Alcatel tweak van mxstream naar demon

Pagina: 1
Acties:

• vincentdeboer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 17:56

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

Topicstarter
Dag beste mensen!
Ik zag laatst dit topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/674328

Ik ben toen gaan uitzoeken wat een overstap inhoud en daarvoor aardig wat topics doorgelezen. Nu durf ik die akelige overstap wel aan, maar ik blijf toch met wat vraagjes zitten.
Voor 10 euro meer van 768/128 naar 2048/512 lijkt me wel wat, echter wil ik bij de overstap wel graag de alcatel modem tweak behouden. Ik heb niet veel zin in dat inbellen, dat ging me te vaak fout.

Op de site van demon staan deze veranderingen:

VPI: 0
VCI: 35
Encapsulation protocol: RFC1483 LLC Bridged IP

Ik weet hoe je de vpi en vci moet veranderen, maar die encap kon ik niet vinden (alleen VMUX).

Mijn vragen zijn dan ook:
Weet iemand of het mogelijk is om de tweak te behouden bij DEMON of heeft iemand hier al ervaring mee?
En weet iemand hoe ik die encap kan veranderen?

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Als je via IE naar je modem toe surft (10.0.0.138) en inlogged, neem aan dat je het pass hebt aangezien je hem "gehacked hebt", moet je alle bridge's e.d. eruit gooien. Ook het telefoon boek gooi je leeg. Dan maak je de nieuwe settings.. en als je dat gedaan hebt ga je naar "bridge" toe en maak je de nieuwe bridge aan.... daar kun je die LLC ingeven.

Vergeet niet je dhcp UIT te zetten.. anders werkt het niet.

Je moet je netwerkkaart die aan de adsl hangt op auto zetten, modem rebooten..pc rebooten en je netwerkkaart in je pc krijgt het buitenwereld ip.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

Het modem kan helaas niet als router op BBned werken.. De tweak terugdraaien heeft geen nut. Je zult een ander modem if router moeten kopen.
Zie voor een handleiding: http://www.cistron.nl/node.php?id=175

• vincentdeboer

vincentdeboer

Topicstarter
Bedankt voor je snelle antwoord!
Ik dacht alleen dat je netwerkkaart 10.0.0.150 is en je modem 10.0.0.138. Of verandert dit door de nieuwe settings?

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

• vincentdeboer

vincentdeboer

Topicstarter
Even nog een beetje offtopic vraag:
ik heb nu mxstream van planet. Heeft deze ook een overboeking van 25:1 zoals Demon?
Zo ja, dan merk je daar dus blijkbaar niets van. Zo nee, maakt het veel verschil?
(volgens mij niet, maar ik ben benieuwd naar jullie meningen)

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Je kunt het modem gewoon gebruiken... alleen als router niet.. je kunt dus NIET 4pc's via een hub draaien.... wat wel kan is OF een server als router er tussen zetten...of een nat router/switch er achter zetten.

Die IP's zijn geldig voor de MX stream settings. Als je het modem wilt benaderen als je geen adsl beschikbaar is kun je gewoon 10.0.0.138 gebruiken.

Op het moment dat je via deze manier verbinding maakt wijst je modem het buiten IP door naar de netwerkkaart waar die opaangesloten is.

De link hier boven kun je gebruiken bij het instellen... print ff uit en het mag geen probleem meer zijn denk i....

Ook bij mxstream heb je een overboek... volgens mij ook 1:25 maar dat weet ik niet helemaal zeker meer......

[ Voor 10% gewijzigd door RedVox op 15-01-2003 23:01 ]

• vincentdeboer

vincentdeboer

Topicstarter
IvoB schreef op 15 January 2003 @ 22:52:
Het modem kan helaas niet als router op BBned werken.. De tweak terugdraaien heeft geen nut. Je zult een ander modem if router moeten kopen.
Waarom werkt het niet als router? Komt dat door de andere encap instellingen????
Volgens demon kan deze modem gewoon gebruikt worden voor hun adsl.

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

vincentdeboer schreef op 15 januari 2003 @ 23:01:
[...]

