Diskette met ZEER belangrijk bestand kapot

Pagina: 1
Acties:

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 08:01

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een progje waarmee ik misschien nog wat data kan redden van een diskette waar windows niet eens meer iets vanaf leest. Ik heb het al geprobeerd met easyrecovery, maar deze vindt niet het bestand dat ik zoek. Ik dacht dat bijvoorbeeld Norton ook recovery software heeft, maar als je andere tips hebt....

Verwijderd

hoe belangrijk is dat bestand? anders kun je het door een professioneel bedrijf laten doen. is niet goedkoop, maar als het echt belangrijk is...

http://www.harddisk-recovery.nl/ doen het voor €335,=

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 23:43 ]

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:19
Al geprobeerd het in meer dan één flopdrive uit te lezen? Het wil namelijk nogal eens voorkomen dat wat floppydrive a schrijft niet goed te lezen is in floppydrive b.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Kunnen ze dat ook binnen een nacht? :) (Eigenlijk staat het huilen mij nu nader dan het lachen, maar gewoontes he)

Ik ga het nu even in andere drives proberen.

Easyrecovery haalde trouwens nog wel een paar andere bestandjes naar boven...

[ Voor 37% gewijzigd door QkE op 15-01-2003 23:47 ]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

tiramisu moet je eens zoeken

de betaler vervuilt

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
het kan ook aan het OS liggen.... sommige floppies die gemaakt zijn in windows xp bijvoorbeeld zijn niet te lezen in windows 98 om de een of andere vage reden.

Xbox360 gamerprofile

• tweakerbee
  • Laatst online: 18:44

tweakerbee

dus..?

Wat is er precies kapot aan? Is de hele diskette niet meer te lezen, of is alleen het bestand niet meer zichtbaar. Wat voor soort bestand is het, en hoe groot? Wanneer heb je het erop gezet?

Kijk ook eens naar Lost & Found. Die kan vaak ook nog aardig wat terug halen. In ieder geval meer dan Easy Recovery.

Laat het overigens wel een les voor de toekomst zijn: FLOPPIES ZIJN NIET BETROUWBAAR!
(niet dat je daar nu veel aan hebt)
Een goed alternatief zou bijvoorbeeld een pendrive zijn. Die houdt zijn data ook prima, kan niet echt beschadigen, en is praktisch overal te lezen.

You can't have everything. Where would you put it?

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
Hmm. Ik zal ff wat meer info geven:

Het is een word docje van 8 paginas die staat op een diskette met een heleboel andere docjes.
Van deze docjes heb ik er 9 terug kunnen vinden met Easyrecovery (vroeger heette dit trouwens tiramisu GA!S... Wist ik ook niet), maar de belangrijke file niet (zal je altijd zien)

Je hebt helemaal gelijk tweakerbee. Ik heb ook ontiegelijke spijt. Ga lost en found zo even proberen. Hele diskette leest windows niet meer, maar easyrecovery wel. Het is een word doc van ongeveer 8 pagina's

[ Voor 26% gewijzigd door QkE op 15-01-2003 23:57 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Probeer (als je nu nog een webwinkel kan vinden en je een creditcard heb :P) alle andere programmaatjes in OM FAQ: Hoe krijg ik verloren gaande data terug? ook even uit.

En probeer idd verschillende diskdrives, sommige lezen beter dan anderen. Succes!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
[schaam]OM FAQ wel goed gelezen, maar niet meer goed onthouden.[/schaam]
Bedankt voor de tip iig. Waarshijnlijk gaat het niet meer lukken, maar zeg nooit nooit natuurlijk

• tweakerbee
  • Laatst online: 18:44

tweakerbee

dus..?

Lost & Found is tegenwoordig gratis, kwam het op een duitse site tegen. Je kunt hem hier downloaden. :) (eigen bak)

You can't have everything. Where would you put it?

• QkE

QkE

In your face Gnagna

Topicstarter
HET IS GELUKT!!!!!

Get data back is echt een werelds programma! Ik heb eerst met R-Studio de gegevens naar m'n harde schijf gekopieerd en daarna met Get Data back de image geopend. Toevallig was het enige bestandje wat ik kon openen het belangrijke bestandje. In ieder geval allemaal heeeel erg bedankt voor jullie hulp!

Wat zouden we toch moeten zonder GoT, right?

Verwijderd

was het iets voor school ofzo???

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

waarschijnlijk 8 pagina's vol met links naar XXX-sites,
zn primaire behoefte B)

edit:
owh sjipss, dit is de HK niet! |:(

maar anyway, weten we nu ook weer wat voor programma we voor dit soort ongelukjes kunnen gebruiken :)

[ Voor 50% gewijzigd door randje op 16-01-2003 01:28 ]

Verwijderd

Waar heb je dat programma "Get data back" weg dan want ik zit met het probleem dat hij zit te zeuren dat mijn diskette niet geformateerd is, en er staan ook belanrijke bestanden op. Kan ik met dat programma mijn bestanden weer krijgen ?

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:18

Brazza

Byte me!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
tweakerbee schreef op 16 January 2003 @ 00:21:
Lost & Found is tegenwoordig gratis, kwam het op een duitse site tegen. Je kunt hem [url=http://censored]hier[/url] downloaden. :) (eigen bak)
Gratis? Waarom vraagt ie dan om een serial?
Pagina: 1