Ok, dit is er aan de hand, ik was bezig om op mijn oude PC (IBM pentium 75, 64MB geheugen 13,5 GB IBM) de 13,5 GB aan de praat te krijgen, moederboard gaat maar tot 8GB. Dit wilde niet echt lukken via de IBM diskmanager bootdisk, dus ik besloot om de MBR te schonen (fdisk /mbr), en daarna met fdisk partities aan te maken. Alles ging goed, totdat ik de PC opnieuw opstartte, het enige wat er gebeurde was: IBM logo, geheugen tellen, dan hoort hij van floppy te booten, maar hij doet dus niks en je ziet alleen een knipperende cursor.
Andere dingen die ik geprobeerd heb: andere opstart disk, CD-rom eerst later booten en dan de windows 98SE erin, dat lukt ook niet, redhat 7 cd erin, loopt er ook bij het loaden uit.
Nu geeft hij ineens ook een POST startup error: date and time incorrect, als ik de tijd weer instel en bios setup afsluit (en PC uitzet), begint het weer van vooraf aan, weer date and time incorrect.
Als ik hem na de tijd instellen door laat starten krijg ik hetzelfde als het eerste probleem, niet starten op floppy of cd-rom.
Wat is er aan de hand??? Hij start nu dus ineens nog minder op.
alvast bedankt.
Andere dingen die ik geprobeerd heb: andere opstart disk, CD-rom eerst later booten en dan de windows 98SE erin, dat lukt ook niet, redhat 7 cd erin, loopt er ook bij het loaden uit.
Nu geeft hij ineens ook een POST startup error: date and time incorrect, als ik de tijd weer instel en bios setup afsluit (en PC uitzet), begint het weer van vooraf aan, weer date and time incorrect.
Als ik hem na de tijd instellen door laat starten krijg ik hetzelfde als het eerste probleem, niet starten op floppy of cd-rom.
Wat is er aan de hand??? Hij start nu dus ineens nog minder op.
alvast bedankt.