MxStream Delen kan niet surfen op client wel ping

Pagina: 1
Acties:

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Ik heb een beetje een frustrerend probleem:

Ik heb MxStream gedeeld voor een vriend van mij. Ze hebben daaro zelf een Crosscable gemaakt en volgens mij werkt hij.

Het probleem: De client pc kan niet surfen. Hij lijkt verbinding te maken en zegt ook dat hij de website kan vinden (geen dns error o.i.d.) maar vervolgens toond hij de pagina niet.

Msn Messenger werkt wel perfect op de client pc.

Ik kan de server pc pingen, ik kan websites zoals www.tweakers.net pingen en www.tmf.nl en ik heb 0% loss

Server Pc: Windows Xp met Winroute Lite 4.2.0
Ip: 192.168.1.1
Subnet: 255.255.255.0

Client Pc: Windows 2000 Pro SP2 (kan niet updaten omdat ik niet op windows update kan komen)
Ip: 192.168.1.2
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1
DNS: 192.168.1.1

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Alvast bedankt

16 januari 2002 update: Windows update blijkt het wel! te doen, evenals de site www.microsoft.com. Kazaalite werkt niet.
Een windows update heeft dit probleem niet verholpen

[ Voor 19% gewijzigd door Wizzing op 16-01-2003 15:41 ]

Verwijderd

heb je geen logs op je server pc ofzo?? miss kan je daar iets vinden....

Verwijderd

nat aanstaan op je server (in winroute)?

Verwijderd

Heb je soms poort 80 gemapt naar je server PC?
Uberhaubt speciale instellingen gedaan in winroute?
Werkt FTP wel?

• Wizzing
in winroute lite hoef je niet zo heel veel in te stellen. Ik heb gewoon nat aangezet en dat dns forward gedoe. Het staat als het goed is allemaal goed en ik heb ook een dial up connection gemaakt voor de mxstream verbinding (welke werkt!). Ik heb geen porten gemapt. Ik heb ook nog alle poorten opengezet (optie in winroute lite).

Ik kan pingen naar alle webadressen en ook msnen op de client pc. Ik neem aan dat de instellingen in winroute dus goed zijn (anders kon ik adressen als www.tmf.nl niet bereiken met de ping).

Ftp kan ik nu niet checken omdat ik niet achter die computer zit

• scaver
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07-2025
fout moet in de dns zitten. probeer eens de dns van buiten op de clients te zetten

• Wizzing
De Dns van MxStream wist ik niet uit mijn hoofd.
Ik heb wel de DNS instellingen van chello geprobeert >> die kon ik ook pingen vanuit commandprompt
212.142.28.66 & 212.142.28.130 maar daar kreeg ik hetzelfde verschijnsel.. Internetexplorer geeft onder in de status balk weer dat hij de website heeft gevonden maar en lijkt hem te laden maar vervolgens laad hij niet verder

Verwijderd

Als je kan pingen naar webadressen en niet alleen IPnummers zou de DNS moeten werken lijkt mij....

• FReaKaNDeLL
  • Niet online
Ik heb dit probleem al meer gehad... niet bij mij... alleen het probleem is dat ik ni meer weet hoe we het toen hebben opgelost :)
Wat je kan proberen is de (XP) firewall(s) uit te zetten, alle pc's restarten (had je vast nog niet geprobeerd :P), een ander OS op de server proberen als dit mogelijk is of op de client pc het ip-adres, dns adres, enz handmatig instellen.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Of je stelt je pc in op nooit bellen en je zet je proxy uit.

stap 1: Ping je modem (jouw geval waarchijlijk router er wordt niet gezegt dat je een ethernet modem heb)

stap 2: Ping je dns server ( helaas zijn niet alle dnsservers pingbaar)

stap 3: ping www.yahoo.com let dan ook op dat www.yahoo.com reageert en niet je router met de melding doelhost niet bereikbaar komt

stap 4: doe een tracert naar www.yahoo.com en kijk waar die langs komt.

stap 5: Controlleer je internet explorer om te zien dat je de juiste instellingen gebruikt. Vaak de proxy uit en het nooit inbellen vinkje aaan.

stap 6: Geef als default gateway het ip adres van je router op ook bij dns (moet de router wel dns forward ondersteunen. (winroute Pro doet dit)

welke van deze stappen gaan er mis ? en waar gaan ze mis ?

Staat er mischien in winroute lite dat je proxy moet gebruiken want xp vind die heel vaak zelf en 2000 niet oftewel in dat geval het ip adres van je router opgeven bij de proxy server.

Lees de lite handleiding eens rustig door. Met nadruk op RUSTIG want je leest snel over dingen heen.

[ Voor 99% gewijzigd door raymonvdm op 15-01-2003 14:42 ]

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
lijkt erop dat poort 80 ergens geblockt wordt.
lukt https https://www.fortify.net/sslcheck.html wel ?

Verwijderd

en als je nou in plaats van een url een ip adres (van een site) invoerd in internet explorer?

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

Iets dergelijks heb ik ook gehad. Kijk dit topic eens door:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/637424

Quoten is geweldig... - boer Krelis

• Wizzing
Bedankt iedereen voor jullie opmerkingen en tips, ik zal morgen vroeg verder testen want dan ben ik weer bij die jongen
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 15:52:
en als je nou in plaats van een url een ip adres (van een site) invoerd in internet explorer?
Dit heb ik hem even laten testen en dit werkt ook niet. Weer lijkt hij de site te vinden maar hij geeft hem niet weer... >> DNS is dus niet het probeelm

Verwijderd

Al een andere browser geprobeerd(je weet het nooit)

Verwijderd

Andere browser werkt ook niet.

En Squid heeft geen nut (zoals ik in de vorige topic las, gelinkt door boer Krelis), er draait namelijk geen Unix op de 'server' (in dit geval de PC met 2 netwerkkaarten).

Iemand nog meer ideeën? (ben ook een vriend van die gozert)

• Wizzing
Update!!

windows update werkt wel, www.microsoft.com werkt ook. De rest allemaal niet
(ik meende dat windowsupdate het niet deed flink vaag)

Ook Kazaalite werkt niet
Er is ook al een andere kabel geprobeert en die geeft hetzelfde probleem

Nu kijken we naar een mogelijk virus want dit begint wel vreemd te worden

[ Voor 14% gewijzigd door Wizzing op 16-01-2003 15:25 ]

• Wizzing
Oei wat voel ik mij nu dom...

Het blijkt dat winroute lite een foutmelding gaf bij de tab Logs.... (WRSendPacket() failed )

Het volgende nuttige stukje text heb ik van de winroute website
Ik heb MXstream, hoe moet ik WinRoute configureren?

MXstream Patch
U kunt testen of u de MXstream patch moet downloaden door te browsen. Als er nu in de errorlog bijvoorbeeld de volgende melding staat: "[22/Jan/2002 08:03:23] main: D0013:995 - WRSendPacket() failed " dan kunt u dit oplossen door de patch voor WinRoute Pro of de patch voor WinRoute Lite te downloaden en te installeren. Alvorens u de patch installeerd dient u wel de 'engine' te stoppen. N.b. U dient NAT voor de RAS aan te zetten, voor de 'rest' niet.
Mensen toch bedankt voor jullie hulp, ik denk dat we er nu zelf wel uitkomen
Pagina: 1