GADVERDAMMESE Klote Ding !! 
Kheb hier een Splinternieuwe computer staan.
Dit zit er in:
MidiTower 300 Watt
Abit KT7 (non-Raid)
AMD Ahtlon Thunderbird 850
128 MB Hyunday SDRAM PC133
Maxtor 30 Gb 7200rpm UDMA/66
AGP - Diamond Stealth III S540 32 MB AGP
PCI1 - SoundBlaster 128 AudioPCI
PCI2 - 3Com 3C905B Combo 10/100 Mbit BNC/UTP PCI
PCI3 - Dynalink ISDN kaart
PCI4 - Adaptec SCSI-2 controller
52-speed CD-ROM drive
Het probleem is datie ERRUG ONSTABIEL aanvoelt, en blijkt te zijn!!!
Windows 98 SE install ging goed, maar daarna hangtie tijdens boot regelmatig
(muis doet het wel, dus ligt aan Windhoos), maar af en toe FEEEZDE die gewoon op hetzelfde moment van booten.
Gelijk na install van Windows de bijgeleverde VIA-chipsetdrivers geinstalled.... en meteen bij reboot een
Spontaan RESET halverwege boot... (kwam ook al eens voor ja). Toen dus scandisk bij reboot.
Ik ben daarna met de videodrivers begonnen, dat ging nog aardig, maar ook na wat instelling te hebben bij
gewerkt weer herstart en..... Hangen he, bij boot (geen freeze). Zogauw ik m'n DT zie krijg ik een zandloper
en dan gebeurt er niks meer
muis doet het dan nog wel. Dit heb ik nu al zoo vaak gezien in de afgelopen
uren, dit is echt niet leuk meer.
Processor had ik in het begin lichtelijk overclocked staan, 850@950 door Multiplier, en standaard 1,7Vcore
verhoogd naar 1,775Vcore. Af en toe een FREEZE tijdens boot kwam voor. Bijna alle andere BIOS settings stonden
ook op Performance. Maar ook nadat ik alles op "Fail Safe defaults" had gezet...... Nog steeds hetzelfde !!
Processor terug naar standaar 850 met 1,700Vcore..... Hielp ook niet !!!
Nu heb ik nog steeds 850 (100x8,5) maar met verhoogde Vcore, namelijk 1,775Vcore bij gewoon standaard 850MHz.
Nu zijn die FREEZES VOORBIJ, maar de WINDOWS-problemen zijn er NOG STEEDS !!
Ik had toen maar de NIC geinstalled, ging goed, maar bij reboot..... BSOD in een VxD
en gelijk ook Freeze.
Het Reset-knopje wordt hier gauw gaar denk ik... Toen was alles goed.
Daarna ISDN-kaart geinstalled, dat ging ook nog goed..... SoundBlaster moet nog gebeuren trouwens, maar dat
zal niet zonder problemen gaan.
Van het Mobo en de Videokaart heb ik alleen de bijgeleverde drivers geinstalled, want de Nieuwste drivers gaven
gisteren zo'n berg problemen dat ik heel Windhoos er af moest keilen en alles opnieuw moest installen.
HEEFT IEMAND NOG SUGGESTIES ???????
Kheb hier een Splinternieuwe computer staan.
Dit zit er in:
MidiTower 300 Watt
Abit KT7 (non-Raid)
AMD Ahtlon Thunderbird 850
128 MB Hyunday SDRAM PC133
Maxtor 30 Gb 7200rpm UDMA/66
AGP - Diamond Stealth III S540 32 MB AGP
PCI1 - SoundBlaster 128 AudioPCI
PCI2 - 3Com 3C905B Combo 10/100 Mbit BNC/UTP PCI
PCI3 - Dynalink ISDN kaart
PCI4 - Adaptec SCSI-2 controller
52-speed CD-ROM drive
Het probleem is datie ERRUG ONSTABIEL aanvoelt, en blijkt te zijn!!!
Windows 98 SE install ging goed, maar daarna hangtie tijdens boot regelmatig
(muis doet het wel, dus ligt aan Windhoos), maar af en toe FEEEZDE die gewoon op hetzelfde moment van booten.
Gelijk na install van Windows de bijgeleverde VIA-chipsetdrivers geinstalled.... en meteen bij reboot een
Spontaan RESET halverwege boot... (kwam ook al eens voor ja). Toen dus scandisk bij reboot.
Ik ben daarna met de videodrivers begonnen, dat ging nog aardig, maar ook na wat instelling te hebben bij
gewerkt weer herstart en..... Hangen he, bij boot (geen freeze). Zogauw ik m'n DT zie krijg ik een zandloper
en dan gebeurt er niks meer
uren, dit is echt niet leuk meer.
Processor had ik in het begin lichtelijk overclocked staan, 850@950 door Multiplier, en standaard 1,7Vcore
verhoogd naar 1,775Vcore. Af en toe een FREEZE tijdens boot kwam voor. Bijna alle andere BIOS settings stonden
ook op Performance. Maar ook nadat ik alles op "Fail Safe defaults" had gezet...... Nog steeds hetzelfde !!
Processor terug naar standaar 850 met 1,700Vcore..... Hielp ook niet !!!
Nu heb ik nog steeds 850 (100x8,5) maar met verhoogde Vcore, namelijk 1,775Vcore bij gewoon standaard 850MHz.
Nu zijn die FREEZES VOORBIJ, maar de WINDOWS-problemen zijn er NOG STEEDS !!
Ik had toen maar de NIC geinstalled, ging goed, maar bij reboot..... BSOD in een VxD
Het Reset-knopje wordt hier gauw gaar denk ik... Toen was alles goed.
Daarna ISDN-kaart geinstalled, dat ging ook nog goed..... SoundBlaster moet nog gebeuren trouwens, maar dat
zal niet zonder problemen gaan.
Van het Mobo en de Videokaart heb ik alleen de bijgeleverde drivers geinstalled, want de Nieuwste drivers gaven
gisteren zo'n berg problemen dat ik heel Windhoos er af moest keilen en alles opnieuw moest installen.
HEEFT IEMAND NOG SUGGESTIES ???????