IBM 120GXP Slechte Prestaties

Pagina: 1
Acties:

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:52

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Ik zie de bomen door het bos niet meer.

Ik heb de faq doorlopen, en vanalles geprobeert. De prestaties zijn erg slecht.

Specs :

A7V266
Tbird 1,4
SB Audigy
Realtek NIC

Ik haal maximaal 25mb/sec. Lijkt alsof die word tegengehouden.

Verschillende VIA Drivers gehad waarbij de nieuwste Hyperion drivers.
Bios update gedaan, naar de nieuwste beta en de nieuwste officieel.
2 tal kabels geprobeerd, 1 ata 133 kabel en 1 nieuwe rounded cable.
Hij staat op UDMA 5 en niet pio of dergelijke.
IBM Fittest gedaan, niks mee aan de hand.
rpp patch geprobeerd, latency patch. Bios defaults.

Snap er echt niks van, zowel sisoft sandra, hdtach en atto geven slechte en lage results. In mijn andere machine draait de ibm perfect, en haalt veel betere scores.

Flying High!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In mijn andere machine draait de ibm perfect, en haalt veel betere scores.
Het ligt dus niet aan de HDD itself..

Haal je dezelfde resultaten wanneer je de HDD single zet? Zet de jumper op Cable Select en sluit de HDD aan op zwarte connector vd kabel.

Probeer anders je systeem kaal te plukken ('overbodige' dingen eruit, zoals Audigy en Realtek) en daarna Windows opnieuw te installeren. Zo sluit je in ieder geval uit dat het aan een van (de drivers van) deze kaarten ligt :)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 15-01-2003 19:08 ]

Verwijderd

Probeer het vooral es zonder die Audigy. Die Soundblase Live! en Audigy kaarten staan er nogal om bekend om je bandbreedte van je PCI-bus vol te trekken zodat dus niks meer voor je hdd overblijft.
offtopic:
Als je je IBM nog kwijt wil...... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 20:26 . Reden: Slecht gelezen ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 19:34:
Probeer het vooral es zonder die Audigy. Die Soundblase Live! en Audigy kaarten staan er nogal om bekend om je bandbreedte van je PCI-bus vol te trekken zodat dus niks meer voor je hdd overblijft.
offtopic:
Als je je IBM nog kwijt wil...... ;)
Hele systeem gestript en nog komt hij niet hoger dan 25mb/sec. Soort onzichtbare muur als het ware bij atto. Het leek mij een software probleem, maar na vele drivers, format etc komen we nog steeds niet hoger. Drive defect? Ga de drive van het weekend even in mijn systeem testen, kijken of het aan de schijf zelf ligt.

De ibm fittest geeft iig geen fouten aan.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:?

Ben jij de topicstarter?

Verwijderd

Nee hij vroeg mij om hulp, omdat zijn kennis beperkt is.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom praat je dan vanuit het perspectief van de topicstarter?

Verwijderd

Het is een nare eigenschap van IBM ik las ergens, niet zo lang geleden, dat er bepaalde hd's van IBM zijn is spontaan op willekeurige computers, problemen gaan veroorzaken en dat zou dan weer leiden tot op willekeurige momenten dataverlies / beschadiging.

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-02 18:52

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 09:26:
Het is een nare eigenschap van IBM ik las ergens, niet zo lang geleden, dat er bepaalde hd's van IBM zijn is spontaan op willekeurige computers, problemen gaan veroorzaken en dat zou dan weer leiden tot op willekeurige momenten dataverlies / beschadiging.
Zou hier ook nog garatie op kunnen krijgen, want mijn 2e schrijf is er nog een stuk erger aan toe: deze hdd dus. en dan zou ik ze dus allebij tegelijk voor garantie moeten opsturen...

Flying High!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-03 19:19
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 09:26:
Lol, nou dat hoor ik dan nu voor de eerste keer. :D

De 75GXP en 60GXP series staan er om bekend dat ze na verloop van tijd wel eens bad sectors kunnen gaan vormen, maar dat heeft absoluut nix te maken met de "nieuwe" 120GXP of 180GXP serie.

Mij lijkt toch echt dat die schijf gewoonweg niet in de juiste Ultra DMA modus draait

Dit kan een probleem zijn met een andere HD op hetzelfde kanaal, een defect IDE kabel (of een slechte onafgeschermde rounded kabel) etc (je had er wel al 2 probeerd maar goed)

Dit kunnen echt alleen maar de enigste problemen zijn.
Zet hem eens alleen op de secondairy master, kijken wat ie daar doet.

In ieder geval eens flink gaan klooien met kabels en andere setups. (secondairy master enzo, evt op raid controller indien aanwezig etc)
Pagina: 1