Toon posts:

[W98+Netwerk] Windows slaat wachtwoord op, aanmelden netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een groot netwerk draaien(ongeveer 100 pc's), er draait een Windows 2000 Small Busness Server waardat allemaal users op aangemaakt zijn.

Het is een school, en niet allemaal de nieuwste pc's, sommige willen W2K niet slikken dus dan moet er W98 op geinstalleerd worden.

Nou zit ik met het probleem dat als je voor de 1e keer inlogt dat je dan altijd je wachtwoord moet invullen omdat hij het lokaal wil opslaan.
Dit is inpresiepe niet zoon probleem, maar als ik een wachtwoord verander dan wil windows(98) nogsteeds het oude wachtwoord hebben.

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
en wat nou als je op die win98 bak de ".pwl" file verwijderd?

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 11:59

Bountyhunter

Marsjager

En Client voor Microsoft-netwerken gebruiken ipv. Windows aanmelding.

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

Verwijderd

Topicstarter
Bountyhunter schreef op 16 januari 2003 @ 14:42:
En Client voor Microsoft-netwerken gebruiken ipv. Windows aanmelding.
Zo had ik het al staan
Qui-Gon Jinn schreef op 16 January 2003 @ 14:33:
en wat nou als je op die win98 bak de ".pwl" file verwijderd?
Ja lekker makkelijk, nou moet je op iedere pc je wachtwoord ingeven omdat hij de user niet kent, dat is dus geen optie.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
wachtwoord onthouden aanvinken? dan logt ie em toch automatisch in?

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 16 januari 2003 @ 15:07:
wachtwoord onthouden aanvinken? dan logt ie em toch automatisch in?
zeg dan niets :X

het is Windows 98 SE, het probleem is als volgt:

Je logt in met username + password in het vak voor netwerkaanmelding

code:
1
2
RoelJ

dan krijg je als je de 1e keer inlogt een schermpje met ongeveer de volgende inhoud:
Welkom bij windows, bevestig uw wachtwoord.

Wachtwoord: *******
Nogmaals:
de nogmaals is dus leeg.

Dan heeft hij door dat laatste scherm je wachtwoord offline opgeslagen, dit mag dus niet gebeuren, want als je je pass verandert dan is het gedaan, dan kan je alleen windows in via je oude pass(of annuleren, maar das niet netjes).

Ik zit nou nog even te denken over die .pwl bestanden, het is mischien wel een optie, maar dan moet je iedere keer dat wachtwoord nog een keer invullen, dat is niet echt handig.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 16:30 . Reden: klik vooral op verstuur als je bekijken wil ]

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
volgens mij probeerde hij alleen maar te helpen, door iets te opperen.. kan het ook mis hebben

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Bountyhunter

Bountyhunter

Marsjager

Zijn het wel Roaming profiles?
Die *.pwl bestanden worden alleen aangemaakt als je lokaal inlogt met "Windows aanmelding".
Die kun je beter weggooien, ook ivm met veiligheid, want je wil natuurlijk niet dat het wachwoord op het werkstation staat in een makkelijk te lezen *.pwl bestandtje.

Dus, weet je zeker dat je echt wel Client voor Microsoft-netwerken aanmelding gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Bountyhunter schreef op 16 January 2003 @ 16:47:
Zijn het wel Roaming profiles?
Die *.pwl bestanden worden alleen aangemaakt als je lokaal inlogt met "Windows aanmelding".
Die kun je beter weggooien, ook ivm met veiligheid, want je wil natuurlijk niet dat het wachwoord op het werkstation staat in een makkelijk te lezen *.pwl bestandtje.

Dus, weet je zeker dat je echt wel Client voor Microsoft-netwerken aanmelding gebruikt?
ja dit weet ik 100% zeker

Dit is wat ik allemaal heb:

Client voor MS netwerken
Netwerk kaart(3-Com geval)
Bestands en printerdeling
TCP/IP => 3-Com netwerk kaart

Werkgroep is per soort ingedeeld.
De computer logt in op het domain.

