kt7 over de rooie ??

Pagina: 1
Acties:

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 08:06
Heren, (en dames)

Het volgende, ik heb een kt7 met een T-bird 1ghz. Dat draaide de afgelopen dagen prima, geen klachten. Nu heb ik naast de G400max en SBlive een 3com 3c905c-TX netwerk kaart in gezet. Het gekke is dat als ie aan is je rustig opnieuw kan opstarten, maar koud starten is er niet meer bij. Het scherm blijft zwart en er komt geen POST "piep". Als ik de 220V kabel uit de 300 watt voeding haal en weer terug stop is er niks aan de hand en start ie vrolijk weer op.

ATJEMENOU !!

Verwijderd

Probeer eens een andere voedingskabel ofzo, en probeer die netwerkkaart in een nadere pci slot te duwen.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

geen piep? => altijd mobo probleem
gouden regel, zo kunnen dat dit de uitzondering is die de regel bevestigd, maar ik hoop het niet :)
mogelijk is er iets mis met je voeding maar verder dan het mobo zit het probleem niet, vermoed ik

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Heb ik ook last van idd netwerkkaart erbij gezet en dat zou het dus kunnen zijn ....... nooit verband gelegd..... koude start wil hier ook niet maar als ik dan het systeem uitschakel , zeg maar 4 sec powerknop en dan meteen weer aanzet , geen enkel probleem , wel weer als ik in de bios ben geweest en dan exit , dan post ie ook niet , iemand suggesties ?

is btw wel 300 watt

• zeef
Ja gek he darkman, dat heb ik ook. Als ik in de bios iets doe, dan slaat ie het (gelukkig) wel op, maar dan is het helemaal afgelopen. De voeding is een gloednieuwe target 300W en de NIC heb ik natuurlijk in verschillende sloten geplaats en even mijn reserve noname nic erin, bijna zelfde resultaat, let op met noname NIC : UTP erin -> dood geen utp in nic gewoon booten. Met de 3com heb ik geen probleem behalve dan het gebruikelijke geen 1e koude start gedoe....

rrrrrraaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrr

• zeef
Wat me net opviel is dat als de PC uit staat brand toch nog het lichtje op de hub. zou ie dan in een of andere wake on lan/slumber toestand zitten ?? M,n hub staat vanwege 't lawaai ergens anders.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Waarschijnlijk is er in je voeding een elco rot :(
Dit fenomeen wordt veroorzaakt omdat de stroompiek die je hardware trekt bij het koud starten de buffer-elco's van je voeding aanspreekt, bij het "warm' starten echter staan alle cirquits reeds onder spanning en zal dus ook de spanning stabiel blijven :)
Dat wordt dus solderen of zeven tientjes lichter >:)
Maar ik sluit niet uit dat het ook wat anders kan zijn :)

Powered bij meergranenbrood.

• coolgoza
  • Laatst online: 25-08 19:46
Ik heb dan een msi k7pro, maar ik herken het probleem.
Mijn pc is daarnaast nog onstabiel ook.
Zou het aan msi kunnen liggen?
Vertel eens jullie Abit, Asus, A-open gebruikers.

Nature will strike back.....

• zeef
Dat zou dus best wel kunnen, ik zelf zit ook aan de voeding te denken, want de prestatie's zijn verder ok. ALs het Mobo naar de klote is dan zou je dat in het gebruik toch ook moeten merken. Toch gek van een nieuwe voeding. Is dat na te meten op de een of andere manier ?

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

is niet het mobo, die draait rotsvast, denk te weinig watjes je voeding

MZZLS The PyroPath

Breek je nek voorzichtig

• zeef
Te weinig ?? Er zit 300 watt is dus dat zou genoeg moeten zijn. 2hd's een cdrom en 2 extra fannen. Hoe kan ik de voeding testen ??

Verwijderd

Erm ik denk dat ik het weet, check die Led's eens, ik had precies hetzelfde probleem totdat ik die leds goed zette!!!

Verwijderd

uhhh denk toch dat het een dansje met de PCI kaarten wordt..

PCI-1 deelt IRQ met AGP
PCI-2 en 3 delen IRQ met elkaar
PCI-4 deelt met de USB
PCI-5 deelt met de RAID controller
PCI-6 weetikniet, is bij mij geblokkerd ivm isa modemkaart.

Een deel van de problemen kun je oplossen door in de BIOS slot4 op IRQ 9 te zetten, is de IRQ van de ACPI functie..

• KALN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05-2025
Het is zondag morgen dus kan zijn dat ik het verkeerd begrepen heb.

Maar ik heb een KT7RAID en die flipte om een iets andere manier met SB LIve! en NIC kaartje.

Maar toen ik IRQ5 op ISA legacy zette werkte het weer zonder problemen. (staat ook op Abit site, dit probleem)

Probeer eens.

Als ik het totaal verkeert heb begrepen.
Srry het is zondag morgen kan er ook niks aan doen :P

Suc6

• zeef
Ik heb een KT7 zonder raid, maar ik zal de PCI en IRQ shuffle nog eens gaan proberen. Het blijft raar dat de hub blijft aanegeven dat de NIC actief is. Misschien dat ie toch in een soort suspend mode staat en daar niet meer uit komt, behalve naeen volledige reset dmv verwijderen spanning voeding. Hoe zet je ACPI en andere powercontrol eigenlijk uit ?

• zeef
:o het is GELUKT !!!!! :o

Hij doet het weer gewoon.

Wat was de grap ??? Je gelooft het niet, maar het aansluiten van de wake on lan was genoeg om alle problemen als sneeuw voor de zon te laten verdwijnen !

:7 zeer tevreden !!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 15:49

duderuud

Sliden is koel

hehe, heb je weer mazzel!

Motor-Forum.nl

Pagina: 1