Ik ben mijn c++ kunsten eens aan het verbeteren en ik ben op zoek naar een goeie ide voor Linux. En dan niet aan komen zetten met Emacs of vim, maar ik wil een echte IDE, die het liefst ook wat refactormogelijkheden heeft. Ik heb zelf nu Anjuta er op staan, maar zijn er nog betere opensource ide`s voor Linux? (Liever ook geen KDevelop omdat ik geen belangstelling heb voor kde).
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
heb je gezocht?
ik heb ooit eens een mooi lijstje gepost. ik vond anjuta wel ok
ik heb ooit eens een mooi lijstje gepost. ik vond anjuta wel ok
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
En laat ik die nou net in m'n bookmarks hebben zittenD2k schreef op 15 January 2003 @ 19:45:
ik heb ooit eens een mooi lijstje gepost.
[rml]D2k in "[ C++] Goede editor voor Linux..??"[/rml]
+1 behulpzaam
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Hmmzz.. afgezien van KDevelop zie ik geen ide`s met codecompletion voor Linux.
Niet opensource, wel een echte volledige IDE en mogelijkheid tot op de RAD manier maken van X-windows clients te maken is de nieuwste Kylix. De nieuwste versie heeft naast een Delphi(pascal) compiler ook een C++ compiler. En alles is source compatible met Delphi en BCB onder Windows. http://www.borland.com/kylix/
/edit
En met code completion
En er is een gratis versie van. (Misschien nog niet van v3)
/edit
En met code completion
[ Voor 14% gewijzigd door LordLarry op 15-01-2003 20:05 ]
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
www.eclipse.org met CDT plugin
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
waarom geen KDevelop? Volgens mij de beste C++ ide voor Linux. En vziw kun je daar gewoon GTK+ apps mee maken, dus die ook onder gnome draaien.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Verwijderd
Misschien een tip voor in de toekomst: FreeRIDE!
Op dit moment is het alleen voor Ruby maar het is zo opgezet dat het in de toekomst ook c++ aan kan: .www.rubyide.org
Op dit moment is het alleen voor Ruby maar het is zo opgezet dat het in de toekomst ook c++ aan kan: .www.rubyide.org
*kuch kuch*. Ik heb Eclipse er al een paar keer opgehad, en ik vind het ronduit een waardeloze ide.
Dan moet je helaas ook veel libs van kde installeren en daar heb ik geen behoefte aan.waarom geen KDevelop? Volgens mij de beste C++ ide voor Linux. En vziw kun je daar gewoon GTK+ apps mee maken, dus die ook onder gnome draaien.
[ Voor 33% gewijzigd door Alarmnummer op 15-01-2003 20:52 ]
Jawel hoor : http://www.borland.com/pr...loads/download_kylix.htmlLordLarry schreef op 15 January 2003 @ 20:03:
Niet opensource, wel een echte volledige IDE en mogelijkheid tot op de RAD manier maken van X-windows clients te maken is de nieuwste Kylix. De nieuwste versie heeft naast een Delphi(pascal) compiler ook een C++ compiler. En alles is source compatible met Delphi en BCB onder Windows. http://www.borland.com/kylix/
/edit
En met code completion
Anjuta heeft code completion...ziet er mooit uit.. maar werkt redelijk klote naar mijn idee.. Project management is ook nog niet helemaal zoals het wezen moet (geen meerdere source dirs bijv.). Dit schijnt wel stukken verbetert te zijn in Anjuta 2, maar dies nog actief in development.Alarmnummer schreef op 15 January 2003 @ 20:02:
Hmmzz.. afgezien van KDevelop zie ik geen ide`s met codecompletion voor Linux.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
EfBe schreef op 15 januari 2003 @ 20:36:
waarom geen KDevelop? Volgens mij de beste C++ ide voor Linux. En vziw kun je daar gewoon GTK+ apps mee maken, dus die ook onder gnome draaien.
Als dat de beste IDE voor Linux is, dan vind ik devven op dat platform geen pretje. De documentatie ervan is half af, renamen van files is niet mogelijk en het configuren levert soms een onverklaarbare foutmelding op + een onbruikbaar project
Ik ben denk toch te veel verwend door IDEA
Hier staat een lijstje met een aantal mogelijkheden.
Ik persoonlijk vind anjuta een erg fijne editor, al doe ik geen c++, anjuta is ervoor ontworpen.
