Simpele kastjes om streaming-mp3 af te spelen

Pagina: 1
Acties:

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-08 15:25
Ik ben namelijk op zoek naar een klein apparaat voor een klein prijsje (moeten er 30 dezelfde worden) die stand-alone streaming MP3 kan afspelen. Dit komt binnen vanaf het internet (duh), dus hij moet zelf in kunnen bellen. Typische kwaliteit is 22KHz, mono, 24kbps.

Om hier een complete pc voor te bouwen is een beetje overbodig en er is ook niet eenvoudig aan 30 dezelfde p150's (bijvoorbeeld) te komen.
Daarom dacht ik aan de Siemens multimediabox. ipv een tv-kaart kan er dan een modem in, beeld heb ik in dit geval maar 1x nodig en dat is bij het installeren.

Quote uit [ CME] Wat doe jij met je Siemens box - deel 2
DJSmiley schreef op 05 December 2002 @ 14:38:

Op de fujitsu-siemens website is hij te vinden als scenic pro net of via de ident nr. Daar staan drivers, bios en een hele update CD voor in geval van nood...
http://support.fujitsu-si...ktion=Assistent/Start.asp
en dan intypen : ybql011953 en dan weer kiezen voor de scenic net pro.
Het kan aan mij liggen, maar ik kan hem op die hele pagina niet vinden.
Dan zijn er natuurlijk ook de Via Epia bordjes nog, maar dat wordt ook een beetje een duur verhaal.

Iemand enig idee of deze dingen, of iets dergelijks, nog ergens te krijgen zijn? Of welk bedrijf ik zo gek kan krijgen om ze te bouwen?

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-08 10:35
Wat is de toepassing hiervoor ?? Met name 30 dezelfde ???

Dertig dezelfde Pc's is op zich geen probleem, afhankelijk van de configuratie/uivoering.

Mocht je meer willen weten e-mail dan maar even .......

La dolce vita - non farmi ridere

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:44

Illusion

(the art of)

hmm... je kan ook even op deze link kijken: http://www.micropower.nl/
Lijkt wel of ze vooral industriele dingen doen (==>duur) maar misschien zitten er ook goedkopere varianten tussen.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• MoZe
treslem schreef op 16 januari 2003 @ 18:25:
Wat is de toepassing hiervoor ?? Met name 30 dezelfde ???

Dertig dezelfde Pc's is op zich geen probleem, afhankelijk van de configuratie/uivoering.

Mocht je meer willen weten e-mail dan maar even .......
Het gaat om ontvangers voor de kerkomroep. Hiervoor staat een server streaming mp3 te leveren, die je fijn in winamp kan uitluisteren.
De kastjes komen meest bij bejaarden thuis te staan, dus er moeten zo min mogelijk knoppen aan zitten.
Gewoon aan/uit, hard/zacht en eventueel een mogelijkheid om verschillende kanalen te kiezen. Als dat laatste lukt kan het aantal >30 worden.

M'n vader had van iemand een prototype gehad, was geen pc-systeem, maar "kalere" hardware. Alleen wilde die het niet definief in productie nemen, omdat het aantal te klein was. Daarom ben ik nu een btje aan het zoeken naar een alternatief. Probleem is natuurlijk ook de prijs, als je er 30 tegelijk aanschaft is het al gauw een flinke investering.

edit-> Ik heb ondertussen wel deze kastjes gevonden op de Siemens website. Het lijkt een opvolger van dat ding uit de IA. Grote vraag wordt dan waar ze te krijgen zijn en wat ze moeten kosten...
hmm... je kan ook even op deze link kijken: http://www.micropower.nl/
Lijkt wel of ze vooral industriele dingen doen (==>duur) maar misschien zitten er ook goedkopere varianten tussen.
Dat lijkt erop, maar is ook niet het soort design wat ik bij m'n oma neer zou zetten en waarschijnlijk nogal duur door de industrie-kwaliteit.

3e edit -> Zoiets zoek ik dus eigenlijk, met modem en geluidskaart, verder zo kaal mogelijk. Er zit wel een standaard OS in, met een browser ed, maar volgens mij geen MP3 support. Maar zo'n OSje is er wel uit te krijgen >:)

en dat is 4->voor maar 13 dollar! Ik denk dat ik er 1 ga bestellen als proef...

[ Voor 42% gewijzigd door MoZe op 16-01-2003 19:31 ]

Verwijderd

MoZe schreef op 16 januari 2003 @ 19:12:
[...]
3e edit -> Zoiets zoek ik dus eigenlijk, met modem en geluidskaart, verder zo kaal mogelijk. Er zit wel een standaard OS in, met een browser ed, maar volgens mij geen MP3 support. Maar zo'n OSje is er wel uit te krijgen >:)

en dat is 4->voor maar 13 dollar! Ik denk dat ik er 1 ga bestellen als proef...
jammer dat er geen ethernet op zit :)
hoewel als je dat ding kan laten dailen naar je servertje over een rechtstreekse lijn :) leuk voor internet in de woonkamer oid :)

• MoZe
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 20:01:
[...]

jammer dat er geen ethernet op zit :)
hoewel als je dat ding kan laten dailen naar je servertje over een rechtstreekse lijn :) leuk voor internet in de woonkamer oid :)
Dat hebben die Siemens bakjes dus weer wel, maar die zullen wel iets duurder uitvallen.

Bij die 13 dollar komt trouwens nog verzendkosten enzo, in totaal komt hij op 23, maar ik vrees dat hij dan nog het vliegtuig in moet...

edit: quote uit de "Shipping Charges":
We only process international orders of $1000.00 or more and they must be prepaid with wire transfer.
nog een edit: Er blijken heel veel van dit soort "webtv" of "tv settop" boxjes geweest te zijn. Ik kom bijvoorbeeld ze tegen van Daewoo, Philips en Sony. Vaak zijn het dan geen x86, maar ARM (microcontroller) of RISC processor systemen.
Helaas is vrijwel alle informatie hierover achterhaald en zijn ze nergens meer te krijgen...

[ Voor 35% gewijzigd door MoZe op 16-01-2003 20:48 ]

Verwijderd

Is het niet goedkoper om een oude telefooncentrale aan te sluiten, en de audio analoog door te geven? Volgens mij kan dan ook de Kerktelefoon gebruikt blijven worden.

BTW Hoe doen jullie dat met de shoutcast server?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 20:56 ]

• MoZe
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 20:54:
Is het niet goedkoper om een oude telefooncentrale aan te sluiten, en de audio analoog door te geven? Volgens mij kan dan ook de Kerktelefoon gebruikt blijven worden.

BTW Hoe doen jullie dat met de shoutcast server?
Het probleem is dat de ontvangers verspreid in een straal van een km. of 5 wonen. Het oude kerktelefoon systeem werkte via de "gewone" telefoon, maar door de Opta werd dit als huurlijn gezien en daarom moest de KPN verplicht haar tarieven sterk verhogen. Daardoor is het bijna niet meer te betalen om kerktelefoon aan te bieden.
Veel kerken zijn nu op zoek naar een alternatief, één ervan kun je vinden op www.kerkomroep.nl
De kerken hebben een uitgeklede bak staan die de data comprimeert en via ISDN upload naar de shoutcast server. Die is gewoon via het internet te bereiken, zodat alle ontvangers met hun eigen pc de stream in winamp kunnen uitluisteren. Maar ga dat maar eens aan bejaarden van 80+ uitleggen... Daarom wordt er nu gezocht naar een alternatief wat lijkt op het oude kastje (telefoonstekker, volumeknop en luidspreker), maar dan geschikt is voor het nieuwe systeem.

Pagina: 1