C developtool met pulldown hulp (geen c++)

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik ben een pofing aan het doen om C te leren.. gewoon standaard ansi c dus GEEN C++

Ik draai FreeBSD en met xwpe (ports) kan je best makkelijk dingetjes bouwen..
maar zo'n ster ben ik er nog niet in dus het gaat nogal eens fout.
Kijk je nu bijv. naar pakketten als dephi, visual basic en visual c bijvoorbeeld dan heb je zo heeerlijk simpel net als bij een html editor dat als je een half commando intypt dat je de keuzes er bij krijgt in een pulldown dingetje enzo.
Is er nou niet zoiets voor standaard C?
En dan het liefst nog voor FreeBSD ook maar windows is ook een mogelijkheid..

Maar gewoon C dus.. 'geen' C++.. anders pak ik visual C van M$ wel als ik C++ wil (compiled ook normaal C, dat weet ik. Maar de pulldown hulp is allemaal voor C++ lijkt mij.. zo niet corrigeer me ff dan install ik visual C direct)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:11

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

of het C of C++ is heeft daar niets mee te maken, wat jij nodig hebt is gewoon een goede IDE (en een C++ IDE ondersteund ook C)

en met MSVC++ kun je ook C apps maken hoor, evenals met Borland C++ Builder en Dev-C++ en al die andere pakketten

Het is gewoon een kwestie van je files een .c extensie geven ipv .cpp of .cc (en anders even een compiler switch omschakelen)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
that all?
dus de help die je ondertussen krijgt enzo dat werkt gewoon allemaal als C? relaxed! :D

* xzenor is ff msvc installlen

• windancer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 22:36
Je zou ook eens kunnen kijken naar SniFF++. Volgens mij gratis down te loaden, voor prive gebruik, van http://www.windriver.com/products/html/sniff.html

• xzenor

xzenor

Topicstarter
hmm.. ziet er ook netjes uit jah.. een stuk minder opties die ik toch noooooit zal gebruiken..
Maar weet iemand ook zoiets voor onder FreeBSD/Unix ?
Dat ik een beetje uit kan gaan vinden wat de opties van andere unix based libs is (ncurses en gtk etc. etc.)

De manpages snap ik nog geen f*ck van...

• windancer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 22:36
Voor het leren omgaan met dat soort libraries kun je het beste wat tutorials bekijken op het internet.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

.oisyn schreef op 13 september 2002 @ 22:13:
Het is gewoon een kwestie van je files een .c extensie geven ipv .cpp of .cc (en anders even een compiler switch omschakelen)
Erg irritant zelfs als je een raw C-dll'etje aan het schrijven bent en je gebruikt vervolgens per ongeluk een by-reference parameter... dan merk je pas dat ie het echt een andere parser inschakelt achter de schermen. :z

Professionele website nodig?

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Ik denk dat de meest recente KDevelop dit ondersteunt. MSVC vindt ik trouwens behalve een vreselijke IDE ook nog eens een slechte compiler, dus ik zou er ver van wegblijven.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

XTerm89D schreef op 15 september 2002 @ 01:21:
MSVC vindt ik trouwens behalve een vreselijke IDE ook nog eens een slechte compiler, dus ik zou er ver van wegblijven.

onderbouwing? (en over welke versie van MSVC heb je het dan?)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• XTerm
.oisyn schreef op 15 september 2002 @ 01:45:

[...]

onderbouwing? (en over welke versie van MSVC heb je het dan?)
Ik heb het globaal over de Microsoft compiler. Zoals gewoonlijk zijn de ANSI standaarden ver te zoeken, en ik vind hem gewoon niet lekker werken (niet dat dat relevant is). Verder zijn de compile errorsboodschappen ongeloofelijk onduidelijk.

Kdevelop is veel 'leuker' om in te ontwikkelen en heeft ook "dropdown" menu's voor leden van structs etc...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[nohtml]
XTerm89D schreef op 15 september 2002 @ 01:53:
[...]

