After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Verwijderd
Hoop voor je dat je hd nog te formateren is
edit:
je kan dit password niet uit zetten.. en blijft dus op je hd staan tot dat je goed inlogt... Je kan proberen om je hd in een ander systeem te hangen.. maar ik ben bang dat je een groot probleem hebt.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 13:19 ]
Verder is het een WD van 80 Gig
hang de HD als je de mogelijkheid hebt eens als 2e hd in een andere pc, en kijk eens of je er dan op kunt
hehe_-SToFFeL-_ schreef op 18 januari 2003 @ 13:23:
zou het hier misschien wat mee te maken hebben?
hang de HD als je de mogelijkheid hebt eens als 2e hd in een andere pc, en kijk eens of je er dan op kunt
Maar dat vind ik een beetje heel erg eng. Op dit moment draai ik met m'n oude harddisk en ik las ergens in een topic over een gelockte harddisk van een laptop dat andere harddisks ook gelocked raken als je ze samen met een gelockte harddisk in 1 systeem hangt
Maar misschien heb ik hier nog een nog ouder liggen waar ik het mee aandurf om te proberen.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 13:47 ]
Ja, je bent heel stomVerwijderd schreef op 18 January 2003 @ 13:46:
ik ben misschien heel stom, maar heb je al met een flop geboot en je mbr ge- fdiskt. zou kunnen helpen
Zoals ik in mijn startpost schrijf krijg ik vlak na de Bios POST te horen dat mijn hele systeem gelocked is omdat de harddisk niet geunlocked kon worden. Ik kan dus niet opstarten als de harddisk is aangesloten, sterker nog, ik kan zelfs niet in de bios komen als de harddisk is aangesloten.
In iedergeval bedankt voor de hulp
try : AWARD_SW of zo.....de rest staat wel op wimsbios.com.....misschein gebruikt ie wel een biospass.....maar zo dat ie op de hdd is opgeslagen
www.retroforum.nl
Op dit moment heb ik de hardisk ff aan m'n via mini atx bordje hangen, kijken of ik hem aan de praat krijg.
Het lijkt optimistisch, hij zeurt niet over een password, maar alleen dat hij geen bootrecord vind. FF zoeken of ik ergens nog een floppy drive heb liggen om van te booten
[ Voor 41% gewijzigd door Devil op 18-01-2003 16:41 ]
Ik hoop dat ik een 1 of ander kraakprogramma kan vinden, want ik heb ergens gelezen dat hij geunlocked kan worden door bepaalde codes naar de controller te sturen.
Heb je al contact opgenomen met WD?Devil schreef op 18 januari 2003 @ 18:00:
De harddisk draaid inmiddels. Fdisk ziet hem als een compleet lege schijf, waar nog 1 mb ofzo vrij op is. Het ding 'beschermt' dus alle data die erop staat.
Ik hoop dat ik een 1 of ander kraakprogramma kan vinden, want ik heb ergens gelezen dat hij geunlocked kan worden door bepaalde codes naar de controller te sturen.
Ja, ik heb ze gisteren gemailed, alleen ze werken waarschijnlijk niet in het weekend dus zal het nog wel even duren voordat ik antwoord heb.
Maar ik vrees dat ze iets zullen zeggen van 'stuur hem maar op krijg je een nieuwe' en dan ben ik al m'n films en mp3's kwijt.
Je vindt het verders niet vreemd dat jouw hdd zichzelf plotseling besluit te locken zonder dat jij ooit enige software heb geinstallleerd om dat te bewerkstelligen? Ik zou iig gaan protesteren bij de leverancier!Devil schreef op 19 januari 2003 @ 13:57:
[...]
Ja, ik heb ze gisteren gemailed, alleen ze werken waarschijnlijk niet in het weekend dus zal het nog wel even duren voordat ik antwoord heb.
Maar ik vrees dat ze iets zullen zeggen van 'stuur hem maar op krijg je een nieuwe' en dan ben ik al m'n films en mp3's kwijt.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Of als je een oem bak hebt, dat je mbr in de soep ligt. Ik doel daarmee op o.a. hp machines die booten om te restoren vanaf een 2é partitie. Die tweede partitie is alleen te starten via de bios, en niet voor de gewone user.