Ik zal morgen als ik weer aanwezig ben screenshots maken.

[edit]
ik log dus in via MS netwerken(ff exacte naam kwijt), maar hij slaat toch lokaal iets op van passwords :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 17:37 ]

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-08 09:34
ken het "probleem"
wij draaien op m'n stage adres ook win98SE met inlog op NT4 server
je moet gewoon 1 keer nogmaals je wachtwoord invoeren, maar ik vrees dat je dat bij elke pc moet doen waar je nog nooit achter heb gezeten (het laatste weet ik niet cker)

Verwijderd

Topicstarter
Sauron-XP schreef op 16 januari 2003 @ 18:00:
ken het "probleem"
wij draaien op m'n stage adres ook win98SE met inlog op NT4 server
je moet gewoon 1 keer nogmaals je wachtwoord invoeren, maar ik vrees dat je dat bij elke pc moet doen waar je nog nooit achter heb gezeten (het laatste weet ik niet cker)
Goh vertel mij wat ;)

Dat is niet zoon probleem eigenlijk, maar verander je wachtwoord maar eens, dan zul je zien dat je nergens kan inloggen(wel op netwerk, maar op de pc moet je nogsteeds je oude wachtwoord gebruiken(je kan dan ook op annuleren klikken, het is maar de windows user, dus dan ben je al op het netwerk).

Ik kan wel novel gaan installeren, maar dat vind ik een beetje onzinnig, met novel werkt het namelijk wel goed. Maar novel is hierzo geen optie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou veel me google gezocht, niets kunne vinden, iemand iets?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou op alle verschillende manieren van 'aanmelden' geprobeerd, ik merk dus dat hij voor iedere user een USERNAME.PWL aanmaakt, wel onhandig.
Ik kan natuurlijk in het opstartscript die file wel iedere keer verwijderen, maar dat is niet echt zinnig, dan moet je iedere keer het password opnieuw ingeven om te worden opgeslagen.

Zou je niet een script kunnen maken dat als het password is veranderd, dat hij dan die pwl file weggooit?

Het mooiste zou zijn als hij gewoon niet eens de passwords opslaat.

• Bountyhunter

Bountyhunter

Marsjager

Misschien een oplossing is om alle *.pwl files te deleten, en daarna opnieuw inloggen.
Bij het tweede loginscherm alleen gebruikersnaam invullen en wachwoord leeglaten, en klik op ok.

PS: wat staat er bij je tcp-ip bindingen?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/binding.jpg

Verwijderd

Ik doe zelf altijd het volgende: inloggen op netwerk, win98 komt met wachtwoord vraag voor windows, ik delete het eerste wachtwoord en geef [enter]

gevolg, binnen windows is mijn wachtwoord altijd leeg. (kan ik hem ook niet vergeten)

(moet me toch via het netwerk aanmelden)

Deze aktie zul je helaas bij elke machine moeten doen de eerste keer dat je je aanmeld, tenzij ze allemaal via ghost gekloond zijn want dan staat je .pwl al op elke machine

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 09:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bountyhunter schreef op 24 January 2003 @ 09:36:
Misschien een oplossing is om alle *.pwl files te deleten, en daarna opnieuw inloggen.
Bij het tweede loginscherm alleen gebruikersnaam invullen en wachwoord leeglaten, en klik op ok.

