Toon posts:

Internetten via laptop in het buitenland?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Volgende week dinsdag vertrek ik voor een week naar Montreal. Canada.
Aangezien ik nog het een en ander voor school enzo moet doen neem ik mijn laptop mee. Nou is het me wel eens opgevallen dat er op hotelkamers wel eens een modem connector in de muur zit.
Kan ik hier wat mee?
Of kan ik op een andere manier internetten via mijn laptop in het buitenland?
Waar moet ik inbellen dan bijvoorbeeld?

Ik heb een tri-band GSM met ingebouwd modem..

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heb je ook al een beetje de search proberen te gebruiken?
Er zijn namelijk een heleboel topics over hetzelfde onderwerp.

Dit is er zoiezo een paar waar je wat aan heb (de rest mag je zelf zoeken :P):
internet in Amerika
Gratis Internet in NewYork
Laptop en mobiel internetten

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Via de search vind je heel wat idd. Neem een goeie stekker mee, scoor een lokaal gratis accountje en je kunt internetten. Niet echt een probleem :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 12:31:
Ik heb een tri-band GSM met ingebouwd modem..
Als je via je GSM wilt internetten moet de provider daar het natuurlijk wel ondersteunen. Ik denk dat nog geen 1 provider het ondersteund dat abonnee's uit het buitenland via hun net kunnen internetten. Om hier zeker van te zijn zou ik contact opnemen met je provider. Na even op bellen.com gekeken te hebben is 'Microcell' die enige provider die je daar kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja wel, mijn eigen ISP Cistron ondersteunt dat want daar kan ik gewoon vanuit het buitenland via een GSM inbellen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Een beetje hotel is tegenwoordig uitgerust met een Ethernet aansluitingen en sommigen zelfs met WiFi - met name in de zakelijke hotels. Je doet er goed aan van te voren te controleren welke hotels dit doen, aangezien high-speed internet access voor een paar dollar per dag een stuk beter werkt dan de 9600 bps en 2-dollar-per-minuut-naar-Nederland prijzen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

maartena schreef op 16 januari 2003 @ 17:00:
Een beetje hotel is tegenwoordig uitgerust met een Ethernet aansluitingen en sommigen zelfs met WiFi - met name in de zakelijke hotels. Je doet er goed aan van te voren te controleren welke hotels dit doen, aangezien high-speed internet access voor een paar dollar per dag een stuk beter werkt dan de 9600 bps en 2-dollar-per-minuut-naar-Nederland prijzen.
Wanneer je hotel dit niet aanbied, kun je ook nog kiezen voor iPass. Dit is een organisatie dat internationaal inbellen mogelijk maakt.
Ze hebben iets van 15.000 inbel punten wereldwijd.
Das dus bijna altijd lokaal inbellen.
http://www.ipass.nl/

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Dit is wel te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.