ??

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al zo'n 23 jaar een paar Bose 601 vloerboxen aan mijn Quad 303 eindversterker hangen en geloof me, ze klinken voor mij nog steeds goed......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 12 augustus 2001 20:19 schreef Gerard het volgende:
Ik heb nu al zo'n 23 jaar een paar Bose 601 vloerboxen aan mijn Quad 303 eindversterker hangen en geloof me, ze klinken voor mij nog steeds goed......
[troll mode]
Mag ik dan die Quad van jou ruilen tegen een Marantz PM53 van mij ???

Als je Bose luistert maakt het toch geen flikker uit of je er nu een Yoko of een Marantz aanhangt...
[/troll mode]

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Op zondag 12 augustus 2001 20:12 schreef JT het volgende:
Welke B&W's heb jij dan gehoord ? Want een B&W dof ??
Ik weet het type zo niet...ze kosten meen ik fl. 599,- per stuk en ze klonken werkelijk heel erg dof :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradoxia
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 17:43
Oh ja...
Quote-je:

...God verlos ons van den BoSe... :)

Nederlander in het enge Florida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 12 augustus 2001 22:05 schreef timotheebastin het volgende:

[..]

Ik weet het type zo niet...ze kosten meen ik fl. 599,- per stuk en ze klonken werkelijk heel erg dof :?
Dan was er iets mis, treble stond op -10 ofzo, want B&W klinkt zeker _niet_ dof...

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

kwam toevallig net een stukje tegen over Bose ( http://www.duke.edu/~fh1/bose.html )
There are NO good Bose speakers--they're all over-priced crappy gimmicks.

Bose in general, are very well marketed, hence the great sales. A lot of
people are very intimidated by the prospect of buy audio gear, and are
glad to find an easy answer. And the sound of the Bose AM series (esp.)
is calculated (in my opinion) to reinforce quick sales. They have mid and
upper bass bloat that impresses on first listen. Also the middle highs
are excessively "hot" and really attract your attention. So, when you
compare them to the common dreck out there, they sound impressive, and
sell well.

But, IMHO they do not come very close at all to the quality of some other
speakers. Their midrange is severely lacking--those 2" drivers just don't
have the ability to move enough air in this critical area. One the upper
end, the 2" driver's dispersion gets very narrow, and this is not somethng
that adjusting the angles of those cubes will really help. The crossover
point to the woofer unit is much higher than what it should be to keep the
bass unit "invisible". And, it's lower bass extension is not nearly deep
enough to be called a SUBwoofer. I've talked to people that have easily
gotten the bass unit's port making all sorts of chuffing and air
turbulance noise.

The bottom line is that you can get a lot better sounding speakers for
less money. My personal favorite is the Mini Reference System from RA
Labs, which costs $509. For starters, it uses 6 inch midrange drivers AND
a 1 inch tweeters in it's satellite speakers. This gives it the ability
(even WITHOUT the sub woofer) to cover almost the same frequency range of
the Bose system, and sound better doing it. (You can get just these
satellite speakers for $208/pr. for surrounds.) The woofer unit uses TWO
8 inch drivers and has lower extension (and lower distortion) than the
Bose. It plays down into the mid-30 Hz range, which is lower than most
music goes. RA Labs' phone number is (800) 651-7444.

You do have to accept larger satellite speakers, but the sound quality in
the midrange and upper bass requires this. Other speakers, such as Dana
Audio, Celestion, NHT, Cambridge Sound Works, B&W, PSB, Paradigm, Mirage,
all have larger satellites than the Bose. Some are smaller than others
(KLH and JBL have some very small satellites, and they use "real" tweeters
and midrange drivers), but you get the point.

I tend to think of Bose products as self-esteem enhancement devices.
That is, people who want to buy the systems for the convenience of the
package tend to buy rack systems. They really couldn't care less about
the sound, as long as it is "room filling." Personally I don't care if
someone wants to shell out $500 for a shitty stereo system, when, for $700
or so, they can get a fantastic sounding one. (really, it can be done)
What scares me is when they shell out $1000 for one that doesn't sound
nearly as good as my $700 one, and do it just to say "I bought a $1000
system." And that is the realm of the Bose Corporation. They overdesign
their products and use that design to market their products. They don't
use the sound. The Lifestyle System would be in my home (as a second or
third system) if it didn't cost so much and didn't have those terrible
speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MICHIEL123
  • Niet online
Dit is niet mijn gebied maar vind het wel interesant om te lezen . Ik zelf heb nu de bose 301 series II aan me eindversterker hangen en vind het heel goed klinken.