Ik heb het globaal over de Microsoft compiler. Zoals gewoonlijk zijn de ANSI standaarden ver te zoeken
sorry hoor, maar dat slaat kant nog wal. VC6 en daarvoor hadden de 'feature' dat variabelen gedefinieerd in de for definitie daarbuiten ook zichtbaar waren, maar dat was met een simpele fix zo verholpen. Ook pikten ze geen ingewikkelde template constructies (waarvan overigens het gros van de compilers over hun nek gaat), partial template specialization, function try blocks en function exception specification.

VC7 is een stuk beter, het enige wat daaraan ontbreekt is een uitgebreide function exception specification en partial template specialization.
(en dit zijn dus allemaal C++ dingen, topic gaat over C). Dus om nou te zeggen dat het ver te zoeken is... nou nee

Bovendien is het een van de snelste x86 compilers in de omloop (hij verslaat die van intel zelf in veel van de benchmarks die ik heb gezien)
en ik vind hem gewoon niet lekker werken (niet dat dat relevant is).
de compiler werkt niet lekker :? En de IDE werkt prima (de VS.NET IDE helemaal), hoewel het misschien wel wat tijd vergt voordat je m helemaal door hebt

en niet te vergeten een mega debugger :)
en natuurlijk het bijkomend voordeel dat bij veel sources die je van internet kunt downloaden gewoon VS project files en workspaces zijn meegeleverd, evenals de wizzards voor plugins die bij programma's zitten (3dsmax, photoshop, ...)
Verder zijn de compile errorsboodschappen ongeloofelijk onduidelijk.
geen last van

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

.oisyn schreef op 15 september 2002 @ 02:11:
[nohtml]
sorry hoor, maar dat slaat kant nog wal. VC6 en daarvoor hadden de 'feature' dat variabelen gedefinieerd in de for definitie daarbuiten ook zichtbaar waren, maar dat was met een simpele fix zo verholpen.
Welke fix dan :? Nooit gevonden, SP5 fixt het ook niet ;(

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Soultaker
  • Laatst online: 24-08 23:08
Dawai schreef op 15 September 2002 @ 02:24:
Is een verschil in gebruikte standaard (of versie daarvan). Ik weet niet precies wanneer het wel of niet mag, misschien mag 't niet als je language extentions uitzet oid?

• Soultaker
  • Laatst online: 24-08 23:08
Ik moet .oisyn trouwens bijvallen in zijn punt dat de Microsoft C++ compiler een uitstekende (snelle!) compiler is en Visual Studio 6 de meest prettige IDE die ik me maar kan wensen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dawai schreef op 15 september 2002 @ 02:24:
[...]

code:
1
#define for if (false) { } else for

hopla :Y)
.edit: even een verklaring erbij :)
als je in vc++ doet: for (int i = 0; ...; ...), dan is de scope van i de scope van het for-statement, en dus niet de lokale scope van de for-lus. De truc is dus om er een extra scope omheen te definieren:

code:
1
2
3
4
5
6
{
    for (int i = 0; ...; ...)
    {
        ...
    }
}

hoewel de i wel buiten de for te zien is gaat de scope niet verder dan de eerstvolgende } (een compound-statement heeft zijn eigen scope)
Alleen dit is een beetje moeilijk op te lossen met een define, omdat je die extra sluit-accolade er dan niet achter kunt zetten.
Dus dan gebruiken we een if-constructie:
code:
1
2
3
4
5
if (true)
    {
        ...
    }

sluit-accolade is nu niet meer nodig, en i is gedefinieerd in de scope van het if-block. Nou zouden we natuurlijk kunnen doen: #define for if (true) for, alleen dan zou deze code geldig zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
{
    ...
}
else
    ...

immers, for wordt gesubstitueerd door if (true) for, en dan sluit die else mooi aan op de if (en de code in de else wordt natuurlijk nooit uitgevoerd)
Dus dan draaien we het om: we stoppen de for lus in het else gedeelte, en we maken van if (true): if (false)

