Ik wordt GEK van die KLOTE computer

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:46
GADVERDAMMESE Klote Ding !! :(

Kheb hier een Splinternieuwe computer staan.
Dit zit er in:

MidiTower 300 Watt
Abit KT7 (non-Raid)
AMD Ahtlon Thunderbird 850
128 MB Hyunday SDRAM PC133
Maxtor 30 Gb 7200rpm UDMA/66
AGP - Diamond Stealth III S540 32 MB AGP
PCI1 - SoundBlaster 128 AudioPCI
PCI2 - 3Com 3C905B Combo 10/100 Mbit BNC/UTP PCI
PCI3 - Dynalink ISDN kaart
PCI4 - Adaptec SCSI-2 controller
52-speed CD-ROM drive

Het probleem is datie ERRUG ONSTABIEL aanvoelt, en blijkt te zijn!!! :(

Windows 98 SE install ging goed, maar daarna hangtie tijdens boot regelmatig :(
(muis doet het wel, dus ligt aan Windhoos), maar af en toe FEEEZDE die gewoon op hetzelfde moment van booten.

Gelijk na install van Windows de bijgeleverde VIA-chipsetdrivers geinstalled.... en meteen bij reboot een
Spontaan RESET halverwege boot... (kwam ook al eens voor ja). Toen dus scandisk bij reboot.
Ik ben daarna met de videodrivers begonnen, dat ging nog aardig, maar ook na wat instelling te hebben bij
gewerkt weer herstart en..... Hangen he, bij boot (geen freeze). Zogauw ik m'n DT zie krijg ik een zandloper
en dan gebeurt er niks meer :( muis doet het dan nog wel. Dit heb ik nu al zoo vaak gezien in de afgelopen
uren, dit is echt niet leuk meer.

Processor had ik in het begin lichtelijk overclocked staan, 850@950 door Multiplier, en standaard 1,7Vcore
verhoogd naar 1,775Vcore. Af en toe een FREEZE tijdens boot kwam voor. Bijna alle andere BIOS settings stonden
ook op Performance. Maar ook nadat ik alles op "Fail Safe defaults" had gezet...... Nog steeds hetzelfde !!
Processor terug naar standaar 850 met 1,700Vcore..... Hielp ook niet !!!

Nu heb ik nog steeds 850 (100x8,5) maar met verhoogde Vcore, namelijk 1,775Vcore bij gewoon standaard 850MHz.
Nu zijn die FREEZES VOORBIJ, maar de WINDOWS-problemen zijn er NOG STEEDS !! :(

Ik had toen maar de NIC geinstalled, ging goed, maar bij reboot..... BSOD in een VxD :( en gelijk ook Freeze.
Het Reset-knopje wordt hier gauw gaar denk ik... Toen was alles goed.
Daarna ISDN-kaart geinstalled, dat ging ook nog goed..... SoundBlaster moet nog gebeuren trouwens, maar dat
zal niet zonder problemen gaan.

Van het Mobo en de Videokaart heb ik alleen de bijgeleverde drivers geinstalled, want de Nieuwste drivers gaven
gisteren zo'n berg problemen dat ik heel Windhoos er af moest keilen en alles opnieuw moest installen.

HEEFT IEMAND NOG SUGGESTIES ???????

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

hoe zit het met de temp?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Eerst beginnen met zo min mogelijk PCI kaarten erin, dus geluidskaart en NIC enzo eruit laten, dan kijken of hij stabiel is, dan stap voor stap kaarten toevoegen en kijken wanneer het mis gaat.

Succes ermee.

• Knightwolf
Met de Temp zit het wel Goed :)

Toen die nog op 950 stond (toen trouwens maar verhoogd naar 1,8Vcore) kwam de temp niet boven de 52°C alsie gestressed werd....

