Toon posts:

Minidisk Drive ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bestaat er een mini disk drive zo jah waar kan ik die vinden ???

ik heb al wat gezocht het enigewat ik gevonden heb is dit :

ik denk dat er in america al dergelijke systemen op de markt zijn, maar ik kan er natuurlijk ook goed naast zijn... minidisc worden nu ook al voor videobeelden gebruikt, dus waarom ja, waarom maken ze geen mini disc drives voor de pc?
Ik denk dat het ook enorm veel succes zal hebben zoals die nieuwe techn. hier... het is zelfs enorm rap en tis niet zo moeilijk om op te bergen (tot als je daar weer met het probleem zit van "waar moet ik die berg minidiscs nu weer verbergen..."
Dit kan een mooie diskette vervanger worden

klopt het dat ze er nog niet zijn ????
of is er niet een usb externe vorm ofzo ??

Verwijderd

Dit is al erg vaak langs geweest, heb net even voor je gezocht en er zijn zat oude topics over.

Maar kan je wel zeggen dat drives in je pc waarmee je data op de diskjes kan zetten niet bestaan, het beste wat er in de buurt komt is het Net-MD systeem systeem van Sony. Ook daar is veel over te vinden.

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Allemaal heel vage info, moeilijk te vinden. Er zijn volgens mij nooit echt productlijnen populair van geworden. Helaas, ik had het ook een leuk idee gevonden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 18:01:
...
Maar kan je wel zeggen dat drives in je pc waarmee je data op de diskjes kan zetten niet bestaan, ....
http://www.tapeonline.com...0&pf%5Fid=DS%2DMMD%2D140A

wat is dit dan :?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het heeft wel bestaan hoor, MD DATA ofzo. Maar het was heel erg traag en daarom nooit echt populair geworden. Ik geloof dat ik het ooit in de Computer!Totaal heb zien staan jaren geleden.
Minidisc is eigenlijk gewoon een goedkoop MO-mechanisme en omdat de muziek in gecomprimeerde vorm op de schijf staat is er geen hoge snelheid nodig. Ik dacht dat er iets van 170mb op een MDtje stond, dus dan zou een sustained transferrate van 2,2mb per minuut nodig zijn om op te kunnen nemen, dat doet volgens mij een simpel Travan tapestreamertje nog wel sneller.

[ Voor 8% gewijzigd door Bigs op 14-01-2003 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 18:01:
Dit is al erg vaak langs geweest, heb net even voor je gezocht en er zijn zat oude topics over.

Maar kan je wel zeggen dat drives in je pc waarmee je data op de diskjes kan zetten niet bestaan, het beste wat er in de buurt komt is het Net-MD systeem systeem van Sony. Ook daar is veel over te vinden.
oude topics jah maar aangezien zulke dingen vernieuwe leek het me over bodig om dat te melden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 18:01:

Er heeft wel degelijk een MD Data drive bestaan, alleen deze waren langzaam en prijzig (destijds 2500 gulden bij introductie)

Zie ook http://www.minidisc.org/md_data.html

Overigens wordt de MD Data schijf nog steeds gebruikt in multitrack md audio recorders.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Denk aan 8cm CDRW, past ongeveer net zoveel op, ongeveer net zo duur en ongeveer even groot. Maar het voordeel is dat iedereen een cd(rw) drive heeft!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zo heb jij effe geluk dat ik dit topicje wel zag zitten :P

Heb zo'n ding weleens bij de MediaMarkt gezien ;)
Was wel duur............ :(

In Rotterdam trouwens ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1