Toon posts:

[WC] Een paar vraagjes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ga met mijn huisgenoot een eigen waterkoel set maken.
Heb net van mijn oom een stuk koper van 50 bij 6 bij 0.9 cm gehad. >:) gratis })
Maar ik had dus nog wat vraagjes.
We zijn van plan om de cpu, northbridge en gpu te koelen.
Het geheugen op de videokaart koelen met een blok is erg lastig.

Maakt het veel uit of ik ramsinks gebruik of waterkoeling op het geheugen? Want het kost heel veel meer moeite om ook een blok voor het geheugen te maken.

Een 1000l/huur pomp is zeker wel genoeg? })

Raden jullie aan om de pomp in of buiten het reservoir te doen? Ik merkte op een ander topic dat de meningen erg verdeeld zijn er over.

Wat gebruiken jullie allemaal als reservoir? We hadden gewoon een plastic bak in gedachten maar omdat ik de compu ook naar LAN party's wil nemen moet het zooitje wel waterdicht zijn. Ideetjes?

Hoe krijg ik plaatjes in dit topic? Ik heb plaatjes, hoe moet ik die plaatsen?

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
volgensmij maakt het niets uit of je heatsinks of wc neem om je geheugen te koelen.

ben benieuwd naar het resultaat :)

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

voor plaatjes: Afbeeldingslocatie: http://www.linknaarsite.nl/jouplaatje.jpg staat in de FAQ :)

[ Voor 25% gewijzigd door Burning_acid op 14-01-2003 20:14 ]

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 20:05:
Maakt het veel uit of ik ramsinks gebruik of waterkoeling op het geheugen? Want het kost heel veel meer moeite om ook een blok voor het geheugen te maken.

=> ramsinkjes op de memory zullen goed zijn hoor, zolang de gpu maar koel blijft

Een 1000l/huur pomp is zeker wel genoeg? })

=> idd, heb ook een eheim 1048 pompje besteld voor men WC, 1000l/h dus

Raden jullie aan om de pomp in of buiten het reservoir te doen? Ik merkte op een ander topic dat de meningen erg verdeeld zijn er over.

=> ik zou voor buiten het reservoir gaan omdat het pompje ook warmte afgeeft en dus niet goed zal doen aan het water :) gewoon van die rubberen ringetjes tussen je kast en pomp plaatsen en veel trillingen zul je niet meer hebben

Wat gebruiken jullie allemaal als reservoir? We hadden gewoon een plastic bak in gedachten maar omdat ik de compu ook naar LAN party's wil nemen moet het zooitje wel waterdicht zijn. Ideetjes?

=> ik ga momenteel zo een tupperware doos gebruiken met een inhoud van 1l

Hoe krijg ik plaatjes in dit topic? Ik heb plaatjes, hoe moet ik die plaatsen?

=> [img]url plaatje[/img]

Verwijderd

Topicstarter
Killerbee, wat wil je zeggen?
Maar zijn er al tests geweest of het veel uit maakt, waterkoeling/ramsinks?

Trouwens, het resultaat zal er niet om liegen. Ik heb een 1200 AXIA dus... met voltmod en goede WC ---> :9~ 8)7 _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 20:20 ]

Verwijderd

ik zou er persoonlijk niet aan beginnen om je ram te gaan koelen met water :) als je dat wil doen hf dan ben ik zeker benieuwd naar de resultaten en wil ik zeker pics zien, maar trust me on this ram op vga kaart zal genoeg gekoelt zijn met memory sinks als je een goeie air flow hebt

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mooi om te weten. Zou heeeeeel veel moeite kosten.
Er schiet me nog een vraagje te binnen.
Ik heb nu een geforce 2. Rond de GPU zitten 4 gaten. Is de maat tussen die gaten bij Nvidia kaarten standaard? Net zoals bij b.v. alle socket a's?
Omdat ik natuurlijk de koeler straks ook op een andere videokaart wil gebruiken.

Verwijderd

normaal zijn die hetzelfde maar bij een geforce 4 zijn die gaten veel verder uit elkaar, omdat er een grotere koeler opzit, dit is meestal zo bij de ti's. ik heb een msi gf4 mx440 en daar zitten er 4 gaten naast de gpu en ook nog eens twee gaten verder uit elkaar voor een grotere koeler :)

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, en de gpu is die groter? Want als de gpu even groot is is dus het koelopp. van de geforce 2 waterkoelblok goed maar moet er alleen een soort verlengstuk op om de gaten te halen zeg maar.

Verwijderd

nee de gpu eeft dezelfde maat bij nvidia denk ik :) als je naar ati gaat kan het zijn dat die andere maten hebben maar ben ik niet zeker, idd als je je een gpu koeler gaat bestellen kun je er een stuk voor gf4 bijbestellen of miss zit die er al bij, je ziet maar

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 23:37

Syzzer

Prutser

gpu opp. is hetzelfde. De gaten ziten alleen anders.

Verwijderd

Topicstarter
Bestellen doen we niet aan. We maken alles zelf. })
Mooi dat de gpu's dezelfde maten hebben.
We maken dan wel een compatible voor geforce 2 & 4.
Maken alle tweakers de ramsinks met seconde lijm vast?
Zijn er mensen met ervaring met het losmaken van gesecondelijmde ramsinks?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 22:16:
Bestellen doen we niet aan. We maken alles zelf. })
Mooi dat de gpu's dezelfde maten hebben.
We maken dan wel een compatible voor geforce 2 & 4.
Maken alle tweakers de ramsinks met seconde lijm vast?
Zijn er mensen met ervaring met het losmaken van gesecondelijmde ramsinks?
ben ook bezig met me cpu blokie zelf te maken :) heb men koper toch al, morgen programma uitschrijven op pc en dan maar lekker cnc'en op school _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Lamer, wij moeten alles met de hand frezen/boren.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 23:44:
Lamer, wij moeten alles met de hand frezen/boren.
Ik snappe niet waarom hij nu een lamer is dat hij beter gereedschap heeft als jij...

Voor waterbak ken je gewoon een tupperware box of een andere luchtdichte voedsel opberbox gebruiken

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Apen-nootjes heb je nog nooit last gehad van lekkage met verplaatsen voor een lan?
Op zijn zijkant in de auto?

Verwijderd

Is o,9 cm niet een beetje dun? IMHO kan je daar nooit een CPU blok van maken. GPU enz kan misschien nog wel, maar ze raadden voor de bodem van een CPU waterblok toch altijd een dikte van 0,5 -1 cm aan. Dan is 0,9 denk ik wel heel erg aan de krappe kant.
Ik kan er ook gigantisch naastzitten hoor :)
Pagina: 1