Verwijderd

Mee eens, eerst alle kaarten eruit halen die je nie nodig hebt (dus alleen vid kaart erin) en kijken of ie dan wel stabiel draait. Als ie het niet doet moet je denk ik terug gaan naar de winkel (dan zou ik zeggen dat je mobo verrot is(

• Knightwolf
Hmm ja, errug handig alles er uit halen, maar die SCSI kaart en NIC zijn perse nodig, SB iets minder belangrijk.
Ding is voor m'n werk, en moet Scanner aan komen te hangen (SCSI) en die moet ook op het netwerk..... Ohja, ISDN is ook van vitaal belang, ik moet op internet kunnen met dat ding (is de enige internet-computer)

Verwijderd

ruil je moederbord ff snel in ik heb vernomen dat het uitvals percetage van de kt7 series verschrikkelijk hoog ligt tov van andere socket a borden , en jouw problemen kloppen voor geen meter , meteen na win install vastlopen kan NIET met een normaal moederbord dus .... en ik heb hetzelfde bord met raid en hiero geen problemen dus .....

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:47

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Zet je Maxtor hd eens op de standaard udma33 controller. Die HighPoint controllers veroorzaken veel stabiliteitsproblemen... :(:(:(

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

TIP VAN DE DAG:

zet je cpu is op het default
en kijk wat er dan gebeurd

met papier mache kun je alles maken!!

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 17:18 schreef Servowire het volgende:
TIP VAN DE DAG:

zet je cpu is op het default
en kijk wat er dan gebeurd[/quote]Fijn, maar als je goed gelezen hebt weet je dat ik dat geprobeerd het zonder resultaat....
Dan NOG Freezde die tijdens Win-boot

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 17:18 schreef Neman het volgende:
Zet je Maxtor hd eens op de standaard udma33 controller. Die HighPoint controllers veroorzaken veel stabiliteitsproblemen... :(:(:([/quote]Mijn mobo is geen Raid-geval, dus heb ik ook geen HighPoint controller..... toch?

Verwijderd

uhm knightwolf, haal gewoon alle kaarten er (tijdelijk) uit en boot met alleen je vid kaart... Als ie dan nog steeds instabiel is dan is je mobo verrot en indien hij dan wel stabiel is dan is het iets anders (zeer waarschijnlijk irq probleem ofzo).

• Knightwolf
ICQ probleem zou me niks verbazen, de BIOS zet vanalles door mekaar en ik kan er niks aan veranderen.....

• Knightwolf
Ik heb momenteel ALLES geinstalleerd staan, met moeite dat wel, en alles werkt!

Maar af en toe tijdens opstarten HANGTIE gewoon. HEEL VAAG is dat.

Ik zei al eerder: ik krijg m'n DT te zien, en een zanlopertje, en Windows gaat dan niet verder met opstarten. Muis doet het nog wel, dus geen Freeze.
Enige dat ik dan kan doen is RESET en dan krijg ik dus weer Scandisk en zo... meestal bootie dan weer gewoon, maar een volgende keer kannie net zo goed weer blijven hangen.

Ik snap het niet.
Alles in de BIOS werk, en pas als ik m'n DT te zien krijg tijdens Win-boot komen de problemen...... Kan dat dan aan de hardware liggen?

• Knightwolf
En nou nog steeds...... Alles in de BIOS staat nog steeds op FailSafeDefaults en tijdens optarten van Windows net weer blijven hangen.
Ik had net de nieuwste VIA-drivers geinstalled, dus moest ik weer FF rebooten. En het hangen verwachtte ik al....

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:40
Haal eens alle PCI kaarten eruit en installeer windows weer opnieuw, daarna 1 voor 1 de kaarten toevoegen.

Verwijderd

Nou heb ik deze ongein ook gehad...
Bleek bij mij aan m'n McAfee AV software te liggen...
Versies tussen 4098 en de laatste laten soms ook Windows spontaan crashen..
Opnieuw booten met scandisk en alles doet het weer..Heel vreemd was dat...

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 17:56 schreef bonobo het volgende:
Nou heb ik deze ongein ook gehad...
Bleek bij mij aan m'n McAfee AV software te liggen...
Versies tussen 4098 en de laatste laten soms ook Windows spontaan crashen..
Opnieuw booten met scandisk en alles doet het weer..Heel vreemd was dat...[/quote]Heel McAfee hebbik nog niet eens geinstalleerd staan, alleen de Hardware-drivers, en verder echt Niks

Verwijderd

Ik denk dat je het beste toch - zoals al vaak gemeld - effe zo kaal mogelijk moet installeren.

