Toon posts:

[XP] Pioneer DVD116 en LiteOn 16102B werken niet altijd?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem:
ik draai windows xp proffesional (met nieuwste updates), en heb een cd-rom/dvd en een brander (lite-on 16 speed) in mn pc zitten (zelfde ide kabel.)
Ik kon eerst een cd lezen en gebruiken, maar na 1 keer gebruikt te hebben moest ik de computer opnieuw opstarten omdat ik anders geen cd's meer kon lezen & schrijven.
De brander en cd-rom worden nog wel gewoon herkend door windows (staan dus in "my computer/mijn computer" en in hardware settings) maar de cd's worden niet gelezen.

Weet iemand wat ik eraan kan doen?
ik had dit probleem al eerder maar toen ging het na een nieuwe install van windows weer goed.
Maaar nu komt het probleem dus weer tot leven.
(in de save-mode van windows xp doet ie het wel goed...)

het verwijderen van de 2 devices uit het hardware beheer heeft ook geen zin, en de nieuwste drivers heb ik niet echt kunnen vinden, omdat windows xp de nieuwste drivers al gebruikt.

(heb het ook al op fokforum gepost... maarja geen echte zinnige antwoorden:
http://forum.fok.nl/showtopic.php/254589)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ligt dus aan XP.

[OM] > [WOS]

Heb je de OM FAQ eigenlijk wel doorgenomen? Daarin staat ook dat je met dit soort zaken beter af bent in WOS en er staan ook nog een paar linkjes naar MS KB artikelen mbt problemen met branders/spelers onder Windows :)

Staat er overigens niks bijzonders in de Event Viewer :?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 17 January 2003 @ 09:56:
Ligt dus aan XP.

[OM] > [WOS]

Heb je de OM FAQ eigenlijk wel doorgenomen? Daarin staat ook dat je met dit soort zaken beter af bent in WOS en er staan ook nog een paar linkjes naar MS KB artikelen mbt problemen met branders/spelers onder Windows :)

Staat er overigens niks bijzonders in de Event Viewer :?
waar kan ik de event vieuwer vinden dan?
dan kan ik er eventjes kijken...

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
probeer de nieuwste drivers van je chipset eens te downloaden ofzo, je kan alle windows updates hebben maar da zijn geen drivers toch?!

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:28
Ik had eerst een probleem met alleen een pioneer dvd-speler, die alleen maar gewone cd-rom's niet gebrande cd's. Wat ik heb gedaan is de keuze van master en slave om gedraaid en toen kon mij dvd-speler in eens alles lezen, misschien eens te proberen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:21
Pioneer DVD speler? Wat voor kabel heb je daar tussen zitten? Ik heb hier tot nu toe nog geen enkele Pioneer DVD speler gehad die geen problemen gaf onder windows XP als er geen ATA100 kabel was aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
over die IDE kabel ga ik vanmiddag 1 kopen om eens te kijken of het dan werkt.

maar even een toelichting: ik heb gisteravond de cd-rom bij de HD op dezelfde kabel gezet (HD=master, CD-rom=slave) en toen begon er een foutmelding dat er geen Boot disk gevonden kon worden. kortom er was geen harddisk in de buurt met OS.
Vervolgens heb ik de CD-rom eraf gehaald (helemaal los van de computer) ik starte de computer op en vervolgens kon mn D: schijf niet gevonden worden (ik heb mijn computer gepartitioneerd c: en d:) er stond wel een leuk icoontje met D: maar hij kon dus niet geopend worden (ook alle snelkoppelingen naar die schijf deden het niet.) er zat toen wel een brander (lite-on, op een andere kabel) bij en die deed het gewoon zoals het zou moeten.

ligt het nu aan windows? of nog steeds aan de verkeerde kabel? want ook zonder de CD-rom ontstaan er problemen. Ikzelf denk op dit moment dat het dus aan windows ligt en dat het halen van een nieuwe IDE kabel (ATA 100 volgens een post) geen zin heeft (al zijn die kabels niet duur)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus zojuist een andere ide kabel gehaald (ata 100)
in het begin zag het er leuk uit. alles deed het maar ik heb vervolgens een andere cd erin gedaan en hij doet het niet meer...
what to do now?

-edit-
het gezeik met mn D:\ is nu afgelopen want ik heb de jumper van de harddisk op slave gezet (er zit verder niets op de kabel) en nu doet ie het normaal.
de cd-rom moet ik nog ff uitgebreidt testen

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2003 17:53 ]

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
kan je niet in je bios instellen dat hij moet opstarten van hdd0 ?
dan kan je je hdd op prim master zetten en iets op die kabel er bij hangen

want daar moeten we toch naartoe

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu mijn cd-rom en brander op alle mogelijke manieren als master slave en cable select gezet.
ook heb ik ze 1 voor 1 op de primari cable gezet maar overal werd aangegeven: incorrect function.

zou het kunnen liggen aan windows xp? of aan mijn nieuwe moederbord?
(msi kt4 ultra 6590)

Verwijderd

Topicstarter
niemand die me nu nog kan helpen?
ik baal er namelijk erg van...
en kan dus niets legaals instaleren wat ik op cd-rom heb staan :'(
Pagina: 1