Hoi,
Sinds kort ben ik de eigenaar van een BP6's je met 2*celeron433.
Leuk bordje, mooie features en goede rc5 prestaties, maar...
Het bordje reboot soms spontaan, zowel in windows 2k, XP, Linux (laatste RedHat) en gewoon in dos bij het formatten van een HD. Aangezien dit geen normaal gedrag is, heb ik wat dingen geprobeerd:
-Bios geflashed naar de laatste versie (atm. een hacked RU versie zonder hpt controller)
-Geheugen vervangen (draait perfect op mijn normale PC @ cas2)
-Voeding vervangen door een 350wat Enermax (doet het ook goed in mijn normale PC)
-Diverse HD's geprobeerd, zonder resultaat.
-Ipv. een AGP kaart een pci kaart, ook zonder resultaat.
-Met 1 CPU ipv. 2 CPU's gewerkt.
Logische conclusie: er is iets mis met het mobo.
Ik heb op www.bp6.com gelezen over een vtt probleem ( http://www.bp6.com/Q6fix.php zie ook Computer loopt vast!! Abit PB6 bordje... ), maar er is hier sprake over schommelende vtt tussen 1.35 en 1.7, terwijl hij bij mij varieerd tussen 1.44 en 1.48 (raar genoeg lijkt de vtt met 2cpu's stabieler dan met 1?).
Zou het vervangen van die weerstand mijn probleem oplossen, of heeft iemand nog andere tips/ideeen?
Btw, op bp6.com staat
Sinds kort ben ik de eigenaar van een BP6's je met 2*celeron433.
Leuk bordje, mooie features en goede rc5 prestaties, maar...
Het bordje reboot soms spontaan, zowel in windows 2k, XP, Linux (laatste RedHat) en gewoon in dos bij het formatten van een HD. Aangezien dit geen normaal gedrag is, heb ik wat dingen geprobeerd:
-Bios geflashed naar de laatste versie (atm. een hacked RU versie zonder hpt controller)
-Geheugen vervangen (draait perfect op mijn normale PC @ cas2)
-Voeding vervangen door een 350wat Enermax (doet het ook goed in mijn normale PC)
-Diverse HD's geprobeerd, zonder resultaat.
-Ipv. een AGP kaart een pci kaart, ook zonder resultaat.
-Met 1 CPU ipv. 2 CPU's gewerkt.
Logische conclusie: er is iets mis met het mobo.
Ik heb op www.bp6.com gelezen over een vtt probleem ( http://www.bp6.com/Q6fix.php zie ook Computer loopt vast!! Abit PB6 bordje... ), maar er is hier sprake over schommelende vtt tussen 1.35 en 1.7, terwijl hij bij mij varieerd tussen 1.44 en 1.48 (raar genoeg lijkt de vtt met 2cpu's stabieler dan met 1?).
Zou het vervangen van die weerstand mijn probleem oplossen, of heeft iemand nog andere tips/ideeen?
Btw, op bp6.com staat
Hier op GoT en de bp6 forums staan ook posts waarin een 500uF capacitor wordt aangeraden. Wat is het?"...If you are competent to modify the board yourself (or know someone who is), then all that is required is to replace the EC10 capacitor with one, value 1500uF/6.3v."