Kijken of dat goed gaat en dan stap voor stap nieuwe kaarten erin doen.
Kost wat tijd, maar je weet dan waar het aan ligt ...

• Knightwolf
Ik weet niet of ik dat ga proberen....
Maybe wat eigenwijs, maar momenteel draait alles, alleen heeftie nogal last van de al vaak beschreven boot-probleempjes.
Maar alsie gewoon opstart doetie het ook goed ! En retesnel !
Alles in de BIOS staat nog zo laag mogelijk (behalve de 1,775 VCore), maar dat moet ook beter kunnen........

Verwijderd

Ik begrijp goed hoe jij je voelt NightWolf, ik had het namelijk ook erg vaak. wel 5 keer per dag resetten/rebooten... gek werd ik er van. En dit heb ik met 3 soorten Slot-A tjes meegemaakt. Ik heb dit bijna 10 maanden volgehouden, tot dat ik besloot om toch maar weer overtestappen naar Intel. (voor me Amd K7 systeemem had ik een celeron 400 + BX)

Draai nu inmiddels 3 maanden CUSL2 + P3 800EB met en dit ding is nog nooit gekrasht of whatever.

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 18:35 schreef Cronik het volgende:
Ik begrijp goed hoe jij je voelt NightWolf, ik had het namelijk ook erg vaak. wel 5 keer per dag resetten/rebooten... gek werd ik er van. En dit heb ik met 3 soorten Slot-A tjes meegemaakt. Ik heb dit bijna 10 maanden volgehouden, tot dat ik besloot om toch maar weer overtestappen naar Intel. (voor me Amd K7 systeemem had ik een celeron 400 + BX)

Draai nu inmiddels 3 maanden CUSL2 + P3 800EB met en dit ding is nog nooit gekrasht of whatever.[/quote]Ik begin hier ook opmerkelijk veel voor te voelen, ondanks de veel hogere aanschafprijs...
Ik heb zelf hier een PII400@460 op een Asus P2B-F mobo en dat hele geval hier Crashed maar ZELDEN !!!
Op m'n werk heb ik nog 2 andere comps, een PIII 450@540 en een PIII 500@600 en die zijn ook retestabiel!

Ik heb vorige week voor m'n werk 2 AMD's samengesteld, een Duron en deze Tbird, en beide heb ik ontiegelijk veel problemen gehad. Die Duron is inmiddels doed en in gebruik, maar van deze Tbird betwijfel ik de continue werking er van...... :(

• thijsc
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
go.to/kt7faq is een erg goede site waar je veel info kan vinden

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 18:45 schreef thijsc het volgende:
go.to/kt7faq is een erg goede site waar je veel info kan vinden[/quote]Deze ken ik, en ben ik ook al errug vaak geweest, maar ik kan geen voor dit probleem interessante info vinden....

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 10:26

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

ik heb exact ditzelfde probleem gehad
ff de potloot streepies opnieuw zetten en klaar

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 18:47 schreef Knutsel_smurf het volgende:
ik heb exact ditzelfde probleem gehad
ff de potloot streepies opnieuw zetten en klaar[/quote]Z U C H T........

Dat heeft ik toenstraks ook al gedaan......
Ze zitten nu wel beter als eerst, maar het helpt dus geef bal :'(

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 18:49 schreef Knightwolf het volgende:
Z U C H T........

Dat heeft ik toenstraks ook al gedaan......
Ze zitten nu wel beter als eerst, maar het helpt dus geef bal :'([/quote]ik bedoel, het helpt geeN bal.....

Verwijderd

Ik heb een athlon 500 @ 700 en heb nog nooit het gevoel gehad om een intel te nemen. Als deze doos crasht dan ligt gewoon aan mij zelf of aan windows, maar echt niet aan de hardware.

Verwijderd

Als je nu de hele zooi weer eens opnieuw installeerd. format c: en setup weer draaien, alles volgens het boekje. Alles, BEHALVE het installeren van die 4-1VIA-drivers.

