Toon posts:

frames en history probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht op Got naar het frames en history probleem, als je bijvoorbeeld door je site met frames navigeerd met bijv: links dan komt er automatisch een history + 1 bij, bij elke pagina die je bezoekt.

dit wil ik voorkomen en ik heb daarvoor

parent.frames[0].location.replace("link.html");

meer info hierover

javascript en history...

en

http://msdn.microsoft.com...rence/methods/replace.asp

gebruikt, dit werkt maar helaas alleen in IE en niet in Mozilla/Netscape en Opera.

iemand hier een oplossing voor, zegmaar een crossbrowser frames en history oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 09:52 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

location.replace() is niet IE-only.. dus er zal ergens anders iets niet-conventioneels (lees: IE-only) inzitten :)

Waarschijnlijk in je frame-aanroep?

Tip: Denk hier in de toekomst van te voren aan.. VOOR dat je domweg kiest voor frames.. die zijn namelijk alles behalve aan te raden voor websites.

[ Voor 96% gewijzigd door Bosmonster op 17-01-2003 10:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb ff zitte rommelen en het werkt, in mozilla en Netscape geeft ie wel een history meer, ik bedoel al klik je op 100 links, dan hoef je met IE maar 1 keer o p "back" te drukken en met NS/MOZ moet je 2 keer klikken om op dezelfde pagina te komen.
maar das niet echt een probleem.

wat ik wel vreemd vind is dat het gebeuren niet goed werkt in Opera(anders gezegt het werkt voor geen meter), iemand een link waar ik meer kan vinden over scripting en frames voor Opera, THX

Verwijderd

Topicstarter
ow ja Bosmonster, ik gebruik frames voor iets dat remote scripting heet (je weet vastwel wat dat is) dus daarom wil ik van "100000 x op "back drukken af" " :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 10:43 ]