Toon posts:

internet in Amerika

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga deze vakantie naar de VS en ik had even wat vraagjes. Namelijk : ik wil graag mjn laptop meenemen maar ik wilde even weten of de douane moeilijk gaan doen met die laptop enz?
en hoe zit het met het internetten in amerika hebben ze daar dezelfde telefoonstekkertje als in nederland en hoe is de snelheid als ik op een provider in nederland in log?

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:07

jwbagger

,.-~'`'~-.,

inloggen op provider in nederland = internationaal telefoontarief!! en als je dat vanuit een hotel probeert ben je helemaal reteduur uit! dus be warned!

En je moet zorgen dat je een aankoopbewijs van je laptop bij je hebt, anders kan de douane inderdaad soms vervelend doen...

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:27

4POX

Everybody is wired

Lekker je laptop thuis houden.. Je gaat op vakantie.. En als je wilt internetten pakt je een internet café... is ook een stuk voordeliger.. Want amerika kennen ze het begrip gratiz internet niet zoals wij dat in nederland kennen

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
het liefst laat ik hem ook thuis maar ik moet mijn digitale foto's ergens laten
ik heb in totaal wel 72mb op een memoystick maar ik ga 4 weken en dan is 72mb wel weinig.
De laptop is een P133 mhz dus een oud bakkie mar goed dat weten die douane mensen ook niet.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 18:20 schreef 4POX het volgende:
....Want amerika kennen ze het begrip gratiz internet niet zoals wij dat in nederland kennen
De provider is niet gratis nee, maar het internetten is in de VS wel degelijk gratis. Geen telefoontikken bij lokaal bellen. :P
Net als Australië. Moeten ze hier ook maar snel invoeren. KPN :r
Maar in ieder geval, je moet gewoon ff een abbo regelen bij een provider daar in de VS voordat je gaat, als dat tenminste mogelijk is, maar moet wel kunnen lukken.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
d'r zijn zat internet cafe's en in goede hotels staan ook internet pc's
Lekker je laptop thuis laten ja, is weer iets minder om op te letten

• radi0man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 00:14
Ik heb nog nooit problemen met mijn laptop bij de douane daar gehad. Het enige wat wel eens gebeurt, is dat je je laptop aan moet zetten om te bewijzen dat het daadwerkelijk een computer is.

Verwijderd

Topicstarter
maar jah het gaat er mij het meest om dat ik mijn foto's kwijt kan.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 21:37 schreef Hyphylus het volgende:
maar jah het gaat er mij het meest om dat ik mijn foto's kwijt kan.
Je kunt trouwens toch ook gewoon je laptop meenemen,
daar je fotos opzetten, en internetten gewoon inderdaad in een internetcafe.

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 21:25 schreef radi0man het volgende:
Ik heb nog nooit problemen met mijn laptop bij de douane daar gehad. Het enige wat wel eens gebeurt, is dat je je laptop aan moet zetten om te bewijzen dat het daadwerkelijk een computer is.
En dan als windows achtergrond te tekst gebruiken "This is a laptop"

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Op zondag 10 juni 2001 18:42 schreef albundy33 het volgende:

[..]

De provider is niet gratis nee, maar het internetten is in de VS wel degelijk gratis. Geen telefoontikken bij lokaal bellen. :P
Net als Australië. Moeten ze hier ook maar snel invoeren. KPN :r
Maar in ieder geval, je moet gewoon ff een abbo regelen bij een provider daar in de VS voordat je gaat, als dat tenminste mogelijk is, maar moet wel kunnen lukken.
Geweldig weer zo'n "KPN :r " flame |:( , eerst denken, dan tikken... ;)

Maar een provider in Amerika lijkt mij nou niet bepaald slim. Je mag dan wel geen lokale telefoonkosten hebben, ik heb gehoord dat de abonnementen bij hun providers daarentegen wel heel duur zijn. Dus uiteindelijk schiet dat ook niet op.
Nu is het al weer een tijd geleden, dat ik dit gelezen had, misschien is het veranderd(goedkoper geworden).
Maar de beste oplossing lijkt mij inderdaad een internet café. Wat ze trouwens eens moeten doen in inet-café's => laptop plaatsen verhuren, dus UTPtje, Netspanning, stoel en bureau. Dan kan je tenminste achter je eigen bak zitten en hoef je niet achter zo'n brakke bak van het inet-café te zitten.
Ik begrijp dat het nog wel wat problemen met zich mee neemt (hacken e.d.), maar ik denk dat er zeker markt voor is.

En anders kan je altijd nog zo'n compuserve CDtje onder je kop koffie vandaan halen :+ , die gasten waren toch wereldwijd :?