• Knightwolf
Dat is natuurlijk ook de bedoeling, maar ik heb hele normale software, zoals iedereen, en op andere computers werkt diezelfde sortware wel goed, maar op deze Tbird-bak dus niet.
Als een KALE windows nog niet eens normaal wil werken...... tjah, dan weet ik het ook niet

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 19:41 schreef eppo1313 het volgende:
Als je nu de hele zooi weer eens opnieuw installeerd. format c: en setup weer draaien, alles volgens het boekje. Alles, BEHALVE het installeren van die 4-1VIA-drivers.[/quote]Hmmm, dat alles opnieuw installen heb ik vandaag al DRIE KEER gedaan.... niks helpt.
Hij is supersnel, wat je van een Tbird 850 ook mag verwachten, maar stabiel? Nee hoor, bepaald niet.

Maar zonder die VIA-drivers werkt de Videokaart niet eens.... gewoon NIET om zo maar te zeggen.... Dat heb ik vorige week met eenzelfde soort systeem met Duron processor al mee gemaakt... toen die VIA drivers waren geinstalled werkte het wel...

Daarbij, al VOORDAT ik ook maar iets kan installen of instellen komen de problemen al van het booten.... ook Zonder die VIA 4-1 Drivers... maargoed, ik ga het nog een keer proberen (ZUCHT)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 19:45 schreef Knightwolf het volgende:

Maar zonder die VIA-drivers werkt de Videokaart niet eens.... gewoon NIET om zo maar te zeggen.... Dat heb ik vorige week met eenzelfde soort systeem met Duron processor al mee gemaakt... toen die VIA drivers waren geinstalled werkte het wel...[/quote]Die VIA-drivers zijn toch alleen te installeren onder windows e.g. dus als de setup al is afgerond.

maar goed,

de instabiliteit die ik ondervind bij mijn bord is wanneer ik of de mem-settings in het BIOS te hoog zet of als ik op (bloody) limit van de CPU ga werken, ongeveer 1060+.

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 19:55 schreef eppo1313 het volgende:
Die VIA-drivers zijn toch alleen te installeren onder windows e.g. dus als de setup al is afgerond.

maar goed,

de instabiliteit die ik ondervind bij mijn bord is wanneer ik of de mem-settings in het BIOS te hoog zet of als ik op (bloody) limit van de CPU ga werken, ongeveer 1060+.[/quote]Ja, kan ik pas installen als Windows-install klaar is, maar dan ISSIE al instabiel, met LAAGSTE BIOS settings net zo goed!

Dat vinnik zo raar.
Alle PCI kaarten zijn er uit, en zojuist ook alweer..... Bah

Verwijderd

Dan kan ik nog 2 dingen verzinnen.
1- neem een andere videokaart
2- ga terug naar de winkel en haal een ander KT7-bordje.

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 20:19 schreef eppo1313 het volgende:
Dan kan ik nog 2 dingen verzinnen.
1- neem een andere videokaart
2- ga terug naar de winkel en haal een ander KT7-bordje.[/quote]Hmmm ja leuk idee, maar beetje errug moeilijk. Dit hebbik via de site van die winkel online besteld.

Ik zit in de buurt van Den Bosch, en die winkel zit in Leiden. Graficall ja.
Wordt dus errug lastig zelfs.... hoe dan?

Verwijderd

Of neem een Msi bordje.
Die dingen zijn retestabiel.
Ok OK, je kan minder oc-en. (lees niet).
Maar ze zijn ontzettend stabiel.

• digifun
  • Niet online

digifun

Op de frontpage hebben deze week al twee postings over abit gestaan. Daar werden ook links gegeven.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Knightwolf
Hmm ja, maar kben van de week niet op GoT online geweest, geen tijd gehad

Verwijderd

1- probeer ander geheugen
2- ga terug naar de winkel en haal een ander KT7-bordje"

De instabiliteit die je hebt is absoluut niet normaal. Is zeker niet representatief voor een "Athlon systeem" En gezien je al bij installatie instabiliteit hebt(dus zonder je PC te stressen) moet het welhaast wel aan je geheugen of moederbord liggen.
Werkt ander geheugen ook niet stabiel, dan zou ik gewoon een nieuw mobo eisen.