Vandaar: #define for if (false) { } else for :)
Soultaker schreef op 15 september 2002 @ 03:02:
Ik moet .oisyn trouwens bijvallen in zijn punt dat de Microsoft C++ compiler een uitstekende (snelle!) compiler is en Visual Studio 6 de meest prettige IDE die ik me maar kan wensen.
vs.net al geprobeerd? :9
komen trouwens wel een paar nadeeltjes bij kijken tov vc6, en dan met name de project instellingen. De workspace is een sollution geworden. Als je runt wilt ie ook alle projects in die sollution gecompiled hebben (even naar configuration manager en alle vinkjes behalve het huidige project uitzetten... is wel vervelend als je dan ineens een ander project wilt runnen, omdat je dan die vinkjes weer om moet zetten. Minpuntje dus). De project settings zijn sowieso even wennen: je kunt in vs.net niet meer de properties van een folder editten (in vc6 werden dan die instellingen toegepast op alle files in die folder), maar je kunt wel weer meerdere files selecteren en die tegelijk aanpassen

Oh, en de tabbladen werken echt fantastisch (rechter-muisknop -> new horizontal tab group. Header filetje in de bovenste openen, en source in de onderste :D), en het idee van de dockable windows is echt gigantisch uitgebreid. Je kunt bepaalde windows namelijk ook aan de zijkant van het vs.net window docken alsof het een taakbalk is, en die hiden dan automatisch een paar seconden nadat ze de focus verliezen (handig om windows open te houden terwijl je ze niet wilt zien... zoals de properties-window, class explorer, compiler output en dat soort zut)

• XTerm
Ik wil geen OS/Compiler/IDE jihad ontketenen, maar just take a look a this baby :)
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/xterm/kdev.png

• curry684

curry684

Soultaker schreef op 15 september 2002 @ 03:02:
Dan heb je nog niet met VS.net gewerkt, da's nog een veel geilere IDE :)

Ik heb nog niet met KDevelop gewerkt, maar als ik me niet vergis naar screenshots e.d. hebben ze het enigszins gebaseerd op de IDE van BCB, en BCB is echt een *walgelijke IDE*, zeg ik als jarenlange Borland- EN VS-gebruiker.

• curry684

curry684

XTerm89D schreef op 15 september 2002 @ 11:05:
Ik wil geen OS/Compiler/IDE jihad ontketenen, maar just take a look a this baby :)
[afbeelding]
Okee niet gebaseerd op BCB dus.... maarruh ik wil niet moeilijk doen maar wat je hier toont is een schaamteloze rip-off van VS6, ik zie echt het verschil niet behalve de reguliere verschillen tussen KDE- en Windows-GUI's. In vergelijking met VS.net is dit dus nog steeds troep (oh help voed ik nu de Jihad?).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

oeh ik wil ook screenshots pluggen :P
(KDevelop ziet er idd uit als een VC rip-off)

De IDE: * klik *
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oisyn/fotos/vsnet1.png

notice de mooie tabbladen voor de bestanden, en hoe je de window kunt splitten

en zie je die tabbladen aan de onderkant: dat werkt net als een taakbalk. Erop klikken zorgt ervoor dat ie omhoog komt. Screenshotje van de Task View:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oisyn/fotos/vsnet2.png

En die dingen komen er vanzelf in als je een comment begint met TODO, HACK of UNDONE (je kunt ook zelf woorden instellen). Een dubbelklik op de task en je reist naar de regel in kwestie :9

En dan is er natuurlijk nog de gigantische configureerbaarheid kwa sneltoetsen en macro's (macro's worden geschreven in VBA, en natuurlijk volledig geintegreerd in de IDE met macro explorer en al die zut)

• curry684

curry684

.oisyn schreef op 15 september 2002 @ 16:43:
notice de mooie tabbladen voor de bestanden
Geinige feature die overigens rechtstreeks uit BCB is gejat :) Was een van de eerste dingen die me opviel aan VS.net, wat wel irritant is is dat Ctrl-F4 in BCB logischer werkt: die selecteert na het sluiten het tabje links ervan, terwijl VS.net de vorige actieve pakt.
en zie je die tabbladen aan de onderkant: dat werkt net als een taakbalk.
Nog zo'n feature die ik in BCB zelf al altijd instelde :) Maar in VS wel veel beter geimplementeerd.

