Toon posts:

Spontane vastlopers!?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik last van vastlopers onder XP, en met name onder games (morrowind). PC loopt geheel vast, (soms gaat het scherm ook op standby) enige wat je kunt doen is dan resetten.
Na een reset krijg ik dan automatisch het keuzemenu (veilige modus opstarten of niet, etc.) welke optie ik hierna ook kies, de pc blijft vervolgens opnieuw hangen vlak nadat die balk na het menu geladen is. Krijg dus geen Win XP logo te zien, alleen een knipperende cursor. Pc is dan weer vastgelopen en ik krijg een blauw scherm te zien met de boodschap dat het systeem gestopt is om schade te voorkomen?!?!? :?:?:?

Draai Windows XP Professional, MSI K7T Turbo, AMD Athlon 1400, 512 mb geheugen (geheel getest dmv memtest 86), ATI Radeon 64 mb VIVO etc. etc.

Heb om het probleem op te lossen de bios geupdate, windows opnieuw geinstalleerd, laatste drivers e.d. van ATI gebruikt, niets hielp. Nog steeds loopt de pc vast, met name tijdens het spelen van morrowind.... :X

Iemand een oplossing!?

Verwijderd

wtf
worden posts hier gewoon verwijdert ik had gehoopt op en waarschuwing

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:06

DinX

Motormuis

Krijg je meer dingen te zien op dat blauw scherm. Dus wat specifieker naar wat erop staat.
Heb je je voltages al eens bekeken met mbm5 of dergelijk programma ?
Wat voor processor temp heb je stressed ?
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 16:06:
wtf
Het was ook een heel goed onderbouwde post :{

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 16:06:
wtf

Vooruit, omdat jij het bent. Check je mail.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

maateregelen treffen ??
wattan ?
heb ik het recht om te zwijgen en op een advocaat ?

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 15:59:
Sinds een paar dagen heb ik last van vastlopers onder XP, en met name onder games (morrowind). PC loopt geheel vast, (soms gaat het scherm ook op standby) enige wat je kunt doen is dan resetten.
Na een reset krijg ik dan automatisch het keuzemenu (veilige modus opstarten of niet, etc.) welke optie ik hierna ook kies, de pc blijft vervolgens opnieuw hangen vlak nadat die balk na het menu geladen is. Krijg dus geen Win XP logo te zien, alleen een knipperende cursor. Pc is dan weer vastgelopen en ik krijg een blauw scherm te zien met de boodschap dat het systeem gestopt is om schade te voorkomen?!?!? :?:?:?

Draai Windows XP Professional, MSI K7T Turbo, AMD Athlon 1400, 512 mb geheugen (geheel getest dmv memtest 86), ATI Radeon 64 mb VIVO etc. etc.

Heb om het probleem op te lossen de bios geupdate, windows opnieuw geinstalleerd, laatste drivers e.d. van ATI gebruikt, niets hielp. Nog steeds loopt de pc vast, met name tijdens het spelen van morrowind.... :X

Iemand een oplossing!?
Het riekt naar een overbelaste (hete) CPU naar mijn mening. Alhoewel dat het blauwe scherm niet meteen verklaard.
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 16:08:
maateregelen treffen ??
wattan ?
heb ik het recht om te zwijgen en op een advocaat ?
Ik zou dimmen :/

[ Voor 9% gewijzigd door DaRuLe op 17-01-2003 16:15 ]

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Jaspa_Jones: dit topic is een beetje slecht van start gegaan.

Om tot een oplossing te komen is het handig om even opnieuw te beginnen met een nieuw topic.

Maar lees dan eerst wel even het 3 stappenplan, met name over de topictitel; geeft er even aan welk OS je hebt en laat de ?!?!?! maar achterwege aub ;)

Check trouwens eerst je temperatur even, zie ook de hangen en opstartproblemen FAQ :)

Succes en tot zo ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.