Mensen die bij de installatie van een OS al instabiliteit toedichten aan hun hardware moeten gewoon een vervanging vragen(of doorsukkelen en schelden op de fabrikant :( )

Enne, ik heb 1 inteller(V300 Celeron 466 van de zaak) en dat is het enige INstabiele systeem hiero.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 08:06
Ik wordt ook helemaal gek van mijn KT7, want die doet dus helemaal nix. Lees hier verder http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/68657

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 21:15 schreef zeef het volgende:
Ik wordt ook helemaal gek van mijn KT7, want die doet dus helemaal nix. Lees hier verder http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/68657[/quote]Had ik gelezen ja.......
Best klote, maarja wat doe je er aan he.

Verwijderd

Waar staat je geheugen op? cas2 of cas3?
ik raad je aan hem op cas3 te zetten in het bios, als ie daar nog niet op staat.
Dat is langzamer, maar wel stabieler

• Knightwolf
de Hyundai SDRAM chips zijn CAS3, dus daar staatie ook op. CAS2 mocht ik willen ;)

Verwijderd

En check of er geen virusscan optie in de bios staat, zo ja, zet hem uit!

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 22:08 schreef Revolution het volgende:
En check of er geen virusscan optie in de bios staat, zo ja, zet hem uit![/quote]Nou, ik zal je zeggen, die Award-BIOS'en ken ik als m'n eigen *** >:) dus daar hoef je je geen zorgen om te maken, die staat altijd Uit natuurlijk :)

Verwijderd

yup, pleur er es een ander reepje geheugen in, en kijk of het zooitje wel stabiel blijft

helpt dit niet:

1) gooi al je kaarten eruit DUS ECHT ALLES behalve je videokaart
2) format c:
3) instal windoos
4) met een benchmark de boel belasten, en kijken of het crasht

zoja:

neem tijdelijk een andere video kaart of breng je proc en/of mobo naar de winkel

zonee:

stop nu bijv. je scsi kaart erin, check alles, crasht de boel niet: volgende kaart... enz

heel veel suc6 ermee!
(ik heb zelfs het probleem es gehad door verrot geheugen :(:(:()
greetz,
Jasper

Verwijderd

hij is gewoon kaputt snap dat dan

• Knightwolf
Beste Broodrooster2 (lollige naam ;))

Ik heb alle PCI kaarten er allang uit liggen, en Windows opnieuw geinstalled. Alles ging goed, en ik durfde zelfs de toenstraks gedownloadde S3-Savage-4-395 drivers te installen, en zelfs dat werkte! :)
Ook de VIA 4-1 drivers had ik NIET geinstalled. En het werkte nog steeds...

Het Crashen kwam niet door de boel te belasten, maar tijdens het BOOTEN van Windows zelf al ! :( En daar kun je weinig tegen doen als heel Windhoos niet een opstart....

Nu heb ik van die Videokaart de 3 jumpers er af gehaald waardoor hij AGPx4 zou zijn, en in de BIOS de AGPx4 Disabled. Hopen dat dit ietsje FFect heeft...

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 22:26 schreef Knightwolf het volgende:
Nu heb ik van die Videokaart de 3 jumpers er af gehaald waardoor hij AGPx4 zou zijn, en in de BIOS de AGPx4 Disabled. Hopen dat dit ietsje FFect heeft...[/quote]Ik bedoel: Met jumpers issie AGP 4x en zonder die dingetjes issie AGP 2x, wat ik dus wil gaan proberen.....

Verwijderd

Ik denk dat je kaarten verplaatst moeten worden
PCI-1 nix
PCI-2 Netwerk kaart
PCI-3 Dynalink
PCI-4 Sblaster
PCI-5 Adaptec

uitleg (ahhaha humnmhh Professor Kukerol legt uit..)
PCI-1 en AGP delen de IRQ
PCI-2 en 3 delen ook, daarom daar NIEt die Adaptec inzetten
PCI-4 deelt met de USb, daar kan die Sblaster goed tegen
PCI-5 is vrij, zit anders de RAID controller die jij niet hebt
heb ut hier ook ongeveer zo moeten zetten :)
veel suc6 !!

