Toon posts:

5 belangrijkste kunstwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In navolging van deze topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/68344
Wat zijn de belangrijkste 5 kunstwerken? Probeer overigens de discussie "wat is kunst" ff buiten beschouwing te houden, kom je toch niet uit (of anders in een ander topic).

Verwijderd

Ik kan me niet indenken dat er echt kunstwerken zijn die belangrijk zijn geweest (als je bijvoorbeeld vergelijkt met de 5 belangrijkste boeken bijvoorbeeld).
maar prove me wrong zou ik zeggen...

[edit: -zucht- ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook niet het één (boeken) tegen het ander (kunst) afmeten, maar ik denk er veel geschreven is, architectuur is ontstaan, gefilosofeert is, enz. n.a.v kunst/ kunstwerken, en vice versa..
Voorzetje: Werk van italiaanse renaissance kunstenaars (michel angelo/ leonardo davinci), architectuur van palladio, Duchamp, Lecorbusier, Rembrandt en Ruisdaal, Casper david Friedrich..

Verwijderd

Ik denk niet dat er kunstwerken zijn die invloed hebben gehad op de samenleving, hoogstens op de kunstkringen zelf, je voorzetjes hebben toch niemand beinvloed? dat kan er ook door komen dat veel van die werken eeuwen niet door het publiek te bezichtigen waren.

Verwijderd

ik vind dat de huidige zgn. beeldende kunstenaars(jeweetwel die tripdozen van de kunstacademie) flink zuigen vergeleken met de kwaliteit van de meesters uit het verleden..

verder vind ik dat veel tegenwoordige art onopgemerkt word

wat ik dus erg kewl vind zijn bijv. die coding demo's en graffiti van artiesten als Erni

Verwijderd

Valt het symbool van de Christenen, het kruis, onder kunstwerken? Zo ja, dan noem ik deze als nummer één, maar dat kruis zal wel onder de religieuze symbolen vallen. Onder de hedendaagse kunstwerken van enige betekenis vallen toch de werken die een gedachte aanhalen naar het verleden zoals bijvoorbeeld de nagedachtenis van de onbekende(gevallen) soldaat.

Verwijderd

Het icoontje van boognisch vind ik wel onder belangrijke kunstwerken vallen :)

Verwijderd

Topicstarter
dankuLOL:)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Kunst is een kwestie van smaak, en als zodanig is het lastig er een top vijf van te maken.

Maar wat denk je van Bach's "Mattheus Passion"?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-01 15:21
Ik vind de Twee Meter Sessie van Radiohead uit 1995 eigenlijk ook wel een meesterwerk ... =))
Pagina: 1