De dom xml die php standaard levert is nog expirimental en bovendien is er een library voor nodig, die wellicht niet geinstalleerd is bij een ISP. Op www.phpclasses.org was ook niks zinnigs te vinden, dus heb ik zelf een dom xml library gemaakt. Deze werkt inmiddels perfect, inclusief de mogelijkheid xml documenten naar andere servers/services te sturen via een socket connection.
Erg cool allemaal, maar ik zat me af te vragen of er een methode is om de appendChild net zo te laten werken als bv. in Actionscript. Daar kan je namelijk het volgende doen:
Het gaat 'm dus om die laatste regel: die hangt nog een child aan een al eerder toegevoegde child, welke dan dus automatisch ook aan het root-element wordt toegevoegd.
't Is misschien een beetje moeilijk uit te leggen, maar iemand die XML begrijpt, snapt wel wat ik bedoel, denk ik.
In PHP krijg ik dit niet voor elkaar, aangezien 'child' geen ref heeft naar het root-element. Dus die laatste appendChild hangt het subchild wel braaf aan child, maar niet aan de child in het root-element ('ding').
Is er een methode om dit toch goed te laten werken in PHP?
Edit: typo.
Edit: Nu ik zo m'n eigen bericht nog eens lees, denk ik dat ik een heel eind kom door goed gebruik te maken van parentNode en call-by-reference... Hm...
Erg cool allemaal, maar ik zat me af te vragen of er een methode is om de appendChild net zo te laten werken als bv. in Actionscript. Daar kan je namelijk het volgende doen:
Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| var ding = new XML(); var child = ding.createElement('child'); child.attributes['nummer'] = 1; ding.appendChild('child'); var subchild = ding.createElement('subchild'); subchild.createTextNode('Deze subchild hangt onder child nr. 1'); child.appendChild('subchild'); |
Het gaat 'm dus om die laatste regel: die hangt nog een child aan een al eerder toegevoegde child, welke dan dus automatisch ook aan het root-element wordt toegevoegd.
't Is misschien een beetje moeilijk uit te leggen, maar iemand die XML begrijpt, snapt wel wat ik bedoel, denk ik.
In PHP krijg ik dit niet voor elkaar, aangezien 'child' geen ref heeft naar het root-element. Dus die laatste appendChild hangt het subchild wel braaf aan child, maar niet aan de child in het root-element ('ding').
Is er een methode om dit toch goed te laten werken in PHP?
Edit: typo.
Edit: Nu ik zo m'n eigen bericht nog eens lees, denk ik dat ik een heel eind kom door goed gebruik te maken van parentNode en call-by-reference... Hm...
[ Voor 15% gewijzigd door Explore op 20-12-2002 10:56 ]
[ specs ] [ Tweaker gallery ]