Waarom werkt het niet als router? Komt dat door de andere encap instellingen????
Volgens demon kan deze modem gewoon gebruikt worden voor hun adsl.
Zie hier boven :)

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

IvoB schreef op 15 januari 2003 @ 22:52:
Werk hier met Publishnet via BBned en werkt perfect op de alcatel. Alleen de interne router werkt niet meer. Verder is ie gewoon te gebruiken hoor.
Moet alleen als je meerdere pc's op het net wil zetten een losse router of server gebruiken.

• vincentdeboer

vincentdeboer

Topicstarter
ik gebruikte hem toch al niet voor meerdere pc's, maar het is zo handig dat ie always on is. Die stomme software van kpn gaf vaak problemen en elke keer als je opstart moet je opnieuw inbellen. Daarom vind ik die tweak zo makkelijk.
Hoe bel je in via bbned? Of wordt er op systeemnaam contact gemaakt, zoals bij zonnet?

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Je modem bouwt de verbinding rechtstreeks op.. je hoeft zelf niets meer te doen :)
Volgens mij wordt het mac adress van je modem 1x uitgelezen..... en daarna als reverentie gebruikt.. maar dat weet ik niet zeker.

Het is dus wel belangrijk dat je een goede firewall installeert.
Je hangt echt helemaal aan het internet.

je kunt eens op www.grc.com kijken, veel info daar en een paar handige tools op de boel te testen.

Je hoeft geen passwords in te voeren.. en ook geen speciale computernaam te hebben.

• vincentdeboer

vincentdeboer

Topicstarter
Thanx!!!
You know must about this stuff!!!!!!!!!!

That's it. I'm gonna be a DEMON })

[ Voor 42% gewijzigd door vincentdeboer op 15-01-2003 23:30 ]

• RedVox

RedVox

Universe Radio!

Veel plezier met je "echte" dsl verbinding...:P

• vincentdeboer

vincentdeboer

Topicstarter
Je modem bouwt de verbinding rechtstreeks op.. je hoeft zelf niets meer te doen. Je hoeft geen passwords in te voeren.. en ook geen speciale computernaam te hebben.
Ik heb Demon gebeld voor onduidelijkheid over de contractsduur en heb gelijk vragen gesteld over de inlogmethode. Ze vertelden me dat je gewoon moet inloggen zoals bij kpn. Dus dat je elke keer als je opstart moet inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. :?

• Stewie!
  • Laatst online: 22:35

Stewie!

Keen must die!

vincentdeboer schreef op 15 januari 2003 @ 23:25:
Thanx!!!
You know must about this stuff
8)7

Moet je nu btw ook alle aansluiutkosten opnieuw betalen? En Demon had toch een actie dat je aan gratos modem kreeg?>? Waarom doe je dat niet?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• vincentdeboer

vincentdeboer

Topicstarter
als ik een gratis modem kan krijgen doe ik dat zeker.
ik heb nu alleen een probleem met planet. ik bel kpn om mijn adsl af te sluiten, zeggen ze dat ik planet moet bellen. Dus ik planet opgebeld, blijkt dat ik volgens het contract maandelijks kan opzeggen bij kpn en jaarlijks bij planet.
Ik zeg dus dat ik kpn direct wil laten afsluiten en dat ik die tijd van mijn jaarcontract aan planet dan wel doorbetaal.
ANTWOORD: U heeft bij ons een jaarcontract en die wordt gelijktijdig met die van kpn ontbonden.
Ik moet dus tot 1 mei wachten op de afsluiting van planet, terwijl de actie van demon tot 31 maart loopt. :(

Verwijderd

Jezus, en dat lees ik net nu ik xs4all op heb gezegd! :(

Zat ik lekker safe en potdicht achter mijn getweakede alcateltje op mxstream/xs4all, gaat dat niet werken met Demon! :(

In een krantje zag ik een U.S. Robotics Cable & DSL Router van EUR 75,-. Is dat een goeie?
- geschikt voor ADSL, kable, analoog modem en ISDN
- ingebouwde firewall
- 4 x 10/100 ethernet switch
- geintegreerde printserver

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 13:09 ]

Pagina: 1