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 22:39 schreef Hooi het volgende:
uitleg (ahhaha humnmhh Professor Kukerol legt uit..)
PCI-1 en AGP delen de IRQ
PCI-2 en 3 delen ook, daarom daar NIEt die Adaptec inzetten
PCI-4 deelt met de USb, daar kan die Sblaster goed tegen
PCI-5 is vrij, zit anders de RAID controller die jij niet hebt
heb ut hier ook ongeveer zo moeten zetten :)
veel suc6 !![/quote]Kijk kijk !!!
Hier hebben we weer wat aan !!! >:)

Thanx pal, dit gaat ik proberen :)

Verwijderd

Kay, veel geluk :)

Verwijderd

O, voor ik het vergeet. Als je de VIA drivers niet installeert (V1.24 dus) zal je toch wel problemen ondervinden omdat de chipset niet voor 100% ondersteund wordt door Windows zelf. uhh ME geloof ik wel, maar 98se niet geloof ik...

Vooral het hoognodige IRQ delen en zo... als je drivers installeert en de boel loopt meteen vast ligt het dus ook daar een beetje aan.
Nou, tijd voor een kopje melk hier MIAAAUUWW :9~

• Knightwolf
En what about het installen van de nieuwste drivers (4.25 hebbik ook) ??

Verwijderd

indeed good luck!

(geheugen al verwisseld? is wel de moeite waard om te proberen...)

Verwijderd

Nou ik had ook zo'n probleem met een athlon, dat ding crashte echt om de haverklap. Heeft een tijdje geduurd voordat ik erachter was, ik kon ME installeren, maar kreeg dan van die vreemde schermen, zoals dat hij geen bestanden kon vinden. Win2000 wou niet eens installeren, tijdens installatie kreeg ik al blauwe schermen. Probleem lag aan het geheugen!!!! Heb ander geheugen gehaalt, meteen probleem opgelost. Dus probeer ander geheugen.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 08:22
Nog een tip:

Maxtor en Abit KT-7 werken NIET samen. Wij hebben met 3 man een KT-7 gekocht met Duron, en ik heb een Quantum. De andere 2 een Maxtor. Windows crasht voortdurend, systeem loopt zonder activiteit ineens muurvast e.d.
De Quantum bij mij draait als een zonnetje.
Maxtor en Abit KT-7? Niet werken.

• Knightwolf
Ja ok, ander SDRAM proberen moet kunnen want ik heb hier m'n eigen compie nog staan (waar ik dit mee typ :P)
En ik was ook al van plan om desnoods m'n eigen videokaart te gaan proberen. Dat is een Diamond Viper770 32 MB AGP met NVidia Riva TNT-2 chipset (geen Ultra) en die is gewoon Super!
Dus dat kan ik oko nog proberen.....

Verwijderd

Veel mensen mopperen over de 1.25 drivers. Ze zouden Beta zijn. Ik weet er lekker helemaal nix van, maar ik heb nog nergens gezien dat de 1.25 Beta problemen oplost die 1.24 niet oplost.

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 23:12 schreef Soeski het volgende:
Nog een tip:

Maxtor en Abit KT-7 werken NIET samen. Wij hebben met 3 man een KT-7 gekocht met Duron, en ik heb een Quantum. De andere 2 een Maxtor. Windows crasht voortdurend, systeem loopt zonder activiteit ineens muurvast e.d.
De Quantum bij mij draait als een zonnetje.
Maxtor en Abit KT-7? Niet werken.[/quote]Nou, lijkt me heeel sterk, want ik heb vorige week een KT-7 met Duron 600 geinstalleerd, met, jawel een Maxtor 15 Gb (5400rpm) en die draait nu ook als een ZONNETJE !! :)
Dus ik ben bang voor jou dat dat aan jou combinatie gelegen moet hebben.......

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 23:15 schreef Hooi het volgende:
Veel mensen mopperen over de 1.25 drivers. Ze zouden Beta zijn. Ik weet er lekker helemaal nix van, maar ik heb nog nergens gezien dat de 1.25 Beta problemen oplost die 1.24 niet oplost.[/quote]Ik zei v4.25, maar ik weet niet welke versie bij het mobo is bijgeleverd.....
Ik kan het zogauw ook niet vinden...

Verwijderd

Soeski,

ik heb o.a. een MAXTOR 7200 RPM 15G schijf. Hing eerst aan de gewone IDE, nu aan de RAID. Nul komma nul problemen dus heh...

Er is bij Microsoft een patch voor de nieuwe snelle harde schijven met snelle systemen.