Ik las ook iemand die nog nooit van de 901 serie's heeft gehoord dat kan kloppen. Deze speakers worden meestal gebruikt in kleine bioscopen. Mijn vader heeft een set staan zonder de speciale equalizer zijn die dingen echt een ramp. Maar zijn wel heel mooie speakers maar niet te betalen.
De exacte prijs kan ik je niet vertellen maar dat is ffies niet boeiend *zo denk ik*.

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen13
  • Laatst online: 29-07 09:37
Kent iemand het merk Hepta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 20:19 schreef Gerard het volgende:
Moet je eens opletten wat er gebeurd als je een set van Avalon aan die quad hangt. Dan wil je echt geen boszzse meer.

natuurlijk, het is een kwestie van smaak, maar veel mensen letten bij het uitkiezen van hun speakers op de verkeerde dingen.
In de meeste winkels kun je ook niet goed luisteren naar speakers. Of je zit in een klein hok met een sony versterker, of de loudness staat aan, of er wordt op de achtergrond lekker doorheen geluld, of je moet erbij blijven staan.

Als je luisterd naar 'pop' muziek zal een boze het best leuk doen, en als achtergrond muzak ook wel.
Maar ga er dan eens echt voor zitten.
Stel je speakers goed op (aan de muur hangen kan dus niet)
Ga lekker op je gemak recht voor je speakers zitten (ja volgens bose hoeft dat niet, maar de wetten der natuurkunde zeggen dan wel)
En zet dan eens een stukje Ana Caran op, of enig andere publicatie van Chesky records. En luister datzelfde stukje dan nog eens op bv Mission of Avalon speakers. Dan gaat er echt een wereld van geluid voor je open.

Chesky heeft ook een 'sampler' waarop wordt uitgelegd waar je bij elk geluidsfragment op moet letten. Vergelijk dat eens op meerdere speakers, cdspelers en versterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 11:38
En zet dan eens een stukje Ana Caran op, of enig andere publicatie van Chesky records...
...Chesky heeft ook een 'sampler' waarop wordt uitgelegd waar je bij elk geluidsfragment op moet letten. Vergelijk dat eens op meerdere speakers, cdspelers en versterkers.
Heb je wat meer info over deze (dts?) CD's? Wat voor soort muziek is het? Of zijn het als het ware een soort test cd's of juist om goede vergelijkingen te maken? En waar is deze muziek te krijgen? (afgezien van mp3)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of die sateliet speakertjes met bassbox per definite slechter zijn dan een gemiddelde speaker (in dezelfde prijs klasse)?
Ik wil namelijk ook m'n stereo uit gaan breiden met surround. Ik zit nog te twijwelen of ik zo'n set zal kopen van infinty(achter) of gewoon normale speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop nooit geen plastic setjes meer :)

Het is wel leuk spul, daar niet van.. maar als je beter gewend bent, dan wil je niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 13:00 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

Heb je wat meer info over deze (dts?) CD's? Wat voor soort muziek is het? Of zijn het als het ware een soort test cd's of juist om goede vergelijkingen te maken? En waar is deze muziek te krijgen? (afgezien van mp3)
Ana Caran (of was het Caram, ik vergeet dat altijd) is een sangeres uit... tsja waar komt ze ook alweer vandaan. een of ander warm land (ff geen cd bij de hand) Beetje jazz, beetje blues, beetje vanalles.

Hoofdzaak is dat haar cd's worden opgenomen door Chesky. Ja inderdaad, _opgenomen_ door Chesky. Die zijn gespecialiseert in het maken van 'echte' opnames.
Wat zij opnemen klinkt ook echt als het origineel. Geen compressie, geen limiter, geen filter. Soms levensgevaarlijk dus.

Die test-cd heet 'De ultieme demostratie disc' en bevat een verzamelijk nummers van artiesten die elk een aspect van geluidsopnamen en weergave belichten (high resolution, middentonen, dynamiek, presence, rythm & pace etc.)
Chesky maak ook nog andere demonstratie CD's, waarin dieper wordt ingegaan op opnametechnieken (daarin laten ze onder andere horen dat je met twee microfoons en twee luidsprekers wel degelijk drie dimenties kunt opnemen en afspelen)

Je lokale platenbaas kan je vast wel verder helpen.
Of anders hebben Amazon en Bol ze wel.

Andere artiesten die je goed kunt gebruiken om systemen te testen zijn Noa (israelische sangeres, zingt sommige nummers ook in het hebreeuws, zeer apart), Rebecca Pidgeon (nachtegaaltje met een zeer zuiver stemgeluid, erg braaf) Wendy Maharry (iets ruiger) en natuurlijk Steve Bailey, Steve Wooten en Victor Wooten (drie keer basgitaar, zowel analoog als electrisch, zeer goed voor dynamiek en transients)

BTW, good-old Bjork is ook handig, als ee speaker de Hyperballad goed overleeft is dat al heel wat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 13:34 schreef Stippie het volgende:
Ik vraag me af of die sateliet speakertjes met bassbox per definite slechter zijn dan een gemiddelde speaker (in dezelfde prijs klasse)?
Ik wil namelijk ook m'n stereo uit gaan breiden met surround. Ik zit nog te twijwelen of ik zo'n set zal kopen van infinty(achter) of gewoon normale speakers.
Hangt er vannaf wat voor een geluid je wilt, en wat je gewend bent.

