Ik heb een probleem sinds de aanschaf van mijn computer, februari '02, .
Het probleem is: 2 maanden na een verse install van een OS ontstaan er fouten op de HD die als gevolg hebben dat ik niet zonder problemen in het OS kan komen.
Ik heb al verschillende dingen gedaan en elke hetzelfde probleem.
History van OS-en:
- Feb02 - april02 : win98 : Spontaan niet meer in OS kunnen komen
- april02 - jul02 : herinstal win98 : Spontaan niet meer in OS kunnen komen
- jul02 - sept02 : win2k sp3 : Opeens Critical Error in systeem dir. Bluescreen bij opstarten
- sept02 - okt02 : switching van win2k sp3, win98 en winxp SP1 : Hier uitgebreid gezocht naar de oorzaak (wordt verder uitgelegd)
- okt02 - dec02 : winXP SP1 : Opeens blue screen, viel niet meer te herstellen.
- dec02 - jan03 : winXP toen SP1 toegevoegd : Blijven hangen in winXP opstartscherm, soms een fout vinden met scandisk tijdens opstarten. Tijdens het werken met XP voor elk dingetje lange schijfactiviteit.
Al deze problemen onstonden dus opeens terwijl ik die vorige dag zonder problemen heb gecomputerd.
In zogehete testmaand heb ik gekeken naar verschillende dingen:
2de NIC eruit gehaald en/of IRQ wisseling gedaan. vanwege 2de Netwerkkaart erbij = vastlopers :(
IDE tools geinstalled vanwege Zipdrive wil niet werken
HD getest met maxtools. Toen geen fouten gevonden.
Veel gezocht op GoT etc.
Systeemomschrijving: klik hier
Samenvatting hiervan:
XP1900+
Gigabyte GA7dxr+ VIA drivers 4.33 van XP
256 DDR noname
Maxtor D740x 80 GB 6L060J3 7200 rpm (c: 7,8 | d: 67 gb)*
Hercules Geforce3 ti500 240/500
* HD wordt erg warm. De bovenkant wordt ongeveer even warm als me CPU heatsink, zo rond de 40 graden geschat.
De onderkant daarentegen brand ik m'n vingers aan (zit een chip open en bloot, rest is afgesloten).
HD maakt als hij een schijffout heeft gevonden of iets fout zit een plopje (soort overslaan).
Virussen staan er niet op, programma's zijn beperkt tot games en vereiste dingen.
Dus geen vage download progsel en tweak utils.
Ik heb dus al lange tijd problemen en weet niet meer wat het is. Ik hoop dus dat er iemand mij op een idee kan brengen
Het probleem is: 2 maanden na een verse install van een OS ontstaan er fouten op de HD die als gevolg hebben dat ik niet zonder problemen in het OS kan komen.
Ik heb al verschillende dingen gedaan en elke hetzelfde probleem.
History van OS-en:
- Feb02 - april02 : win98 : Spontaan niet meer in OS kunnen komen
- april02 - jul02 : herinstal win98 : Spontaan niet meer in OS kunnen komen
- jul02 - sept02 : win2k sp3 : Opeens Critical Error in systeem dir. Bluescreen bij opstarten
- sept02 - okt02 : switching van win2k sp3, win98 en winxp SP1 : Hier uitgebreid gezocht naar de oorzaak (wordt verder uitgelegd)
- okt02 - dec02 : winXP SP1 : Opeens blue screen, viel niet meer te herstellen.
- dec02 - jan03 : winXP toen SP1 toegevoegd : Blijven hangen in winXP opstartscherm, soms een fout vinden met scandisk tijdens opstarten. Tijdens het werken met XP voor elk dingetje lange schijfactiviteit.
Al deze problemen onstonden dus opeens terwijl ik die vorige dag zonder problemen heb gecomputerd.
In zogehete testmaand heb ik gekeken naar verschillende dingen:
2de NIC eruit gehaald en/of IRQ wisseling gedaan. vanwege 2de Netwerkkaart erbij = vastlopers :(
IDE tools geinstalled vanwege Zipdrive wil niet werken
HD getest met maxtools. Toen geen fouten gevonden.
Veel gezocht op GoT etc.
Systeemomschrijving: klik hier
Samenvatting hiervan:
XP1900+
Gigabyte GA7dxr+ VIA drivers 4.33 van XP
256 DDR noname
Maxtor D740x 80 GB 6L060J3 7200 rpm (c: 7,8 | d: 67 gb)*
Hercules Geforce3 ti500 240/500
* HD wordt erg warm. De bovenkant wordt ongeveer even warm als me CPU heatsink, zo rond de 40 graden geschat.
De onderkant daarentegen brand ik m'n vingers aan (zit een chip open en bloot, rest is afgesloten).
HD maakt als hij een schijffout heeft gevonden of iets fout zit een plopje (soort overslaan).
Virussen staan er niet op, programma's zijn beperkt tot games en vereiste dingen.
Dus geen vage download progsel en tweak utils.
Ik heb dus al lange tijd problemen en weet niet meer wat het is. Ik hoop dus dat er iemand mij op een idee kan brengen