Het schijnt dat de cache nog wordt weggeschreven terwijl de HD al "afgekoppeld" heeft. Dit schint dus vooral met die 20G 5400 RPM UATA100 schijf te gebeuren.

Ik zou maar effe gaan zoeken als ik jou was.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 08:22
Ik heb het wel over de nieuwste Maxtor serie, van het type UDMA/100. De UDMA/66 en UDMA/33 schijven werkten prima. Echter de NIET RAID heeft geen UDMA/100 support, en heeft blijkbaar moeite met terugschakelen.

Verwijderd

Ja dat zee ik dus al nieuwste HD's. Kijk maar bij Microslof.

uhh heheh ja, foutje, ik bedoelde dus steeds 4.24 4.25 :)
Nou, welterusten !

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 23:24 schreef Soeski het volgende:
Ik heb het wel over de nieuwste Maxtor serie, van het type UDMA/100. De UDMA/66 en UDMA/33 schijven werkten prima. Echter de NIET RAID heeft geen UDMA/100 support, en heeft blijkbaar moeite met terugschakelen.[/quote]Ik kan het FF niet volgen.
Jij zegt dus dat de KT7 (non-Raid) moeite heeft met UDMA/100 schijven? Hmmm... kweenie, kheb geen UDMA/100 schijf volgens mij.
Ik heb wel een nieuwe Maxtor 40 GB 7200rpm maar ik weet niet of die UDMA/100 is. M'n oudere Maxtor 40 GB 7200rpm is in ieder geval maar UDMA/66. En dit alles op een UDMA/33 mobo, dus dat boeit allemaal niet.

Maar die Maxtor 30 GB 7200rpm op m'n KT7 geeft volgens mij geen probleem, die raced als een malloot! :9 En die andere Maxtor 15 GB (5400rpm) op die andere KT7 is ook geen probleem :)

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 20:50

Nessuno

io sono nessuno

woops dubbele post :)

Na rose e cient spin

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 20:50

Nessuno

io sono nessuno

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 00:10 schreef prodigy het volgende:
lol ben ik bezig deze pagina te bekijken
loopt mn thunderbird 900 (no overclock)
gewoon kei hard vast op niets
lol
wel hummor

veder als je naar

http://www.simmtester.com/software_updates/docmemory/DocMem1_45a.exe

gaat kun je een proggy downloaden dat je geheugen onder dos test is een zeer goed proggy (gebruiken wij ook bij Mycom)
naam van het programma is Docmem
en als die zecht dat het rot is dan is het rot !!
veder veel suxes

overclocken van mn thunderbird komt nog wel moet eerst de goeie spulletjes hebben :)[/quote]

Na rose e cient spin

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

Hebben je AGP slot en PCI1 (die er naast zit) niet IRQ sharing?

Gebruik je eerste PCI slot dus ff niet ter voorkoming van IRQ sharing problemen.

Ik heb overigens hier ook dergelijke problemen gehad op een Abit BH6. Na een frisse install en het voorzichtig installeren van programma's en drivers (tussendoor een half dagje gebruiken) kwam ik erachter dat het aan de GL driver van mijn videokaart lag (Viper II). Had hem met GLsetup vers gehaald dus aan het versie nummer heeft het niet gelegen.

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 00:12 schreef prodigy het volgende:
Op 13 november 2000 00:10 schreef prodigy het volgende:
lol ben ik bezig deze pagina te bekijken
loopt mn thunderbird 900 (no overclock)
gewoon kei hard vast op niets
lol
wel hummor

veder als je naar

http://www.simmtester.com/software_updates/docmemory/DocMem1_45a.exe

gaat kun je een proggy downloaden dat je geheugen onder dos test is een zeer
goed proggy (gebruiken wij ook bij Mycom)
naam van het programma is Docmem
en als die zecht dat het rot is dan is het rot !!
veder veel suxes

overclocken van mn thunderbird komt nog wel moet eerst de goeie spulletjes
hebben :)[/quote]Hee joh, bedankt he !!!

Ik heb dat proggie gedraait, ook die zware lange test (kwam geen eind aan, dus maar afgebroken na een half uur)
Maar da proggie heeft NIKS aan fouten gemeld, dus zal het wel goed zijn he *D
Pagina: 1