Ik zag dat je windows xp hebt, als die tweede partitie nou fat16/32 was...... En de rest van de hd ook fat 32 ..... Heb jij hem misschien geconverteerd naar ntfs?
En is toen misschien jou tweede partitie de soep in gegaan?
Verwijderd
Hier is een util te downloaden.
Ik weet niet of het ook met WD schijven werkt..
Die link ken ik ja, maar dat tooltje werkt niet.
Ik zit nog steeds met hetzelfde probleem en heb nog altijd geen antwoord van Western Digital
MP3's/DiVX kwijt? Tja, jammer dan, had je een backup moeten maken.
Misschien dat aleen je filesystem beveiligd is door die beveiliging en dat je met Lost&Found/Easyrecovery/GetDataBack nog iets terug kunt halen.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Dankj je voor je reactie, maar misschien kun je in het vervolg beter het hele ropic even lezenXanderH schreef op 24 January 2003 @ 21:51:
Tja, als ik jou was zou ik hem gewoon formatten.
MP3's/DiVX kwijt? Tja, jammer dan, had je een backup moeten maken.
Misschien dat aleen je filesystem beveiligd is door die beveiliging en dat je met Lost&Found/Easyrecovery/GetDataBack nog iets terug kunt halen.
Als ik kon formatten had ik dat al lang gedaan, maar zoals je kan lezen kom je niet eens in het bios met deze harddisk
Als je je data terughebt, dan gooi je er op datzelfde plankje een low level format overheen, grote kans dat ie dan wel wil werken.
[ Voor 30% gewijzigd door OruBLMsFrl op 24-01-2003 23:36 . Reden: toevoeging ]
Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3
Afhankelijk van hoe goed je Duits is, levert dit wellicht nog wat op: http://www.silentmaxx.de/pf_hdd_password_de.pdf
Helpt het nog om te starten zonder HD, BIOS induiken en dan je HD te "hotpluggen"? Misschien dat dan je password te resetten valt...
Zo scherp als een voetbal!
Je kunt daarom misschien wel even proberen om die diskmanager opnieuw te installeren.
Wil je in het vervolg even zelf je eigen reply's lezen?Devil schreef op 24 January 2003 @ 23:23:
[...]
Dankj je voor je reactie, maar misschien kun je in het vervolg beter het hele ropic even lezen
Als ik kon formatten had ik dat al lang gedaan, maar zoals je kan lezen kom je niet eens in het bios met deze harddisk
Dan had je dit gezien:
Hij herkend hem dus wel, zeg jeDevil schreef op 18 January 2003 @ 18:00:
De harddisk draaid inmiddels. Fdisk ziet hem als een compleet lege schijf, waar nog 1 mb ofzo vrij op is. Het ding 'beschermt' dus alle data die erop staat.
Anders kun je zolang hij hem maar herkend ook altijd een zero format uitvoeren met die WD utility
[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 25-01-2003 11:32 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Eeuhm nee, hij ziet hem dus als een lege schijf van maar een paar mb grootXanderH schreef op 25 januari 2003 @ 11:02:
[...]
Wil je in het vervolg even zelf je eigen reply's lezen?![]()
Dan had je dit gezien:
[...]
Hij herkend hem dus wel, zeg je, dan moet je hem toch ook kunnen partitioneren en formateren? Als het niet met Fdisk lukt dan wel met Partition Magic ofzo, zolang hij hem maar herkend werkt dat bij mij altijd.
edit:
Anders kun je zolang hij hem maar herkend ook altijd een zero format uitvoeren met die WD utility
Ik kan hem dus partitioneren en formateren en dan heb ik een schijf van een paar mb.
De 'lock' is volledig hardwarematig, het zit in een eeprom op de harddisk.
' A locked drive rejects all media access commands.'
[ Voor 6% gewijzigd door Devil op 25-01-2003 15:42 ]