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:29
die gasten waren toch wereldwijd :?
Dacht ik idd ook jah ... van oorsprong uit Amerika, dus da's toch goed dan :)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik ben redelijk amerikanist :) Ik ben getrouwd met een amerikaanse, dus kom vaak aan de andere kant van de plas.

Dingen waar je op moet letten:

1) Is je modem van het type "world"? De meeste zijn dit wel, maar als je wellicht een goedkoper modem hebt gekocht, zou deze wel eens alleen in Europa kunnen werken bijv. De meeste modems werken gewoon in Amerika.

2) De plug is gewoon RJ45. In de meeste hotels kun je gewoon een dataverbinding opzetten, maar wees er van bewust dat het gratis lokale tarief in sommige hotels niet geldt. In de meeste zakenhotels zul je er ook even over moeten vragen, sommige hotels hebben maar een paar lijnen naar buiten, en hebben liever niet dat die continue bezet zijn met dataverbindingen. Zeker de goedkopere motels langs de snelwegen hebben dat probleem wel eens, en sommige laten gewoon geen dataverbindingen toe. Dit kan ook gewoon komen doordat ze een te ouwerwetse telefooncentrale hebben trouwens. Sta er ook niet gek van te kijken als je met een 56k modem niet meer dan 26400 kan verbinden. Dit komt vaak voor als je wat verder van een telefooncentrale af zit, of achter een rotte telefooncentrale zit.

3) Bellen naar NL vanuit de US is duurder, veel duurder dan bellen naar US vanuit NL. Heb je geen speciaal plan (zoiets als Onetel en Tele2 hier) dan kan het tarief naar NL makkelijk iets van 40 dollarcent per minuut zijn. Los van de kosten die een hotel eventueel rekend voor een internationaal gesprek. Je kunt dus beter op zoek gaan naar een gratis provider. Probleem daarvan is weer dat je een Amerikaans adres nodig hebt... maar mischien kun je dat ook wel vervalsen zodat je in ieder geval een maandje kunt inbellen ofzo.

Kijk het ligt er een beetje aan wat je wilt. Wil je alleen even mailtjes met nieuwe foto's van de dag versturen, och dan ben je met een paar dollar per dag aan belkosten naar NL wel klaar.... wil je uitgebreid gaan zitten surfen, en blijf je langer dan 15 minuten per dag online, dan is het wel handig om een lokale provider te hebben. Hou er tevens rekening mee dat veel providers alleen maar in 1 staat werken... als je dus 4 staten bezoekt, hou dan ook in de gaten of je provider overal inbelpunten heeft.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik ben al tig keer die kant op gegaan, en heb slechts 1 keer een "probleem" gehad... bij de douane op schiphol werd ik aangehouden, en moest ik mijn laptop laten zien. Ik had geen aankoopbon bij me, en als die laptop er vrij nieuw uit had gezien, had ik waarschijnlijk meteen belasting moeten betalen (die ik naderhand weer terug kan vorderen omdat ik een aankoop bon had). Gelukkig droeg ik een oude, beschadigde laptop bij me en maakten ze verder geen problemen...

In de USA doen ze niet zo moeilijk, het is meer de Nederlandse douane waar je je zorgen over moet maken. Maar ik denk dat je geen enkel probleem zal hebben.... maak gewoon even een kopietje van de aankoopbon, of vraag deze even aan je baas, dan komt het allemaal wel goed.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Toen ik in The States was, had ik geen tijd om te internetten. :) Wel wat internetcafe's gezien overigens...

Laptop meenemen lijkt me geen probleem. Ik heb er een hele hoop gezien in het vliegtuig..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Neem een compuserve abonnementje.

Kun je bijna overal in de wereld mee inbellen tegen lokaal tarief.
Echter is in de meeste hotels lokaal telefoneren wel gratis, maar internetten niet.

En wat betreft de douane: als je alleen bent wordt je er sneller tussen uit gepikt. Maar als je reispapieren kloppen en volledig zijn en je kunt wat begrijpelijk engels lullen, is er niets aan de hand.

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 01:01 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Geweldig weer zo'n "KPN :r " flame |:( , eerst denken, dan tikken... ;)

....
Wat is mis met een KPN flame ? :?
Ze verdienen het. ;)

Verwijderd

En als er geen MS software op draait mag hij het land niet in :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een provider + inbelnummers enz alleen ik wilde nog even weten hoe het met de telefoonstekkertjes. zijn die hetzelfde of heb je een converter nodig?

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

Op vrijdag 29 juni 2001 22:00 schreef Hyphylus het volgende:
Ik heb nu een provider + inbelnummers enz alleen ik wilde nog even weten hoe het met de telefoonstekkertjes. zijn die hetzelfde of heb je een converter nodig?
ja dat zei iemand al dat gewoon de rj45 in gaan
dat zijn die kleine vierkante stekkers. met die 4 pinnetjes er aan. (geen utp stekker)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Pagina: 1