PS: wat staat er bij je tcp-ip bindingen?
[afbeelding]
ja die staan het zelfde als bij jou.
Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 09:46:
Ik doe zelf altijd het volgende: inloggen op netwerk, win98 komt met wachtwoord vraag voor windows, ik delete het eerste wachtwoord en geef [enter]

gevolg, binnen windows is mijn wachtwoord altijd leeg. (kan ik hem ook niet vergeten)

(moet me toch via het netwerk aanmelden)

Deze aktie zul je helaas bij elke machine moeten doen de eerste keer dat je je aanmeld, tenzij ze allemaal via ghost gekloond zijn want dan staat je .pwl al op elke machine
idee :D

ik weet niet of het mogelijk is, maar dit test ik wel eventjes:

de PWL file is de username, dus b.v. roelj.pwl, als de pwl file nou niet de username in zich bevat dan zou ik een pwl file kunnen maken die geen wachtwoord bevat en deze overschrijven met alle users, dus ook als je pwl niet bestaad dan een copy maken. volgends mij moet dit wel kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat laatste idee van mij werkt dus niet :( .
Is er toevallig een PWL maker / editor voor dos? dus puur op commando's? Of een andere manier om die pwl's niet aan te maken?

Verwijderd

Er is een programma wat er voor zorgt dat je in windows geen vraag krijgt voor wachtwoord. Helaas is dit geschreven voor Novell en heb ik het 'nog' niet onder W2K aan de praat gekregen.

'k zal wel even meelen

is onderweg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 14:50 ]

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:49
ik weet niet zkeer als dit het is. maar bij ons op school word er voordat je in kan loggen een dosboxje gerdraait met de bootschap dat hij de pwl file heeft verwijderd...misschien iets voor jouw?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 14:46:
Er is een programma wat er voor zorgt dat je in windows geen vraag krijgt voor wachtwoord. Helaas is dit geschreven voor Novell en heb ik het 'nog' niet onder W2K aan de praat gekregen.

'k zal wel even meelen

is onderweg
ik zal eens kijken hoe en wat dit werkt. het programmatje moet draaien op 9x enzo, dus zal kijken.

[editje]
umz, wat doet het? het doet volgends mij nie echt veel?
[/editje]
donald_dick schreef op 27 January 2003 @ 15:08:
ik weet niet zkeer als dit het is. maar bij ons op school word er voordat je in kan loggen een dosboxje gerdraait met de bootschap dat hij de pwl file heeft verwijderd...misschien iets voor jouw?
login scriptje dus, maar als je hem verwijdert dan wil windows de volgende keer weer een wachtwoord weten, daar zit ik met het probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 16:59 ]

Verwijderd

MEnsjes, mensjes mensjes... ooit gehoord van Password caching??
Als je dit hebt veranderd in je regiser zul je maar 1x je wachtwoord moeten invoeren (ook voor al je andere 100 pc's!) (heb het zelf namelijk ook draaien...)

Wat je moet doen:

Download ff-n een leuke tweaktooltje: Tweakui of of winconfigurator

http://freeware.prv.pl/

Vink ff-n aan Disable password caching,
of ga naar http://www.winguides.com/registry/display.php/124/ en knal het in je register...

Way 2 go......... suc6 !

me = W 8)7 US

Verwijderd

Totaal off topic, maar ik ben wel benieuw waarom je geen gebruik maakt van NT workstations op je NT domain dan ? Qua systeemvereisten liggen ze toch niet zover uiteen en dan heb je lekker wel de beschikking over deftige profielen.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, dit ga ik morgen uit proberen.
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 20:57:
Totaal off topic, maar ik ben wel benieuw waarom je geen gebruik maakt van NT workstations op je NT domain dan ? Qua systeemvereisten liggen ze toch niet zover uiteen en dan heb je lekker wel de beschikking over deftige profielen.
Nou het is een Basisschool, en de dirrectie wil niet echt meewerken. En je moet gewoon dingen kunnen doen op die pc's. De meeste software(Babage, Basis Bits, en andere leerstoffen voor op de computers werkt meestal niet eens met Windows NT Kernel achtige.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 00:01 ]

Verwijderd

Vaag

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

BassieV
Zeg dan niets, please :)

Zie ook Onzinnige replies
Mensen die toch dom gaan lopen blaten in dit soort draadjes, kunnen rekenen op een Waarschuwing. Uiteraard komt dit in je notes, en de straf kan daarom zwaarder worden bij herhaling. Let hier dus op.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1