[9500PRO] Welke is nu goed :?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik raak de weg een beetje kwijt met die ATI kaarten. Mijn keuze is nu gevallen op een kaart met de 9500PRO chipset, nu moet ik nog even uitzoeken welke daarvan de beste is. Pricewatch leverde 5 entries op (1tje stond er dubbel in):
Club3D ATI Radeon 9500 Pro (128MB DDR) € 205,-
Connect-3D Radeon 9500 Pro 128MB DDR € 212,-
- 199,- bij MaxPC.nl
Sapphire Radeon 9500 Pro Atlantis 128MB OEM € 235,-
Hercules 3D Prophet 9500 Pro 128MB (Radeon 9500 Pro) € 243,-
Gigabyte Maya ATI Radeon 9500 Pro 128DDR € 250,-

Nu vraag ik me af, welke is de beste? Ik heb me een breuk gezocht naar benchmarks tussen deze kaarten onderling, niets gevonden helaas... ;(

Forget your fears...
...and want to know more...

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 09:56
het ontloopt elkaar niet zo gek veel,
maar ik dacht dat hercules de beste was

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Bij mijn weten zijn Club3D, Hercules en Gigabyte de beteren van het stel. Ik weet zo ff niet precies waarom, maar ik meen mij dat uit reviews te herinneren.

Verwijderd

Gigabyte komt er vaak het beste uit. Maar die is daarom vaak ook het duurst :(

Als jij er E 50,- extra voor over hebt zou ik voor die gaan!

Verwijderd

mlevd schreef op 17 January 2003 @ 18:30:
Bij mijn weten zijn Club3D, Hercules en Gigabyte de beteren van het stel. Ik weet zo ff niet precies waarom, maar ik meen mij dat uit reviews te herinneren.
Club3d niet echt, best wel traag. Hercules vind ik zelf na veel lezen en bekijken de snelste. Dus die raad ik ook aan, hij is niet zo gek veel duurder.

Verwijderd

Ik heb de connect -3d :D 128 mb ddr een super kaartje hoor deze.
En er zit 3,3 ns hynix geheugen chips erop dus lekker om over te klokken.

Verwijderd

ik weet niet of je een window in je pc hebt, zoja is dit wel handig om te weten. de club3d en de gigabyte kaarten zijn rood, de hercules is blauw (wist ik zeker, maar nu ik het typ niet helemaal 100% meer). die drie kaarten zijn de beste volgens reviews. nu nog het juiste kleurtje kiezen

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Het gaat mij puur om de prestaties voor het gamen. Hoe het kaartje er uit ziet zal me om eerlijk te zijn worst wezen, eventuele TV meuk ga ik nooit gebruiken dus dat hoeft ook niet...

Forget your fears...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 18:35:
[...]

Club3d niet echt, best wel traag. Hercules vind ik zelf na veel lezen en bekijken de snelste. Dus die raad ik ook aan, hij is niet zo gek veel duurder.
Waaruit maak je op dat Club3D traag is? Club3D was in de Powercolor tijd niet echt perfect, maar zeker de laatste maanden is het een goed merk geworden. Goede prijs/kwaliteit verhouding, zeker vergeleken met andere duurdere merken.
Maar ik ben wel met je eens dat Hercules zeker geen slechte keus is. Hercules is echt een kwaliteitsmerk en zijn ook erg stabiel :)

The devil is in the details.

• TweakerNummer
  • Niet online
What about 2D filters?

Tom vond de Saphire filters van de 8500 veruit het beste in een vergelijking.

[ Voor 65% gewijzigd door TweakerNummer op 17-01-2003 19:16 ]

• Aetje

Aetje

Topicstarter
2d is niet interessant. 'K ga er mee gamen immers... OpenGL en D3D/DX 8.1 en 9.0 prestaties zijn belangrijk...

En ik draai op een studentenbudgetje (maar wil wel OCen natuurlijk ;) ) vandaar mijn vraag...

Forget your fears...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk

Gewoon een aantal reviews lezen dus :)

Snelheidsverschil is er nauwelijks, dus je zal je keuze vooral moeten maken tussen de verschillende features.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.