En de bottom-line over waarom de VS-IDE beter is dan die van BCB: mocht BCB voor de verandering een keer 4 uur stabiel blijven (!!!) dan zit ie met de projecten van het formaat waar ik op werk op 300+MB mem-usage, tegenover VS.net die weken stabiel blijft met minder dan 150MB... :Y)

• curry684

curry684

ps. Als je dan coole dingen wil laten zien van VS.net die ook nog relevant zijn binnen dit topic, demo dan de dynamic help :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[nohtml]
curry684 schreef op 15 September 2002 @ 16:57:
[...]

Geinige feature die overigens rechtstreeks uit BCB is gejat :) Was een van de eerste dingen die me opviel aan VS.net, wat wel irritant is is dat Ctrl-F4 in BCB logischer werkt: die selecteert na het sluiten het tabje links ervan, terwijl VS.net de vorige actieve pakt.
ik vraag me af of dat van BCB is... heel veel proggies hebben tabbladen, en er was ook een plugin voor voor VC6 (WndTabs als ik me niet vergis?)

Dus dat ze het gejat hebben: ok, maar origineel hoeven ze niet te zijn, als het maar bruikbaar is ;)
Dat ze het gejat hebben van BCB: denk het niet :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

curry684 schreef op 15 september 2002 @ 16:59:
ps. Als je dan coole dingen wil laten zien van VS.net die ook nog relevant zijn binnen dit topic, demo dan de dynamic help :P

kan niet, ik heb de help expres niet geintegreerd omdat ik een dual monitor opstelling heb :P

Ik heb Otis trouwens wel eens een screenshot zien posten, waarin een C# project open stond met een dynamic help scherm erbij die de hele .net api liet zien... kzal m eens even opzoeken

.edit: Ah hier: [rml]Otis in "[ c#] visual studio plugin voor slimmere "[/rml]

in C# (en VB.Net denk ik ook) kun je automatisch methoden unfolden. Dan klik je op de [-] die ervoor staat en dan zie je alleen nog de regel met de methode erop, met een [+] ervoor. Klik je weer op [+] dan vouwt ie weer uit
In C++ kan het ook, maar daar gaat het jammer genoeg niet automatisch (moet je zelf een stuk text selecteren en dan op een knop drukken) gaat wel automatisch, ik was alleen vergeten een optie aan te zetten :D even mijn bovenste screenshot aangepast

• curry684

curry684

.oisyn schreef op 15 september 2002 @ 17:02:
Ik heb Otis trouwens wel eens een screenshot zien posten, waarin een C# project open stond met een dynamic help scherm erbij die de hele .net api liet zien... kzal m eens even opzoeken
Alleen zund dat dit niet de dynamic help is :) zal straks wel ff een screenshotje trekken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

whoa dat is rielekst :D ik wist helemaal niet dat de help automatisch die topics opzocht van het woord waar de cursor op stond
ik begin vs.net steeds leuker te vinden :P

• curry684

curry684

.oisyn schreef op 15 september 2002 @ 17:34:
whoa dat is rielekst :D ik wist helemaal niet dat de help automatisch die topics opzocht van het woord waar de cursor op stond
ik begin vs.net steeds leuker te vinden :P
Naja met deze uitleg moet men het maar doen, m'n web-ftp-uploaddinges doet ut niet dus shotje gaat niet lukken :|

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~oisyn/fotos/vsnet3.png

:Y)

• xzenor

xzenor

Topicstarter
hm
en dat vs.net is gewoon de visual studio?
of is dat weer een andere?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vs.net (Visual Studio.NET ;)) is versie 7 van visual studio

• whoami
  • Laatst online: 09:38
curry684 schreef op 15 september 2002 @ 15:08:
[...]

Dan heb je nog niet met VS.net gewerkt, da's nog een veel geilere IDE :)

Ik heb nog niet met KDevelop gewerkt, maar als ik me niet vergis naar screenshots e.d. hebben ze het enigszins gebaseerd op de IDE van BCB, en BCB is echt een *walgelijke IDE*, zeg ik als jarenlange Borland- EN VS-gebruiker.

Da's een kwestie van smaak en gewoonte.
Ik vind de IDE van Delphi (is dezelfde als BCB) eigenlijk veel prettiger werken dan VS.NET.

(Ik heb het dan wel niet over de slechtere performance van de Intellisense en Code Completion features in BCB (Delphi heeft die niet) tov die van VS).

