IBM bios, alleen knipperende cursor

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Na de search te hebben raadgepleegd, vond ik dit topic: [rml][ BC3] PC start niet meer op. Help![/rml]
Waarin ook al mn probleem tevoorschijn kwam, alleen vond ik in die thread geen oplossing.

Ik wil mn PII350 ibm desktop dus booten, maar hij gaat niet verder dan ibm logo, press f1 en dan zwart beeld met knipperende cursor :?

Een half uurtje geleden werkte alles nog, wat heb ik fout gedaan?

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Wat heb je dan in het afgelopen halfuur gedaan? :-)
Wil hij wel booten vanaf flop?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Vinzzz243
lol :) ik heb gewisseld van HD, en vanzelfsprekend (zoals normaal dus) geeft ie dan aan, configuration change en dan kom ik in bios. Alleen nu dus niet meer :? Heb al wat geheugen eruit gehaald, dus nu zegt ie memory configuration change maar toch nog steeds een knipperende cursor ipv bios.
ik hoor het geheugen tellen, de diskdrive seeken, maar verder dan dat kom ik niet....

edit:
nu heb ik de jumper van normal naar clear gezet en aangezet. Nu staat er meteen onder het ibm logo, press f1 for configuration/setup en regel eronder: press ESC for fast POST

alleen willen beide knopjes niet functioneren :? wat is er toch aan de hand :(

[ Voor 27% gewijzigd door Vinzzz243 op 16-01-2003 14:39 ]

• Vinzzz243
ik heb de batterij eruit gehaald en weer erin, opgestart, weer dezelfde fouten. Tijdje gew8, toen starte ie vanzelf weer op en kwam ik in de bios :D es functioniert dus weer... thx!

Verwijderd

altijd met IBM he, je weet het niet meer batterij er uit biet vaak uitkomst.