Ik ben nu een aardig tijdje met PHP bezig, en bij de scripts die ik wel eens zie, zie ik soms bij classes/functions een & staan...
Het gebruik op zich snap ik wel (dat ie een geheugenadres in de var zet ipv de waarde, zodat ze in feite 'gekoppeld' zijn), maar mijn vraag is: wanneer gebruik je nou zo'n pointer? Je kunt toch ook een return geven?
Dit snap ik wel:
Dit snap ik, maar ik snap dus niet wanneer het gebruikt wordt ?
Geraadpleegde topics: [rml][ PHP] Wanneer een & gebruiken ???[/rml], maar daar kan ik ook niet zoveel wijs uit worden.
Iemand nog andere howto's ? (En ja: Search/PHPBuilder.com/Google heb ik al geprobeerd)...
Het gebruik op zich snap ik wel (dat ie een geheugenadres in de var zet ipv de waarde, zodat ze in feite 'gekoppeld' zijn), maar mijn vraag is: wanneer gebruik je nou zo'n pointer? Je kunt toch ook een return geven?
Dit snap ik wel:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function test(&$foo) { $foo++; } $bar = 3; test($bar); echo $bar; /* Vervolgens heeft $bar een waarde van 4 */ |
Dit snap ik, maar ik snap dus niet wanneer het gebruikt wordt ?
Geraadpleegde topics: [rml][ PHP] Wanneer een & gebruiken ???[/rml], maar daar kan ik ook niet zoveel wijs uit worden.
Iemand nog andere howto's ? (En ja: Search/PHPBuilder.com/Google heb ik al geprobeerd)...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 08:25 ]