In de IDE van BCB en Delphi ben je gewoon veel sneller klaar met je 'sleur 'n pleur'-werk. De properties zijn duidelijker zichtbaar... (Natuurlijk is VS.NET wel te configureren enzo).

Beetje laat met mijn reactie.

https://fgheysels.github.io/

• whoami
[nohtml]
.oisyn schreef op 15 september 2002 @ 16:59:

.edit: Ah hier: [rml]Otis in "[ c#] visual studio plugin voor slimmere "[/rml]
Ik vind dat Nielsz in dat topic wel een punt heeft:
Het schermpje waar je code typed/ziet is gewoon te klein.

.oisyn schreef op 15 september 2002 @ 17:02:
in C# (en VB.Net denk ik ook) kun je automatisch methoden unfolden. Dan klik je op de [-] die ervoor staat en dan zie je alleen nog de regel met de methode erop, met een [+] ervoor. Klik je weer op [+] dan vouwt ie weer uit
In C++ kan het ook, maar daar gaat het jammer genoeg niet automatisch (moet je zelf een stuk text selecteren en dan op een knop drukken) gaat wel automatisch, ik was alleen vergeten een optie aan te zetten :D even mijn bovenste screenshot aangepast

Ja, dat folding is wel mooi, en wat ik nog leuker vind zijn de regions. (Ik weet niet of je dat in VC++.NET ook kunt)
code:
1
2
3
#region Private attributes
private void Test();
#endregion

Wat ik ook wel vreemd vind, is de gebrekkige 'Code Insight'. Als ik debug in Delphi ben ik gewend dat, als ik over een variable 'hoover' ik de inhoud van die variable te zien krijg. In VS.NET is dat niet altijd het geval, met name bij properties krijg je de inhoudt niet te zien.

• curry684

curry684

whoami schreef op 18 september 2002 @ 22:04:
Da's een kwestie van smaak en gewoonte.
Ik vind de IDE van Delphi (is dezelfde als BCB) eigenlijk veel prettiger werken dan VS.NET.
<...knip...>
Tuurlijk, de Borland IDE is bij verre de winner wat betreft windows designen. Ik noem echter wat dingen:
• Het ding zuipt geheugen als de tyfus en produceert aan de lopende band access violations en andere knallers, gewoon tijdens het coden/compilen.
• Probeer eens een project group te gebruiken met meerdere libs, en tijdens het debuggen dubbelklik je op een file in een ander project dan de exe.... volgende step/run actie blaas je de IDE consequent op (geen grap).
• Als je 'run' hebt gedaan en je klikt in de Project Manager schiet het ding op dat moment helemaal naar boven, waardoor je vaak de compleet verkeerde file opent en/of projecten activeert waardoor je puntje 2 in werking zet en de IDE opblaast.
• Code Insight is nutteloos. Ik heb op een P3-500 wel eens 10 minuten (!!!!!!) moeten wachten op een resultaat, en ja de HD was redelijk defragged. Als je vervolgens tijdens die 10 minuten waar dan ook klikt of in een ander programma even iets wil doen maakt ie z'n 10 minuten werk AF, om vervolgens de popup meteen te hiden, en als je daarna weer Ctrl+Space doet gaat ie.... jawel hoor NOG EEN KEER 10 MINUTEN zoeken.... alleen de hoverfunctie tijdens debuggen werkt goed.
• Configuration Management bestaat niet. Probeer eens in een project-group met 10 libs en 1 executable binnen 1 minuut van release naar debug-build te switchen. Not to mention dat release en debug objects mekaar overschrijven en je dus gegarandeerd een half uur aan het compilen bent iedere keer dat je switched.

En dan nog een super-zuig puntje dat niet in de IDE zit maar in de linker:
• Als je project in debugbuild staat en er is meer dan 32Mb aan debugsymbols (de TDS file) blaast de linker zichzelf op met: Linker Error [FATAL]: Error 0x0003

Mocht je nog meer puntjes willen, geef een gil ik weet genoeg achterlijke bugs en tekortkomingen... en als je ze aan Borland meldt word je gewoon genegeerd overigens.