Voor mij gaat er niets boven 'fullrange' boxen, evt met subwoofer voor het allerlaagste gepruttel.
Satellieten moeten alles maken wat de subwoofer niet kan, en dat is meestal net ff teveel voor ze. Voor mijn gevoel klopt het gewoon nooit helemaal, alsof de satelieten en de sub niet fijn met elkaar willen buitenspelen.

Nu zal je er bij surround niet zoveel last van hebben (het is immers geen quadrafonie) Maar als ik moest kiezen zou ik 'normale' kasten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 585662

Ik heb een vraagje, ik heb een set Vintage Bose 601 serie 3 speakers kleur zwart en ik wil deze verkopen, heeft iemand inzicht wat deze set waard is?, ik kan hier weinig over vinden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:45

DjVe

Hatsaflats!

holy shit....das wel een heule dikke kick....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind ik ook ze klinken goed voor de leeftijd en ze zijn in "opa's" goede staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

@ Ilmaros euh die kick slaat niet op je luidsprekers maar meer omdat dit draadje al een paar jaar (laatste post was uit 2001) niet meer gebruikt is!!!!.

Maar goed om antwoord te geven op je vraag :
(Ik heb een vraagje, ik heb een set Vintage Bose 601 serie 3 speakers kleur zwart en ik wil deze verkopen, heeft iemand inzicht wat deze set waard is?, ik kan hier weinig over vinden.)

Wat een gek ervoor geeft er zijn mensen die hebben er een moord voor over en er zijn er die ze met duizend euro toe nog niet willen hebben.

Het zijn geen bijzondere speakers de echte waarde is denk ik een paar tientjes ik heb ze op de koning-markt zien staan afgelopen april voor 20 euro en aan het eind van de dag stonden ze er nog.
Maar neem de proef op de som zet ze in een veiling hier op tweakers en kijk wat je geboden krijgt en als je het niet aanstaat dan verkoop ze je niet en maakt er misschien wel een begin van je eigen ' vintage' verzameling van.

Ps als je Googled op jou boxen zijn er op de diverse verkoop/inkoop sites (marktplaats e.d. )toch liefhebbers voor die boxen dus gewoon goed rondkijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Read op 23-05-2014 22:44 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha oké super bedankt voor jou objectieve mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ik begon met lezen en vaag kwam het me bekend voor. Bleek een topic uit 2001! Broeva haro! Een topic vinden uit 2001 wat ik me nog voor de geest kon halen. Men, wordt echt oud. Wat een feest.

Enfin, nu nog even wachten tot JvS na 13 jaar nog even komt uit leggen waarom Bose nog altijd een hoop herrie voor veel geld is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik zie posts van mezelf van 13 jaar oud :+

Edit: fucking hell, zit ik hier al 13 jaar :X

[ Voor 36% gewijzigd door JT op 24-05-2014 10:40 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:16

SED

De vraag is dan eigenlijk wat Bose in die 13 jaar is opgeschoten met zijn technologie.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
SED schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:46:
De vraag is dan eigenlijk wat Bose in die 13 jaar is opgeschoten met zijn technologie.
Er is glimmend plastic toegevoegd, veel glimmend plastic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-07 08:34
Volgens mij is het nog steeds pauper.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:53
Valt me altijd op hoeveel resources Bose steekt in marketing. Ik heb nog nooit een Tannoy of Dali advertentie gezien in de ANWB Kampioen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
NiGeLaToR schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 21:05:
[...]

Er is glimmend plastic toegevoegd, veel glimmend plastic :+
Dit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 18:01
SED schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:46:
Niet alleen glimmend plastic, maar volgens mij zijn de 'bekende' series, 301, 201 enz van nog slechtere kwaliteit dan vroeger.

Al is m'n pa wel blij met zn setje 201's, maar die geeft niet zoveel om geluid en het is al snel beter dan brakke pc speakertjes... maar als je de afwerking/materialen van die kastjes ziet... man man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Goed.... Na deze kick van 13 jaar dalen we weer af naar bose bashen....

@Ilmaros:
Zou je voortaan op de datum van de posts willen letten?
En, op marktplaats kijken wat er voor die dingen geboden wordt kan je vast zelf.

Dit topic gaat iig. met pensioen.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.