Toon posts:

Computer loopt vast!! Abit PB6 bordje...

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik zit weer is een beetje in de problemen, mijn compu loopt redelijk snel vast, vaak bij het opstarten al, of gewoon als ik een tijdje bezig ben loopt ie vanuit het niks vast.

mijn systeem is een BP6 moederbord met 2 X celeron 500 (niet overgeklokt) 128 mb sdram(133 Mhz) een scsi kaart (AHA 2940UW/U scsi kaart) met een harde schijf erop UW Quantum Atlas II en een ide hd op het moederbord Seagate baracuda ATA. En er staat windows 2000 profesional edition op. Wie weet misschien waarom mijn compu heel de tijd vastloopt??

MVG Logic4u

p.s. Alles is goed geinstalleerd, en nergens foutmeldingen.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een Abit BE6 met een highpoint ata66 controller erop. In Windows 98 liep 'ie ook steeds opeens vast, als ik een HD op die controller zette. Het lijkt wel een beetje op jouw probleem. Nu draai ik WinMe en heb ik geen problemen meer.
Misschien heb je er iets aan :)

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 15:51

GekkeR

key = key

Als je die ata HD op de HPT controler heb gezet heb je t probleem en de oplossing ook al :)

Verplaats da ding naar de normale controler.

Zit ie er al op en heb je nog steeds vast lopers ... hebbie een wat groter probleem :)

(Ik was vroeger ook in t bezit van een BP6)

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Verwijderd

BP6:
Heb er maanden mee geworsteld voordat ie echt
stabiel was...
Mijn oplossing: zet je AGP op 1x (heb een Matrox G400) en dan loopt het stabiel. Als ik het terugzet op 2x loopt ie geheid weer vast. De tool is verkrijgbaar bij de matrox website.
Toen ik opverstapte naar WinME was het probleem ook verholpen (wel voor de zekerheid agp ook op 1x gezet).

Succes

Verwijderd

Topicstarter
En hoe heet dat prgammaatje hoe ik AGP op 1 keer kan zetten??. Mijn hd heb ik er helemaal uitgehaald (dan weet ik zeker dat het daardoor niet komt) maar hij blijft vastlopen.

MVG Logic4u

Verwijderd

Topicstarter
kan niemand mij helpen ????

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Shuriken

Life is all about priorities

Ik wil je geen schrik aanjagen, maar er zijn een aantal ernstige problemen met BP6 bekend.

Ik zou maar eens op www.bp6.com gaan rondkijken.

Er zijn een aantal mensen die modificaties hebben gedaan aan het bord en het zo stabiel hebben gekregen.

Het ging om een dip in de Vtt geloof ik.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
*slik*

bedankt voor de info ... denk ik

MVG Logic4u

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
wat voor videokaart gebruik je.

Ik had probelemen met mijn tnt2 en bepaalde detonator drivers.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Verwijderd

Als het versie 1.1 revisie .41 is (zo uit mijn hoofd, kan ook .40 zijn) en je hebt er al last van sinds je hem heb gekocht, ligt het aan de condensator op plaats EC10. Deze is 100 uF en moet 1500uF zijn (ongeveer).

Als je nu in de BIOS naar de voltages kijkt en je VTT schommelt tussen de 1.35V en 1.7V ipv 1.45 en 1.55 dan is de condensator niet goed. Dit valt binnen de garantie van ABit. Je kan het natuurlijk ook zelf doen (of laten doen zoals ik).

Geen centje pijn meer.

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op dinsdag 30 januari 2001 21:00 schreef Shuriken het volgende:
Ik zou maar eens op www.bp6.com gaan rondkijken.
Zou ik zeker doen als ik jou was.

Bij mij werd mijn BP6 een stuk stabieler door de laatste officiele bios (RU) en een andere Highpoint-driver (1.22). Laatstgenoemde device gebruik je niet, dus die zal je wel in de system-bios hebben disabled...
Pagina: 1