Ja ik ben jarenlange Borlandgebruiker, en ik zal het ook blijven gebruiken omdat de RAD-features en vooral VCL zelf gewoon geweldig zijn. Ik zou echter zowat een zaadbal afstaan om VCL en de form designers in Visual Studio te kunnen gebruiken :Y)

• curry684

curry684

whoami schreef op 18 september 2002 @ 22:09:
Ik vind dat Nielsz in dat topic wel een punt heeft:
Het schermpje waar je code typed/ziet is gewoon te klein.
Da's natuurlijk nonsens. Ik kan BCB noch VS6/.NET gebruiken op een scherm kleiner dan 1280x1024, en daar draai ik ze allemaal full-screen. Thuis draai ik op 1600x1200 op een 19" monitor. Als je te weinig real-estate hebt koop je maar een grotere monitor of hide je wat tool-windows.

Zal wel aan mij liggen, ik heb vroeger op Amiga en C-64 nog op 320x256 zitten coden in assembler, dus ik voel me al lang verwend met die enorme ruimte om in de coden tegenwoordig :Y)

• whoami
curry684 schreef op 18 september 2002 @ 22:36:
[...]

Tuurlijk, de Borland IDE is bij verre de winner wat betreft windows designen. Ik noem echter wat dingen:
<knip>
Ja, hier zul je wel gelijk hebben (builder heb ik niet zo intensief gebruikt). Ik sprak uit mijn ervaring met Delphi (die dezelfde interface heeft als BCB).
Ja ik ben jarenlange Borlandgebruiker, en ik zal het ook blijven gebruiken omdat de RAD-features en vooral VCL zelf gewoon geweldig zijn. Ik zou echter zowat een zaadbal afstaan om VCL en de form designers in Visual Studio te kunnen gebruiken :Y)

De VCL is geweldig, maar het .NET framework vind ik anders ook niet mis (komt redelijk in de buurt imho). De RAD features van Borland zijn beter, maar ondanks dat alles zou ik toch niet zover willen gaan hoor.... ;)

• whoami
curry684 schreef op 18 september 2002 @ 22:40:
[...]

Da's natuurlijk nonsens. Ik kan BCB noch VS6/.NET gebruiken op een scherm kleiner dan 1280x1024, en daar draai ik ze allemaal full-screen. Thuis draai ik op 1600x1200 op een 19" monitor. Als je te weinig real-estate hebt koop je maar een grotere monitor of hide je wat tool-windows.
Wel, da's nu mijn probleem. Ik zit hier momenteel (tijdelijk) in een van de filialen v/h bedrijf waar ik werk in .NET te proggen, terwijl ik normaal gezien in een ander filiaal zit. Hier moet ik het gvd met een 15" monitor doen. :( Dat werkt niet lekker...
Zal wel aan mij liggen, ik heb vroeger op Amiga en C-64 nog op 320x256 zitten coden in assembler, dus ik voel me al lang verwend met die enorme ruimte om in de coden tegenwoordig :Y)

Tja, ik heb ook nog in textmode (80x25 dus) zitten coden (C++ en i4GL) mbhv een vi editor op een AIX UNIX bak.
Vergeleken met dat is VS.NET (en alle andere IDE's) natuurlijk een ganse verademing.

• curry684

curry684

whoami schreef op 19 september 2002 @ 09:15:
Tja, ik heb ook nog in textmode (80x25 dus) zitten coden (C++ en i4GL) mbhv een vi editor op een AIX UNIX bak.
320x256 met 8x8 font is 40x32 chars, C-64 deed zelfs NTSC dus maar 40x25 :)

80x25 met VIm is superluxe, dat deed ik 3 jaar geleden nog op Linux :D

[ Voor 0% gewijzigd door curry684 op 19-09-2002 09:23 . Reden: rekenfoutje ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

whoami schreef op 18 september 2002 @ 22:04:
(Ik heb het dan wel niet over de slechtere performance van de Intellisense en Code Completion features in BCB (Delphi heeft die niet) tov die van VS).

Beetje laat met mijn reactie.
[offtopic... maar goed..]
Hmm.... geen code completion in Delphi? Probeer de ctrl+shift+c eens.