The following IDE tools (Integrated Development Environment) are available for C++:
* The "top rated" Dev-C++ is an full-featured Integrated Development Environment (IDE) for both Win32 and Linux. It uses GCC, Mingw or Cygwin as compiler and libraries set. It is at http://www.bloodshed.net/devcpp.html and at mirror-site
* KDE KDevelop Kdevelop
* Blatura site C++ Tools
* Amulet Amulet
* App Dev suite Angoss
* Make replacement Brass
* S/W product metrics CCC
* Project mgmt, edit, compile, debug C-Forge
* Dev environment Code Crusader
* Graphic gdb Code Medic
* Code analysis CodeWizard
* Gen HTML, LaTex for C++ cod Doc C++
* GUI toolkit openGL Ftk
* C++ and Java IDE GLG IDE
* HP IDE HP Eloquence
* IDE C++, Java, Pascal RHIDE
* IDE for C++, Java SNiff
* IDE for C++, Java Wipeout
* X-based dev env XWPE
Anjuta / Scintilla hebben ook code completion.Hmmzz.. afgezien van KDevelop zie ik geen ide`s met codecompletion voor Linux.
Ik persoonlijk vind anjuta een erg fijne editor, al doe ik geen c++, anjuta is ervoor ontworpen.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Toch wel jammer dat voor The "top rated" Dev-C++ alleen maar Windows downloads zijn, en geen Linux variant te bekennen is..
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Misschien is een nieuwere versie van "Anjuta" gewoon wat je zoekt? De meest recente versie is 1.0.1 genummerd (heeft codecompletion volgens mij hoor...) Wat het echter nog (steeds) mist is de mogelijkheid tot het schrijven van scripts/opnemen en afspelen van macro's, voor zover ik weet.
"Kylix 3 Open Edition" is ook erg goed en gratis, maar die is alleen te gebruiken voor open-source projecten...
"Kylix 3 Open Edition" is ook erg goed en gratis, maar die is alleen te gebruiken voor open-source projecten...
Verwijderd
Ik gebruik Anjuta omdat KDevelop om de 10 sec. crashed, maar eigenlijk ben ik erg ontevreden. Anjuta heeft niet type-based code completion, hij indexed gewoon alle woorden en zal deze aanbieden.. erg zwak.
Ik ben niet ontevreden over KDevelop, al haalt 'ie 't niet bij Microsoft Visual Studio, qua mogelijkheden, gebruikersgemak en 'snelheid'. Als je toch al KDE gebruikt, is het een mooie IDE die goed aansluit bij de rest van je user interface. Ik kan me voorstellen dat dat in een Gnome omgeving wat minder is.
Ook vind ik KDevelop prettig werken met CVS, wat me in Windows niet is gelukt. Als je de GNU autotools gebruikt, kun je ook met KDevelop je Makefiles definieren, als ik dat goed begrepen had.
Van instabiliteit heb ik trouwens geen last. Dat hangt waarschijnlijk samen met je (besturings)systeem.
Ook vind ik KDevelop prettig werken met CVS, wat me in Windows niet is gelukt. Als je de GNU autotools gebruikt, kun je ook met KDevelop je Makefiles definieren, als ik dat goed begrepen had.
Van instabiliteit heb ik trouwens geen last. Dat hangt waarschijnlijk samen met je (besturings)systeem.
mag ik vragen waarom? Ik heb er ook mee gewerkt en vond em best ok.. Code completion, refactoring...Alarmnummer schreef op 15 januari 2003 @ 20:52:
*kuch kuch*. Ik heb Eclipse er al een paar keer opgehad, en ik vind het ronduit een waardeloze ide.
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Het werkt gewoon erg onnatuurlijk voor mij. Rare dialogen. Ik heb gewoon niet hetzelfde gevoel erbij als een ide zoals CodeGuide, IDEA, JExt , JEdit. Kawa Ik krijg er gewoon de kriebels van. Net zo als ik de kriebels krijg van Forte for java.NDF82 schreef op 16 January 2003 @ 19:44:
[...]
mag ik vragen waarom? Ik heb er ook mee gewerkt en vond em best ok.. Code completion, refactoring...
[ Voor 8% gewijzigd door Alarmnummer op 16-01-2003 20:37 ]
Pagina: 1