Delphi:
1
2
3
4
5
type TBlaat = class
    public
      property dinges: string;
      property nogeendinges: string;
    end;

word

Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
type TBlaat = class
  private
    Fnogeendinges: string;
    Fdinges: string;
    procedure Setdinges(const Value: string);
    procedure Setnogeendinges(const Value: string);
    public
      property dinges: string read Fdinges write Setdinges;
      property nogeendinges: string read Fnogeendinges write Setnogeendinges;
    end;

inclusief de implementatie van setdinges en setnogeendinges (ik moet alleen eens kijken of ik die code completion kan laten inspringen zoals ik dat wil i.p.v. standaard 2 spaties)

Of als je iets aan het typen bent, druk eens op ctrl+spatie (na bijv 2 letters van een classname getypt te hebben.

Ik neem aan dat dat in BCB hetzelfde is.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• whoami
[nohtml]
Creepy schreef op 19 september 2002 @ 09:27:
[...]

[offtopic... maar goed..]
Hmm.... geen code completion in Delphi? Probeer de ctrl+shift+c eens.
Ik bedoelde dat Delphi die problemen die BCB heeft mbt Code Completion niet heeft. Ik vind de Code Completion in Delphi zeer goed (met name die 'Class Completion enzo').
Ik denk zelfs dat BCB 5 die feature (Class Completion) niet heeft.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

ow.. de problemen.. hmm... mijn fout.. veel te vroeg deze ochtend.... :z

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Nou...
Ik heb kdevelop geinstalleerd en het ziet er een stukje overzichtelijker uit dan MS-visual-C voor een beginner zoals ik.. misschien ook wel grotendeels omdat er niet zo ontiegelijk veel gevraagd wordt of je iets wel of niet wilt installeren tijdens te installatie..
Ik begin net dus het zegt me allemaal nog niet erg veel...
Alleen eh.. die pulldown hulp als in dat eerste screenshotje hier die krijg ik niet voor mekaar hoor.. wat heb ik daar voor nodig? of moet ik hiervoor bij SA zijn?

En waar haal ik in vredesnaam sgml2html vandaan? iemand daar suggesties over?

• whoami
possamai schreef op 20 september 2002 @ 14:01:
Nou...
Ik heb kdevelop geinstalleerd en het ziet er een stukje overzichtelijker uit dan MS-visual-C voor een beginner zoals ik.. misschien ook wel grotendeels omdat er niet zo ontiegelijk veel gevraagd wordt of je iets wel of niet wilt installeren tijdens te installatie..
Ik begin net dus het zegt me allemaal nog niet erg veel...
Alleen eh.. die pulldown hulp als in dat eerste screenshotje hier die krijg ik niet voor mekaar hoor.. wat heb ik daar voor nodig? of moet ik hiervoor bij SA zijn?

Eigenlijk wel ja. :+

Wat bedoel je nu eigenlijk met 'pull-down hulp'? Intellisense en code completion enzo?

Als je CTRL - SPACE doet, wat doet hie dan?

• curry684

curry684

whoami schreef op 20 september 2002 @ 14:05:
Wat bedoel je nu eigenlijk met 'pull-down hulp'? Intellisense en code completion enzo?
Hmmm Intellisense is (c) Microsoft Corp. en Code Insight is (c) Borland Inc., maar allebei betekenen ze gewoon 'code completion'... je zegt hier dus wat dubbelop :)

• xzenor

xzenor

Topicstarter
whoami schreef op 20 september 2002 @ 14:05:

[...]

Eigenlijk wel ja. :+

Als je CTRL - SPACE doet, wat doet hie dan?
Helemaal niets..
Is dat goed? nee he? toch?

• curry684

curry684

possamai schreef op 20 september 2002 @ 15:03:
Helemaal niets..
Is dat goed? nee he? toch?
Ach, het is indirect goed voor je geheugen, want die zul je nu goed moeten trainen. :)

• xzenor

xzenor

Topicstarter
eeeehm.. mjah maar ik wilde juist die extra hulp omdat ik c al moeilijk genoeg vind om te leren.. onthouden komt vanzelf als je iets vaker gebruikt..
nu heb ik nog steeds die completion dinges niet :(
Pagina: 1